Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varaudutte ryöstöihin jne kun käytte Helsingissä/PK-seudulla?

Vierailija
13.10.2024 |

Takseja tietenkin kannattaa välttää ellei tunnettu suomalainen yhtiö. Lompakko pois takataskusta eikä arvokamoja pidä esillä.

Miten metro, onko sitä enää turvallista käyttää?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut yritetään ryöstää annan heille kaiken mitä he haluavat. Eli en pidä mukana mitään mitä en voi menettää. 20e setelina piilossa ja kaikki korut ja muut hyvin edullisia. Mukana myös raiskaushälytin ja en liiku epämääräisissä paikoissa.

Vierailija
22/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kohta 40 vuotta Helsingissä ja ainoa vastaantullut ryöstö oli lähes 200 euron huppari stockalla. Myös sokosta kannattaa vältellä.

Helsinki on melko pieni mesta. Maailmalla ei tunneta edes Suomea saatika Helsinkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minut yritetään ryöstää annan heille kaiken mitä he haluavat. Eli en pidä mukana mitään mitä en voi menettää. 20e setelina piilossa ja kaikki korut ja muut hyvin edullisia. Mukana myös raiskaushälytin ja en liiku epämääräisissä paikoissa.

Ei se raiskaushälytin toimi sitten ryöstöhälyttimenä? Montako erilaista hälytintä sitä oikein pitää olla mukana?

Vierailija
24/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viidakkoveitsi takin alla sekä pari käsikranaattia. Kuntosalia olen harrastanut 20 vuotta sekä itämaisia taistelulajeja myös. T Rampaa Nelonen!

Voisin ottaa susta oppia. 

Vierailija
25/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene sinne. Esim metro on pahuuden pesä. Pilalla. Demonisia deekuja, narkkeja ja muita häröjä.

Noille pitäs olla oma vaunu, jossa päivystää vartijat. 

Vierailija
26/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan aina museosta haarniskan ja siveysvyön.

Vierailija
27/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene sinne. Esim metro on pahuuden pesä. Pilalla. Demonisia deekuja, narkkeja ja muita häröjä.

Et sitten pääse muualle kuin Kurvin Piritorille Helsingissä?

Vierailija
28/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Itä-Helsingissä yli 10 vuotta eikä mitään ole koskaan tapahtunut. Ei edes kellariin ole murtauduttu. Ei ole autoa ja liikun metrolla ja busseilla. Takseja en käytä. 

Missään en pelkäisi liikkua edes yöllä Helsingissä, mutta en menisi esim. Kaisaniemen puistoon yöaikaan, enkä myöskään Hietsun uimarannan seudulle enkä isoihin puistoihin. Kontulassa voisin liikkua ihan hyvin, kuten myös Itäkeskuksessa ja Vuosaaressa myös ilta- ja yöaikaan. Välttelisin kuitenkin meluavia porukoita. Käyttäisin valaistuja reittejä ja kunnon teitä. Tappeluita on eniten keskustassa ja baarien sulkeutumisaikaan myös muualla. Kallio ja Sörnäinen on levotonta seutua yöaikaan, mutta sielläkään en kyllä pelkäisi. Ryöstöt kohdistuvat pääasiassa nuoriin ja humalaisiin. 

Puistoon ei kannata sammua, eikä muutenkaan päästää itseään tiedottomaan tilaan. 

Vierailija
29/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Itäkeskuksen lähellä Ja ihan turvallisin mielin kuljen täällä. Ehkä sillä on vaikutusta että olen koko elämän ollut monikulttuurisissa kouluissa joten sinun kaltaista pelkoa Ap minulla ei ole.

Vierailija
30/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Itä-Helsingissä ja kulkenut monta kertaa viikossa Puhoksen ohi ja noussut bussiin Tallinnanaukiolta. Ikinä ei ole kukaan yrittänyt ryöstää tai häiritä. Alkoholisteja ym. toki on, mutta ei niihin tarvitse kiinnittää huomiota. Toki itsestä riippuu, vaikuttaako helpolta uhrilta (esim. lompakko takataskussa). 

Vierailija
31/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon tarvitse tehdä muuta kuin välttää paikkoja, joissa on teinipoikalaumoja ja pitää omaisuudestaan tiukasti kiinni. Yleensä nuo ovat niin reppanoita, etteivät pärjää yksin ollessaan edes hennolle naiselle.

Vierailija
32/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla Viitasaarelle. Toivottavasti ei tarvitse asioida niin etelässä kuin edes Äänekoskella.

Vierailija
33/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla. En ole ikinä tullut ryöstetyksi. Asuntomurron uhriksi jouduin sen sijaan asuessani 500 kilometrin päässä Helsingistä.

Vierailija
34/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokenut minkäänlaista uhkaa Helsingissä. Enkä tunne ketään ryöstettyä. Järki mukaan.

Vierailija
35/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun täällä, mutta viimeisen parin vuoden aikana kieltämättä alkanut vähän downgreidaamaan pukeutumista ettei näytä liian hyvätuloiselta jos liikun julkisilla kulkuneuvoilla. Käsilaukku mieluiten sellaista mallia minkä saa tiukasti kainaloon tai sitten yli vartalon ja se laukku on sitten edessä eikä huolettomasti jossakin selässä/kyljessä. En pidä puhelinta jatkuvasti esillä vain se on visusti laukussa. Metroon mentäessä jos näen jo asemalla epämääräisen tyypin/porukan, menen eri vaunuun samoin bussissa voi jäädä mieluummin sinne etuosaan. Tärkein pointti on näyttää siltä että tiedät minne olet menossa ja mitä tekemässä.

Vierailija
36/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkin miespuolisia ryöstäjiä munille ja naispuolisia tisseihin. Siinähän oppii. Älkää olko lampaita.

Vierailija
37/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konetuliase on tarpeen Itä-Helsingissä. Osta joltain jengiläiseltä.

Vierailija
38/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kierrän Helsingin kaukaa. En lähde työpaikan palavereihin Helsinkiin, vaihdoin työpaikkaakin kun esimies vaati että menet Helsinkiin kokoukseen tai sitten tyhjennät pöytäsi. Sanoin että jos tuo oli irtisanomis-ilmoitus niin minä hyväksyn sen. Menin tyhjentämään työpöytäni.

Ulkomaanmatkat joko suoraan tälltä Oulusta tai esim Thaikkuun mennään Luulajan kautta, on sitäpaitsi satasen-kaksi halvempaa, kun käyttää omaa autoa Ruotsiin siirtymiseen. Elää voi ilman Helsinkiäkin, eihän siellä ole kuin venäläisiä joka paikassa.

Oulu - tuo turvallisuudestaan tunnettu kaupunki 😉

Vierailija
39/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi kulkea ja toimia kaupungilla ym. liikuessa ihan samalla tavalla kuin kulkisi ulkomaan lomillakin, jos pelkää varkauksia ja ryöstöjä. Miten toimisit vieraassa maassa, ehkäistäksesi rikoksia, samoin kannattaa ja voi toimia myös kotimaassa.

Vierailija
40/99 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Kaisaniemenpuistossa tapahtuu? Ainakin pari kommentoijaa varoitti siitä. Sehän on kasvitieteellisen puutarhan aluetta. Onko varkaat ym. niin kiinnostuneita kukista, että majailevat siellä? 😂