Sairaanhoitajan palkkapäivä netto 1527e/kk (sis. 2 viikonloppua, 3 iltavuoroa) Veroprossa 23%
Ei jumaliste! Pakko vaihtaa alaa jos aikoo elää... Palkka ei sisällä ikälisiä.
Kommentit (82)
No tuskin olen ylipalkattu, eri aloilla eri palkat. Itse olen vielä alkupalkalla. Yksityisellä sektorilla maksetaan yleensä paljon paremmin kun kunnalla/valtiolla. Eikä mulla ole siis mitää tekemistä hoitoalan kanssa.
Viikonloppuja, öitä ja iltavuoroja tulee liian usein. Kaikki juhlapäivät saa olla kotona. Mieluummin oon työttömänä tai miehen elätettävänä. elämän laadullekkin täytyy antaa jotain arvoa
Vierailija:
siis monta hoitaja ystävää kotihoidosta on pitkällä sairaslomalla kun pää ei kestänyt. vastuuta ja työtä olisi enemmän kuin jaksaa.
Vierailija:
Viikonloppuja, öitä ja iltavuoroja tulee liian usein. Kaikki juhlapäivät saa olla kotona. Mieluummin oon työttömänä tai miehen elätettävänä. elämän laadullekkin täytyy antaa jotain arvoa
tienaisit 3500 ¿ verovapaana, saisit ilmaisen asunnon compoundilta, lentolippuja Suomeen pari kertaa vuodessa, ilmaisen terveydenhuollon maassa asuessasi. Kiinnostaisiko? Abayaa olisi tosin käytettävä compundin ulkopuolella, mutta luepa vaikkapa Hymyilevä kameli -kirja elämisestä Saudi-Arabiassa. Tosin ei ole kirjoittanut sairaanhoitaja, mutta kuitenkin suomalaisten elämää Saudi-Arabiassa. Kirjoittajan mies työskenteli siellä lääkärinä eli sama työpaikka kuin sairaanhoitajilla.
oon lähihoitaja ja parhaassa kuussa nettona 2000 käteen, vaikka kyllä sen eteen saa töitä tehdäkin. norm. jää käteen 1700
AKATEEMISTA koulutusta niin ei saa vaatia lisää palkkaa. Hei, ehkä se työn vaativuuskin jotain merkkaa vaikka ei akateeminen koulutus olisikaan.
Sekä mies- että naistutkijat (ei vielä tohtorit) saavat aika lailla tällaista palkkaa.
näytti olevan jotain 520¿ kun viimeksi katsoin. Ja täyttä työtä teen kotona hoitaessani monta pientä lasta.
palkkakaan ollut kovin paljon suurempi kuin 19:llä
hoitajillakin, joilla siis ON KUITENKIN SE ISOMPI PALKKA. Joten narinat vähemmälle?
Vierailija:
Veroprossa matala kun hyvitetty asuntolaina (n. 170 000e) ja opintolaina 5000e. Sekä työmatkat etukäteen (50km päivässä). Oikeasti olisi lähempänä 30%ap
en jaksa ite ruveta laskeskelemaan :)
mun brutto 2100 ja veropros 20, opinto +asuntolainaa n. 70 000 ja nettotulo toi sama ku sulla?!
Ja joku muu siihen ehti jo vastaamaan jotain outoa höpinää. :) Minä olen siis aito 19 ja olen perhepäivähoitaja, jos se nyt vielä tänään jotakuta kiinnostaa.
Mutta huono palkka on ap:lla.
Itse kirjanpitäjänä tienaan *vain* 3400 euroa/kk. Varsinaista työaikaa ei ole, vaan silloin tehdään töitä kun niitä on. Tilinpäätöksen aikaa ollaan vähän pidempää päivää, mutta kesäisin taas käyn melkein kääntymässä vaan töissä.
ja vero 21 %, eli ihan kivasti käteen jää.
siis monta hoitaja ystävää kotihoidosta on pitkällä sairaslomalla kun pää ei kestänyt. vastuuta ja työtä olisi enemmän kuin jaksaa.