Pörssisähkö pitäisi kieltää
On täysin epäreilua että osa ihmisistä, varsinkin pikkukaupungeissa asuvat vanhukset, joutuvat maksamaan jopa 40 c/kWh sopimuksia samalla kun jotkut isojen kaupunkien nuoret saattavat saada liki ilmaista sähköä vaikka eivät kuluta juurikaan mitään. Onko järkeä asettaa kansalaiset epäreiluun asemaan? Pörssisähkö on häirikkö mikä pitäisi saada pois markkinoita niin että muiden sopimukset saadaan paremmiksi ja halvemmiksi.
Jos ei niin sitten valtion pitäisi hyvittää muille pörssisähkön käyttäjien liika kulutus mikä on sama kuin varastaisi sähköä muilta ihmisiltä kenellä on kiinteä sopimus. Miksi kaupungissa yksiössä asuva saa kuluttaa halvalla sähköä niin paljon kuin haluaa samalla kun muut muualla joutuvat säästämään käyttössä koska kaupungissa ahnehditaan?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen olipa nuori tai vanhus voi ihan itse valita sopimuksensa. Turhaa nillittämistä.
Vain äääliö valitsee määräaikaisen.
Kun sut servattiin tästä heti niin miten luonnehtisit itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen olipa nuori tai vanhus voi ihan itse valita sopimuksensa. Turhaa nillittämistä.
Luonnehtisin itseäni viisaaksi pörssisähkön kuluttajaksi joka arvostaa halpaa sähkön hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnehtisin itseäni viisaaksi pörssisähkön kuluttajaksi joka arvostaa halpaa sähkön hintaa.
Säälittävintä tuossa on se ettet edes tajua miten tyhmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein säälittävintä on sun neitimäinen vinkuminen.
Vinkki vitonen: Pörssisähkö (toistaiseksi voimassaoleva) kannattaa ottaa kesällä ja perussähkö (toistaiseksi voimassaoleva, kiinteä hinta) kannattaa ottaa talveksi.
Koska sopimus on voimassaoleva, voi sopimuksen irtisanoa periaatteessa milloin tahansa.
Itse tein näin ja sähkölasku pysynyt maltillisena. Ei yhtä halpa kuin pari vuotta sitten, mutta ei ainakaan riko kukkaroa.
Ihme vinkumisketju.... Jokainen varmaan päättää talouskohtaisesti sen sähkösopimuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein säälittävintä on sun neitimäinen vinkuminen.
Sellaiselta se järjen ääni pellen päässä kuulostaa mutta minkä minä sille mahdan.
Ihan jokainen saa tehdä pörssisähkösopimuksen. Mikä ihme on Ap:n ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen: Pörssisähkö (toistaiseksi voimassaoleva) kannattaa ottaa kesällä ja perussähkö (toistaiseksi voimassaoleva, kiinteä hinta) kannattaa ottaa talveksi.
Koska sopimus on voimassaoleva, voi sopimuksen irtisanoa periaatteessa milloin tahansa.
Itse tein näin ja sähkölasku pysynyt maltillisena. Ei yhtä halpa kuin pari vuotta sitten, mutta ei ainakaan riko kukkaroa.
No en helkkarissa rupea talvella maksamaan mitään 8c/kWh kun pörssillä on aina päässyt noin 5-6c talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein näin ja sähkölasku pysynyt maltillisena. Ei yhtä halpa kuin pari vuotta sitten, mutta ei ainakaan riko kukkaroa.No en helkkarissa rupea talvella maksamaan mitään 8c/kWh kun pörssillä on aina päässyt noin 5-6c talvisin.
Viime talven talvikuukausien pörssin keskihinta oli 8,45 + marginaalit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein näin ja sähkölasku pysynyt maltillisena. Ei yhtä halpa kuin pari vuotta sitten, mutta ei ainakaan riko kukkaroa.No en helkkarissa rupea talvella maksamaan mitään 8c/kWh kun pörssillä on aina päässyt noin 5-6c talvisin.
Onneksi mulla oma keskihinta😂 en kuluta joka tunti samanverta koko vuotta🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuolla ulosannilla osaat edes lukea sähkölaskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden hinta näkyy vaasansähkön apissa etusivulla🤣
Vierailija kirjoitti:
"Määriskäyttäjät sitä sähkön hintaa nimenomaan vedättävät ylöspäin, koska määriksillä ei ole mitään syytä rajoittaa kulutustaan."
En oikein ymmärrä miksi joku käyttäisi sähköä yli tarpeensa vaikka se olisi ilmaista? Olipa määris tai pörssi niin aamulla sen puuron keittävät molemmat. Tuskin se pörssin käyttäjä keittää aamupuuronsa yöllä ja vain määris aamulla siitä ilosta että sähkö on nyt kallista.
Pörssisähkö on sekä kerrostalossa että mökillä. Ja molemmissa kulutusta vältellään silloin kun se on kallista. Mökillä homma hoituu automaattisesti.
En kyllä tajua mitentämä muka nostaisi määräaikaisten laskua.
Päin vastoin se menee, pienemmämme osaltamme huippuhintojen aikaan kulutusta, jolloin yhtiöt ostavat pörssistä vähemmän, jolloin hinta alenee kaikilla, jopa teillä määriksillä.
Halpoina päivinä on sähköstä ylitarjontaa, jolloin on hyvä vaan, että yhtiöt saavat sen tuupattua jollekin. Siirtomaksu kilahtaa joka kilovatista sähköyhtiöille ja verot valtiolle.
Nillä ihmeen logiikalla tuo vänkääjä ajattelee?
Jos kaikilla olisi mäöääaikainen sopimus niin se olisi kaikilla kalliimpi, koska kuluttajilla ei ole motiivia ajoittaa kulutusta, jolloin kylmien ja tuulettomien päivien huippukulutus on suuri ja pörssihinta pilvissä ja yhtiöt hinnoittelee määräaikaiset niin, että ei tule varmasti takkiin.
Aloittaja ei tajua miten huipoukulutus vaikuttaa pörssihintaan ja määräaikaisten hinnoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden hinta näkyy vaasansähkön apissa etusivulla🤣
Miksi isäsi on antanut sinulle tunnarinsa sinne?
Klo 22.00 napsahtaa varaaja latautumaan 0.00c/kWh hinnalla ja halvalla 3c yösiirrolla😂
Vierailija kirjoitti:
Klo 22.00 napsahtaa varaaja latautumaan 0.00c/kWh hinnalla ja halvalla 3c yösiirrolla😂
Ihanan halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan halpaa.
Kieltämättä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan halpaa.
Kieltämättä🤣
Mitä väliä sulle kun faija maksaa laskut. Vai väitätkö että emojia viljelevä alaikäinen trolli maksaisi itse laskunsa?
Nyt taas hieman kalliimpaa. 0,51c/kWh.
Pörssi