Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?

Vierailija
12.10.2024 |

Mikä pakottaa siihen?

Terv. Asiasta kärsivä puoliso 

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentouttaa sopivasti. Mitä se sua haittaa? Sitä aina ihmettelen, kun kitistään perheenjäsenen juomisesta vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia edes. Sitten ymmärrän, jos aiheutuu väkivaltaa tai muita ongelmia, mutta muuten en.

Ota itekin pari niin on kivempaa.

"Mitä se sua haittaa?"

Joka lauantai isä parantelee krapulaa. Lasteni lapsuus. 

Silloin on otettu huomattavasti enemmän kuin pullo tai pari tölkkiä.

Minäkin otin eilen oluen ja lonkeron, tai niiden sijasta usein menee perjantaina pari lasillista viiniä. Ja äsken kävin juoksemassa kun hyvä sää. Älkää kaunistelko niitä juomamääriä "pariksi" silloin kun siitä ei ole kyse! Jos muita häiritsee, niin silloin on jo yleensä juotu paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentouttaa sopivasti. Mitä se sua haittaa? Sitä aina ihmettelen, kun kitistään perheenjäsenen juomisesta vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia edes. Sitten ymmärrän, jos aiheutuu väkivaltaa tai muita ongelmia, mutta muuten en.

"Mitä se sua haittaa?"

Joka lauantai isä parantelee krapulaa. Lasteni lapsuus. 

Silloin on otettu huomattavasti enemmän kuin pullo tai pari tölkkiä.

Minäkin otin eilen oluen ja lonkeron, tai niiden sijasta usein menee perjantaina pari lasillista viiniä. Ja äsken kävin juoksemassa kun hyvä sää. Älkää kaunistelko niitä juomamääriä "pariksi" silloin kun siitä ei ole kyse! Jos muita häiritsee, niin silloin on jo yleensä juotu paljon. 

Ymmärrät varmaan että varsin harvoin nämä pakonomaisen perjantaipullon aukaisijat lähtee lenkkeilemään seuraavana aamuna. 

Vierailija
44/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?"

Selitys on tunnepuolella, joten sitä ei voi muuttaa ymmärrettäviksi sanoiksi sellaiselle, joka ei itse ole tuota tunnetta kokenut. Yritän kuitenkin, vaikka epäilen, että se ei mene perille.

Alkoholi rentouttaa, alkoholistisen geenivalikoiman saanutta (periytyy siis monigeenisesti) se rentouttaa aivan epätavallisen täydellisesti. Tilanteenne on poikkeuksellisen hyvä, kun puolisosi käyttö osuu ennen kaikkea perjantaihin. Hän ei ole alkoholisti. Alkoholisti juo paljon useammin, jopa joka päivä, kuten minä keskimäärin 17 pulloa olutta päivässä ilman yhdenkään päivän täyttä raittiutta.

Vaativa tunne pysyy kauan, sillä meillä on muisti. Meistä alkoholisteistakin, jollainen miehesi siis ei ole, pysyy pitkäaikaisesti kuivilla vain 1 - 2 prosenttia. Hyvää jatkoa teille! Kynis.mi 

Vierailija
45/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että alkoholisti itse kaunistelee juomamääriänsä. Mutta miksi alkoholistin lähipiirikin ajattelee, että ongelma on jonkun satunnaisen ihmisen tölkin avaaminen tai parin lasin juonti  eikä sen läheisen liiallinen juominen? Mitä se teitä auttaa, että syyllistätte täällä kohtuukäyttäjiä?

Vierailija
46/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?"

Selitys on tunnepuolella, joten sitä ei voi muuttaa ymmärrettäviksi sanoiksi sellaiselle, joka ei itse ole tuota tunnetta kokenut. Yritän kuitenkin, vaikka epäilen, että se ei mene perille.

Alkoholi rentouttaa, alkoholistisen geenivalikoiman saanutta (periytyy siis monigeenisesti) se rentouttaa aivan epätavallisen täydellisesti. Tilanteenne on poikkeuksellisen hyvä, kun puolisosi käyttö osuu ennen kaikkea perjantaihin. 

Minä en näe mitään hyvää tilanteessa. Kun lopputulos lienee kuitenkin sama: mies jää harrastamaan juomistaan yksin. Perhe hajoaa. 

Vierailija
47/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi rentouttaa, alkoholistisen geenivalikoiman saanutta (periytyy siis monigeenisesti) se rentouttaa aivan epätavallisen täydellisesti. Tilanteenne on poikkeuksellisen hyvä, kun puolisosi käyttö osuu ennen kaikkea perjantaihin. Hän ei ole alkoholisti. Alkoholisti juo paljon useammin, jopa joka päivä, kuten minä keskimäärin 17 pulloa olutta päivässä ilman yhdenkään päivän täyttä raittiutta.

Miten sun rahat riittää? Tuolla määrällä tuskin käydään töissä. 

Vierailija
48/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun rahat riittää? Tuolla määrällä tuskin käydään töissä.

Eivät ne riittäneetkään, mutta nyt oikein hyvin. Olen ollut kuivilla jo kohta 50 vuotta. Mutta minua edelleen vaivaa usein alkoholismiin liittyvä hoitoresistentti kammottava ahdistuneisuus. Se poistuu vasta kuollessa.  Kynis.mi 

Vierailija
49/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta tekemistä.

Maaseudulla on kiva asua. Menee vaikka halkoliiteriin hakkaamaan klapeja niin tekemistä on. Ajaa vaikka traktorilla naapuriin juttusille. Kunnon miehillä on traktori. Kaupunkilaiset näivettyy betoniluukuissaan ja ryyppäävät.  

Vierailija
50/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo pihtaa niin ei oo muutakaan tekemistä vapaailtoina. Jos antais niin olis tekemistä.

Vierailija
51/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ei ole muutakaan tekemistä. Kuuntelin musiikkia ja puhlareita, katsoin Vain elämää ja join olutta ja pullon valkkaria. Jos olisi joku jonka kanssa jutella tai tehdä jotain niin ei tulisi juotua. Vaan kun ei ole.

Eipä tulisi mieleen juoda yksin mitään alkoa. Pitkäveteistähän se on. En juo enää mitään mutta nuorenakaan en juonut koskaan yksin edes yhtä lonkeroa. Kyllä yksinkin voi tehdä "jotain" tai vaikka mitä. Maalaan tauluja, teen kaikenlaisia puutöitä ja menen metsään kävelemään, voi löytyä hienoja kiviä tai oksia, joista voi tehdä terassille dekoa vuodenajan mukaan. Kutsun naapurin kahville jos sattuu kulkemaan ohi. Rupean kokkaamaan ja laitan hyviä ruokia pakastimeen seuraavaa viikkoa varten. Välillä tutkin arkeologiaa ja luen historiallisia teoksia. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Olen elellyt jo 26 vuotta yksin ja aina on tekemistä, enemmän kuin tehdä ehtii. 

Vierailija
52/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ollut viikon juomatta niin kyllä perjantaina on jo jano.

Vierailija
53/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ei ole muutakaan tekemistä. Kuuntelin musiikkia ja puhlareita, katsoin Vain elämää ja join olutta ja pullon valkkaria. Jos olisi joku jonka kanssa jutella tai tehdä jotain niin ei tulisi juotua. Vaan kun ei ole.

Eipä tulisi mieleen juoda yksin mitään alkoa. Pitkäveteistähän se on. En juo enää mitään mutta nuorenakaan en juonut koskaan yksin edes yhtä lonkeroa. Kyllä yksinkin voi tehdä "jotain" tai vaikka mitä. Maalaan tauluja, teen kaikenlaisia puutöitä ja menen metsään kävelemään, voi löytyä hienoja kiviä tai oksia, joista voi tehdä terassille dekoa vuodenajan mukaan. Kutsun naapurin kahville jos sattuu kulkemaan ohi. Rupean kokkaamaan ja laitan hyviä ruokia pakastimeen seuraavaa viikkoa varten. Välillä tutkin arkeologiaa ja luen historiallisia teoksia. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Olen elellyt jo 26 vuotta yksin ja aina on tekemistä, enemmän kuin tehdä e

Yleensä yksin juodaan illalla kun ulkona on jo pimeää ettei metsään kiinnosta mennä sateeseen kastumaan. Juopotellessa voi lukea ja taiteilla aivan hyvin.

Vierailija
54/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Tyhjästä päänupista vaan ei pääse noilla tekemisillä eroon. 

Vierailija
55/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi, tämä suomalaisten piina.

Vierailija
56/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi auttaa kestämään tyhjää elämää.

Eikös se muutu vielä tyhjemmäksi kun puoliso/perhe lähtee? 

Ehkä ne on jo lähteny. Eihän tyhjästä voi olla tyhjempää.

Vierailija
57/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaisi kysyä, että onko se puoliso kuinka tyytyväinen arkeenne? Teillä naisilla kun on hassu tapa miettiä vain oletteko itse tyytyväisiä, ja miehenkin pitäisi keskittyä pitämään nainen tyytyväisenä.

Mietitään asiaa näin:

Jos miestäsi odottaisi kotona sporttisella kropalla varustettu nainen joka haluaa toteuttaa villejä seksileikkejä, mutta vain jos mies on selvinpäin, aukeaisiko korkki?

Vierailija
58/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein tuota joskus ennen vuosikaudet. Muistan kuinka sitä oikein odotti perjantaina töistä kotiin pääsyä ja pullon avaamista. Sitä jotenkin loi päähänsä mielikuvan, että se rentouttaa työviikon päätteeksi. Paskat se loppujaan mitään rentouttanut muussa kuin omissa itselleen valehdelluissa mielikuvissa. Viikonloppu sujahti nopeasti ohi ja maanantaina oli väsynyt olo kun piti aloittaa uusi viikko.

Nykyään juon vain, jos on joku oikea tapahtuma tiedossa että se ikään kuin on sen arvoista. Muutoin viikonloput menee selvinpäin ja alkuviikosta keho tuntuu selvästi levänneemmältä. Sitä alkoholia ei loppujaan edes kaipaa, kun totuttautuu irti siitä jokaviikonloppuisesta läträämisestä. Se on kuin tupakoinnin lopettaminen. Alun yli kun pääsee, niin himot hälvenee.

Vierailija
59/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et voi tietää, mikä ap:n tilanne todellisuudessa. Voihan olla, että hänen puolisonsa juo itsensä änkyräkänniin ja muuttuu riidanhaluiseksi ja väkivaltaiseksi. Silloin siitä on erittäin hyvä syy valittaa.

Itse tykkään ottaa perjantai iltana lasillisen, pari viiniä, se tosiaan rentouttaa ja vähän niin kuin juhlistaa viikonlopun alkua raskaan työviikon jälkeen. Ihan samoin on kiva syödä jotain extra hyvää perjanta-iltana. Humalahakuista juomista en harrasta ollenkaan. 

Vierailija
60/153 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut yhtään eilen, mutta aloitin äsken.

Koska haluan rentoutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan