Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?
Mikä pakottaa siihen?
Terv. Asiasta kärsivä puoliso
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Ukon kanssa otettiin eilen punkku puoliksi. Ekat lasit pihvien kanssa. Tokat jälkkärijuustojen kanssa ja vikat musiikkia kuunnellessa. Ihana alku syyslomalle. Ei kyllä ollut pakko, vaan haluttiin.
Oletko yrittänyt keksiä muuta mukavaa tekemistä perjantai-illoille? Monet ottaa laiskuuttaan, kun ei jaksa keksiä oikeaa tekemistä, mutta on olo, että perjantaina kuuluu tehdä jotain.
12.5cl punaviiniä on kyllä kiduttavan vähän pihvin kanssa. Ja ei sellaisen lirun kanssa kyllä kauan musiikkiakaan ehdi kuunnella. Miten ette jounut enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi auttaa kestämään tyhjää elämää.
Eikös se muutu vielä tyhjemmäksi kun puoliso/perhe lähtee?
Jos puoliso/perhe alkaa ihan kokonaan rajoittamaan elämän pieniä nautintoja niin kyllä niitä alkaa vähitellen vihaamaan. Ajatella jos minulta aikuiselta ihmiseltä alettaisiin kieltämään ihan kaikki kuin pikkulapselta. Tuntisin itseni nöyryytetyksi, joo ja olen nainen.
Ehkä ei kannata alun alkaen perustaa perhettä jos juominen on noin tärkeää. Ja joo, kyllä minäkin juon joskus, juhlissa, mutta en kotona lasten läsnä ollessa.
Nyt on pientä liioittelua. Lasten ei tietenkään pitäisi nähdä vanhempiaan kännissä, se on selvä. Lasillinen, pari viiniä tai oluet perjantai-iltana ei kuotenkaan ole edesvastuuntonta vanhemmuutta, se ei todellakaan tee kenestäkään kyvytöntä hoitamaan lastaan. Jos just silloin tulee tarve lähteä päivystykseen lapsen kanssa, niin sitten tilaa taksin tai pyytää vaikka naapurin kuskiksi.
Koska elämä on yhtä pa$kaa ja alkoholin avulla voin siirtää sen pa$kan lapioimisen seuraavaan päivään. Toivoisin löytäväni erilaisen lapion, mutta toistaiseksi en ole siinä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä niitä jotka pystyy juomaan vaan sen muutaman. Siitähän tulee vain vihaiseksi. Itse jos otan niin sitten otetaankin kunnolla eli tyhjennetään salkku
Tässä on hyvä esimerkki alkoholistista.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
" Masu" ? Olisikohan se kuitenkin tuon perusteella miesten päät, jotka kääntyy?
Ei kai kenelläkään ole mitään pakkoa. On kuitenkin kiva että voi tehdä niin, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies alkaa puhua sammaltaen jo muutaman oluen jälkeen, röhnöttää sohvalla ja jankkaa jotain yhtä ja samaa. Haluaa kuulemma rentoutua. Mutta ei ymmärrä että samalla pilaa minun rentoutumiseni. Menisi edes sitten jonnekin muualle juomaan.
Kannattaa tarkastuttaa maksa-arvot, jos menee jo parista oluesta puhekyky
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia talossa niin ainahan pitäisi olla se yksi aikuinen, joka pystyy viemään lapsen vaikka päivystykseen jos äkillinen sairastuminen/tapaturma tai muu sellainen tilanne tulisi. Niin kysyvätkö nämä juovat puolisot että voinko tänään juoda ja oletko sinä selvinpäin vai olettavatko kysymättä että kyllä se toinen kantaa vastuun lapsista ja juovat vaan?
Pari annosta ei tee ihmisestä toimintakyvytöntä ja taksilla pääsee tarvittaessa päivystykseen.
Ja saat lasun niskoillesi jos huomataan että olet alkoholin vaikutuksen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia talossa niin ainahan pitäisi olla se yksi aikuinen, joka pystyy viemään lapsen vaikka päivystykseen jos äkillinen sairastuminen/tapaturma tai muu sellainen tilanne tulisi. Niin kysyvätkö nämä juovat puolisot että voinko tänään juoda ja oletko sinä selvinpäin vai olettavatko kysymättä että kyllä se toinen kantaa vastuun lapsista ja juovat vaan?
Pari annosta ei tee ihmisestä toimintakyvytöntä ja taksilla pääsee tarvittaessa päivystykseen.
Jos se olisikin OIKEASTi max 2. Sikspäkki ei ole kaksi annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi auttaa kestämään tyhjää elämää.
Eikös se muutu vielä tyhjemmäksi kun puoliso/perhe lähtee?
Jos puoliso/perhe alkaa ihan kokonaan rajoittamaan elämän pieniä nautintoja niin kyllä niitä alkaa vähitellen vihaamaan. Ajatella jos minulta aikuiselta ihmiseltä alettaisiin kieltämään ihan kaikki kuin pikkulapselta. Tuntisin itseni nöyryytetyksi, joo ja olen nainen.
Ehkä ei kannata alun alkaen perustaa perhettä jos juominen on noin tärkeää. Ja joo, kyllä minäkin juon joskus, juhlissa, mutta en kotona lasten läsnä ollessa.
Nyt on pientä liioittelua. Lasten ei tietenkään pitäisi nähdä vanhempiaan kännissä, se on selvä. Lasillinen,
Vai liioitteletko sinä? Onko oikeasti kyse lasillisesta? Siis korkeintaan kaksi alkoholiannosta? Yleensä nämä "rentoutujat" ottaa selvästi enemmän. Ei ainakaan olla ajokunnossa.
On olemassa parempia ja vähähaittaisempia viihdykkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies alkaa puhua sammaltaen jo muutaman oluen jälkeen, röhnöttää sohvalla ja jankkaa jotain yhtä ja samaa. Haluaa kuulemma rentoutua. Mutta ei ymmärrä että samalla pilaa minun rentoutumiseni. Menisi edes sitten jonnekin muualle juomaan.
Kannattaa tarkastuttaa maksa-arvot, jos menee jo parista oluesta puhekyky
Nämä ongelmakäyttäjät eivät edes itse yleensä ymmärrä miten se näkyy puheessa. Omasta mielestään puhuvat ihan normaalisti. Pitäisi varmaan joskus tallentaa sitä puhetta, ehkä selvinpäin tajuaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saat lasun niskoillesi jos huomataan että olet alkoholin vaikutuksen alla.
Tuossa muuten ei edes ole harkintaa terveydenhuollon puolella, heillä on virkavelvollisuus ilmoittaa asiasta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko. Mutta tykkään niin tehdä, rentouttaa kivasti työviikon jälkeen.
Ja pääsee edes yhtenä iltana baariin karkuun naputtavaa akkaa ja rääkyviä pentuja.
Vaimosta ja lapsista valitetaan ja ollaan niin marttyyria. Annas olla, jos se nainen lähtee tenavat kainalossaan, niin jo muuttuu ääni kellossa.
Akka lähti 7 vuotta sitten niin sain elämän melkein takas. Ikävä kyllä vain joka toinen viikko kun lapset on mulla 50% ajasta jolloin pitää elää niiden ehdoilla.
Kuuluu kansanperinteeseen ja niitä on pakko kunnioittaa.
Ei onnistunut lainaaminen, mutta vastaan sille, joka kysyi että otanko oikeasti vain 1-2 annosta rentoutumiseen ja väittää, että rentoutujat lainausmerkeissä ottavat yleensä huomattavasti enemmän.
No, minä en todellakaan ota, niin kuin sanoin, nautin viiniä 1-2 lasillista perjantai-iltaisin silloin kun ei ole mitään menoa. Mikään välttämättömyys se ei minulle ole, mutta nautin siitä samoin kuin hyvästä syömisestä. Ilmankin pystyn hyvin olemaan.
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa, sinulla sen sijaan tuntuu olevan kompleksinen suhde alkoholiin. Alkoholismi on vakava asia ja iso ongelma niille, jotka siitä kärsivät. Kohtuukäyttö on aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.
En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa.
Tässä aloituksessa kysyttiin korkkaamisesta, ei kaksin käsin kittaamisesta. Jos halutaan kysyä, miksi on pakko vetää joka perjantai konttauskännit, niin kysymyksen voi esittää niin.
Jos taas pelkkä yhdenkin saunaoluen korkkaaminen ottaa päähän, niin silloin henkilö on ihan itse hyvä ja etsii absolutistin puolisoksi eikä yritä mäkättää sitä kohtuukäyttäjää raittiiksi.
Miksi puhut yhdestä saunajuomasta?
On puhuttu haittaavasta juomisesta, siitä että menee esim. ajokyky, tai ei voi olla täysin vastuussa lapsista, siitä että seuraavana aamuna ei ole toimintakunnossa. Juominen joka vaikuttaa muuhun perheeseen. Kukaan ei ole puhunut yhdestä ruokajuomasta tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko. Mutta tykkään niin tehdä, rentouttaa kivasti työviikon jälkeen.
Juri näin. Miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistunut lainaaminen, mutta vastaan sille, joka kysyi että otanko oikeasti vain 1-2 annosta rentoutumiseen ja väittää, että rentoutujat lainausmerkeissä ottavat yleensä huomattavasti enemmän.
No, minä en todellakaan ota, niin kuin sanoin, nautin viiniä 1-2 lasillista perjantai-iltaisin silloin kun ei ole mitään menoa. Mikään välttämättömyys se ei minulle ole, mutta nautin siitä samoin kuin hyvästä syömisestä. Ilmankin pystyn hyvin olemaan.
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa, sinulla sen sijaan tuntuu olevan kompleksinen suhde alkoholiin. Alkoholismi on vakava asia ja iso ongelma niille, jotka siitä kärsivät. Kohtuukäyttö on aivan eri asia.
Entä jos nauttii alkoholismistaan?
Käyn töissä. Siksi vain perjantaina