Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle luvattiin työpaikka, mutta viikkoa myöhemmin sainkin tietää, että kyseessä on palkaton työkokeilu

Vierailija
14.10.2024 |

Viikko sitten sain viestin hakemastani työpaikasta, että nyt vihdoin olisi töitä tarjolla. Kesällä tästä jo puhuimme ja olen odottanut tuota, kuin kuuta nousevaa. Viikon ajan oon ehtinyt läheisilleni kertoa kuinka vihdoin taloudellinen tilanne paranee ja mieheni ei tarvitse yksin käydä töissä.

Tänään sitten oli sovittu keskustelu puhelimitse, jossa puhuttaisiin tulevasta työkuviosta niin paikan pomo kertokin, että kyseessä on työkokeilu. Siis palkaton kokeilu. Ette usko miten voi olla paha mieli. Olen itkenyt koko päivän. 

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työkokeilussa toimistotöissä niin ihmettelin serkun vaimon ikää. Kaikki tietoja noissa kaupungin yksikön toimistötöissä näkee. Ja sitten ihmettelin, kun näin osoitteen mihin entiset naapurit on muuttaneet.

Työttömillä on vaitiolovelvollisuus, mutta ihmettelin ja päivittelin itsekseni, että huh huh. 

Vierailija
182/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa saa silloin, kun on tehty työsopimus ja sovittu palkan määrä, työtunnit/kk tai kk palkka. Työn aloitus päivä.

Mitkään puheet siitä, että kesänlopulla palkkaa ja töitä on ei merkitse yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku vielä tulee kommentoimaan tähän jotain, niin kannattaisikohan lukea ketju? Vuorollaan kaikki tulee kommentoimaan, että ap ei tehnyt sitä tai tätä, vaikka ette tiedä mitä tein!  Kyllä kysyin palkkaa etukäteen, kyllä olen ilmoittanut työkkäriin ja sinne " työpaikkaan" myös ilmoittanut mielipiteeni jne. Ja muutakin työtä on jo tiedossa. Joten voitte lopettaa minun haukkumisen.

Sen sijaan tuota asiaa kannattais jokaisen miettiä, että kuulostaako tuollainen toiminta ihan reilulta te-toimistolta ehdottaa työnantajille palkattomia työntekijöitä? Moniko oikeasti muka haluaa ilmaiseksi töihin tai kokee että on eduksi itselleen käydä ilmaiseksi kokeilemassa jotain pska hommaa. Menkääpä itse töihin ilman palkkaa muutamaksi kuukaudeksi.-ap

Vierailija
185/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuliset sopimukset harvoin pitävät ja olisi hyvä saada jotain mustaa valkoisella.

Tässä tapauksessa ei ole ollut olemassa edes suullista työsopimusta, kun osapuolilla ei missään vaiheessa ole ollut suullistakaan yhteisymmärrystä olennaisista sopimusehdoista.

Vierailija
186/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa." 

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Vierailija
187/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se työpaikka, tosin palkaton

Ei muuta kuin menet töihin!

Ohis

Vierailija
188/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa palkattomissa työkokeiluissa kannattaa kokeilijan muistaa roolinsa eli kokeilla sitä työtä hyvin kevyesti. Hitaasti ja varovasti ja kevyesti kuin leijailisi pilvissä. Pitkät tauot ja lyhyet tunnit.

Ei mitään ilmaista työtä noille verenimijöille.

Vierailija
189/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joku vielä tulee kommentoimaan tähän jotain, niin kannattaisikohan lukea ketju? Vuorollaan kaikki tulee kommentoimaan, että ap ei tehnyt sitä tai tätä, vaikka ette tiedä mitä tein!  Kyllä kysyin palkkaa etukäteen, kyllä olen ilmoittanut työkkäriin ja sinne " työpaikkaan" myös ilmoittanut mielipiteeni jne. Ja muutakin työtä on jo tiedossa. Joten voitte lopettaa minun haukkumisen.

Sen sijaan tuota asiaa kannattais jokaisen miettiä, että kuulostaako tuollainen toiminta ihan reilulta te-toimistolta ehdottaa työnantajille palkattomia työntekijöitä? Moniko oikeasti muka haluaa ilmaiseksi töihin tai kokee että on eduksi itselleen käydä ilmaiseksi kokeilemassa jotain pska hommaa. Menkääpä itse töihin ilman palkkaa muutamaksi kuukaudeksi.-ap

Siis oikeastikko täällä on ap:tä syyllistetty. Hyvät hyssykät taas tätä vauvapalstaa. 

Onneksi asia on selvinnyt ja elämä jatkuu. Siis todella törkeä veto työkkäriltä ja työnantajalta.

Tsemppiä ap:lle jatkoon.

Vierailija
190/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa työkkäri tässä teki?

Vierailija
191/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat paikan vastaan. Älä hae kuitenkaan tukia. Muuten työllistymisestäsi ei ole hyötyä yhteiskunnalle.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä vai?

Eli näinkö sinä olet (aina) tehnyt?

Vierailija
192/201 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on, että et ole yhteiskunnan loisena. Ilmainen työpanoksesi tekee yritykselle enemmän voittoa -> maksetaan enemmän veroa -> yhteiskunta hyötyy.

Eli sulla on näin.

OK!

Loistavaa uhrautumista yhteiskunnan eteen. 

Vierailija
193/201 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ylipäätään voi noin edes käydä, että toinen on ollut varma palkallisesta työstä ja toinen taas näkee, että tämä on selkeä työkokeilutapaus? Nyt ei kyllä jotain ole ymmärretty, tai haluttu ymmärtää. Eihän normaalissa työnhaussa tuollaista voi edes yllätyksenä tapahtua.

Melko erikoisia työnantajia löytyy kyllä. Joskus olen luullut meneväni tavalliseen työhaastatteluun ja sitten kysellään "saako susta jotain rahaa?" (=palkkatukea) Haastattelu kuivuu kokoon kun kerron etten ole ollut niin kauan työtön.

Vierailija
194/201 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ylipäätään voi noin edes käydä, että toinen on ollut varma palkallisesta työstä ja toinen taas näkee, että tämä on selkeä työkokeilutapaus? Nyt ei kyllä jotain ole ymmärretty, tai haluttu ymmärtää. Eihän normaalissa työnhaussa tuollaista voi edes yllätyksenä tapahtua.

Siten, että he päättivätkin kuulema viime perjantaina että ottavatkin työkokeiluun useita henkilöitä ja niistä sitten joku ehkä työllistyy. -ap

Kuulostaa laittomalta.

Vierailija
195/201 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet työtön niin en oikein tiedä onko sinulla mitään valinnanvaraa. Jos et mene niin olet kieltäytynyt osoitetusta työpaikasta ja tuet katoavat ja tulee karenssi. Parempi vaan mennä orjaksi niin ehkä joskus onni kääntyy. 

Olennaista on, ettei missään vaiheessa suostu palkattomaan työkokeiluun, eikä edes epäröi kysyttäessä siten että te-toimiston virkailija voisi merkitä suostumuksen papereihinsa.

Ei tarvita mitään asiakkaan suostumusta! Työkokeilu on palvelu siinä missä muutkin, ei niihin tarvitse lupaa kysyä.

;Mutta työnantaja ei voi yksin päättää, että joku otetaan työkokeiluun, työkkäri on sopimuksessa kolmas osapuoli,

Vihaan tätä orwellilaista uuskieltä jossa orjatyötä kutsutaan palveluk

Todella osuvasti sanottu.

Vierailija
196/201 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä saadaan palkkaa.

Palkaton vapaaehtoistyö on myös työtä.

Kaupassa yms työskenteleminen on vapaaehtoistyötä? Heh heh... hah hah.... hah haha.

Vierailija
197/201 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä jutussa kävi, menikö ap työkokeiluun ?

Vierailija
198/201 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei toedellakaan ole mikään työpaikka jos palkaton vaan työkokeilu. 

Vierailija
199/201 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilujututhan pitää ensin sopia te-toimiston kanssa. Te-toimisto voi olla sitä mieltä, että sinulle ei tämän paikan kokeilu sovi ollenkaan. 

Vierailija
200/201 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat paikan vastaan. Älä hae kuitenkaan tukia. Muuten työllistymisestäsi ei ole hyötyä yhteiskunnalle.

Palkaton työkokeilu ei ole työlistymistä. Ehkä sinäkin ymmärtäisit jotain jos saisit potkut työstä etkä pääsisi vaikka vuoteen töihin...