Mitä nämä niin sanotut metatyöt ovat?
Joista naiset uhriutuvat. Listakkaapa nyt mitä voidaan laskea metatyöksi ja miksi se on tarpeellista perheessä.
M
Kommentit (1101)
Minä voin suunnitella polttarit ilman mitään metatyötä. Laitan kavereille wa-viestin "menen perjantaina klo 12 kiinalaiseen ravintolaan XX syömään, tulkaa mukaan jos ennätätte". Jos morsian tulee paikalle, voidaan kävellä katsomassa onko jossain auki oleva kampaamo, jonne pääsee sisään. Sitten etsitään lähin baari, jossa voi juoda oluen. Jokainen maksaa omat kulunsa. Jos ketään ei tule paikalle ei haittaa, koska tekisin tuon kaiken yksinkin.
Tiivistetäänpä 34 sivun keskustelu: metatöitä on ja enin osa tietää sen, mutta toisten on äärimmäisen vaikea hyväksyä metatyön kutsumista metatyöksi, vaan siitä pitää käyttää muita, ihan yhtä päteviä nimityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisikohan tämä miehiä(kin) ymmärtämään, mitä on metatyö. Kaveri on menossa naimisiin ja pitää järjestää polttarit. Sovitte, kuka perustaa whatsapp-ryhmän polttareiden suunnittelua varten. Varmistatte, että kaikki ovat mukana ryhmässä. Mietitte erilaisia ohjelmavaihtoehtoja. Selvitätte aikatauluja ja ohjelmavaihtoehtojen hintoja. Varmistatte ennen varauksia, että budjetti on kaikille ok. Sovitte, kuka tekee varaukset ja muut hankinnat. Sovitte, kerrotaanko sulhaselle etukäteen vai yllätättekö hänet. Jos päätätte yllättää, sovitte morsiamen kanssa että hän huolehtii sulhasen olevan silloin vapaana. Sovitte, kuka hakee Peran rautatieasemalta.
Alkaako mennä jakeluun?
Juuri tuo on sitä j
Eli bestman oli suunnitellut ja hoiti sen metatyönnteidän puolesta. Huom. joku sen siis kuitenkin teki. Sinä et, etkä edes huomaa, että sellaista on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Oon jo vaihtanut talvirenkaat, ihan omatoimisesti. Ei tarvinnut metatöitä.
Kesäsaunan laittanut talviteloille, tilannut polttopuita seuraaviksi 5 vuodeksi. En tarvinnut mitään metatyötä, enkä uhriutunut niiden takia.
M
No tuossa olikin kokonaista 3 kpl asioita joihin kyllä teit metatöitä - arviolta ehkä tunnin jouduit vähän aivojasi käyttämään (en siis laske tuon sitä mitä sinulla meni sitten esim. renkaisen vaihtoon, saunan ja polttopuiden laittoon, ne eivät ole metatöitä. Ehkä uhriutuisit, jos noita olisi useita satoja ja ihan joka päivä vähintään tuo 3 asiaa. Et vaan tiedä niistä mitään, kun vaimosi selvästikin tekee ne.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin suunnitella polttarit ilman mitään metatyötä. Laitan kavereille wa-viestin "menen perjantaina klo 12 kiinalaiseen ravintolaan XX syömään, tulkaa mukaan jos ennätätte". Jos morsian tulee paikalle, voidaan kävellä katsomassa onko jossain auki oleva kampaamo, jonne pääsee sisään. Sitten etsitään lähin baari, jossa voi juoda oluen. Jokainen maksaa omat kulunsa. Jos ketään ei tule paikalle ei haittaa, koska tekisin tuon kaiken yksinkin.
Siis onko nämä polttarit?
Joku keksi meta päissään uuden työ nimikkeen👍
Nämä ovat niitä, että "joku" on luonut tämän ympäristön teille, jossa toimia.
Pitäisikö tämän jonkun nostaa se katse sinne peiliin? Miksi hän on aina se joka hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika ankealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä koin sinkkuna metatyöt paljon rasittavammiksi kuin parisuhteessa, kun just ei ollut ikinä ketään, keneltä edes apua pyytää.
