Mikä tarve tukkirekoilla on jyrätä muita tienkäyttäjiä metsäteillä?
Jos ratsastaa tai pyöräilee niin on parasta siirtyä pois tieltä kun kuulee lähestyvän rekan. Niitä nimittäin ei kiinnosta hidastaa tai ohittaa turvallisesti.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hevoset eivät kuulu tien päälle. 1800-luku meni jo.
Kyllä hevonen nimenomaan kuuluu sinne.
Jos ajaisit sitä tukkirekkaa niin ymmärtäisit.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajaisit sitä tukkirekkaa niin ymmärtäisit.
Nasta laudassa muusta liikenteestä välittämättä?
Vähän sama kuin miksi junilla tai raitiovaunuilla on yleensä etuoikeus. Tulipa tämä mieleen https://en.wikipedia.org/wiki/Lighthouse_and_naval_vessel_urban_legend
Mulla on ollut jo vuosia tiukka linja. Ajokamera kuvaa jatkuvasti ja kun joku ohittaa törkeästi niin lähetän matskun poliisille. Muutaman rattijuopon olen saanut sillä kiinni.
Metsätiet on rakennettu metsänhoitotoimia varten, ei ratsastusta. Olet väärässä paikassa hevosesi kanssa.
Metsätiet vain kovin kapeita johonkin väistämiseen ja liittymistä voi poiketa metsän puolelle sitten hevosilla siksi aikaa.
Mullakin on nyt myötätunto enemmän ison ajoneuvon kuljettajan puolella.
Nyt meni ihon alle tää otsikko.
Oletko lapsi vai muuten vaan vajaaälyinen.
Eikö nyt (omg) jokainen ymmärrä että metdätiet on niin kapeita että rekat ei siellä väistä ketään !!! Etkö tajua että se kymmeniä tonneja painava auto kaatuu ojaan jos menee liian lähelle pehmää reunaa.
Tää on niin tyypillistä nykyaikaa, minä minä minä ja minun oikeudet ja muiden pitää väistää MINUA.
Kuljetko kiskojakin pitkin ja oletat että juna hiljentää ja odottelee kunnes olet mennyt sivummalle.
antakaamunkaikkikestää
N 54v
Ehkä siksi, että he tekevät työtä ja kapealla metsätiellä ei välttämättä kannata hidastaa turhan takia kaatumisvaaran takia. Hupikäyttäjien on syytä huomioida toiset, varsinkin kun eivät edes osallistu tien hoitokuluihin.
Siksi (urpo) että se metsäautotie on tukkirekkojen ym metsäkoneiden ensisijainen kulkuväylä. Jos siellä joku koiranulkoiluttaja tai poniratsastaja kulkee, se väistää ajoneuvoja.
Mihin sä luulet että se rekka sua väistää? Peruuttaa kääntöpaikalle vai menee niin reunaan että kaatuu ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni ihon alle tää otsikko.
Oletko lapsi vai muuten vaan vajaaälyinen.
Eikö nyt (omg) jokainen ymmärrä että metdätiet on niin kapeita että rekat ei siellä väistä ketään !!! Etkö tajua että se kymmeniä tonneja painava auto kaatuu ojaan jos menee liian lähelle pehmää reunaa.
Tää on niin tyypillistä nykyaikaa, minä minä minä ja minun oikeudet ja muiden pitää väistää MINUA.
Kuljetko kiskojakin pitkin ja oletat että juna hiljentää ja odottelee kunnes olet mennyt sivummalle.
antakaamunkaikkikestää
N 54v
Tuossa lähistöllä nostettiin perunaa aika epätoivoisen märästä pellosta, uudet rankkasateet tulossa. Joku meni valittamaan viranomaisille, että perunakuormien mukana tielle kantautuu multaa.
Vierailija kirjoitti: Mulla on ollut jo vuosia tiukka linja. Ajokamera kuvaa jatkuvasti ja kun joku ohittaa törkeästi niin lähetän matskun poliisille. Muutaman rattijuopon olen saanut sillä kiinni.
Kannattaa ottaa tuo kamera myös sinne metsäautotille mukaan jos joku tukkireka sattuu törkeesti ohittaan sut siellä niin voit laittaa poliisit perään. 😵💫
Onkohan tukkirekoillakin ajosuunnittelijat. Ohjelma laskee että jos tietä voi ajaa 80kmh niin sitten on pakko ajaa. Muu olisi laiskottelua.
Niin no tukki rekkojen kuljettajat on työmaallaan, ymmärrätkö ? Kaikki kuljettajat ovat omalla työpaikalla kun auto liikkuu, sinä olet siellä harrastamassa et töissä. Ajatteletko samanlailla esim kaupan myyjistä että mitä siellä hyllyttävät sinun edessä
Mitä mä just luin?
Toivottavasti kukaan tukirekan tms metsäkoneen kuljettaja ei näe tuota otsikkoa.
Pyydän osaltani anteeksi kaikilta joidenkin ihmisten tyhjä... päisyyttä.
Metsäautotiet on ensisijaisesti tiemaksua maksavien osakkaiden käytössä ja esim. puutavaranajoa tehdään jonkun osakkaan luvalla, ei siellä randomit rekat ajele. Ratsastajat ja pyöräilijät ovat tiellä jokaisenoikeudella, joten heillä ei ole mitään erityisoikeuksia, he ovat niitä, jotka väistävät tarvittaessa vaikka metsän puolelle. Väistämisvelvollisuus on myös jokaisella ei-tiemaksua maksavalla satunnaiskäyttäjällä, joskaan he eivät saa ajaa maaston puolelle, koska moottoriajoneuvo maastossa on laiton ilman maanomistajan lupaa.
Hevoset eivät kuulu tien päälle. 1800-luku meni jo.