Harmillinen ongelma: oikeasti kiinnostavat ihmiset ei ole somessa :(
Käytännössä juuri kukaan kiinnostava ihminen, jonka elämää olisi mukava seurata, ei esittele sitä somessa. Vai onko jossain joku älykkäiden oman tien kulkijoiden suljettu luksussome, johon pääsee vain hakemuksella?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Saan työsähköpostiini toisinaan viestejä, joissa lähestytään sitä kautta, kun en ole somessa.
Jos viitsii etsiä työsähköpostiosoitteeni, ei luulisi olevan ylitsepääsemätöntä arvata, mikä voisi olla henkilökohtainen sähköpostiosoitteeni ja lähettää työhöni liittymättömät viestit sinne. Osalta sekin on nimittäin onnistunut, ja kun viesti on asiallinen, saatan vastata. Muutaman kanssa olen keskustellut kasvokkainkin, kun tiet ovat lopulta kohdanneet.
Rehellisesti en tiedä, mitä ihmiset haluaisivat elämästäni nähdä. Henkilökohtainen elämäni on tylsääkin tylsempää, ja muu on ihmisten saatavilla. Läheisilleni ja harvoille ystävilleni olen painajainen pienen sosiaalisen kiintiöni takia. Jos haluaa jotain on parempi, soittaa tai ilmestyä oveni taakse, jotta en ehdi sanoa ei.
Sähköpostin arvailu.. kuka tällaista tekisi.. arvaanpa tämän henkilön sähköpostin jotta voin vainotella häntä
Nuo "ihmiset" haluavat nähdä pimppasi. Noin, nyt ei tarvitse miettiä sitäkään enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kenenkään elämää pitäisi seurailla somessa? Kannattaisiko vaikka elää omaa elämäänsä niin, että siellä somessa ei tarvitse roikkua.
No kannattaisi tietysti. Mutta joskus sitä vaikka tapaa jonkun kiinnostavan ihmisen tai lukee upean oloisesta ihmisestä lehtiartikkelin ja inspiroituu tai tulee uteliaaksi. Haluaisi tietää lisää. Paras keino olisi tietysti tutustua ja ystävystyä, mutta se on harvoin mahdollista. Itse ainakin kaipaan ajoittain jotain uutta elämääni, hahmoa, jota ihailla tai johon samaistua, vaikka ihan aikuinen ja hyvää elämää elävä ihminen olenkin. Ja paitsi käytännön tasolla, otin aiheen esiin myös ihan teoriassa ja pohdinnan arvoisena aiheena. Ap
Ja miksi tämä mielenkiintoinen lehtijulkkis haluaisi tutustua sinuun? Järjestä oma elämäsi mielenkiintoiseksi niin polkunne saattavat kohdata luonnostaa. Tuo on vaan fanitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa jossain älykkäiden oman tien kulkijoiden suljettu some!
Siinä on vain se ongelma että suurin osa ihmisistä pitää itseään älykkäänä ja jotenkin positiivisella tavalla muista erottuvana "oman tien kulkijana". Mitkä olisivat siis pääsykriteerit tällaiseen someen?
Tuo lausahdus oli toki sellaista pilke silmässä heitettyä pohdintaa, jota ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Toki on selvää, ettei se käytännössä olisikaan mahdollista, mutta hauska ajatusleikki. Yksi pääsykriteeri voisi ainakin olla kyky heittäytyä abstraktiin ideointiin ja metatason leikittelyyn ilman tarvetta vetää kaikkia skenaarioita nilkoista maan pinnalle. ;)
Näitäkin on. New age piirit!
On mulla ig-tili. Voit seurata mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa jossain älykkäiden oman tien kulkijoiden suljettu some!
Sen puuttuminen hyvin varmasti johtuu siitä, että älykkäillä ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin jakaa tekemisiään somessa.
Kyllä näitä on, missä älykkäiksi itseään mieltävät kukkoilevat jonkun nousevan älykkötrendin ympärillä. Ei sillä lopulta ole juuri eroa, tapahtuuko se kukkoilu jargonilla ja nokkeluudella, vai sillä kuka nostaa painavimman asian maasta
Naisten kannattaa pysyä näistä kaikista kaukana
Siis älykäs mutta antisosiaalinen mieshän olisi naiselle paskin mahdollinen vaihtoehto 😅 Lautadeitissä ei varmaan kuhina käy...
Tuossa on se ongelma, että oikeasti kiinnostavat ihmiset ovat kiinnostavia sen takia keitä ovat, ei sen takia mitä tekevät. Siitä rikkaasta sisäisestä maailmasta, kiinnostavasta tavasta katsella tavallista elämää omasta näkövinkkelistä jne. on huomattavasti haastavampi tehdä sisältöä kuin matkasta Malediiveille.
Ei voida allekirjoittaa, paljonkin mielenkiintoisia ihmisiä löydetty.
Joo totta! Itsekään en ole. Ainoastaan ammatin takia seurailen joitakin ihmisiä, mutta en päivittele someani mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kenenkään elämää pitäisi seurailla somessa? Kannattaisiko vaikka elää omaa elämäänsä niin, että siellä somessa ei tarvitse roikkua.
Asun ulkomailla ja olen asunut jo kolmekymmentä vuotta.
Youtubessa seuraan muutamaa mukavaa ihmistä, ihan tavallisia suomalaisia suomalaista elämää eläviä. Nyt kun ajattelen huomaan että vain kaksi heistä on parisuhteessa, muut sinkkuja :) Tosin en ole tarkoituksella valinnut mutta valikoituneet ilmeisesti kiinnostavuutensa takia.
Nämä ihmiset on vuosien varrella tulleet jopa läheisiksi, ihan ystävyystasolla vaikka koskaan ei olla tavattu eikä varmaan tulla tapaamaan. On miehiä ja on naisia, joillakin aikuisia lapsia. Elävät elämää joka tuntuu minulle läheisesltä ja mielenkiintoiselta. Jaamme samansuuntaisita elämänkatsomusta ja luonteemme sovipat yhteen.
En ole kiinnostunut mistään pintaliidosta ja valheellisesta glitterielämästä. Tyhjäpäisyys ei kiinnosta mutta hyviä ystäviä voi näinkin löytää ja ystävyyssuhteita pitää yllä vuosiakin. On mukava olla yhteyksissä vanhaan kotimaahan vaikka pari sukulaista siellä vielä onkin jotka yhteyttä pitää. Ihmissuhteet täällä on sitten eri asia.
Ja heidän lapsensa muuttavat koulureittejään ettei heitä kidnapata. Tämä on tuskin se, mitä haetaan takaa
Vaikutusvaltaisten pippaloista ja tekemisistä kyllä puhutaan vaikkei jaeta, eikä niistä kantaudu kauniita tarinoita. Ovat hai-altaita