Nyt jos se kahvi unohtuu kauppaan, viesti miehelle, että tuo kahvia tullessas ja taas on aamulla kahvia.
Toisaalta en kyllä haluaisikaan elää mitään täydellistä elämää, jossa huolehditaan koko ajan kellon tarkkuudella, että kaikkea on kaapissa varmasti juuri oikea määrä.
Jos mies alkais mulle natkuttaa, että metatyöt on tekemättä, kun leipäkin pääsi loppumaan ja miksi en koskaan ota vastuuta ja hän yksinkö täällä on leipävastaava eroaisin varmaan.
Sinkulla ei ole metatöitä. Kenellekään ei aiheudu mitään harmia vaikka sinkku ei tekisi mitään.
Et pidä itseäsi ihmisenä? Kyllä minulle on aiheutunut ihan valtava määrä harmia ja tulonmenetystä, kun sairauden vuoksi en pysty metatöihin. Minun olisi pitänyt muuttaa jo aikaa sitten, mutta en pysty organisoimaan sitä. Minun olisi pitänyt lakkauttaa tiettyjä tilauksia, joista menee kuukausimaksuja. Minun pitäisi katsastaa ja huollattaa auto. Minun pitäisi hankkia uusi jääkaappipakastin. Minun pitäisi uusia silikonisaumat kylppäriin. Jne jne. ihan nyt arkipäivän asioiden takkuamisesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska varsinkin metatyöhullut tekevät ihan kaikesta niin tolkuttoman vaikeaa. Ei kukaan tervepäinen "seuraa pesuaineen määrän tilannetta", vaan sitä ostetaan kun se on loppumassa.
Eli kirjoitetaan pesuaine kauppalistaan kun se alkaa olla vähissä, kunhan on katsottu ettei sitä ole jo varastossa. Tämä on metatyö, vaikka kuinka itkisit.
Mutta miksi siitä pitää tehdä joku uskomaton suoritus? Joka pitää vielä erikseen listata kun töitä luetellaan?
Ap kysyi, mitä ovat metatyöt. Vastatakseen siihen pitää kertoa, mitä ovat metatyöt. Eipä noita muuten arjessa kukaan erikseen listaa. Eikä niistä ole ongelmaa, kun arki ym. sujuu.
Ketjun aihe siis määrittää sen, miten asioista kerrotaan. Itsessään se ei ole "uskomaton suoritus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että pitäisi vielä perheenjäsenille delegoida. Jestas mitä miesvauvailua.
Miehille on luontaisesti vaikeaa seurata monta pientä prosessia yhtä aikaa, joten on helpompi kääntää juoksevat asiat aikataulutetuiksi rutiineiksi. Itse olen huono esimerkiksi suunnistamaan enkä tiedä meidän taloteknisistä asioista puoliksikaan niin paljon kuin puoliso, joten olen ulkoistanut niiden ajattelua vaativat hommat hänelle. Olen taas vahvoilla miettimään kotimme reservejä tekstiileistä huonekaluihin ja ruokiin. Teemme viikoittain ruokatilauksen netissä ja hän osaa laittaa vakiotuotteemme koriin. Hänelle olisi hyvin vaativaa mennä kauppaan laittamaan ostoskärryyn samat tavarat ilman listaa, tavarapaljous ja häly on sen verran kuormittavaa. Pyykkien pesussakin hänelle on hankala hahmottaa esimerkiksi se, että lasten vaaleissa vaatteissa on usein tahroja, joihin pitää lisätä
Ei kyse ole "luontaisista kyvyistä" kuin korkeintaan osittain, enimmäkseen se sujuvuus on ihan opettelukysymus ja paljon kiinni siitä kiinnostaako opetella vai ei. Toki eri ihmisille sopii erilaiset keinot saada ne asiat hoidetuksi, toisille esim se kauppalistan teko valmiiksi toimii ja toiset tykkää improvisoida kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetona voidaan siis sanoa, että 95% metatöistä on täysin turhaa hössötyöstä hössötyksestä pitävien naisten toimesta.
Toivottavasti sun naisesi lopettaa metatyöt, mutta älä sitten hauku häntä laiskaksi, kun yhtäkkiä kaikki on rempallaan ja hoitamatta ja ehkä sun vastuulla.
Sitten vaihdetaan naista.
Vierailija kirjoitti:
Etkä voi. Laitoit 1.viestin, 2.mietit paikan ja 3. päivämäärän. 4.Kävelette katsomaan, onko jossain auki oleva kampaamo eli mahdollisesti useamman kampaamon ohi? 5. Etsitään lähin baari.
Teit metatyötä, mutta paskaa sellaista, koska et tiedosta asiaa. Jos tajuaisit tekeväsi työtä, voisit vaikuttaa sen laatuun. Voi olla, ettei muita kiinnosta tuon tason polttarit ja muu kaveriporukka järjestää morsiammelle toiset ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nämä polttarit?
Joo, kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista hössötystä.
Arvostapa äitiäsi enemmän, Jonne!
T. Äiti
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat niitä, että "joku" on luonut tämän ympäristön teille, jossa toimia.
Pitäisikö tämän jonkun nostaa se katse sinne peiliin? Miksi hän on aina se joka hoitaa?
Niin siis hänen pitää hoitaa sekin? Eli se toinen ei voi EDES katsoa peiliin, kun olisi liian vaativaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä voi. Laitoit 1.viestin, 2.mietit paikan ja 3. päivämäärän. 4.Kävelette katsomaan, onko jossain auki oleva kampaamo eli mahdollisesti useamman kampaamon ohi? 5. Etsitään lähin baari.
Teit metatyötä, mutta paskaa sellaista, koska et tiedosta asiaa. Jos tajuaisit tekeväsi työtä, voisit vaikuttaa sen laatuun. Voi olla, ettei muita kiinnosta tuon tason polttarit ja muu kaveriporukka järjestää morsiammelle toiset ilman sin
Tein polttarit miesten tyyliin. Perjantai on vapaapäivä, joten menen ulos syömään. Se on suunniteltua, mutta en vertaillut ruokapaikkoja, kun haluan tuonne. Kampaamoja ja baareja on siinä matkan varrella, joten niitä ei tarvitse etsiä. Eiköhän joku niistä ole auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetona voidaan siis sanoa, että 95% metatöistä on täysin turhaa hössötyöstä hössötyksestä pitävien naisten toimesta.
Toivottavasti sun naisesi lopettaa metatyöt, mutta älä sitten hauku häntä laiskaksi, kun yhtäkkiä kaikki on rempallaan ja hoitamatta ja ehkä sun vastuulla.
Sitten vaihdetaan naista.
Huutonaurua! Jo on pojalla kova uho päällä. Pidä nyt nainen tyytyväisenä, uutta et taatusti löydä. Ja jos löydätkin, niin se voi olla feministi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit metatyötä, mutta paskaa sellaista, koska et tiedosta asiaa. Jos tajuaisit tekeväsi työtä, voisit vaikuttaa sen laatuun. Voi olla, ettei muita kiinnosta tuon tason polttarit ja muu kave
Tein polttarit miesten tyyliin. Perjantai on vapaapäivä, joten menen ulos syömään. Se on suunniteltua, mutta en vertaillut ruokapaikkoja, kun haluan tuonne. Kampaamoja ja baareja on siinä matkan varrella, joten niitä ei tarvitse etsiä. Eiköhän joku niistä ole auki.
Saanko kysyä, että millainen paras kaverisi on, jos tuo on se, millaisen kivan päivän hänelle järjestät? Tuohon meinaan kuuluu se, että pitää huomioida muidenkin tarpeet eikä vain omia olemattomia tarpeitaan. Ei tarvitse hullua hienostelua, mutta tuo on rimanalitus.
Älähän nyt. Naiset tekee tosi tärkeää työtä, kun kattavat miehelleen ja lapsilleen sen pöydän valmiiksi, eikä heidän tarvitse itse ponnistella asioden eteen.