Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini haukkuu kokoani todella ällöttävällä tavalla. Meinaa todella mennä nuppi nurin.

Vierailija
12.10.2024 |

Olen sanonut hänelle jo useamman kerran, että minun kokoani ei tarvitse jatkossa kommentoida, laihduin tai lihoin. 

Aiemmin siis todella raivokkaasti haukkunut läskiksi ja sellaista tässä viime vuosina kun lihoin yhden tapahtuman jälkeen. 

No, hän on selvinpäin mukava mutta haukkuu kun on päissään. 

Eilen taas oli mukava ilta mutta yhtäkkiä se piru taas ilmestyi. Kysyi kuinka monta kiloa aion vielä lihoa ja nyrpisti naamaansa katsoessaan minua päästä varpaisiin. Lisäksi haukkui minut muutenkin. 

Suutuin ja uhkasin jopa väkivallalla jos ei ole hiljaa. Tiedän, se oli väärin enkä ole väkivaltainen oikeasti. En koskenut häneen vaikka yllytti minua satuttamaan häntä. Sanoin sen sijaan, että lähtee kotoani aamulla enkä halua nähdä häntä. 

Aamulla oli hiljainen ja lähti. En sanonut mitään. 

Surettaa ja ottaa päähän kun on niin ilkeä ja minä räjähdän sitten. 

Tiedä onko muuta vaihtoehtoa kuin katkaista välit.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu

Vierailija
62/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia tehokkaita laihdutuskeinojamon. Otat vain itseäsi niskasta kiinni ja lopetat valittamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kerro painoos?

Mihin ihmeeseen tarvitset tietoa sinulle tuntemattoman ja yhdentekevän ihmisen painosta?

Vierailija
64/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se terveysriski kun olet ylipainoinen. Sinun kannattaa mennä ravitsemusterapeutin kanssa keskustelemaan painonhallinnasta. Äidin käytöksestä kannattaa keskustella psykologin kanssa. 

Vierailija
65/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahempaa tuo väkivallalla uhkailu. Äitisi on paljon vanhempi. Rumasti äitisi teki, mutta hän on varmasti huolissaan. Tuohan ylipaino terveysriskejä mukanaan.

No ei ole! Typerälle boomereille pitää nyt ja aina näyttää kaapin paikka. Omilta äidiltäni otin rinnakkaispankkikortin itselleni kun ei osannut käyttäytyä.

Mitä tuokin tarkoittaa? Otit äidiltäsi rinnakkaispankkikortin itsellesi? Oliko hänellä sinun tilisi rinnakkaiskortti ja nyt rankaiset iäkästä äitiäsi köyhyydellä? Hyvin outo kuvio oli kortti kenen hyvänsä.

Otin siis hänen kortin jossa oli oikeus isäni tilille. Syy oli se, että aina jäkätti miten palkkani on pieni ja olen luuseri(olen sairaanhoitaja) ja hän on boomerina elänyt koko ikänsä isäni rahoilla. Noh,

Ok. Kait ymmärrät, että hän voi hakea pankista uuden kortin ja hänellä on siihen täysi oikeus. Kosto ei ole koskaan oikein eikä edes ajatuksena laittaa äitinsä kärsimään köyhyydestä sinun pikkumaisuuden takia. Anna olla, pääset paljon vähemmällä, kun kosto ja katkeruus ei syö sisintäsi. Vanhana muuten tietyt luonteenpiirteet korostuvat eikä ihminen itse voi sille mitään, toki voi käyttäytyä hyvin muita ja etenkin aikuista lastaan kohtaan. Toivottavasti pääsette sopuun ja rauhaan niin voitte nauttia toistenne seurasta.

Vierailija
66/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ongelma on läheisriippuvuus. Terveissä suhteissa kunnioitetaan rajoja. Ryyppäätkö yhdessä äitisi kanssa? Ei voi mitenkään päättyä hyvin tuo.

Jos äiti ei lopeta juomista, älä hyväksy häntä mitenkään. Kun hän ei kunnioita sinua, mieti miksi olet sen kanssa tekemisissä.

Vierailija
67/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaise välit ja käsittele asiaa vaikka lyhytterapiassa psykoterapeutin kanssa. 

Minun äitini on oppinut olemaan kommentoimatta, siihen meni vain neljäkymmentä vuotta. Olen 45 ja pari viimeistä vuotta saanut olla rauhassa.

Itse rajoitin äidin tapaamista vain kerran muutamaksi viikoksi, kun olin niin kuormittunut. Sanoin alusta asti, että tämä on väliaikaista, mutta taisi silti olla kova paikka. 

Opettele lähtemään pois tilanteista, joissa äitisi sikailee. Väkivallalla uhkaaminen ei ole hyvä juttu. 

Voimia sinulle!

No tässä oli AP:lle kokemuksella kirjoitettu neuvo: noudata sitä! 

tsemppiä 🍀

Vierailija
68/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kerro painoos?

Mihin ihmeeseen tarvitset tietoa sinulle tuntemattoman ja yhdentekevän ihmisen painosta?

Mikä on sinulla BMI?

Vierailija
69/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kuuntele ja tottele äitiäsi? Hän on vanhempi ja viisaampi ja tietää paremmin.

Aivan liikaa näkee nykyään kaupungilla normaalipainoisia äitejä punkerotyttärineen.

Nykynuoret eivät osaa enää hävetä mitään, luulevat että kaikki ovat hyviä sellaisenaan. No eivät ole!

Eli... laihduta ja pyydä anteeksi äidiltäsi, että on joutunut häpeämään takiasi.

Vierailija
70/94 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äiti ole ihan oikeassa? Ehkäpä tiedät se itsekin ja oikeasti olet vihainen itsellesi.

Vierailija
71/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kuuntele ja tottele äitiäsi? Hän on vanhempi ja viisaampi ja tietää paremmin.

Aivan liikaa näkee nykyään kaupungilla normaalipainoisia äitejä punkerotyttärineen.

Nykynuoret eivät osaa enää hävetä mitään, luulevat että kaikki ovat hyviä sellaisenaan. No eivät ole!

Eli... laihduta ja pyydä anteeksi äidiltäsi, että on joutunut häpeämään takiasi.

Joku saattaisi kommentoida tähän, että äiti on nyt se, jonka tulisi katsoa sinne peiliin ja pitkään.

Olisiko kannattanut antaa sille lapselle enemmän kivaa raitista aikaa alkoholihurujen asemesta?

Hävetköön juoppo äiti. Vaikka kokemukseni mukaan alkoholisteja kiinnostaa vain se juominen, joten asiat voisivat tyttären kannalta muuttua paremmiksi kasvattamalla välimatkaa. Mahdollisuuksien mukaan kilometreillä.

Voi myös vaivihkaa muuttaa muutkin yhteystiedot salaisiksi ja antaa mielen levätä ja vapautua siitä lapsuuskodin olkkarin virtahevosta.

(Virtahepoa pidetään maailman vaarallisimpana nisäkkäänä, mutta se symbolinen virtahepo on tavallisille ihmisille vieläkin vaarallisempi.)

Vierailija
72/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on mennyt nuppi nurin äitini kanssa jo kauan sitten. Olin hänen mielestään aina liian laiha, ja hän kiusasi minua koko lapsuuteni ajan, koska minulla oli liian ohuet nilkat ja ranteet, ja pakaratkin olivat kuin kaksi pennin korppua. Aikuisena minusta tuli normaalipainoinen ja painoin jo 50 kg, mutta sekään ei kelvannut.

Vierailija
73/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä kun joku sanoo suoraan jos ylipaino alkaa olla näkyvä ongelma. Eri asia on, että miten sen sanoo. 

Ylipainon kertyminen on parempi katkaista ajoissa, sillä mitä enemmän painoa päästää kertymään sitä hankalampi siitä on päästä eroon. 

Vierailija
74/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että puhui ikävästi elimen koosta.

Vierailija
75/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vain ahdistaa kun olen oikeasti jopa laihtunut vuodessa 8 kiloa suunnilleen eikä hän sitä näe. Minulla on omat ongelmani johon olen hakenut apua. Olen hakenut lääkityksen, terapian ja nyt olen aikeissa hakea salikortin. Vielä kun meillä oli mukavaa niin sanoin siitä, että vihdoin tuntuu siltä että haluan alkaa liikkumaan kunnolla ja purkaa fyysistä energiaa ja haen sen salijäsenyyden. 

Silti kaikesta tuosta huolimatta minulle aukoo päätään lopulta. Voihan se olla että selvinpäin ajattelee tuon kaiken ja humalassa purkaa ulos.

Vaikka minäkin joskus juon niin osaan aikuisena ihmisenä pitää pääni kiinni mielummin kuin solvata toista ihmistä (vain jos joku on ilkeä niin osaa minäkin olla). 

Tuntuu muutenkin että joudun peittelemään itseäni kun olen samassa tilassa äidin kanssa. Siis löysemmillä vaatteilla tai muuten olemaan varuillani. En vain jaksa enää. 

Tämä jopa aiheuttaa minussa itsetuhoisia ajatuksia että aina ne riittämättömyyden tunteet ja se että olen huono, tuntemukset ovat pinnalla kun äitini on seurassani. Siitä tulee kamala olo. 

Jos en olisi lihava niin haukkuisi jostain muusta. Niin on tehnyt silloin kun olen ollut hoikkakin. Pelkään häntä mutta ristiriitaisesti yleensä selvinpäin on ihan toisenlainen. Ap

Vierailija
76/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi näet äitiäsi kotonasi niin, että hän on humalassa. Tuleeko hän kotiisi valmiiksi päihtyneenä vai ryyppäättekö yhdessä? Minä en suostuisi kumpaankaan.

Vierailija
77/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vain ahdistaa kun olen oikeasti jopa laihtunut vuodessa 8 kiloa suunnilleen eikä hän sitä näe. Minulla on omat ongelmani johon olen hakenut apua. Olen hakenut lääkityksen, terapian ja nyt olen aikeissa hakea salikortin. Vielä kun meillä oli mukavaa niin sanoin siitä, että vihdoin tuntuu siltä että haluan alkaa liikkumaan kunnolla ja purkaa fyysistä energiaa ja haen sen salijäsenyyden. 

Silti kaikesta tuosta huolimatta minulle aukoo päätään lopulta. Voihan se olla että selvinpäin ajattelee tuon kaiken ja humalassa purkaa ulos.

Vaikka minäkin joskus juon niin osaan aikuisena ihmisenä pitää pääni kiinni mielummin kuin solvata toista ihmistä (vain jos joku on ilkeä niin osaa minäkin olla). 

Tuntuu muutenkin että joudun peittelemään itseäni kun olen samassa tilassa äidin kanssa. Siis löysemmillä vaatteilla tai muuten olemaan varuillani. En vain jaksa enää. 

Tämä jopa aiheuttaa minussa itsetuhoisia ajatuksia että aina ne riittämättömyyden tunteet ja se että olen huono, tuntemukset ovat pinnalla kun äitini on seurassani. Siitä tulee kamala olo. 

Jos en olisi lihava niin haukkuisi jostain muusta. Niin on tehnyt silloin kun olen ollut hoikkakin. Pelkään häntä mutta ristiriitaisesti yleensä selvinpäin on ihan toisenlainen. Ap

Alkoholisti käyttäytyy juovuksissa toisin kuin selvänä.

Isäni oli hiljainen tuppisuu, mutta jaksoi puhua tauotta vaikka koko yön juotuaan. Ei edes sammunut, koska alkoholin sietokyky oli korkea.

Eikä ne puheet olleet mukavia, varsinkaan jos kuulija ei ollut kaikessa samaa mieltä.

Muuta tuntemattomaan osoitteeseen, jos et muutoin saa häntä pois elämästäsi. Olet jo aikuinen, ei tarvitse jäädä pelkäämään äitiä.

Vierailija
78/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä kun joku sanoo suoraan jos ylipaino alkaa olla näkyvä ongelma. Eri asia on, että miten sen sanoo. 

Ylipainon kertyminen on parempi katkaista ajoissa, sillä mitä enemmän painoa päästää kertymään sitä hankalampi siitä on päästä eroon. 

Juoppojen ilkimyksien sanomisilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
79/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin välit. Kuulostaa kamalalta ja erittäin epäterveeltä äiti-tytärsuhteelta.

Vierailija
80/94 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on myrkkyä keholle. Se sairastuttaa jokaisen solun kehossasi. Lopeta sokeri.