Sairaanhoitajan palkkapäivä netto 1527e/kk (sis. 2 viikonloppua, 3 iltavuoroa) Veroprossa 23%
Ei jumaliste! Pakko vaihtaa alaa jos aikoo elää... Palkka ei sisällä ikälisiä.
Kommentit (82)
odotellaan vähintään ap:n elinikä. Mitä sitten pitäisi tehdä? Tsempata jatkaamaan alipalkatussa, raskaassa työssä? Moni on jo äänestänyt jaloillaan, käykääpä huviksenne katsomassa paljonko löytyy työpaikkoja tällä hetkellä esim. Uudeltamaalta. Mutta sekään ei vielä ole herättänyt päättäjiä, joten lisää vaan porukkaa pois alalta. Miten muuten ajattelet muutoksen tapahtuvan? Siis jos ollaan ihan realistisia?
Naiset naiset. Sen sijaan, että täällä haukutte tyhmiksi sairaanhoitajia kun eivät tajua vaihtaa alaa, pitäisi teidän mennä ehkä hetkeksi itseenne. Jos tuollaisella asenteella naiset liikkuvat, kuten täällä muutama KTM, niin yhteiskunta olisi kaaoksessa. Pitäkää mieluummin toisten naisten puolta ja antakaa äänenne kuulua (eli esim. äänestäkää ja vaatikaa naisvaltaisille aloille enemmän palkkaa ja arvostusta), kuin itsekkäästi mietitte vain omia materialistisia arvojanne. Ei se ole kuitenkaan teidän pussistanne pois.
T. VTM joka osaa arvostaa kaikkia töitä
Naiset naiset. Sen sijaan, että täällä haukutte tyhmiksi sairaanhoitajia kun eivät tajua vaihtaa alaa, pitäisi teidän mennä ehkä hetkeksi itseenne. Jos tuollaisella asenteella naiset liikkuvat, kuten täällä muutama KTM, niin yhteiskunta olisi kaaoksessa. Pitäkää mieluummin toisten naisten puolta ja antakaa äänenne kuulua (eli esim. äänestäkää ja vaatikaa naisvaltaisille aloille enemmän palkkaa ja arvostusta), kuin itsekkäästi mietitte vain omia materialistisia arvojanne. Ei se ole kuitenkaan teidän pussistanne pois.
T. VTM joka osaa arvostaa kaikkia töitä
1200 nettona tienaava (ja jonka työpäivät harvoin pysyvät 8 tunnissa...)
Lukion opettaja.
Poikkeuksia lukuun ottamatta joka viikonloppu töitä. Vimme la 6 h ja su 6 h. Joka ilta tällä viikolla 2 tuntia iltahommia.
Koulutus kesti 6 vuotta, joten opintolainaa on. Reilusti.
Sulla on hyvä palkka tolla koulutuksella!
Vierailija:
Kävisin hierojalla, rentoutuisin välillä kampaajalla tai kasvohoidolla. Ostaisin kunnon rintsikoita jotka tukisivat töissäö kunnolla. Harrastatisin monipuolisempaa liikunta, jnesairaanhoitaja
t. mies tienaa 1300 euroa kuussa käteen ja minä teen osa-aika töitä ja saan 800 euroa kuussa käteen.
No minä tiedän taas olevani omalla alallani, kutsumustyössä. Olen terveydenhoitaja/kätilö. Mutta samaa mieltä olen, että paskat on palkat ja jotain tarttis tehdä. Siksi olen ajatellut, että hyvä että osalle tämä alipalkattu duuni ei ole niin kutsumustyötä, että tosiaan äänestävät jaloillaan ja lähtevät muihin hommiin. Itse en sitä koskaan tekisi, koska tiedän että muualla en viihdy. Silti olen niin nysväri, kuten useat muutkin naiset kanssani, etten pidä tarpeeksi kovaa meteliä ja nouse barrikaadeille, että palkkojen on parannuttava. Niinhän miehet tekee, lakkoon jos liksa olisi yhtä naurettava kuin hoitoalalla!!
Mutta tosiaan, tämä ei kauaa jatku tämmösenä, ei voi jatkua. Sh kaveri joka asuu ruotsissa, kertoi että siellä missä hän asuu, on vanhuspuolella jopa huomattavasti parempi palkka kuin taval. poliklinikka työssä. Miten ne tuolla rajan takana tajuavatkin asiat paremmin kuin täällä?!
Että sillä saataisiin lisää väkeä alalle... Jos nykyisiä vakansseja ei saa täytettyä, niin miten niitä uusia?
Helsingissa kotihoidossa ei saada VAKITUISIIN paikkoihin ketään (kunnollista).
Sairaanhoitaja leikkaussaliin, Ingria AB, Ruotsi, Tukholman alue, Tukholma
Etsimme taitavia instrumenttihoitajia leikkaussalityöhön suurtukholman alueelle. Pääasiassa ortopedian puolelle. Autamme asunnon hankkimisessa. Palkan maksu tarvittaessa joka viikko.
WWW-osoite http://www. ingria. com
Yhteystiedot Sonja Aspinen +468 53460710, +46739377744 , sonja. aspinen@ingria. com
Työpaikan osoite Tukholman alue, Tukholma, Ruotsi
Asuntomahdollisuus kyllä
Palkkaus n. 4000 €/kk + vuorotyölisät
Työ alkaa 15.02.2007
Työaika 3-vuorotyö
Työn kesto 3 - 6 kk
Haku päättyy 15.02.2007
Ilmoitus jätetty 10.01.2007
Ilmoitusnumero 6562514
olisin saannut tehdä aika samoja juttuja kuin terveydenhoitajamme. Olisin saannut ottaa verinäytteitä, annan pistoksia yms. palkkaa ei tule hirveästi ajateltua sillä teen työtä jossa olen hyvä ja josta pidän. Kelpaisihan se isompi palkka niin voisi tehdä vapaalla ja lomilla jotain muuta kuin istua kotona, raha kun ei tunnu riittävän mihinkään. Vaikka teksi iltaa ja viikonloppua ei se näy palkassa.
Palkka tuosta olisi noin 1850¿ +lisät (n.500¿/kk)
kyllähän tuosta järkevä jo näkee,että missä ne hoitajat on töissä...
palkankorotuksia jo vaikka kuinka kauan ja äänestetty oikeita naamoja. Ilman mitään tulosta.
Korjausta ei tule ennenkuin ihmisiä kuolee tai yksiköitä joudutaan sulkemaan (kuten jo nyt jonkin verran tehdään) henkilökuntapulan vuoksi.
Omalla osastollani on sulku päällä hyvin usein, syynä henkilökunnan vähyys.
Kesäloma-ajaksi kokonaisia osastoja suljetaan, sillä kesäsijaisia ei saada tarpeeksi.
Kannattaa pitää sormet ristissä, että ei satu sairastumaan kesällä :(
Niin paha pula henkilökunnasta... Siis 3 vakituista vakanssia auki + sairaslomat ja muut.
T: kotihoidon TH (se edellinen, jonka alueella ei ole lääkäriäkään)
Koulutus täytyy olla, ja ainakin kotihoidossa ei kaikki koulutetut hoitajatkaan pärjää.
Kyllä jo ala-asteen matematiikallakin tietää, että 1500e on enemmän kuin 360e. Tuskin kukaan ammattitaitoinen hoitaja sillä rahalla huvikseen kotona makoilee.
Oletko siivooja kun saat noin huonoa palkkaa?
Hah, saan tehtaalla saman likasan kuin sairaanhoitajana sain, 11.50e/h. Viikonloput vapaina.
Sairaanhoitajaksi en palaa! Muistan päiviä kun puolet osaston potilaista oksentaa. On rintavaivaa, ripulia, ym. Riittämättömyyden tunne oli kamalinta, 90% työpäivien jälkeen tuntui että paljon jäi tekemättä ja potilaita huomioimatta tilanteen vaatimalla tavalla.
Monesti huoneessa tajuton potilas jonka jatkohoitoa mietitään ilman lääkäriä ja omainen oven takana moittimassa kun Lyylillä on väärän väriset sukat... Valituksia tehdään jatkuvasti, kiitoksia kuule todella harvoin.
Vierailija:
Siis töitä olisi, mutta ei tekijöitä? Suomessa on siis liian hyvä työttömyysturva, kun on varaa kieltäytyä työstä, josta maksetaan noinkin hyvin.
Kyllä kuulostaa hoitajien duunit todella alipalkatuilta :(