Miten varaudutte ryöstöihin jne kun käytte Helsingissä/PK-seudulla?
Takseja tietenkin kannattaa välttää ellei tunnettu suomalainen yhtiö. Lompakko pois takataskusta eikä arvokamoja pidä esillä.
Miten metro, onko sitä enää turvallista käyttää?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä Kaisaniemenpuistossa tapahtuu? Ainakin pari kommentoijaa varoitti siitä. Sehän on kasvitieteellisen puutarhan aluetta. Onko varkaat ym. niin kiinnostuneita kukista, että majailevat siellä? 😂
yksi suosituin pilleritori mm. ollut lehdissä moneen kertaan viime aikoina.
Minä asun Helsingissä, enkä vielä tähän mennessä ole tullut ryöstetyksi. Enkä varaudu täällä ryöstetyksi tulemiseen yhtään sen enempää, kuin Suomessa missään muuallakaan. Tottakai tervettä järkeä kannattaa käyttää ja välttää liikkumasta yksin jossain pimeässä Kaisanniemen puistossa, tai muissakaan puistikoissa yöaikaan, naisena varsinkin.
Niin. Persuhan on pelkuri, joka luulee muita samanlaisiksi luusereiksi kuin on itse.
Siksi persuilla on kaikista puolueista korkein rikosfrekvenssi. Siksi persu ammuskelee kadulla, siksi persu puukottaa ostarilla lapsia, siksi persut perustaa terroristiryhmiä.
Odinin potilaat on naurettavin persujen yritelmistä.
Ihan riittää normi street-wise, mitä on hyvä noudattaa kaikkialla. Älä juo itseäsi holtittomaan kuntoon, älä esittele rahojasi, lompakko pois takataskusta repsottamasta, käsilaukun hihna pään yli.
Helsinki on turvallinen kaupunki liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä Kaisaniemenpuistossa tapahtuu? Ainakin pari kommentoijaa varoitti siitä. Sehän on kasvitieteellisen puutarhan aluetta. Onko varkaat ym. niin kiinnostuneita kukista, että majailevat siellä? 😂
Joo, on ne kiinnostuneita kukista ja muistakin aineista.
Pysymällä pois Helsingistä kokonaan. Miksi ihmeessä tuohon kaikkia ei-helsinkiläisiä kohtaan vihamieliseen kaupunkiin pitäisi kenenkään mennä. Onneksi lentokenttäkin on Vantaalla, niin ei tarvitse edes sen takia Helsinkiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Pysymällä pois Helsingistä kokonaan. Miksi ihmeessä tuohon kaikkia ei-helsinkiläisiä kohtaan vihamieliseen kaupunkiin pitäisi kenenkään mennä. Onneksi lentokenttäkin on Vantaalla, niin ei tarvitse edes sen takia Helsinkiin mennä.
Mistä kukaan tietää kuka on helsinkiläinen ja kuka ei. Täällä ei olla naamatuttuja muiden kanssa.
Ainoastaan panssarivaunulla hesoihin!
Meikäläisen nähdessään nuo räkänokkasiet wannabe kriminaalit vaihtavat kadun toiselle puolelle.
Kommandopipo on oltava ja liikun vain pimeillä paikoilla.
En käy Helsingissä kun ei ole mitään asiaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Asun Itäkeskuksen lähellä Ja ihan turvallisin mielin kuljen täällä. Ehkä sillä on vaikutusta että olen koko elämän ollut monikulttuurisissa kouluissa joten sinun kaltaista pelkoa Ap minulla ei ole.
Ruskeasta naamasta on varmasti apua.
En näytä siltä että hyödyttäisi ryöstää. Ihan tavallisena ja vaatimattoman näköisenä olen pärjännyt. Sulaudun siis joukkoon ihan pokkana minne vaan menenkin. Olenkin pohjanmaalta niin ei silmille hypitä missään.
Eipä ole miehenä koskaan kukaan yrittänyt ryöstää.
Häh? Mehän asutaan täällä ihan kaikessa rauhassa.
Maalaisia säikyttelen pimeällä täällä. Hauskaa huvia.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kohta 40 vuotta Helsingissä ja ainoa vastaantullut ryöstö oli lähes 200 euron huppari stockalla. Myös sokosta kannattaa vältellä.
Ja Vuittonin putiikkia
"Poliisilla operaatio Espoon Henttaalla Epäilty väkivaltarikos
Hätäkeskukseen tehtiin epäillystä väkivaltarikoksesta ilmoitus sunnuntai-iltana."
Itse kun tulen täältä pohjoisesta helsinkiin niin pukeudun semmoisiin vaatteisiin, mitä eivät varasta suoraan päältä. Paikallisella huoltoasemalla sanoivat, että pitää olla halpaa päällä ja kengät sandaalit ja tai halvat crocsit, ilman sukkia. kirpputorilta löytyy käytettyä halpaa tavaraa päälle, puhelimena on vanha nokian 5510, joka ei varmasti kenellekkään kelpaa. Jos kelpaa, saa ilmaiseksi.
hirveitä juttuja kertovat kun ovat täältä maalta helsingissä junalla käyneet, eivät ole toista kertaa menossa.
Kyllä tymäkät äänettömät ummetuspierut metrossa pitää rosvot etäällä!