Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?
Mikä pakottaa siihen?
Terv. Asiasta kärsivä puoliso
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi auttaa kestämään tyhjää elämää.
Minulla alkoholi tekee juuri päinvastoin. Se voimistaa tunnetiloja. Jos on hyvä fiilis, niin se nostaa sitä entisestään. Jos taas on paska fiilis, niin alkoholi vetää sitä mieltä entistä syvemmälle ja kaikki tuntuu entistä paskemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se muutu vielä tyhjemmäksi kun puoliso/perhe lähtee?
Jos puoliso/perhe alkaa ihan kokonaan rajoittamaan elämän pieniä nautintoja niin kyllä niitä alkaa vähitellen vihaamaan. Ajatella jos minulta aikuiselta ihmiseltä alettaisiin kieltämään ihan kaikki kuin pikkulapselta. Tuntisin itseni nöyryytetyksi, joo ja olen nainen.
Krapulahakuinen juominen ei arkena onnistu niin se on pakko hoitaa pe ja la
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso/perhe alkaa ihan kokonaan rajoittamaan elämän pieniä nautintoja niin kyllä niitä alkaa vähitellen vihaamaan. Ajatella jos minulta aikuiselta ihmiseltä alettaisiin kieltämään ihan kaikki kuin pikkulapselta. Tuntisin itseni nöyryytetyksi, joo ja olen nainen.
Kaikki? Juotko joka vkl?
Jos ei pysty/halua olla ottamatta alkoa perjantaisin, niin tuo on alkoholismia. Ihan sama vaikka väitätte juovanne rentoutuaksenne.
Ettekö rentoudu mitenkään muuten? Kuntosali, musiikin kuuntelu tai hyvä ruoka?
Alkoholin ainoa hyvä puoli on se että sillä saa päihtyä laillisesti. Siihen kyllä pitäisi saada krapulalääkitys lisäksi. Onhan se aivan hirveä olo ja ainoa millä sen saa vähäksi aikaa pois on juoda lisää. Perjantaina kun juo niin lauantaina pitää ottaa lisää ettei mene päivä pilalle. Sunnuntai loivennellaan että olisi maanantaina työkunnossa. Tuon kun toistaa joka viikonloppu niin kroppa ei ehdi toipua kunnolla koskaan. Riippuvuuden näkee siinäkin kun oikein sinnitellään kuukausi ilman ja sillä todistetaan (valehdellaan) itselleen ettei mulla ole ongelmaa vaikka juon joka viikonloppu miinus kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata alun alkaen perustaa perhettä jos juominen on noin tärkeää. Ja joo, kyllä minäkin juon joskus, juhlissa, mutta en kotona lasten läsnä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo pihtaa niin ei oo muutakaan tekemistä vapaailtoina. Jos antais niin olis tekemistä.
Kun vaimo antaa, akti on ohi viidessä minuutissa. Mitäs tekemistä sen jälkeen? Maltatko olla juomatta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Ei ole muutakaan tekemistä. Kuuntelin musiikkia ja puhlareita, katsoin Vain elämää ja join olutta ja pullon valkkaria. Jos olisi joku jonka kanssa jutella tai tehdä jotain niin ei tulisi juotua. Vaan kun ei ole.
Juopot puhuvat tuollaisia. Pitäisi muka olla jokin asia, joka pitää raittiina.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty/halua olla ottamatta alkoa perjantaisin, niin tuo on alkoholismia. Ihan sama vaikka väitätte juovanne rentoutuaksenne.
Ettekö rentoudu mitenkään muuten? Kuntosali, musiikin kuuntelu tai hyvä ruoka?
Kuka rentoutuu kuntosalilla? Minähä en sellasee menis ellei mulle maksettais. Kuntoilun saa hoidettua kotona ja ulkona ilmaseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo pihtaa niin ei oo muutakaan tekemistä vapaailtoina. Jos antais niin olis tekemistä.
Kun vaimo antaa, akti on ohi viidessä minuutissa. Mitäs tekemistä sen jälkeen? Maltatko olla juomatta?
Meillä sessiot on todella pitkiä. Kaikki ei oo minuuttimunia kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ukon kanssa otettiin eilen punkku puoliksi. Ekat lasit pihvien kanssa. Tokat jälkkärijuustojen kanssa ja vikat musiikkia kuunnellessa. Ihana alku syyslomalle. Ei kyllä ollut pakko, vaan haluttiin.
Oletko yrittänyt keksiä muuta mukavaa tekemistä perjantai-illoille? Monet ottaa laiskuuttaan, kun ei jaksa keksiä oikeaa tekemistä, mutta on olo, että perjantaina kuuluu tehdä jotain.
Ei tässä alotuksessa puhuttu mistään viinin juomisesta pihviaterian kanssa, vaan alkoholin ongelmakäytöstä mikäli on kirjaimellisesti aina pakko juoda.
Mukavaa vetää "lärvätsalot"...suosittelen..
Vierailija kirjoitti:
Krapulahakuinen juominen ei arkena onnistu niin se on pakko hoitaa pe ja la
Työt haittaavat monia hyviä harrastuksia.
Jotkut sanoo juovansa pahaan oloon. Siis mitä v|ttua? Pahempaa itselleen valehtelua saa hakea. Sitähän pitää olla kännissä 24/7, jotta siitä olisi mitään apua. Laskuhumalassa tai krapulassa se olo vasta paska onkin. Jos pitää alkoholilla tappaa itsensä "lääkitysmielessä", niin kyllä silloin on ihan itse epäonnistunut ratkaisemaan omat pulmansa. Sama kun päättäisi uhkapelaamalla kustut rahat voittaa takaisin pelaamalla lisää, yhtä viisas lähestymistapa ongelmaan. Joskus pitäisi osata katsoa itsekin peiliin yhteiskunnan ja muiden syyttämisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Rentouttaa sopivasti. Mitä se sua haittaa? Sitä aina ihmettelen, kun kitistään perheenjäsenen juomisesta vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia edes. Sitten ymmärrän, jos aiheutuu väkivaltaa tai muita ongelmia, mutta muuten en.
Ota itekin pari niin on kivempaa.
Joo ei siitä mitään haittaa ole, samalla kuitenkin omat lapset kasvaa katsoen kun isä vetelee sohvalla bokserit jalassa kaljaa harvasen päivä koska ei osaa mitenkään muuten rentoutua. Kaupastakin otetaan viikottaisten ruokaostosten yhteydessä koppa sandelsia aina mukaan. Mutta ei mitään onglmeaa ole, tykkää vaan renotua.
Itse en ymmärrä niitä jotka pystyy juomaan vaan sen muutaman. Siitähän tulee vain vihaiseksi. Itse jos otan niin sitten otetaankin kunnolla eli tyhjennetään salkku
Jos on lapsia talossa niin ainahan pitäisi olla se yksi aikuinen, joka pystyy viemään lapsen vaikka päivystykseen jos äkillinen sairastuminen/tapaturma tai muu sellainen tilanne tulisi. Niin kysyvätkö nämä juovat puolisot että voinko tänään juoda ja oletko sinä selvinpäin vai olettavatko kysymättä että kyllä se toinen kantaa vastuun lapsista ja juovat vaan?
Meillä oli nuorena parina tällaista mutta ei sekään ehkäissyt juomista.