Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästöjen seurauksia: lasten koulukuljetukset päättyvät Hämeenlinnassa

Vierailija
14.10.2024 |

Jatkossa Hämeenlinnassa asuvat vanhemmat joutuvat jatkossa kuskaamaan lapsensa itse kouluun sillä kaupunki joutuu säästösyistä lopettamaan aikaisemmin lapsille tarjotun koulukuljetuksen. Kaupunki koittaa kilpailuttaa palvelun sillä Hämeenlinnassa koulukujetuksia on tarvittu noin 400 lapsella:

https://yle.fi/a/74-20117664

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Jokaisella on oikeus valita missä asuu, mutta sen myötä myös kustantaa itse lapsena kyydin, ei se ole meidän veronmaksajien tehtävä.

Vierailija
2/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa kustantaa itse kaikkia lapsesta aiheutuvia kustannuksia on parempi että ei hanki ollenkaan lasta tai siirtää lalsenhankintaan siihen asti kunnes on tarpeeksi varaa ja vakaat tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Ei vanhaan aikaankaan mitään koulukyytejä ollu, miksi ny pitäis kun talous on tiukilla?

Vierailija
4/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, tämä on juuri sitä turhaa tuhlausta mistä meidän pitää päästä eroon

Vierailija
5/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etkö osaa lukea vai etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Vierailija
6/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok ja PS saaneet Hämeenlinnassa viime eduskuntavaaleissa 23,3% + 22,5% kannatuksen että ihan tätä säästämistä on porukalla haluttu ja äänestetty.

Vierailija
7/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä meidän muiden pitäisi kustantaa lasten koulukyydit? Usein vielä mammat on itse kotona ja saattelevat lapsensa bussiin/taksiin. Maksakaa itse tai viekää itse ja kyllä sille lapselle tekee hyvää kävelläkin, kyllä ennenkin on 7v mennyt ihan itse kouluun.

Vierailija
8/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ei vanhaan aikaankaan mitään koulukyytejä ollu, miksi ny pitäis kun talous on tiukilla?

Silloin vanhaan aikaan oli kyläkouluja! Nykyään ne on lopetettu 🙄.

Vierailija
9/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, minäki menin kävellen kouluun, matka 100 m

Vierailija
10/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli kylä koulu lähes joka kyläasä ja kyllä oli koulukuljetuksiakin. Joka kylässä oli oma taksimies heille, jotka asui kylän reunassa. 

Vierailija
11/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä meidän muiden pitäisi kustantaa lasten koulukyydit? Usein vielä mammat on itse kotona ja saattelevat lapsensa bussiin/taksiin. Maksakaa itse tai viekää itse ja kyllä sille lapselle tekee hyvää kävelläkin, kyllä ennenkin on 7v mennyt ihan itse kouluun.

Paitsi että silloin ennen sen 7v ei tarvinnut kävellä/hiihtää paria kymmentäkilometriä suuntaansa, kun oli koulu kylässä kuin kylässä 🤦🏻.

Vierailija
12/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kyläkouluja edelleen🙄 ja lapsi voi hyvin kävellä muutaman kilometrin. Kyydin voi hyvin lakkauttaa, tai muuttaa se niin että vanhemmat maksaa siitä.

Vierailija
13/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne lapset voi itse ajaa kouluun? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa jonkun toisen muksujen kyydit?

Vierailija
14/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tuosta tulee säästöä? 

Vierailija
15/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap olisi lukenut uutisen, hänelle olisi selvinnyt, että Vekka ei hoida kuljetuksia enää vaan kunta kilpailuttaa ne uudelleen. Kukaan ei ole lopettamassa lakisääteistä koulukuljetusta.

Vierailija
16/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan tuosta tulee säästöä? 

tämä on hyvä alku jokatapauksessa

Vierailija
17/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, minäki menin kävellen kouluun, matka 100 m

Sama täällä. Oikaisin metsän poikki ja matkaa 200 m.

Vierailija
18/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on nimenomaan se että kyydit pitää tulla maksullisiksi. Joko vanhammat itse kuskaa tai sitten he maksavat siitä. Tai muuttavat lähemmäs koulua.

Vierailija
19/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Jokaisella on oikeus valita missä asuu, mutta sen myötä myös kustantaa itse lapsena kyydin, ei se ole meidän veronmaksajien tehtävä.

Tää persulogiikka on aina yhtä pettämätöntä. Lapsia pitäisi saada lisää, jotta riittää veronmaksajia, mutta verovaroja ei saisi niihin lapsiin käyttää.

Vierailija
20/96 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että silloin ennen sen 7v ei tarvinnut kävellä/hiihtää paria kymmentäkilometriä suuntaansa, kun oli koulu kylässä kuin kylässä 🤦🏻.

Eikö nykyään voi netti- ja digiaikana käydä etäkoulua kotoa kãsin jos se koulu on liian kaukana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi