Miten varaudutte ryöstöihin jne kun käytte Helsingissä/PK-seudulla?
Takseja tietenkin kannattaa välttää ellei tunnettu suomalainen yhtiö. Lompakko pois takataskusta eikä arvokamoja pidä esillä.
Miten metro, onko sitä enää turvallista käyttää?
Kommentit (99)
Helsingissä ryöstely ja raiskailu on normaalia arkipäivää. Sääliksi käy piruparkoja jotka siellä velkaisissa asunnoissaan kärvistelevät.
Asun ulkomailla, maan pääkaupungissa joka paljon suurempi ja kansainvälisempi kuin Helsinki enkä koskaan ole joutunut tilanteeseen että minua olisi yritetty ryöstää tai pahoinpidellä.
En tiedä missä liikutte ja missä kunnossa, tiedän minäkin kaksikin miestä jotka on ryöstetty ei Helsingissä mutta Tampereella vahvassa humalatilassa.
Jos käyttää vähänkään järkeä voi todellakin välttyä kaikelta tuolta. Minulla on täällä käytössä taksisovellus jolla saan tilattua kyydin ja maksettua saman tien, sovittuun paikkaan. Koskaan ei ole ollut minkään valtakunnan ongelmaa.
Sen verran mitä Suomessa olen käynyt ja juuri esim. Helsingissä taksilla ajanut, olen saanut kohteliaan ja hyvän palvelun joka kerta. Ulkomaalaisia kuskeja.
Väitän että 99% taksin käyttäjistä ja pääkaupungeissa ja muissa isommissa tajamissa asuvat eivät ole kohdannee tmitään ongelmaa jos sellaiseski ei lasketa Suomessa pakollisia kännihäiriköitä. Epämiellyttäviä mutta itselleni ei koskaan ole olleet päällekäyviä. Olen nainen.
En sen kummemmin kuin täällä espoossa.
Ei ole koskaan.
Mutta riipppuu ajasta paikasta ja tyypistä. Mee muotikuteissa steissin lähelle 15 vuotiaana. Kannattaa.
Ajelin fillarilla lauantaina illalla, sillan alla oli kaveri yksin jammailemassa korvalapuissa ja hupparissa. Oisko ollut teknobileet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin Lahdesta Helsingissä. Kävin Ateneumissa mutta unohdin varautua ryöstöihin. Huh onneksi vielä hengissä!
Se on onneksi niin lyhyt matka steissiltä, että siinä kun nopeasti menee massan mukana, niin ei kerkeä sattua mitään. Osa ei ole yhtä onnekkaita.
Parisuhteita saman sukupuolen kanssa kannattaa vältellä ja pk-seudun nukkumalähiöitä.
Steissiltä jos lähtee taksilla, niin ei ota siitä taksiparkin lähimpiä kahdesta ensimmäisestä jonosta vaan ottaa sieltä niiden takaa taksi helsingin, kovasen tai lähitaksin.
Älkää tulko sieltä pöndeltä tänne Stadiin ryöstelemään.
Ap:lla on asiasta joku pakkomielle, melkein joka päivä täällä itkee Helsingin vaarallisuudesta. Lisäksi suoltaa ketjun täyteen omia kommenttejaan muka muiden kirjoittamina.
Kannattaa mennä lääkäriin ja puhua mielenterveysongelmista. Ja sitten muistat syödä ne lääkkeet!
Haen alakouluikäiset lapset harrastuksista, mikäli ne loppuvat klo 20 jälkeen. Muuten käyttävät julkisia tai pyöräilevät.
Metro on tainnut pyöriä ja neljäkymmentä vuotta, enkä muista kuulleeni ryöstöistä. Itse en ole kokenut ryöstöä 42 vuoden aikana, eikä kukaan tuttunikaan, enkä ole ryöstöä nähnytkään. Joten turha huoli.
Pihtiputaan nakkikioski voi olla sitten jotain ihan muuta.
Olen asunut puolet elämästäni pk-seudulla. En ole tullut ryöstetyksi tai pahoinpidellyksi siellä, mutta nuorena / nuorena aikuisena oli muutama uhkaava tilanne.
Tää on landella ihan yleinen pelko. Itsekin saan usein kotiseudulla käydessäni kyselyjä, että miten siellä Hesassa uskaltaa liikkua kun ma mu jengit ryöstää ja ra iskaa. Lukevat siis lehdistä näitä juttuja ja kuvittelevat, että täällä saa pelätä jos pimeään aikaan uskaltaa ulos. Hyvin uskaltaa. Emme elä Bronxissa.
Ainoat ryöstäjät joihin olen Helsingissä törmännyt, on remonttifirmat. Järjestään kaikki pyytää 20-30% enemmän hintaa urakoista kuin muualla Suomessa vastaavista urakoista. Se on tehty lailliseksi ryöstämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että maalaiset pelkäävät Helsinkiä? Todennäköisemmin jotain sattuu jossain peräkylän lähi pubissa ku Helsingin kadulla.
Kyllä ne ryöstelevät katujengit ja muissakin rikoksissa yliedustetut etniset ryhmät asuvat pääosin pk-seudulla. Maaseudulla mahdolliset rikokset kuten tappelut lähes poikkeuksetta tuttujen kesken, ei siellä sivullisilla hätää.
Veikkaan että Helsingin keskustassa on paremmassa turvassa. Kenessäkään ei herätä kiinnostusta tai aggressioita se, että olet muualta. En olisi varma että Seinäjoella tai Alahärmässä on samanlainen suhtautumine.
Heh heh, täällä et tule ainakaan ryöstetyksi ilman silminnäkijöitä. Toista se on pikkukylillä, kun raitti on tyhjä klo 17-06 joka päivä. Huuuu...
Tulkaa nyt herran tähden käymään joskus pääkaupungissa niin näette itse minkälaista on.
Olen ikäni asunut Helsingissä. Ei kukaan ole hätistellyt .
Maalla olen muutamaan kertaan kuullut lauseen "v*tun hesalainen, haluutko turpaan" Ei oo sivulliset vaarassa ei :D