Jos ei sada, mutta sadetutkasta näkyy, että sadealuelaikkuja on liikkumassa tähän suuntaan, ja olette lähdössä vaikka kävelylle niin
puetaanko teillä kuravaatteet silti jo valmiiksi kotona vai otatteko laukkuun mukaan ja ylipäätään miten paljon kyttäilette näitä sadetutkia? Minä vasta vähän aikaa sitten rupesin aktiivisemmin katsomaan normaalin sääennusteen lisäksi.
Kommentit (9)
En kattele sadetutkia, jos ennusteessa on sadenkuuroja otetaan sadekamppeet varalle mukaan JOS ollaan menossa sen verran kauemmas ettei sateen sattuessa suht kuivana ehdi takaisin kotiin, kesäsateella ei haittaa kastuakaan jos seuraava määränpää on koti.
Ei herran tähden, naurettavin aloitus aikoihin. Mitenkähän sitä ennen sadetutkia ja ylipäätään ilman nettiä osattiin elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei herran tähden, naurettavin aloitus aikoihin. Mitenkähän sitä ennen sadetutkia ja ylipäätään ilman nettiä osattiin elää.
No luovupa sinä sitten kännykästä ja tietokoneesta. Hyvin pärjättiin kynällä ja paperilla ja kirjekyyhkyillä.
Mulla ei ole varsinaisia kuravaatteita, no on kyllä aika kuraiset vanhat sadehousut :). Yleensä otan vain sadetakin ja suojuksen kypärän päälle. Joka tapauksessa olen hiukan huono tulkitsemaan pilvien liikkeitä, katson kyllä animaatiota Ilmatieteen laitoksen sivulta, mutta tuleeko joku pilvi reitiltäni yli, jää vähän arvoitukseksi.
Juuri katsoin videon, jossa seurattu palvelu kertoi, että sadekuuro kestää sillä paikalla vielä 7 Min ja tämä oli kai pitänyt paikkaansa. Se oli kai yr.no ja oltiin kai Norjan puolella, mutta seuraatteko te tällä tarkkuudella toimivaa sovellusta? Monestihan olisi järkevää olla hetki suojassa, jos sillä välttää pitemmän märkyyden vaikka kenkien osalta.
Katon ikkunasta miltä näyttää sekä lämpötilan mittarista. Pukeudun sitten sen mukaan ja lähden liikkeelle.
Riippuu. Jos on "harmaa" sää muutenkin, saatetaan pukea kurahousut, kumpparit ja kurarukkaset päälle ja sadetakki reppuun. Jos lähtiessä aurinkoista, tällöin ehkä vain kumpparit jalkaan ja muut reppuun.
Ja joo, kyllä katselen usein sadetutkaa.