Eniten sairauslomalla ovat tupakoitsijat.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa olen elämäni aikana ollut saikulla.
Influenssa, korona ja iskias.
Kävin antibiootit viimeksi 1997 korvakipuun.
Eli nyt en tupakoitsijana ymmärtänyt.
Tosiaan, sinä edustat kaikkia tupakoitsijoita. Mulla suunnilleen sama, tosin antibiootteja olen joutunut ottamaan viisaudenhampaan poistoleikkauksen vuoksi. Eli nyt en savuttomana ihmisenä sitten varmaan ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijoiden ei kuuluisi saada samaa palkkaa kuin ei tupakoivien.
Perustele.
Koska ovat sairauslomilla paljon enemmän kuin toiset. Ovat myös laiskempia.
-ei tupakoiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit laittaa linkin/lähteen.
Ei kai tuohon linkkiä tarvitse. Senhän näkee jo meidän työpaikallakin, että kessuttelijat saikuttaa jatkuvasti.
Meillä sotealalla ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat pitävät koko ajan taukoja ja toiset joutuvat sitten heidänkin työt tekemään
Jep. Ja sen päälle pitää haistella sitä pinttynyttä röökinlemua
Työnantajalla on mahdollisuus käyttää oikeuttaan siinä, että kaikille on samanpituiset tauot ja tupakointi tapahtuu tuona aikana. Se on sitten henkilöstä itsestään kiinni, että millä keinoin sen tekee. Jos tykkää juoruta tupakoitsijoista ja pilata työilmapiiriä, sekin on mahdollisuus, mutten ehkä siinäkin pitäisi katsoa peilistä omaa toimintaansa työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Laiskoja ihmisiä
Eivät ainakaan mun työpaikallani ole laiskoja koska meillä on tupakointikielto.
Lääkärin sanat: parasta mitä voi itselleen tehdä, on olla tupakoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Koska ovat sairauslomilla paljon enemmän kuin toiset. Ovat myös laiskempia.
-ei tupakoiva
En minä ainakaan ole ollut saikulla yhtään enempää kuin muutkaan, olen töissä hoivakodissa (en ole edes koronaa sairastanut).
Vierailija kirjoitti:
Sen asian päättää jokainen itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Pitäisi saada enemmän, kun pitää tehdä juoruämmienkin hommat.
Kalliiksi tulee kapeakatseiset ja sydämettömät ihmiset, ajavat asioita päin mäntyä ja kaikki kärsii.
Olen polttanut about 30 vuotta. Nykyisessä työpaikassa olen ollut 10 vuotta. Sinä aikana kipeänä yhteensä ehkä 2 viikkoa osissa. Pohkeen revähtämisellä ei ollu mitään tekemistä tupakoimisen kanssa. Ai juu ja kerran oksensin,tuskin tupakan takia. Koronaakaan en ole sairastanut. Enkä influenssaa. Nuhaa kyllä ollu ilman kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa asioidessa röökikopissa muita olekaan kun valkotakkisia.
Ensi vuonna leikataan sairaspäivärahaa kaikilla, laskentaperuste muuttuu.
Lisäksi niillä kenellä ei ole työehtosopimusta muuttuu ensimmäinen sairaspäivä palkattomaksi.
Tupakoitsijat ovat epäsiistejä laiskoja ja haisevat.
Monennettakos kertaa ap itse on "saikulla" ? Keksihän jotain muuta sisältöä kuin sen itseäsi kohtaan tunteman vihan projisoiminen muihin.
Kolmekymmentävuotisen työkokemuksen perusteella ylivoimaisesti eniten töistä poissa ovat pienten lasten äidit. Ymmärrettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymmentävuotisen työkokemuksen perusteella ylivoimaisesti eniten töistä poissa ovat pienten lasten äidit. Ymmärrettävästi.
Tosin hakevat myös verukkeita jos ei itse jaksa tai kiinnosta tulla töihin että lapsi taas kipeänä. Ja lisää pullautellaan parin, kolmen vuoden välein että saa loisia kotona täydellä palkalla. Silläkin uhalla että suomessakin on kohta sota.
Mihin väitteesi perustuu? Poltin 40 v. työelämäaikanani ja olin koko tuona aikana sairauslomalla; yhden kerran kuukauden ja toisen kerran viikon ja molemmat pienen tapaturman takia ja lisäksi muutaman kerran on flunssa kaatanut sänkyyn pariksi päiväksi.
Samaa mieltä. Laiskoja ihmisiä