Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni viiltelee

Vierailija
07.04.2024 |

En tiedä mitä pitäisi tehdä. On siis 14-vuotias tyttö. Vanhemmille ei voi kertoa, en jaksa selittää miksi, mutta ovat TODELLA epävakaita ja tehneet pahoja asioita. 

Jos ammattilaiselle kertoo, niin kertovat heti vanhemmille. Kokemusta tästä valitettavasti. Eli umpikujassa ollaan, mikä neuvoksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sisko? Jos hän on isosiskosi, vanhemmille ei välttämättä kerrota. 

Vierailija
2/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, se olikin aloituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita johonkin nuorten puhelimeen tai mielenterveyspuhelimeen, tms. Niitä on erilaisia, ja voi nimettömänä kysyä, mitä pitäisi tehdä. 

Vierailija
4/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaaks ne sitten jotain noituutta vai? Joo älä kerro vanhemmille jos ne ei oo luotettavia. Sun siskolla on paha olla ja se yrittää viiltelyllä helpottaa oloa?

Vierailija
5/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, käytä lääkärissä. Heillä on vaitiolovelvollisuus. Puhu myös pikkusiskosi kanssa. Kerro, että olet huolissasi ja haetaanko yhdessä apua. Jollekin maksuttomalle tukilinjalle soitto voi helpottaa. Olet hieno isosisko!

Vierailija
6/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla on paha olla. 

Voi liittyä mielenterveyteen. Vaikeat ja raskaat kokemukset voivat sysätä viiltelemään. Nämä kaksi koettelemusta voivat vaikuttaa ja olla yhteydessä  mielenterveyteen. Valitettavasti Suomessa mielenterveydenhoito on pi ele ssä. Lääkitään liikaa. Niiden vaikutuksissa on paljon haittoja. 

Siskoni viilteli. Lääkittiin raskaasti ja hän on jo edesmennyt päälle 40 vuotiaana 💚

Vierailija
7/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, käytä lääkärissä. Heillä on vaitiolovelvollisuus. Puhu myös pikkusiskosi kanssa. Kerro, että olet huolissasi ja haetaanko yhdessä apua. Jollekin maksuttomalle tukilinjalle soitto voi helpottaa. Olet hieno isosisko!

Lääkäri tekee varmasti lähetteen nuorisopsykiatrian poliklinikalle, ja siitä on pakko sanoa vanhemmille. Näin se mun kohdalla meni. Ja sitten on helvetti irti, jos heidän nuorempi niin täydellinen ja pärjäävä tytär saa lähetteen tuonne. Kotiolot kävivät tuon lähetteen jälkeen minulla sietämättömiksi, ja lopulta ajauduin yrittämään its emu rhaa, kun sossut eivät ottaneet minua tosissaan, ja uskoivat vanhempia jotka vakuuttivat ettei kotioloissa ole vikaa. 

Jos minä saisin päättää, sisko otettaisiin nyt heti lastenkotiin asumaan, niinkuin minutkin sitten lopulta, tosin vasta it sem urhayrityksen jälkeen.

-ap

Vierailija
8/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aloituksessa sanottiin että 14 vuotias.

Etkö osaa lukea

Vierailija
9/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kokemuksesi pelastaa siskosi lastenkotiin. 

Vierailija
10/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla itselläsi mitä ajatuksia, mitä toivoisit että tapahtuisi? Mä en tiedä millasia nuorten turvatalot on, voiko niiltä kysyä neuvoa. Näköjään niitä on vielä olemassa. Tsekkaa jos et ole tutustunut. Sitten mun spesiaalineuvo, rukoilu ja esirukouksen jättäminen.

Vierailija
11/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta.

Vierailija
12/12 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän