Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?

Vierailija
12.10.2024 |

Mikä pakottaa siihen?

Terv. Asiasta kärsivä puoliso 

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistunut lainaaminen, mutta vastaan sille, joka kysyi että otanko oikeasti vain 1-2 annosta rentoutumiseen ja väittää, että rentoutujat lainausmerkeissä ottavat yleensä huomattavasti enemmän.

No, minä en todellakaan ota, niin kuin sanoin, nautin viiniä 1-2 lasillista perjantai-iltaisin silloin kun ei ole mitään menoa. Mikään välttämättömyys se ei minulle ole, mutta nautin siitä samoin kuin hyvästä syömisestä. Ilmankin pystyn hyvin olemaan.

Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa, sinulla sen sijaan tuntuu olevan kompleksinen suhde alkoholiin. Alkoholismi on vakava asia ja iso ongelma niille, jotka siitä kärsivät. Kohtuukäyttö on aivan eri asia.

Selvä. Keskustelu ei sitten koske sinua. Minä en ole missään kohtaan väittänyt olevani absolutisti, kohtuukäyttö ei ole ongelma. Minä en edelleenkään ole puhunut jostain ruokajuomasta. 

Vierailija
122/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistahan tuo on jos joka viikonloppu on pakko juoda, edes se pari juomaa. On se sitten yksin tai seurassa, yhtä paha mielestäni. Ja varsinki jos vaikuttaa seuraavankin päivän vointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä maata selvinpäin kestä.

Vierailija
124/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi selvä päivä, nyt on selvästi hyvä päivä.

Vierailija
125/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.

En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa. 

Nämä asiat tulee huomata ennenkuin menee naimisiin tai muuttaa yhteen. Pitää etsiä raitis puoliso eikä jäädä nalkuttamaan toisen ns. vioista, koska harvemmin aikuista pystyy toinen ihminen muuttamaan. Sen muutoksen tulee tulla ihmisestä itsestään. Itse toimin niinkuin neuvon eli järki päähän vaikka kuinka olisi rakastunut.

Vierailija
126/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä on tapana ottaa siivouskalja, kokkauskalja, saunakalja, iltakalja jne. 

Ei kuulemma ole mitään ongelmaa. Sammaltaa päivät pitkät kun se kokkauskalja pitää ottaa jo aamupalalla ja sit voikin vähä siivota. 

Yleensä kait näissä on taustalla hoitamattomia ongelmia kuten ahdistus. Niitä sitten hoidetaan sillä, mikä helpottaa. Kaikki eivät edes tiedä, että nuppilääkäri olisi paikallaan ennenkuin on myöhäistä ja on sitten alkoholisti. 

Vierailija
127/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan minun vaimoni? Luulen että hän lukee tätä palstaa ja kenties kirjoittaakin tänne. Hän kuulemma kärsii samasta asiasta, eli siitä että minä ostan kaupasta perjantaisin työviikon jälkeen muutaman oluen.

Kerron syyn: se on minulle näin lähemmäs 5-kymppisenä miehenä ainoa keino jolla rentoudun. Vaikka elämässäni ei ole mitään vikaa, vaikka työni on ihan ok, se on silti se keino jolla saan hieman rentouduttua, ikään kuin palkittua itseni viikon jälkeen. Ostan yleensä 4-6 puolen litran tölkkiä, käyn saunassa, kuuntelen musiikkia ja juon ne. Vaimo on tyytymättömänä samaan aikaan mutta ei hänkään oikein jaksa mitään viikon jälkeen. Eli en tiedä mitä hän haluaisi. Lauantaina tai sunnuntaina en juo mitään eikä minulle tule krapula noista muutamista tölkeistä.

Mutta koska avioliitossa ollaan ja vaimo kärsii, niin olen vähentänyt joka toiseen viikkoon. Valitettavasti noina perjantaina, jolloin en saa olutta, en ren

12 olutta ei ole muutama

Vierailija
128/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa 1-2 ottavista valehtelee. Kuten myös siinä, että voivat olla ilmankin.

Vierailija
129/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä maata selvinpäin kestä.

Toinen vaihtoehto on häipyä vaikka Burkina Fasoon. Hyvää matkaa.

Vierailija
130/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia talossa niin ainahan pitäisi olla se yksi aikuinen, joka pystyy viemään lapsen vaikka päivystykseen jos äkillinen sairastuminen/tapaturma tai muu sellainen tilanne tulisi. Niin kysyvätkö nämä juovat puolisot että voinko tänään juoda ja oletko sinä selvinpäin vai olettavatko kysymättä että kyllä se toinen kantaa vastuun lapsista ja juovat vaan? 

Pari annosta ei tee ihmisestä toimintakyvytöntä ja taksilla pääsee tarvittaessa päivystykseen.

Ja saat lasun niskoillesi jos huomataan että olet alkoholin vaikutuksen alla. 

NIinpä niin, jaapa jaa trallallallallaa

Vierailija
131/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.

En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa. 

Ole parempaa seuraa niin ei tarvitse dokata. 

Vierailija
132/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Mutta haluan. En tiedä mitään mukavampaa, kuin pieni nousuhumalan tunne. Työviikon päätteeksi todellakin haluan sen kokea. Onneksi ei ole puolisoa, niin ei ole ketään siitä nalkuttamassa.

Vierailija
133/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun arkesi on lapsesi lapsuutta

Vierailija
134/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

akka ei enää runkkaa eikä ole kovin viehättävän näköinen

raha-asiat eivät mene tasan

muka ottaa muutama

huolet ei paina

ei jaksa valittamista

ruoka on paskaa

Vierailija
135/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on nälkä lähtee syömällä ja akka juomalla 

Vierailija
136/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentouttaa sopivasti. Mitä se sua haittaa? Sitä aina ihmettelen, kun kitistään perheenjäsenen juomisesta vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia edes. Sitten ymmärrän, jos aiheutuu väkivaltaa tai muita ongelmia, mutta muuten en.

Ota itekin pari niin on kivempaa.

"Mitä se sua haittaa?"

Joka lauantai isä parantelee krapulaa. Lasteni lapsuus. 

Lauantaina vielä juodaan, sunnuntaina vasta loivennellaan.

Vierailija
137/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullistahan tuo on jos joka viikonloppu on pakko juoda, edes se pari juomaa. On se sitten yksin tai seurassa, yhtä paha mielestäni. Ja varsinki jos vaikuttaa seuraavankin päivän vointiin.

No mulla ei alle jotain 12 annosta vaikuta yhtään mitään seuraavan päivän vointiin. 

Vierailija
138/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me onneksi tehdään niin molemmat. Joskus juodaan vain ruoan kanssa viini ja ehkä jotain väkevää yksi päälle, joskus vedetään oikein kunnon kännit. Lapsia ei ole eikä ole tarkoitus tullakaan, joten sellaisia ei ole kärsimässä meidän boheemielämästä viikonloppuisin.

Vierailija
139/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta henkilöllä ei ole minkäänlaista alkoholiongelmaa jos juo perjantai-iltaisin muutaman kaljan, esim  4 tölkkiä 0,33 l keskikaljaa. Voisiko toinen puoliso ottaa seuraksi vaikka yhden tai kaksi lonkeroa tai siideriä? Tai vaikka alkoholitonta olutta? Itse en koskaan osta nelosolutta enkä puolen litran tölkkiä, mutta kyllä viikonloppuna on kiva ottaa lonkero tai olut, kuten äsken kun katsoin Elämäni biisiä. Pärjäillään joko ilman olutta  tai oluen kanssa ja ollaan kivoja toisillemme.

Vierailija
140/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni on sanonut että juovat rentoutuakseen. Voisiko joku avata tätä enemmän, kuinka se alkoholi rentouttaa? Siis onko se jotenkin se ajatus siitä että "nyt voi ryypätä vapaasti", ts joku tottumus että alkoholi on vapaa-ajan merkki?

Mulle alkoholista tulee vain huono olo, sellainen "matkapahoinvointi kohtaa ruokamyrkytyksen", ja on vaikea nähdä miten se voisi olla rentouttavaa jollekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan