Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin

Vierailija
28.12.2023 |

vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.

https://yle.fi/a/74-20065854

Kommentit (364)

Vierailija
1/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt tuosta artikkelista, oli kovin mustavalkoinen. Suostun nykyään usein, sillä aktiiviset halut on vähissä. Sitten joko itsekin menossa innostun tai lopetetaan. Ei ole tuhoisaa, päinvastoin. 

Tuskin kovin moni myöntyy pumpattavana barbarana makoiluun loppuun asti, tai puoliso sitä edes toivoisi. 

Vierailija
2/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kysymys kuuluu pitäisikö osallistua itsensä raiskaamiseen? Minun mielestä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kysymys kuuluu pitäisikö osallistua itsensä raiskaamiseen? Minun mielestä ei.

Jos haluaa puolisonsa kanssa seksiä vaikkei olisikaan juuri silloin kiihottunut, miten se on raiskaus? Joku roti nyt. 

Noin huonoista liitoista kannattaisi olla lähtenyt jo eilen. 

Vierailija
4/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään ei tarvitse suostua vasten tahtoaan, seksi ei ole mitenkään erillinen muista asioista. Ei tarvitse suostua tiskaamaan jos ei haluta tiskata, tai hankkimaan synttärilahjaa, pussailemaan, halailemaan, menemään töihin, olemaan selvinpäin, olla pelaamatta videopelejä, makaamaan sohvalla 24/7, menemään mummolaan, neuvolaan, kuskaamaan lapsia harrastuksiin, tekemään ruokaa jne jne. Itsellä ainakin jos nainen alkaisi epähaluamaan seksiä niin minua alkaisi epähaluttamaan kaikki muut asiat mitä normaalisti tehdään parisuhteessa. Reilu peli.

Vierailija
5/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei ole pitäisi suostua mihinkään mitä ei halua. Osa miellyttää 35 vuotta tyrannikumppania, eikä saa mitään itse mistään irti. Eli on alisteisessa asemassa ja toinen soheltaa pedissä. Silloin erokin on parempi. Jos taas on tasa-arvoinen suhde, silloinkin pitää tarkasti miettiä mihin lähtee ja ei ole pelkästään vietävissä, alisteinen asema voi alkaa yhtäkkiä ällöttää. Ehkä osalle kelpaisi henkisempi kumppanuus. Tai toimiva parisuhde, että toiveet kohtaavat ja kuunnellaan olotiloja. Aina voi itsekin tehdä jos on aktiivinen libido vaikka miehellä tai naisella, tarviiko se aina ihmistä.

Vierailija
6/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö toisen puolisoista tyytyä seksittömään liittoon?

Vierailija
7/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään ei tarvitse suostua vasten tahtoaan, seksi ei ole mitenkään erillinen muista asioista. Ei tarvitse suostua tiskaamaan jos ei haluta tiskata, tai hankkimaan synttärilahjaa, pussailemaan, halailemaan, menemään töihin, olemaan selvinpäin, olla pelaamatta videopelejä, makaamaan sohvalla 24/7, menemään mummolaan, neuvolaan, kuskaamaan lapsia harrastuksiin, tekemään ruokaa jne jne. Itsellä ainakin jos nainen alkaisi epähaluamaan seksiä niin minua alkaisi epähaluttamaan kaikki muut asiat mitä normaalisti tehdään parisuhteessa. Reilu peli.

Kotityöt ja omien lasten hoito eivät ole parisuhteeseen liittyviä asioita.

Vierailija
8/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt ja omien lasten hoito eivät ole parisuhteeseen liittyviä asioita.

On. Ainakin kotityöt.

Vierailija
9/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmuuteen rouvasta on tullut passiivinen seksin suhteen

siksi minulla on toinen nainen jonka kanssa harrastan seksiä

Vierailija
10/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöntynyt seksiin useita kertoja, enkä koskaan ole kokenut, että minut olisi raiskattu noissa tilanteissa. Yleensä myöntyminen seksiin johtaa siihen, että alankin sitten olla aktiivisemmin mukana kuin sen alkaessa enkä ole koskaan katunut myöntymistäni. Samasta syystä aion jatkossakin myöntyä niinä hetkinä, jos kumppani haluaa ja minua ei huvittaisi.

Vierailija
11/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globot haluavat ujuttaa agendaansa kaikkialle yhteiskunnassa...

Vierailija
12/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Globot haluavat ujuttaa agendaansa kaikkialle yhteiskunnassa...

Lääkkeet ja suljetulle!

Vierailija
13/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ettei tarvitse tehdä mitään muitakaan parisuhdeasioita sitten. Itsellä menee halu tehdä yhtään mitään, mitä vaimo haluaa, kun ei ole läheisyyttä hänen puoleltaan. Ja tämän olen monta kertaa sanonut ja on ihan ok minulle, että molemmat hakevat haluamansa asiat sitten muualta. Tätä kestänyt jo 12 vuotta ja aina vain kuulen, että hänen ei tarvitse tehdä yhtään mitään parisuhteen eteen, mutta minun täytyy.

Vierailija
14/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle: täytyykö paskoja verovaroin tehtyjä uutisia aina ottaa tosissaan?

Vierailija
15/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ettei tarvitse tehdä mitään muitakaan parisuhdeasioita sitten. Itsellä menee halu tehdä yhtään mitään, mitä vaimo haluaa, kun ei ole läheisyyttä hänen puoleltaan. Ja tämän olen monta kertaa sanonut ja on ihan ok minulle, että molemmat hakevat haluamansa asiat sitten muualta. Tätä kestänyt jo 12 vuotta ja aina vain kuulen, että hänen ei tarvitse tehdä yhtään mitään parisuhteen eteen, mutta minun täytyy.

Sovinisti palstalla taas

Vierailija
16/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä aina tee mieli mutta himot herää kun alkaa sitä tekemään.

yle on kyllä lakaissut itsensä aiheineen maton alle

Vierailija
17/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuu, jos kokee, että se tuottaa itselle ja/tai toiselle mielihyvää ja tekee sen vapaaehtoisesti. Seksi ei ole mikään velvollisuus. Ja jos seksiin liittyy painostusta, pakottamista, uhkailua, kiristystä jne. ei ole ok, sukupuolesta riippumatta. Suhde on todella huonolla tolalla, jos nuo edellä mainitut toteutuvat. 

Vierailija
18/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat nämä "muut parisuhdeasiat"? Jos lasket ihan perustaloudenhoidon, lastenhoidon ja kodin ylläpidon parisuhteen tehtäviin niin olet kyllä sekaisin jos käytät seksiä jotenkin vaihdon välineenä noihin palveluihin. Kodin ylläpito kuuluu kaikille kodissa asuville ja parisuhteella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
19/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut miehelle että jos seksitön liitto ei riitä niin en todellakaan pidättele häntä. Tuossa se kuitenkin edelleen on, 10 v mennyt. Ei se seksi hänellekään niin tärkeää sitten ollut. 

Vierailija
20/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse suostua jos ei halua. Se iso kysymys onkin sitten että miksi ei halua? Millainen on sellaisen ihmisen käsitys seksistä ja parisuhteesta joka ei ollenkaan näe mukavana asiana nautinnon tuottamista omalle rakkaalle kumppanilleen?

Monestihan noissa on takana lopulta se että ihminen katsoo parisuhdetta vain sen kautta mitä siitä itse saa. Jos ei itse juuri nyt halua seksiä niin sitä nautintoa ei missään muodossa tarvitse myöskään sille toiselle antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän