Äitini haukkuu kokoani todella ällöttävällä tavalla. Meinaa todella mennä nuppi nurin.
Olen sanonut hänelle jo useamman kerran, että minun kokoani ei tarvitse jatkossa kommentoida, laihduin tai lihoin.
Aiemmin siis todella raivokkaasti haukkunut läskiksi ja sellaista tässä viime vuosina kun lihoin yhden tapahtuman jälkeen.
No, hän on selvinpäin mukava mutta haukkuu kun on päissään.
Eilen taas oli mukava ilta mutta yhtäkkiä se piru taas ilmestyi. Kysyi kuinka monta kiloa aion vielä lihoa ja nyrpisti naamaansa katsoessaan minua päästä varpaisiin. Lisäksi haukkui minut muutenkin.
Suutuin ja uhkasin jopa väkivallalla jos ei ole hiljaa. Tiedän, se oli väärin enkä ole väkivaltainen oikeasti. En koskenut häneen vaikka yllytti minua satuttamaan häntä. Sanoin sen sijaan, että lähtee kotoani aamulla enkä halua nähdä häntä.
Aamulla oli hiljainen ja lähti. En sanonut mitään.
Surettaa ja ottaa päähän kun on niin ilkeä ja minä räjähdän sitten.
Tiedä onko muuta vaihtoehtoa kuin katkaista välit.
Kommentit (94)
laihduta hyvä ihminen niin ei tarvitse kuunnella vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vittuilua ei tarvitse kuunnella muutenkaan, eikä ap:n tarvitse sietää sitä äidiltään. Suosittelen poistumaan tilanteesta aina, kun äiti ei osaa käyttäytyä normaalin ihmisen tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Pidä turpasi tukossa, hyvä ihminen. Vittuilua ei tarvitse kenenkään kuunnella.
Äitisi tulee juomaan luoksesi? Onko teillä joku alko-ongelma? En ole koskaan juonut yhdessä vanhempieni kanssa, ihan wt touhua.
Vaihtoehtona on tavata selvinpäin. Alkoholistin kanssa se ei yleensä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän perheessä on pahoja ongelmia.
Teidän perheessä on paino ongelmia.
Se on paino-ongelma.
Vie äidillesi AA-kerhon yhteystiedot ja sano, että ottaa yhteyttä, kun on saanut itsensä raittiiksi. Vanhalle ihmiselle alkoholi on vaarallista. Jos äitisi väittää vastaan, niin sano, että olet vain huolissasi hänen terveydestään.
Pidä vähän taukoa ettet ole missään väleissä häneen. Anna hänen ajatella onko se paino kaikkein tärkeintä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Pahempaa tuo väkivallalla uhkailu. Äitisi on paljon vanhempi. Rumasti äitisi teki, mutta hän on varmasti huolissaan. Tuohan ylipaino terveysriskejä mukanaan.
Äidin alkoholinkäytöstä pitää olla huolissaan. Alkoholin liikakäyttö tuo terveysriskejä mukanaan.
Mikä se sellainen tapahtuma on että ihminen lihoo syömättä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuilua ei tarvitse kuunnella muutenkaan, eikä ap:n tarvitse sietää sitä äidiltään. Suosittelen poistumaan tilanteesta aina, kun äiti ei osaa käyttäytyä normaalin ihmisen tavoin.
Se on aikuisena hyvä, kun voi poistua paikalta. Minä en lapsena päässyt pakoon huutoa ja vittuilua lihavuudestani, jota ei edes ollut. Kouluterveydenhoitajan mukaan olin pitkä ja hoikka. Nyt keski-ikäisenä saan näköjään olla rauhassa, vaikka olenkin lievästi ylipainoinen.
Välit vaan poikki, ei tuollaiset ihmiset opi, valitettavasti edes siitä välien katkaisemisesta mutta eipähän tarvitse kuunnella itse.
Jos pilkkaaja olisi joku ventovieras, sietäisitkö? Antaisitko jatkaa vuosikausia? Ei se äiti-lapsi suhde ole niin pyhä että sitä pskaa pitäisi koko elämä kuunnella. Et ole enää riippuvainen äidistäsi. Jos et saanut lapsena hyväksyntää, et saa sitä koskaan.
Jos et uskalla katkaista välejä lopullisesti, kokeile samaa arvostelua äitiisi. Vaikka kun on selvinpäin, arvostelet happamasti hänen juomistaan. Moni älyää kun saa samaa kohtelua itse.
Hei oletko unohtanut mainita pituutesi ja painosi?
Oma äitini arvosteli aina myös. Ompeli minulle vaatteita, oikein hyviä ompelikin, mutta inhosin sovituksia kun olin aina väärän muotoinen vääristä paikoista, ompeluksissa ei ollut vikaa. Muuten siis samanlaisia kokemuksia, mutta alkoholi ei ollut mukana ollenkaan.
Kaikenlaista arvostelua aina, aikuisena en koskaan käynyt luonaan ellei kutsuttu synttäreille tms. enkä kutsunutkotiini, tuli kutsumatta.
Äitini on kuollut jo tosi kauan sitten, ja joskus käy mielessä etää olisi se suhde voinut toisenlainenkin olla. Mutta en sillä asialla elämääni myrkytä, enkä ymmärrä heitä joiden pitää aiheesta kirjoja kirjoittaa ja lehtien palstoille repiä. Joku ammattikirjailija on tietysti erikseen, koska voi muuttaa kokemuksensa rahaksi ja palkinnoiksi.
Mun äiti rähjää joka asiasta. Hänen tapansa tehdä asioita on se ainoo oikee. Puuttuu joka asiaan, esmes kuinka syödään, kuinka juodaan, kuinka laitetaan kengät jalkaan, kuinka ne otetaan pois, missä kohtaa kadulla saa kävellä, saako pitää ikkunaa auki yms. Isä joi ittensä kuoliaaksi ja nyt veli tekee samaa. Mää en aatellu eli todellakin pakko katkaista välit.
Vierailija kirjoitti:
Vttuako se sinulle kuuluu? Lopeta jankkaaminen ja mene johonkin toiseen ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän tarvitse tietää ap:n pituutta ja painoa, koska niillä ei ole mitään merkitystä sille, mitä ap:n kannattaisi tehdä äitinsä suhteen.
Yhden tapahtuman jälkeen lihoit?