Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nämä niin sanotut metatyöt ovat?

Vierailija
15.10.2024 |

Joista naiset uhriutuvat. Listakkaapa nyt mitä voidaan laskea metatyöksi ja miksi se on tarpeellista perheessä.

M

Kommentit (1101)

Vierailija
241/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on lähes maailmanloppu esim. jos lapsen kaverin synttäreille ei ole hankittu lahjaa, kun lapsi on lähdössä synttäreille. Puhumattakaan jos koko syntymäpäivät unohtuvat. Tälläiset asiat eivät ole elämässä oikeasti tärkeitä.

Eikä silläkään ole merkitystä jos joku unohtaa teidän lapsen synttärit, koska näitä nyt vaan sattuu!

Älä jaksa olla lapsellinen. Meidän lapset ei ole kaiken keskipisteitä. 

Vierailija
242/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul..u käteen ja lasinen valkovaseliinipurkki toiseen. 

Tämä oli hyvä pointti. Onko tämä myös metatyö listalla? Perhekalenteriin ehdotetaan paria päivää milloin äiti ja isä harrastaa seksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani muutti tänä kesänä asumaan yksin ja havahtui vasta nyt kaikkiin metatöihin, mitä yksin asuvallakin on. Minä siis pitkälti huolehdin kaiken muistuttelun ja suunnittelun, kun poika asui kotona.

Monta asiaa on huomannut ihan arjessaan kantapään kautta. Joistain olen muistuttanut. Jotkut olen tietänyt, mutta antanut pojan kokea sen tilanteen, että hups, tämähän olisi pitänyt hoitaa ajoissa. Usein olen sitten "pelastanut" näissä tilanteissa, jos poika on pyytänyt. Joissain tilanteissa on hoitanut asian jotenkin muuten. 

Tärkeää tuo metatöihin havahtuminen. Mieheni (50 v) ei niitä vieläkään huomaa. 

Vierailija
244/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on lähes maailmanloppu esim. jos lapsen kaverin synttäreille ei ole hankittu lahjaa, kun lapsi on lähdössä synttäreille. Puhumattakaan jos koko syntymäpäivät unohtuvat. Tälläiset asiat eivät ole elämässä oikeasti tärkeitä.

Eikä silläkään ole merkitystä jos joku unohtaa teidän lapsen synttärit, koska näitä nyt vaan sattuu!

Älä jaksa olla lapsellinen. Meidän lapset ei ole kaiken keskipisteitä. 

No enkös mä just sitä yrittänyt kertoa. Ei niillä juhlilla ole merkitystä kenellekään.

Vierailija
245/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on välttämätöntä ajattelutyötä, jonka unohtaminen hankaloittaa merkittävästi arjen sujumista. Se on ennakoimista, suunnittelemista, aikatauluttamista, delegoimista ja seuraamista. 

Kauppalistan laatiminen, päivän aikataulun suunnittelu, lapsen syntymäpäiväjuhlien valmistelu, kotitöiden jakaminen perheen kesken, pyykinpesunesteen kulumisen seuraaminen...

Ja kaiken tämän sietämättömän kauheuden loputtoman listaamisen ja voivottelun jälkeen syntyyvyys on koko ajan laskenut. Tavoite saavutettu?

Vierailija
246/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oikeastiko pitää tehdä suurtakin ajatustyötä ja suunnitelmia, että osaa viedä lapsen seuraavan viikon torstaina neuvolaan?"

Perheellisetkin ihmiset ovat töissä. Töistä ei usein pääse lähtemään silloin kun itse haluaa. Onko puolisosi aina kotona, joten hän hoitaa aina lasten asiat?

Niin, pitää toki vähän järjestellä, mutta ei tuo mitään ydinfysiikkaa ole. 

Ei kukaan ole niin väittänytkään, mutta kyllä se aikaa ja energiaa vie!

Niin tekee pskalla käyminenkin, mutta en minä sitä työksi kutsu . 

Paskantaminen ei ole metatyötä. Kommentistasi huomaa, ettei sinulla ole hajuakaan (paitsi paskasi haju, kun käyt pön

Onko metatyötä laskujen maksaminen? Kahvikuppinsa peseminen? Terveytensä tagkistuttaminen? Pyykin pesu joka muuttuu äärettömän rasittavaksi kun seassa on jonkun toisen vaatteita?

Vierailija
247/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oikeastiko pitää tehdä suurtakin ajatustyötä ja suunnitelmia, että osaa viedä lapsen seuraavan viikon torstaina neuvolaan?"

Perheellisetkin ihmiset ovat töissä. Töistä ei usein pääse lähtemään silloin kun itse haluaa. Onko puolisosi aina kotona, joten hän hoitaa aina lasten asiat?

Järjestely on se, mitä kutsutaan metatyöksi.

Kuulostaa keksityltä ongelmalta. Ei elämä ole järjestelyä vaan päättämistä ja toteuttamista.Tai sitten vain haaveilua.

En suostuisi olemaan parisuhteessa joku järjestelijä. Miksi kukaan suostuu?

Vierailija
248/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa keksityltä ongelmalta. Ei elämä ole järjestelyä vaan päättämistä ja toteuttamista.Tai sitten vain haaveilua.

Jos järjestelyllä tarkoitetaan vimmaista siisteyttä ja säkenöivää järjestystä ei ehkä kannata muutta yhteen sellaisen kanssa joka ei näe noita asioita kovin merkityksillinä. Kyllä tuon saa ihan vapaasti valita mitä priorisoi.

Vierailija
249/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani muutti tänä kesänä asumaan yksin ja havahtui vasta nyt kaikkiin metatöihin, mitä yksin asuvallakin on. Minä siis pitkälti huolehdin kaiken muistuttelun ja suunnittelun, kun poika asui kotona.

Monta asiaa on huomannut ihan arjessaan kantapään kautta. Joistain olen muistuttanut. Jotkut olen tietänyt, mutta antanut pojan kokea sen tilanteen, että hups, tämähän olisi pitänyt hoitaa ajoissa. Usein olen sitten "pelastanut" näissä tilanteissa, jos poika on pyytänyt. Joissain tilanteissa on hoitanut asian jotenkin muuten. 

Niin miksi te äidit kasvatatte tällaisia poikia?  

Ainakin neljäs feminismin aalto on menossa, mutta kodin töiden vastuunjako on suoraan seitsemänkymmentäluvulta.

Vierailija
250/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perheen mahdollinen tytär? Tytöt on opetettu huomaamaan kodin metatyöt, joten naisilla on enemmän niihin liittyviä taitoja. Niitä myös pidetään naistapaisena toimintana, joka ei kovin hyvin istu miesten olemukseen?

Ikävä tilanne sekä miesten että naisten kannalta! 

Kodin töiden lankoja käsissään pitelevät naiset kuormittuvat äärirajoille, mistä seuraa kaikenlaista napsahtelua. Miehet taas joutuvat apupojiksi, jotka kyllä tekevät, kunhan joku sanoo, mitä pitää tehdä. 

Pahimmillaan naiset nähdään kaulin kädessä päsmäävinä pirttihirmuina ja miehet lapsen kaltaisina olentoina, joille ei voi antaa valtaa sellaisista asioista kuin pyykinpesu, koska he ovat luontojaan kyvyttömiä erottamaan mustaa sukkaa valkoisesta paidasta. Kumpi näistä rooleista houkuttelee sinua enemmän?

Vierailija
251/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan. 

Vierailija
252/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jo vaihtanut talvirenkaat, ihan omatoimisesti. Ei tarvinnut metatöitä.

Kesäsaunan laittanut talviteloille, tilannut polttopuita seuraaviksi 5 vuodeksi. En tarvinnut mitään metatyötä, enkä uhriutunut niiden takia.

M

Mites sun vanhempien joululahjat ja kummipojan rippijuhlat? Mahtuuko puku ja onko lahja hankittu? Vanhempainyhdistys pitää kans halloweenjuhlat, oletko jo leiponut ja hankkinut koristeita ja monarin avaimet?

Osaan ostaa lahjat ja pari pukuakin omistan. Vanhempain yhdistyksessä vaimo ei edes koskaan käynyt. Itse olin mukana kuusi vuotta. Eikä ollut edes vaikeaa. Leppoisaa harratelua työelämään verrattuna.

Siis vau, osasit mennä paikanpäälle oikeaan aikaan, puku päällä, etkä stressannut yhtään!?!?!

Niin? Naisilleko pitää antaa joku lisäpalkinto, kun ovat osanneet suunnitella asiaa täysin turhaan viikko tolkulla.

Vierailija
253/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. ihan päiväkotikassin pakkaaminen joka ilta. Ei mun mies tietäisi yhtään, mitä lapselle täytyy laittaa mukaan päiväkotiin. Kerran yritti, ja laittoi lapsen päälle liian viileän haalarin (villahaalaria ei pakannut mukaan) ja vastapainoksi talvikengät ja toppalapaset. Pipoa ei ottanut mukaan lainkaan.

Vierailija
254/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kasvattanut lapsesi kieroon ja sitten koitat saada siitä vielä pisteitä?

Ja miehesiki olet passannut tuollaiseksi. 

Vierailija
255/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä miehiä, jonka näkemyksen mukaan asia on turha, jos hän ei tiedä miten se tehdään.

Vierailija
256/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, se lapsuus tähtää siihen itsenäisyyteen ja aikuisuuteen, mutta sinä aloit kasvattamaan lasta vastuuseen vasta, kun tämä oli omillaan? Tosi reilua. Ja siihen päälle vielä haukut omaa poikaasi kuinka hän alkoi vasta nyt hahmottamaan mitä kaikkea aikuisuus tuo mukaan. 

Nyt niitä valoja päälle NAISET!

Vierailija
257/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtia esimekiksi siitä että jokainen perheenjäsen on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, asianmukaisesti pukeutuneena ja  tarvittavat tavarat mukanaan.

Äläkä unohda sitä, että ravittuna ja myös se on suunniteltu, mitä ja missä syödään sen treenin tms. jälkeen.

Vierailija
258/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy sitä vaimoltasi.

Vierailija
259/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi näistä rooleista houkuttelee sinua enemmän?

Kiva siisti koti, ruokapöydässä, puhtaat vaatteet ja sitä seksiä. Miksi kukaan ponnistelisi enemmän, jos se pöytä on valmiiksi katettu.

Vierailija
260/1101 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, metatyöt ovat normaalia arkea. Siivoaminenkin on normaalia arkea, eikä se tee siitä vähemmän työtä. Joitakin näyttää pännivän itse sana, joten korvatkaa se päässänne sanalla "vastuunotto", niin josko alkaisi valjeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän