Sairaanhoitajan palkkapäivä netto 1527e/kk (sis. 2 viikonloppua, 3 iltavuoroa) Veroprossa 23%
Ei jumaliste! Pakko vaihtaa alaa jos aikoo elää... Palkka ei sisällä ikälisiä.
Kommentit (82)
Työaika reilu 7 tuntia päivässä ja bruttopalkka 1800e.
Mieheni on töissä tehtaassa asentajana ja hänen palkkansa on n.2200e kuussa ja usein tulee tuotanto- ym- lisiä.
Mutta tuon 1500 nettona saan kun olen Terveysasemalla sh:na töissä. Ja pelkkä arkityö, perjantait loppuu klo 13 tai 14. Nyt kaikki sh:t terveysasemille =))
Hoitoalalla työskentelevillä on niiin surkea palkka, vaikka raskas vuorotyö. Kun esimerkiksi paperitehtaassa joku mätisäkkiukko painelee vähän nappuloita, saa tuplapalkan.
Palkka olisi ihan ok, jos tuo olisi jotain keveyhköä hommaaarkisin 8-16. Saan itse aineenopena käteen jotain 1850 euroa kuussa ja kyllä minusta vuorotyötä tekevän sairaanhoitajan pitäisi vähintään saman verran saada.
Ajattelin, että sairaanhoitajilla on ihan normaali palkka ja opettajia pidin hyvä palkkaisina. Jee jee.
miksi te jaksatte olla duuneissanne ja valittaa. Mitä ITSE voitte tehdä asialle? - Vaihtaa alaa kenties?
Kun lähdin opiskelemaan valitsin minua miellyttävän alan ja mietin myös tulevaa palkkaa. Olen KTM ja palkka suht ookoo.
Ei tuu niitä lisiä ollenkaan... Raskas ja VASTUULLINEN työ kotihoidossa... Usein joutuu tekemään sellaisia päätöksiä, jotka ei millään kuulu meidän vastuulle, mutta kun ei ole alueella lääkäriä, niin ei ole...
No tuo on jo ihan sinun omaa tyhmyyttäsi ja saamattomuuttasi, jos et ole muuta ja paremmin palkattua työtä löytänyt.
Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa ja 300 ov. takana.
Palkka on hyvä, mutta niin sen täytyy tuolla opiskelumäärällä ollakin.
Tarjoan hyvinpalkattua työtä kotihoidossa pk-seudulla.
itse saan hieman vähemmän kuin tuo aloittajan mainitsema summa 8-16 työssä. Lisäksi tulee ajoittain km -korvauksia sekä päivärahoja, mutta silloin työaikani on usein 10-14h/pv ja tarkoittaa yöpymisiä toisella paikkakunnalla eli pois perheen luota. Ylimääräisenä tehdystä työstä ei työnantaja maksa lisää, vaan kuuluu ns. toimenkuvaan että asiat hoidetaan asiakkaan luona urakkaluontoisesti. Työskentelen alalla, josta ihmisillä käsitys, että palkat mielettömän hyviä (it). Ei meidän firmassa vaan, ilmankos on lyhyen ajan sisällä lähtenyt neljä hyvää tekijää muiden hommiin... Vaihtaisinko hoitoalalle, hmmmm??
Luultavasti suurin osa läskeistä on istumatyössä. Nähnyt paljon läskejä ja laiskoja ihmisiä, opiskeluvuosina olin toimistosiivooja...hehehhe:)
50% hoitajista työskentelee paikloissa joissa ei ole lääkäriä, päätökset on tehtävä yksin.
Mulle ei olis palkkakysymysten takia mieleenkään hakeutua hoiva-alalle vaikka lasten kanssa olisinkin halunnut työskennellä. Olen nyt KTM ja bruttopalkka huitelee 4500 eur tietämillä.
mutta työ ei ole hoitotyötä vaan kevyttä ja mukavaa. Kannattaa miettiä vaihtoehtoja eikä vain tyytyä valittamaan.
Kaikille ei myyntityö sovi...
T: Se TH, jonka alueella ei ole lääkäriä
Ja mitenköhän viestini nrolle 25. liittyi hoitoalaan...?
-38-
Hoitajapula on jo nyt todellinen ja tulee tulevaisuudessa pahenemaan.
Kukahan meitä hoitaa kun olemme vanhoja?
Ei vaan tällä päällä sellaisia koulutuksia lueta.
Kävisin hierojalla, rentoutuisin välillä kampaajalla tai kasvohoidolla. Ostaisin kunnon rintsikoita jotka tukisivat töissäö kunnolla. Harrastatisin monipuolisempaa liikunta, jne
sairaanhoitaja
Mutta itsekin hoitajana (paljon parjattu lähihoitaja) ihmettelen, kuinka vähän saa rahaa vaikka on töissä 24h/7vrk viikossa oli arki tai pyhä. Itse sain juuri palkan, jossa su työtä 15h, la 14h, ilta 21h ja palkka komeat 1300e käteen.... Surku hupaisaa!!