Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?

Vierailija
12.10.2024 |

Mikä pakottaa siihen?

Terv. Asiasta kärsivä puoliso 

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan minun vaimoni? Luulen että hän lukee tätä palstaa ja kenties kirjoittaakin tänne. Hän kuulemma kärsii samasta asiasta, eli siitä että minä ostan kaupasta perjantaisin työviikon jälkeen muutaman oluen.

Kerron syyn: se on minulle näin lähemmäs 5-kymppisenä miehenä ainoa keino jolla rentoudun. Vaikka elämässäni ei ole mitään vikaa, vaikka työni on ihan ok, se on silti se keino jolla saan hieman rentouduttua, ikään kuin palkittua itseni viikon jälkeen. Ostan yleensä 4-6 puolen litran tölkkiä, käyn saunassa, kuuntelen musiikkia ja juon ne. Vaimo on tyytymättömänä samaan aikaan mutta ei hänkään oikein jaksa mitään viikon jälkeen. Eli en tiedä mitä hän haluaisi. Lauantaina tai sunnuntaina en juo mitään eikä minulle tule krapula noista muutamista tölkeistä.

Mutta koska avioliitossa ollaan ja vaimo kärsii, niin olen vähentänyt joka toiseen viikkoon. Valitettavasti noina perjantaina, jolloin en saa olutta, en rentoudu, olen vain väsynyt. Eikä vaimokaan mitään uutta niihin ole ehdottanut. Mutta mennään nyt näin, koska hän on kuitenkin iloisempi.

Vierailija
82/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaisin juon kolme tölkkiä lonkeroa. Olenko joku paha ihminen? Siinä rentoutuu, pieni nousuhumala eikä krapulaa tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä niitä jotka pystyy juomaan vaan sen muutaman. Siitähän tulee vain vihaiseksi. Itse jos otan niin sitten otetaankin kunnolla eli tyhjennetään salkku 

Olin nuorempana samanlainen. Baarissa aina pää täyteen, hirvittävät krapulat jne. Näin töissä käyvänä, viisikymppisenä ukkona ei sitä enää jaksa, yksinkertaisesti kroppa ja pää ei meinaa palautua kunnon dokaamisesta. Joten olen siirtynyt tähän sixpack-porukkaan, joka lipittää ne oluet perjantaisin ja kuuntelee nuoruutensa musiikkia sohvalla makoillen. Vaimo ei tästä tykkää. Saan juomisesta kevyehkön pöhnän, en ole mitenkään hankala tai väkivaltanen, eikä lapsiakaan ei ole. Mutta sitä ei saisi tehdä.

Vierailija
84/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.

En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa. 

Tässä aloituksessa kysyttiin korkkaamisesta, ei kaksin käsin kittaamisesta. Jos halutaan kysyä, miksi on pakko vetää joka perjantai konttauskännit, niin kysymyksen voi esittää niin.

Jos taas pelkkä yhdenkin saunaoluen korkkaaminen ottaa päähän, niin silloin henkilö on ihan itse hyvä ja etsii absolutistin puolisoksi eikä yritä mäkättää sitä kohtuukäyttäjää raittiiksi.

Vierailija
85/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies alkaa puhua sammaltaen jo muutaman oluen jälkeen, röhnöttää sohvalla ja jankkaa jotain yhtä ja samaa. Haluaa kuulemma rentoutua. Mutta ei ymmärrä että samalla pilaa minun rentoutumiseni. Menisi edes sitten jonnekin muualle juomaan. 

Vierailija
86/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.

En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa. 

Tässä aloituksessa kysyttiin korkkaamisesta, ei kaksin käsin kittaamisesta. Jos halutaan kysyä, miksi on pakko vetää joka perjantai konttauskännit, niin kysymyksen voi esittää niin.

Jos taas pelkkä yhdenkin saunaoluen korkkaaminen ottaa päähän, niin silloin henkilö on ihan itse hyvä ja etsii absolutistin puolisoksi eikä yritä mäkättää sitä kohtuukäyttäjää raittiiksi.

Miksi puhut yhdestä saunajuomasta? Eihän se estä lapsen viemistä päivystykseen tai lauantaipäivän puuhia. Kukaan ei puhunut tuollaisesta. Yhdenhän voisi ottaa vaikka töissäkin. 

Vierailija
87/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä niitä jotka pystyy juomaan vaan sen muutaman. Siitähän tulee vain vihaiseksi. Itse jos otan niin sitten otetaankin kunnolla eli tyhjennetään salkku 

Olin nuorempana samanlainen. Baarissa aina pää täyteen, hirvittävät krapulat jne. Näin töissä käyvänä, viisikymppisenä ukkona ei sitä enää jaksa, yksinkertaisesti kroppa ja pää ei meinaa palautua kunnon dokaamisesta. Joten olen siirtynyt tähän sixpack-porukkaan, joka lipittää ne oluet perjantaisin ja kuuntelee nuoruutensa musiikkia sohvalla makoillen. Vaimo ei tästä tykkää. Saan juomisesta kevyehkön pöhnän, en ole mitenkään hankala tai väkivaltanen, eikä lapsiakaan ei ole. Mutta sitä ei saisi tehdä.

Tuo on kyllä jännä, että miten tosiaan se kännistä palautuminen vaikeutuu iän myötä. Yhden päivän kun kunnolla tinttaa, niin palautuminen kestää monta päivää. Näin on jo nelikymppisenä, ettei ole vielä lähelläkään edes mikään eläkeikäinen.  Nuorempana kovakin krapula oli ohi yhden päivän potemisen jälkeen.

Tuntuu, että flunssat sun muut elimistöä rasittavat jutut paranee suht vanhaan malliin, mutta tosiaan alkoholista toipuminen on totaalisesti romahtanut ja jo hyvissä ajoin ennen oikeaa vanhuutta.

Vierailija
88/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia talossa niin ainahan pitäisi olla se yksi aikuinen, joka pystyy viemään lapsen vaikka päivystykseen jos äkillinen sairastuminen/tapaturma tai muu sellainen tilanne tulisi. Niin kysyvätkö nämä juovat puolisot että voinko tänään juoda ja oletko sinä selvinpäin vai olettavatko kysymättä että kyllä se toinen kantaa vastuun lapsista ja juovat vaan? 

Ei ne välitä. Itsekkyys. Juominen menee jopa omien lasten turvallisuuden edelle.

Meillä oli tilanne, että lapset oli jo kipeinä, toinen vasta vauva, ja olin ääneen pohtinut että tuleekohan lääkärireissu. Mies joi silti. 

Vierailija
89/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut yhdestä saunajuomasta? Eihän se estä lapsen viemistä päivystykseen tai lauantaipäivän puuhia. Kukaan ei puhunut tuollaisesta. Yhdenhän voisi ottaa vaikka töissäkin. 

Ei muuten voi ottaa töissä yhtä. Jos joku sihauttaa toimiston jääkaapista juoman niin kohta kaikki ovat hakemassa. Jokaisella menny ainaki 6 enneko lähetään aftereille.

Vierailija
90/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1% absolutisteista pilaa loppujen maineen. He demonisoivat juomisen riippumatta määrästä tai aiheuttaako se ongelmia. Heiltä puuttuu suhteellisuudentaju sekä kyky ymmärtää toisia. He purkavat omat traumansa muihin. En ihmettele jos heidän seurassaan on pakko juoda. On sama otatko yhden vai kymmenen.Se on sama juoda enemmän kun ripitys on kuitenkin luvassa.

Vierailija
91/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia talossa niin ainahan pitäisi olla se yksi aikuinen, joka pystyy viemään lapsen vaikka päivystykseen jos äkillinen sairastuminen/tapaturma tai muu sellainen tilanne tulisi. Niin kysyvätkö nämä juovat puolisot että voinko tänään juoda ja oletko sinä selvinpäin vai olettavatko kysymättä että kyllä se toinen kantaa vastuun lapsista ja juovat vaan? 

