Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmillinen ongelma: oikeasti kiinnostavat ihmiset ei ole somessa :(

Vierailija
12.10.2024 |

Käytännössä juuri kukaan kiinnostava ihminen, jonka elämää olisi mukava seurata, ei esittele sitä somessa. Vai onko jossain joku älykkäiden oman tien kulkijoiden suljettu luksussome, johon pääsee vain hakemuksella? 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on toisinaan kehuttu älykkääksi, vaikka itse koen olevani korkeintaan keskitasoa, siis luokkaa 6,7 asteikolla 0 - 10. Olen somessa, mutta olen sulkenut profiilini siten, ettei minulle voi lähettää kaveripyyntöjä. Viestit ohjautuvat kaikki toivoakseni spammiin, eli minua on hankala lähestyä. X:ssä tosin en pysty estämään seuraamista, jolloin tekoälyn kehittämät naisprofiilit ovat riesanani. En erittäin hankalaluonteisena miehenä kaipaa muiden ihmisten seuraa. M57

Vierailija
22/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään kenenkään elämää pitäisi seurailla somessa? Kannattaisiko vaikka elää omaa elämäänsä niin, että siellä somessa ei tarvitse roikkua. 

No kannattaisi tietysti. Mutta joskus sitä vaikka tapaa jonkun kiinnostavan ihmisen tai lukee upean oloisesta ihmisestä lehtiartikkelin ja inspiroituu tai tulee uteliaaksi. Haluaisi tietää lisää. Paras keino olisi tietysti tutustua ja ystävystyä, mutta se on harvoin mahdollista. Itse ainakin kaipaan ajoittain jotain uutta elämääni, hahmoa, jota ihailla tai johon samaistua, vaikka ihan aikuinen ja hyvää elämää elävä ihminen olenkin. Ja paitsi käytännön tasolla, otin aiheen esiin myös ihan teoriassa ja pohdinnan arvoisena aiheena. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi heidän elämänsä on kiinnostavaa ja mukavaa, kun eivät ole somessa. 

Öööö. Mikä v*tun logiikka tuossa on olevinaan? 

Vierailija
24/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on nimenomaan se pointti :D

Vierailija
25/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä että miksi niiden mielenkiintoisten ihmisten pitäisi tyydyttää toisten uteliaisuus jakamalla elämäänsä somessa. Eiku niin: inspiroida seuraajiaan. 

Vierailija
26/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki. Esimerkiksi minä satun juuri nyt hengaamaan täällä. Ja vaikka kuulostaa aika vahvalta itsekorostukselta, tiedän koko lailla varmasti olevani mielenkiintoinen. Olen älykäs, persoonallinen, keskustelutaitoinen ja huumorintajuinen. Ystäviä on paljon, mutta vuorovaikutusta rajoittava tekijä on lähinnä se, etten jaksa aina olla sosiaalinen. Siksi anonyyminä somessa on ihan varteenotettava vaihtoehto.

Ja sitten niitä alanuolia tulemaan... 😉

Häh? Kyse oli somesta, jolla yleensä tarkoitetaan kuvasomea. Tämä on keskustelupalsta (ja sellainen jossa on helppo tuntea olevansa jotenkin parempi kuin suurin osa muista osallistujista.) Annoin sinulle silti yläpeukun. 😉

Tiedän mitä ap tarkoitti. Mutta avauksesta paistoi vähän läpi se, että oman elämänsä tapahtumien jakaminen somessa juuri hävittää sen mielenkiintoisuuden. Ja vaikka kyseessä on paradoksi, siinä lienee jotakin ajatusta siitä huolimatta. Intohimoisesti elämäänsä suhtautuvat ihmiset ovat yleensä mielenkiintoisia. Mutta ne jotka suhtautuvat intohimoisesti elämäänsä, eivät yleensä ole intohimoisesti jakamassa sitä somessa, koska muiden mielenkiinto omia tekemisiä kohtaan ei ole heille tärkeää ja ensisijainen motivaatio mihinkään.

Ei ehkä selkeimmällä tavalla ilmaistu, mutta yritys oli kova. 😊 Tästä syystä kelpuutin someksi myös anonyymin, kuvattoman AV:n, (jossa - totta - on helppo tuntea olevansa jotenkin parempi kuin suurin osa muista osallistujista.) Mutta todellakaan, en ole aikeissa ryhtyä bloggaamaan tai tubettamaan. Se ei toisi elämääni mitään lisäarvoa enkä myöskään usko sillä tavoin pystyväni merkittävästi muuttamaan maailmaa paremmaksi paikaksi elää. Pikemminkin päinvastoin.

Mutta kiitos asiallisesta kommentista.

Vierailija
27/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa jossain älykkäiden oman tien kulkijoiden suljettu some!

Siinä on vain se ongelma että suurin osa ihmisistä pitää itseään älykkäänä ja jotenkin positiivisella tavalla muista erottuvana "oman tien kulkijana". Mitkä olisivat siis pääsykriteerit tällaiseen someen?

Vierailija
28/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat kiinnostavia koska osaavat katoamassa olevan taidon kohdata ihmisiä kasvotusten, osaavat olla 100% läsnä hetkessä. Eikä heitä kiinnosta opetella olemaan rajatusti olemassa somessa. Korkeintaan anonyymina hetken käyvät pyöriässä jossain mammapalstalla tai vastaavalla. Henkilö joka näkee ja kuulee sinut sekä pitää sinua tasavertaisena on kiinnostava, mutta ei välttämättä osaisi olla kiinnostava netissä.

Vierailija
29/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään elämää pitäisi seurata?

Fakta kuitenkin on, että kenenkään elämä ei ole kiinnostava. Markkinoituna jotkut saadaan luulemaan, että näin on, mutta ei ole.

Vierailija
30/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut uskomaan, että sellaista ei ole? Sekö, että sinut on suljettu sen ulkopuolelle? :D

Vierailija
31/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan oma keskustelupalsta? Varmasti hirmu tunku sinne olisi.

Vierailija
32/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala säkin elää niin kiinnnostavaa elämää ettet ehdi seurata muita somessa. 

Vierailija
33/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä sen elämän sitten pitäisi sisältää ollakseen kiinnostavaa? En oikein usko, etteikö kriteeriesi mukaista somevaikuttajaakin olisi. Sen sijaan uskon, että sorrut juuri siihen, mihin täällä joku jo Groucho Marx -sitaatillaan viittasi.

Vierailija
34/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vain se ongelma että suurin osa ihmisistä pitää itseään älykkäänä ja jotenkin positiivisella tavalla muista erottuvana "oman tien kulkijana". Mitkä olisivat siis pääsykriteerit tällaiseen someen?

Tuo lausahdus oli toki sellaista pilke silmässä heitettyä pohdintaa, jota ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Toki on selvää, ettei se käytännössä olisikaan mahdollista, mutta hauska ajatusleikki. Yksi pääsykriteeri voisi ainakin olla kyky heittäytyä abstraktiin ideointiin ja metatason leikittelyyn ilman tarvetta vetää kaikkia skenaarioita nilkoista maan pinnalle. ;)

Vierailija
35/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa että, miten sitä on ennen pärjättykään kun inspiraatio piti hakea puhelinluettelosta tai palveluoppaasta. 

Vierailija
36/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen usenet 90 luvulla. Pitääkin käydä vilkaisemassa onko nykyisin millaista tarinointia.

Vierailija
37/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki. Esimerkiksi minä satun juuri nyt hengaamaan täällä. Ja vaikka kuulostaa aika vahvalta itsekorostukselta, tiedän koko lailla varmasti olevani mielenkiintoinen. Olen älykäs, persoonallinen, keskustelutaitoinen ja huumorintajuinen. Ystäviä on paljon, mutta vuorovaikutusta rajoittava tekijä on lähinnä se, etten jaksa aina olla sosiaalinen. Siksi anonyyminä somessa on ihan varteenotettava vaihtoehto.

Ja sitten niitä alanuolia tulemaan... 😉

Huh miten nolo kommentti

Vierailija
38/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä sen elämän sitten pitäisi sisältää ollakseen kiinnostavaa? En oikein usko, etteikö kriteeriesi mukaista somevaikuttajaakin olisi. Sen sijaan uskon, että sorrut juuri siihen, mihin täällä joku jo Groucho Marx -sitaatillaan viittasi.

Enhän minä voi sitä etukäteen tietää. Haluaisin tietää, mitä kiinnostavan ihmisen elämä sisältää. Voi hyvin olla, että tällaisten ihmisten elämän seuraaminen olisi tosiasiassa ikävystyttävää. Nostin vain aiheen esille, kun ainakin minun kokemusten mukaan näiden tekijöiden välillä on selkeä korrelaatio. Ap

Vierailija
39/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee mieleen usenet 90 luvulla. Pitääkin käydä vilkaisemassa onko nykyisin millaista tarinointia.

Usenet ei siihenkään aikaan ollut kovin laadukas. Aika kultaa muistot. Ja nuorena idiootitkin vaikuttavat fiksummilta, mitä ovat.

Vierailija
40/90 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on nimenomaan se pointti :D

Niin mikä pointti? Sekö että mielenkiintoiset asiat lakkaavat olemasta mielenkiintoisia, kun ne ovat somessa? Ei luoja...