Tuttavani vie alle 2v lapsensa päiväkotiin klo 8 ja hakee klo 17 ja on itse kotona.
Harmittaa lapsen puolesta. Tuttava on raskaana ja päivät pitkät vaan kotona yksin ja pieni lapsi hoidossa koko päivän. Tajuaisin, että olisi puoli päivää, mutta koko pivä on aika julmaa.
Kommentit (31)
ja lasten suhde on jo niin ohut, ettei vanhemmilla ole mitään otetta lapsiin. Turha myöskään varmaan pyydellä lapsia kylään kun itse on vanha. En silti arvostele, samapa se minulle.
tuskin ne lapset pilalle menee jos käy parina kolmena päivänä hoidossa????? ehkä en itse 2 vuotiasta joka päivä, koko päiväksi laittais hoitoon jos itse kotona, mutta leikki-ikäisen kyllä (päälle 3v). Mun kaveripiirissä on paljon näitä "virikelapsia" ja itse aion kans jatkaa 4-vuotiaani päivähoitoa puolipäiväisesti ens syksynä kun vauva syntyy ja ettei lapsi menetä hoitopaikkaa. Myös ihan senkin takia, että tiedän, ettei minulla itselläni ole mahdollisuuksia tarjota 4-vuotiaalleni "virikkeitä" kaiken päivää pienen vauvan kanssa. Pihapiirissä ei ole muita samanikäisiä lapsia ja lapsellani on kaikki vanhat kaverit hoitopaikassa, ovat olleet samassa paikassa 1v10kk lähtien ja en halua repäistä lasta kokonaan tutuista kuvioista pois siihen asti että menee eskariin. Jopa päiväkodin johtaja naureskeli, että voi vannoa, ettei 4v viihdy kotona äidin ja vauvan kans ympäri viikkoa, vaan kaipaa kavereita. Ja ennemmin maksan sen satasen ja vien lapsen tuttuun paikkaan, kun alan kuskaamaan jossain kerhoissa ventovieraiden ihmisten luona. Jokainen tehköön omat valintansa!
Meidän 1v, 2v, 3v, 4v ja 5v ovat kotihoidossa ja heillä on kavereita joidenka kanssa leikkivät joka päivä. Leikkipuistoissa, naapureissa, tuttujen lasten kanssa.
Oletko ajatellut, että näissä paljon parjatuissa tarhoissa on enemmän aikuisia lasta kohden kuin teillä kotona? Minä en kyllä tekisi lapsia noin tiuhaan, mutta meitä on moneksi. Oletko ajatellut, että työssäkäyvä kahden lapsen äiti ehtii viettää lapsiensa kanssa enemmän aikaa kuin sinä?
Kyllä mullakin on parikertaa käynyt mielessä viedä nuo lapset virike hoitoon. Itse nyt siis raskaana . Selkä on reistaillu koko raskauden ajan. Hyvä että pystyn aamulla omin avuin sängystä nousemaan. Aiemmi ei ole tällaista ollu. Siite pitäisi pysytä ulkoilemaan lasten 2v, 3v, 5v kanssa jotka ovat päivisin kotona, vanhin käy jo koulua. Musta tuntuu lasten puolesta kamalalle, että mä en meinaa jaksaa, ja siks olenkin virike hoitoa miettiny. Kavereita lapsilla kyllä on tässä naapurustossakin, paitti nuorimmalla.
Vielä olen väkipakolla hoitanu jokapäiväsen siivoamisen, ulkoilun ja koirien lenkittämisen. Saas nähdä kui käy loppukesästä. Ehkäpä koitan kuitenki jaksaa tässä kotosalla, kun aattelee että onhan se jo "työ" kuljettaa aamuisin lapset sinne hoitoon ja hakea sitten takaisin. (meiltä 6km matkaa) Kun kuitenkin kunto antaa vielä sen verran periksi, että parisen tuntia pystyssä pysyy.
Ehkäpä koitan kuitenki jaksaa tässä kotosalla, kun aattelee että onhan se jo "työ" kuljettaa aamuisin lapset sinne hoitoon ja hakea sitten takaisin. (meiltä 6km matkaa) Kun kuitenkin kunto antaa vielä sen verran periksi, että parisen tuntia pystyssä pysyy.
[/quote]
Tai ku joutuisit yksin lapset tarhaan rahtaamaan?
Ei tarvi ihmetellä miksi levottomuus ja häiriökäyttäytyminen on pienten keskuudessa lisääntynyt. Sääli lapsen puolesta.
kyllä 2v liian pieni olemaan koko päivää. Kun ei edes ole pakko viedä hoitoon
Jos vaikka äidille on sanottu, että täytyy levätä niin paljon kuin mahdollista raskauden loppuun asti. Tällöin hän ajattelisi syntymättömän lapsen parasta pitäessään esikoisen mahdollisimman pitkät päivät hoidossa. 2-vuotiaan hoitaminen on vielä fyysisesti rankkaa hommaa viimeisillään olevalle.
En ymmärrä ihmisiä jotka arvostelevat toisten perheiden valintoja, kun en usko että taustoja kukaan voi heidän valinnoilleen tietää kukaan muu kuin he itse. Uskon että jokainen vanhempi yrittää parhaansa ja tekee lapsensa kannalta parhaat valinnat.
ja nyt nautiskelevat toisten äitien mollaamisesta. Mistä näitä hirveitä ihmisiä sikiää???
Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kukaan pienten lasten äiti ei pääse liian helpolla. Ja kyllä kannattaa välillä mennä siitä mistä aita on matalin vailla huonoa omaatuntoa. Ei kannata alkaa suorittaa tuota superäitiyttä, mikä vie elämänilon vuosiksi ja mistä ei seuraa mitään hyvää.
Olen itse hoitanut alle 2 vuoden ikäerolla olevat lapseni kotona ilman mitään osapäivähoitoja ja oli rankkaa. Mutta siitä huolimatta suon toisille ihmisille vähemmän rankat ajat. NAUTTIKAA elämästä! Älkää syyllistykö pienistä! Älkää unohtako ÄIDIN hyvinvointia ja tarvetta lepoon!
Itse saan jo nykyään ottaa rennosti, kun lapset ovat 3 ja 5. Olen työelämässä ja lapset kokopäivähoidossa päiväkodissa. Perhe-elämä on mukavaa kaikin puolin ja parisuhdekin on saatu vihdoin ennalleen. Mutta tuosta rääkkiväsymyselämänvaiheesta oli todella vaikea päästä ylös. Jos olisi ollut enemmän apua arjessa, pientä helpotusta edes joskus, olisi siitä suosta noustu jo paljon aikaisemmin ja se olisi ollut koko perheen etu.
Ei lapsia muuten hankita, niitä SAADAAN (jos saadaan).