Pari annosta ei tee ihmisestä toimintakyvytöntä ja taksilla pääsee tarvittaessa päivystykseen.

Vierailija
92/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut yhdestä saunajuomasta? Eihän se estä lapsen viemistä päivystykseen tai

Siis millaisessa duunissa voi juoda alkoholia, ei meillä ainakaan voi?

Ja aloitus oli lyhyt ja siinä nimenomaan puhuttiin korkkaamisesta, eikä täysin toimintakyvyttömäksi juomisesta. Sen verran kyllä myönnän, että aloituksessa mainittiin "useampi tölkki", joten yhdestä saunajuomasta tuskin on kyse. Siitä ei kuitenkaan selviä, millaisia ongelmia niiden muutaman tölkin juomisesta Ap:lle on. Näitäkin ihmisiä nimittäin on, joita ylipäänsä ärsyttää se oluttölkki kumppanin kourassa, vaikkei toinen olisi edes näkyvässä humalassa tai seuraavana aamuna krapulassa. Yleensä näillä on alkoholisti ex ja/tai vanhempi ja ovat sen vuoksi yliherkkiä kohtuukäytöllekin. Se ei kuitenkaan ole sen nykykumppanin syy tai vastuulla.

Vierailija
93/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut yhdestä saunajuomasta?

Siis millaisessa duunissa voi juoda alkoholia, ei meillä ainakaan voi?

Iso kansainvälinen IT firma missä taukotilojen jääkaapeissa aina pari salkkua olutta ja lonkeroa + kuoharipulloja. Ei täällä oo väliä onko päissään vai missä kunhan valmista tulee. Osa graafikoista ei selvinpäin varmaan sais mitään aikaseksi.

Vierailija
94/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko. Mutta tykkään niin tehdä, rentouttaa kivasti työviikon jälkeen.

Ja pääsee edes yhtenä iltana baariin karkuun naputtavaa akkaa ja rääkyviä pentuja.

Vierailija
95/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalikokoinen mies voi ottaa yhden 0,5l keskioluen ja olla silti lain mukaan ajokunnossa. Se on eri asia onko siinä mitään järkeä lähteä ajamaan heti, mutta promillemäärät ovat kuitenkin vielä lain sallimissa rajoissa.

Vierailija
96/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä jännä, että miten tosiaan se kännistä palautuminen vaikeutuu iän myötä. Yhden päivän kun kunnolla tintt

Tämä on yksilökohtaista. Itse palaudun paremmin kuin nuorempana. Olen jo viisikymppinen.

Vierailija
97/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä jännä, että miten tosiaan se kännistä palautuminen vaike

Tämä on yksilökohtaista. Itse palaudun paremmin kuin nuorempana. Olen jo viisikymppinen.

Mulle taas ei oo krapulaa enää tullu 20 vuoteen vaikka juomisen määrä lisääntyny

M46

Vierailija
98/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pääsee edes yhtenä iltana baariin karkuun naputtavaa akkaa ja rääkyviä pentuja.

Vaimosta ja lapsista valitetaan ja ollaan niin marttyyria. Annas olla, jos se nainen lähtee tenavat kainalossaan, niin jo muuttuu ääni kellossa.

Vierailija
99/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosta ja lapsista valitetaan ja ollaan niin marttyyria. Annas olla, jos se nainen lähtee tenavat kainalossaan, niin jo muuttuu ääni kellossa.

Uittu kun lähtiskin edes vähäksi aikaa, niin olisi todella miellyttävä ääni kellossa.

Vierailija
100/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on tapana ottaa siivouskalja, kokkauskalja, saunakalja, iltakalja jne. 

Ei kuulemma ole mitään ongelmaa. Sammaltaa päivät pitkät kun se kokkauskalja pitää ottaa jo aamupalalla ja sit voikin vähä siivota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän