Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varaudutte ryöstöihin jne kun käytte Helsingissä/PK-seudulla?

Vierailija
13.10.2024 |

Takseja tietenkin kannattaa välttää ellei tunnettu suomalainen yhtiö. Lompakko pois takataskusta eikä arvokamoja pidä esillä.

Miten metro, onko sitä enää turvallista käyttää?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Helsingissä koitti joku junnu ryöstää meikän TYHJÄLLÄ pippurisumutteella. Oli rahaa 9e taskussa joten totesin "Anna tulla. Sumuta saatana. Mulla ei oo menetettävää."

Meni junnulla pelit ja vehkeet nii sekasi et lähti karkuun. 

Ennen ku palstapersut kaivaa käsivoiteet, ja nessut esiin niin kyseinen kaveri oli ihan kantasuomalainen. 

Vierailija
62/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tymäkät äänettömät ummetuspierut metrossa pitää rosvot etäällä!

Ummetuspierut vain houkuttelevat kysyjiä: mistä saa opiaatteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut yritetään ryöstää annan heille kaiken mitä he haluavat. Eli en pidä mukana mitään mitä en voi menettää. 20e setelina piilossa ja kaikki korut ja muut hyvin edullisia. Mukana myös raiskaushälytin ja en liiku epämääräisissä paikoissa.

Ei se raiskaushälytin toimi sitten ryöstöhälyttimenä? Montako erilaista hälytintä sitä oikein pitää olla mukana?

Ei ryöstössä kannata mitään hälytintä käyttää vaan antaa ne rahat. Hälytin saattaa triggeröidä aggressiivisen reaktion ja voi käydä huonosti.

Raiskauksessa se fyysinen puoli on jo päällä. 

Vierailija
64/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Taksiin vain päiväsaikaan ja pippurisumuttimen ja sähkölamauttimen kanssa

Katso että ovessa lukee Taksi Helsinki, eikä Taksi Helninki tms.

Vierailija
65/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just 3 viikkoa Suomessa - asun muualla. Olin noin viikon Helsingissä parahiksi kun oli Taiteiden yö ja sitten niitä muita todella mielenkiintoisia juhlaviikkojen kohteita. Toisen viikon olin Tampereella, sielläkin ihan mahtavaa katseltavaa ja koettavaa, ja viimeisen viikon maalla. 

Missään ei ryöstetty. Kukaan ei ärissyt tai koheltanut metrossa eikä nysseissä eikä junissa, mitään jengiä en tavannut. Kallistahan Suomessa kyllä esim ulkona syöminen on, eivätkä museot / näyttelyt / konsertit tai vesibussit ilmaisia ole, mutta lomalla ei siitä niin piittaa, on kuitenkin laskenut kuluihin enemmän kuin mitä kotona siinä ajassa menisi. 

Hieno maa, kivat ihmiset, upea luonto - ja tällä kertaa paras mahdollinen sää, kun 2 kertaa satoi ja muuten oli poutaa ja 22 - 23 astetta! 

Vierailija
66/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset, matkailua karsastavat, pelkäävät Helsinkiä ja haukkuvat sitä. Olen itse asunut työn takia Lontoossa, Dublinissa, Berliinissä ja Frankfurtissa ja lomillani käynyt USA:n isoissa kaupungeissa. Kuulkaahan: Helsinki ei ole mikään paha paikka! 

Vierailija
67/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiin ei yksinäinen nainen uskalla ilta- ja yöaikaan. Ja muulloinkin ylilaskutus on hyvin yleistä. Ajetaan missä sattuu, kun ei enää tunneta kaupunkia eikä Suomea. 

Vierailija
68/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin Lahdesta Helsingissä. Kävin Ateneumissa mutta unohdin varautua ryöstöihin. Huh onneksi vielä hengissä!

Ateneumin kahvilassa on ryöstöhinnat.

Vierailija
69/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kommandopipon päähän ennen ryöstöä, jo edellisessä kadunkulmassa ennen kun ryöstän.

Vierailija
70/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksiin ei yksinäinen nainen uskalla ilta- ja yöaikaan. Ja muulloinkin ylilaskutus on hyvin yleistä. Ajetaan missä sattuu, kun ei enää tunneta kaupunkia eikä Suomea. 

Jokaisella taksi kuskilla jonka kyydissä olen ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana, on ollut gbs tai Google Maps käytössä. Ei kukaan ole ajellut missä sattuu tai ylilaskuttanut.

Vierailija
71/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva nobody tappelukohtaus bussissa on kuvattu hesan paikallisliikenteessä 👍

Vierailija
72/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva nobody tappelukohtaus bussissa on kuvattu hesan paikallisliikenteessä 👍

Hyvä aivotnarikkaanleffa 😅

Vierailija
73/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näytä siltä että hyödyttäisi ryöstää. Ihan tavallisena ja vaatimattoman näköisenä olen pärjännyt. Sulaudun siis joukkoon ihan pokkana minne vaan menenkin. Olenkin pohjanmaalta niin ei silmille hypitä missään.

Luuletko ihan oikeasti että muualla Suomessa pelätään Pohjanmaalaisia. :D Häjyjen aika oli joskus 200 vuotta sitten.

Eihän kukaan edes erota ulkoa päin, että onko Pohjanmaalta, etelä Suomesta vai Savosta. Murteesta korkeintaan, jos keskustelu yhteyteen pääsee.

Vierailija
74/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti pamppu housuissa

Vierailija
75/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingin laidalla koko 39 vuotisen ikäni. Viimeksi minut on ryöstetty ja pahoinpidelty yli 20 vuotta sitten erään kotoperäisen katujengin toimesta.

Eli en varaudu mitenkään.

Vierailija
76/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että maalaiset pelkäävät Helsinkiä? Todennäköisemmin jotain sattuu jossain peräkylän lähi pubissa ku Helsingin kadulla.

Vierailija
77/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankkaan naaman, liikun letkeällä askelluksella lökäpöksyissä ja huutelen:öh jou jou bro valla ö jou. 

Vierailija
78/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen Espoossa.

Vierailija
79/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liikun täällä ihan normaalisti. Pukeudun ei-merkkivaatteisiin, käsilaukun olkahihna repsottaa ja liikun tavallisissa lenkkareissa ja mukana on Nokian näppäinpuhelin. 

Kukaan ryöstäjä ei arvaisi, että olen miljonääri.

Vierailija
80/99 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että maalaiset pelkäävät Helsinkiä? Todennäköisemmin jotain sattuu jossain peräkylän lähi pubissa ku Helsingin kadulla.

Kyllä ne ryöstelevät katujengit ja muissakin rikoksissa yliedustetut etniset ryhmät asuvat pääosin pk-seudulla. Maaseudulla mahdolliset rikokset kuten tappelut lähes poikkeuksetta tuttujen kesken, ei siellä sivullisilla hätää.

Luuletko että Helsingissä tai muualla pk-seudulla on tavallista tulla ryöstetyksi tai pahoinpidellyksi tuntematottomien toimesta? Liikun tuolla kaikkina kellonaikoina ja usein yksin, enkä ole vielä ryösteleviä katujengejä kohdannut. Tai no on minut kerran hakattu 2000-luvun alussa puoli tuttujen suomalaisten toimesta.

Ja kyllä sitä maaseudullakin osataan. Ainakin Pohjanmaalla, jossa serkkuni kavereineen kiersi lähi kylissä hakkaamassa muita nuoria ennen kuin kasvoivat aikuisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan