Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nämä niin sanotut metatyöt ovat?

Vierailija
15.10.2024 |

Joista naiset uhriutuvat. Listakkaapa nyt mitä voidaan laskea metatyöksi ja miksi se on tarpeellista perheessä.

M

Kommentit (1101)

Vierailija
581/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska varsinkin metatyöhullut tekevät ihan kaikesta niin tolkuttoman vaikeaa. Ei kukaan tervepäinen "seuraa pesuaineen määrän tilannetta", vaan sitä ostetaan kun se on loppumassa.

Eli kirjoitetaan pesuaine kauppalistaan kun se alkaa olla vähissä, kunhan on katsottu ettei sitä ole jo varastossa. Tämä on metatyö, vaikka kuinka itkisit.

Mutta miksi siitä pitää tehdä joku uskomaton suoritus? Joka pitää vielä erikseen listata kun töitä luetellaan?

Vierailija
582/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska varsinkin metatyöhullut tekevät ihan kaikesta niin tolkuttoman vaikeaa. Ei kukaan tervepäinen "seuraa pesuaineen määrän tilannetta", vaan sitä ostetaan kun se on loppumassa.

Eli kirjoitetaan pesuaine kauppalistaan kun se alkaa olla vähissä, kunhan on katsottu ettei sitä ole jo varastossa. Tämä on metatyö, vaikka kuinka itkisit.

Mulla kolme pesuaine pulloa kaapissa kun olen ostanut ihan vaan varoiksi.😂

Taas hyvä esimerkki metatyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla hullu ennakoidakseen, että pesuaine on loppumassa. Se on sitä "tilanteen seuraamista". Pistää asian muistilistaan tai pitää mielessään. Pääasia, että sitä ainetta on mieluiten uusi törppö kaapissa samalla hetkellä, kun vanha loppuu. Helpottaa hurjasti arkea. Se metatyö tulee siinä kohtaa, kun päässäsi mietit, että milloin ehdit käydä ostamassa uutta ja mitä muuta kyseisestä kaupasta kannattaa samalla kerralla ostaa. Eli katselet vähän muidenkin asioiden tilannetta siinä samalla. Itse haen pesuaineet, paperit ym. eri kaupasta kuin ruoat, joten asia on hoidettava erikseen. Jos olisi sama mitä maksaa ja mitä käyttää, niin sitten toki voisi napata kalliilla siitä pienestä lähikaupasta sillä hetkellä, kun on laittamassa pyykkejä koneeseen. 

Vierailija
584/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettu? Eli siis odotit exäsi olevan se projektipäällikkö joka antaa sinulle erilaisia tehtäviä ja valtuuksia ja nyt sitten kiukuttelet kun exältä ei onnistunutkaan ne metatyöt mm. sinun ohjaamisesi.

Sarkasmi on tunnetusti vaativa laji. Odotin exän olevan tasavertainen ihminen, joka kykenee ottamaan aikuisena pettymykset vastaan kiukuttelematta kuin pikkulapsi ja olemaan saamatta kohtauksia milloin mistäkin, kun metasuunniteltu, tai noh, megasuunniteltu, ei toteutunut.

Valitettavasti näin ei ollut, mutta ei tämä ollut varsinainen syy, miksi hän ex. Lapsen kanssa meillä on ollut sen jälkeen kyllä ihan onnistuneita retkiä, päiviä ja arkea, vaikka ei kaikkea ihan niin tarkkaan suunniteltukaan.

Aikuinen jo, tosin, noista ajoista on aikaa.

Vierailija
585/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisikohan tämä miehiä(kin) ymmärtämään, mitä on metatyö. Kaveri on menossa naimisiin ja pitää järjestää polttarit. Sovitte, kuka perustaa whatsapp-ryhmän polttareiden suunnittelua varten. Varmistatte, että kaikki ovat mukana ryhmässä. Mietitte erilaisia ohjelmavaihtoehtoja. Selvitätte aikatauluja ja ohjelmavaihtoehtojen hintoja. Varmistatte ennen varauksia, että budjetti on kaikille ok. Sovitte, kuka tekee varaukset ja muut hankinnat. Sovitte, kerrotaanko sulhaselle etukäteen vai yllätättekö hänet. Jos päätätte yllättää, sovitte morsiamen kanssa että hän huolehtii sulhasen olevan silloin vapaana. Sovitte, kuka hakee Peran rautatieasemalta.

Alkaako mennä jakeluun?

En haluaisi tuollaiseen polttariporukkaan mukaan. Tulee pää kipeäksi jo ihan tuosta listauksesta.

Vierailija
586/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan joka kauppareisulla kahvipaketin. Se on ainoa asia jonka loppuminen tai unohtuminen saisi aikaan itkupotkuraivarit. 😂

Vierailija
587/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisikohan tämä miehiä(kin) ymmärtämään, mitä on metatyö. Kaveri on menossa naimisiin ja pitää järjestää polttarit. Sovitte, kuka perustaa whatsapp-ryhmän polttareiden suunnittelua varten. Varmistatte, että kaikki ovat mukana ryhmässä. Mietitte erilaisia ohjelmavaihtoehtoja. Selvitätte aikatauluja ja ohjelmavaihtoehtojen hintoja. Varmistatte ennen varauksia, että budjetti on kaikille ok. Sovitte, kuka tekee varaukset ja muut hankinnat. Sovitte, kerrotaanko sulhaselle etukäteen vai yllätättekö hänet. Jos päätätte yllättää, sovitte morsiamen kanssa että hän huolehtii sulhasen olevan silloin vapaana. Sovitte, kuka hakee Peran rautatieasemalta.

Alkaako mennä jakeluun?

Juuri tuo on sitä j

Siihen, että suunnittelee seuraavan viikon arkiaskareet yhden ihmisen kanssa ei tarvitse edes kymmentä viestiä. Eli osaat kyllä homman, mutta et arvostanut exääsi saati lapsiasi sen vertaa, että olisit osallistunut heidän arkeen. Odotit vaan niitä käskyjä ja "valtuuksia".

Vierailija
588/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä siis nyt on jotain uskomattoman vaikeaa metatyötä mikä kuormittaa naisia tolkuttomasti? 

Vierailija
589/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin tärkeä löytää tälle joku termi? 

Vierailija
590/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenvetona voidaan siis sanoa, että 95% metatöistä on täysin turhaa hössötyöstä hössötyksestä pitävien naisten toimesta. 

Vierailija
591/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo on sitä jumalattoman vaikeaa säätämistä metaroskaa mitä naiset harrastaa. Tehdään helpot asiat niin jesuksen vaikeasti. 

Viimeksi kun olin polttariporukassa mukanan, niin koko viikonloppu oli suunniteltu noin kymmenessä viestissä. Bestman ilmoitti missä bileet ovat. Milloin. Kuka hankkii ruuat. Kuka käy Tallinnassa hakemassa viinaa. Sitten oli kaksi viestiä ohjelmavaihtoehdoista ja sitten kerrottiin paljonko pakolliset menot kustantavat. 

Toki voi säätää ja metailla niin kuin jotkut naiset haluaa. 

Olen kuullut tilanteesta, kun jostain kertakäyttökupin väristä oli 50 viestin keskustelu naisten polttareita suunniteltaessa.

Toisin sanoen bestman teki metatyöt.

Vierailija
592/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitä nyt sitten suunnittelisi? Viikon ruuat tilattu ja huomenna tulee toimitus kotiovelle klo: 17. Varmaan pitäisi noi pyykit laittaa rumpuun, kun kone tuolla piippailee, että ohjelma on valmis. Huomenna on toimistopäivä, sitä vartenkin varmaan pitäisi joku suunnitelma tehdä. Ainakin miehelle soittaa, että mikä on auton akun varaus. Voisiko sitä nyt vaan ensin keittää kahvit ja vähän olisi vessa hätäkin. Onkohan siellä paperia vai pitäisikö ottaa rulla mukaan kaapin ohi mennessä. En nyt oikein tahdo mitään saada aikaiseksi, kun nyt tuli mieleen mahdoinko muistaa tilata lisää kahvia ja nyt tuli vielä työsähköpostiakin. Pitäiskö se hoitaa ensin vai mennä sinne vessaan? Entä se kahvi?

Viikon ruuat olet tilannut, sen o

Juuri näin. Näin olen toiminut monen muunkin asian kohdalla ettei niitä tarvitse suunnitella uudelleen, uudelleen ja uudelleen. Mulle on ihan vi tun sama miksi normaalin arjen pyörittämistä kutsutte, jos siitä tulee teille kivempi olo voi kutsua sitä sitten metatöitä. 

No, eihän se tunnu sinulle olevan alkuunkaan ihan sama millä termillä muut kutsuvat arjen suunnittelua, kun vänkäät ja kiukuttelet asiasta viestitolkulla :D 

Vierailija
593/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyön ei tosiaankaan tulisi olla synonyymi paskalle avioliitolle, jossa toinen on ajautunut nössöyttään hoitamaan jopa ajattelun muiden puolesta ja sitten vielä epätoivoisesti yrittää metailla opettamalla muille tätä ajatuskuviotaan.

No tämä! Mun mies asui yksin ennen kuin me muutimme yhteen ja ihan samat kotityöt hänellä silloin oli. Hän ei pidä, enkä minä pidä metatyönä sitä, että laitamme kauppalistaan puuttuvia asioita tai sovimme, että ensi maanantaina tulee nuohooja, onko toinen etäpäivällä, että voisi avata oven. Ei tulisi mieleeni, että hän ei tajua, koska pyykkikorista pitää laittaa vaatteet koneeseen ja pestä ne.

Ymmärrän hyvin, että kotitaloudessa on myös paljon ns. näkymätöntä työtä, eli pitää suunnitella ja miettiä jotain etukäteen, mutta sitä en ymmärrä, että tavalliset kotityöt, kuten pyykinpesu tai kaupassakäynti saa moisen titte

Yllättävän monelle yllättävän vaike käsite. Toisilla suuri halu vastustaa koko termin olemassaoloa. Ja toiset haluavat ymmärtää sen tahallisesti liittyvän uhriutumiseen ja marttiyryyteen. 

Kuitenkin kaikki normi elämää elävät tekevät niitä metatöitä. Toiset huomaamattaan, toiset tietoisina niistä. 

Itsellä on jonkin sortin hahmotushaasteita. Aiemmin ne eivät rasittaneet normielämää, lähinnä opinnoissa tuli vastaan. Kun sairastuin muuten, korostuu nämäkin haasteet normielämässäkin. Ja tässä kohtaa metatyöt nousi tärkeämmäksi tavaksi selvitä arjesta ja juhlasta. Joudun panostamaan niihin enemmän. Näin saan elämän sujumaan pienemmällä stressillä. Uhriutumisesta ei ole kyse. Eikä avioliittoni tila liity aiheeseen mitenkään. Tällä hetkellä.

Vierailija
594/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt tuo onkin sellaista? Ex-vaimo nalkutti siitäkin, kun menin ostamaan kaupasta vessanpesuainetta, kun kaapissa oli yksi avaamaton pullo. 

Vierailija
595/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä siis nyt on jotain uskomattoman vaikeaa metatyötä mikä kuormittaa naisia tolkuttomasti? 

Ei se ole vaikeaa. Ja sinä varmaan hoidat sen teillä, hyvä.

Vierailija
596/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin pälli. Aloituksessa kysytään metatöitä, joten kerrotaan mitä metatyöt on, ja sitten olkiukkona väitätte että metatyöt olisivat kuormittavia siksi että me listataan niitä pyynnöstä.

Vierailija
597/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistomies: veitkö lapsia itse jonnekin niin, että järjestit hommat alusta loppuun?

No koska keissini kiinnostaa, niin vein lasta. Olen ikäkaudessani harvinainen mies, joka on ihan itse ilman kolmansia osapuolia ottanut eron vain siksi, että en kokenut, että yhteiselo exän kanssa enää on melekästä tai sujuu.

Sen jälkeen niin lapsen arki luonani ollessani kuin kaikki "jonnekin viemiset" luonnollisesti olivat minun vastuullani alusta loppuun.

Vierailija
598/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista hössötystä. 

Olet sitten varmaan mennyt liian pienillä tennareilla kouluun lumimyrskyssä ilman aamiaista ja kirjat kotona.

Herran pieksut. Minut on kasvatettu ajattelemaan ja tekemään järkeviä ratkaisuja. Osasin kyllä ottaa kirjat mukaan kouluun ja panna lämmintä päälle yms. 

Ja minkä ikäisenä kasvatuksesi oli valmis, eli minkä ikäisenä osasit huolehtia itsestäsi täysin itsenäisesti? Ja tietty ilman mitään etukäteissuunnittelua.

Vierailija
599/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako mennä jakeluun?

En haluaisi tuollais

No miten te hoidatte? Ei mitään ryhmää, ei varauksia, ei sovita mitään, ei aikataulua. Joku hoitaa kaiken ja sinä tulet paikalle?

Vierailija
600/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi siitä pitää tehdä joku uskomaton suoritus? Joka pitää vielä erikseen listata kun töitä luetellaan?

Niin, se on jo tullut selväksi että me kaikki tehdään niitä metatöitä, mutta miksi se on joku juttu? Koska vain naiset ja vain naiset tekevät tätä? Mun on ainakin hirveän vaikea kuvitella miestä, joka ei mukaa tee mitään.