Mikä tarve tukkirekoilla on jyrätä muita tienkäyttäjiä metsäteillä?
Jos ratsastaa tai pyöräilee niin on parasta siirtyä pois tieltä kun kuulee lähestyvän rekan. Niitä nimittäin ei kiinnosta hidastaa tai ohittaa turvallisesti.
Kommentit (45)
Miten niin?
Jotkut ajelee miten sattuu millä tahansa ajoneuvolla.
Jouduttiin kulkemaan pieni pätkä yleistä tietä päästäksemme aidatulle pellolle hevosen kanssa. Oli melkoinen luupää hevonen ja heitti poikittain tielle potkaistakseen vastaan tulevaa tukkirekkaa.
Rekkakuski näki meidät jo kauempaa ja hidasti vauhtia sen verran että sai myös rekankin pysäytettyä ennen kuin tuli osumaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Jotkut ajelee miten sattuu millä tahansa ajoneuvolla.
Jouduttiin kulkemaan pieni pätkä yleistä tietä päästäksemme aidatulle pellolle hevosen kanssa. Oli melkoinen luupää hevonen ja heitti poikittain tielle potkaistakseen vastaan tulevaa tukkirekkaa.
Rekkakuski näki meidät jo kauempaa ja hidasti vauhtia sen verran että sai myös rekankin pysäytettyä ennen kuin tuli osumaa.
Tässä syy siihen, miksi kielsin paikallista ratsastusyrittäjää käyttämästä pihatietämme (vähän yli 500 m). Luupäät eivät kuulu liikenteeseen.
Muutaman kerran jokaisenoikeudella (jota ei ole, kun kyseessä yhden ainoan tilan tie) siitä mennä, mutta kun tempaisi moottorisahan käyntiin, niin hevoset hermostuivat ja tuli pahaa jälkeä. Maanomistajana en ollut vastuussa, polttopuita saa pihassaan tehdä muilta lupia kyselemättä.
Ou nou.
Eivätkö ne metsätiet ole nimenomaan näitä rekkoja varten perustettu. Ne ovat työajossa.
Ja miten ne niillä kapeilla teillä menisivät ohitse, kun niillä teillä ei ole rekalle tilaa väistellä sinua pyöräilijänä tai ratsastajana.
No? Väistä sinä suosiolla!
Niin, tässä mun asunnon sijaintikylässä on sellaisia pieniä hiekkateitä, syrjäteitä, joilla jalankulkijan on mentävä miltei mettään jotta yks leveäperäinen katumaasturi pääsee ohitse. Ja kyseessä ei siis ole metsätie, vaan ihan siis liikennekäytössä oleva tie. Mutta vaan niin kapea nykypäivän maastureihin nähden. Sitä tietysti voi miettiä, miksi se maasturi juuri sillä tiellä liikkuu, kun se pääsisi kohteeseensa ihan tavanomaisen levyisiä nykyteitä pitkinkin.
Eiks oo kummallista porukkaa noi rekkakuskit? Ihan tahallaan ja kiusallaan eivät sinua väistä tai pysäytä kymmenen tonnin painoista ajoneuvoa jossain pehmeellä metsätiellä sun takia. Suorastaan kaahaavat vaan vastaan. Kyllä on aikoihin eletty.... ertakaikkiaan....
Minä ajasin kyllä ojaan väistääkseni jotain pikkuprinsesaa tai peruuttaisin (täydessä lastissakin) että ei tuu vastaantulijalle paha mieli.
Vierailija kirjoitti: Mulla on ollut jo vuosia tiukka linja. Ajokamera kuvaa jatkuvasti ja kun joku ohittaa törkeästi niin lähetän matskun poliisille. Muutaman rattijuopon olen saanut sillä kiinni.
Olet tyypillinen homoseksuaali.
Emmmääääkestä.
Näytin ap jutun miehelleni ja se sai ihan hepulin että voiko oikeesti joku olla noin tyhmä. Tai sit oli loistavasti suunniteltu provo perjantain etäpäivien viettäjien verenpaineen nostatukseen.
Kun liikut seuraavan kerran siellä metsätiellä, niin katsoppa vähän ympärillesi ja mieti että mihin hittoon ne väistäisi? Mihin se rekka voi siitä tieltä mennä?
Jostain kumman syystä tulee mieleen että sulla ittellä ei oo ees ajokorttia tai et ainakaan aja edes pikkuautoa, koska et ymmärrä ettei autolla voi pitkin penkkoja tai ojanpohjia ajella.
Ja kun olet keksinyt vadtauksen niin tule ihmeessä kertomaan meille ihmettelijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajaisit sitä tukkirekkaa niin ymmärtäisit.
Ajatko sä?
Aikaa sitten kun isäni opetti auton ajoa hän painotti että koita sitten aina muistaa et työajossa olevia koitetaan jeesata. Annetaan etuajoa kohtuuden ja mahdollisuuksien mukaan ja tietä silloin kun tarttevat. Tuota olen yrittänyt pitää mielessä. Osa siellä tiellä on huvin vuoksi ja osa työssä.
Ei niillä tukkirekkojen kuljettajilla ole mitään tarvetta jyrätä sinua kevyen liikenteen harjoittajana.
Mutta mikä tarve sinulla olisi itsepintaisesti painaa sitä rekkaa päin sillä fillarilla tai hevosellasi? Voit toki kokeilla mitä se rekanajaja tekee, jos sinä vaan mennä posotat sitä autoa päin... Tai piittaa siitäkään, että se rekka ajaa sun persuksissa kiinni. Voit kokeilla!
Etenkin sitä päin ajoa!
Joo, on tää hirveetä nykyään, kun joutuu itse väistelemään muita. Ymmärrän sinua ap - lähetän sulle jaksuhalit.
Mulla vähän samoja kokemuksia. Olin hiljattain Hki-Vantaa lentoasemalla ja jouduin 2x 2h odotusaikana väistämään sellasia isoja lattianpesukoneita. Siis ne vaan jyräs sitä käytävää pitkin piittaamatta vastaantulevista, siis ei väistäneet.
Ei väistäny myöskaan joku muu kentä henkilöstöön kuuluva joka ajeli potkulaudalla.
Kreetan Chanian kentällä laukkuja koneeseen kuljettanut ajoneuvokaan ei voinu kiertää kiitoradan kautta vaan minua kuljettanut lentokenttäbussi joutui väistelemään sitä, kauheeta oli. Minä jouduin myös turvatarkastuksessa väistämään niitä äijiä ja voitteko kuvitella vieläpä huumekoiraa joka seisoi keskellä kulkuväylää. Se koira teki ton mulle varmasti ihan tahallaan.
Takas tullessa joku 4 pyörätuolia yhtä aikaa kuljettava lentokenttäavustaja vaan jyräs keskellä käytävää niiden kanssa eikä voinu hiljentää tai väistää kun meitä väsyneitä lomalaisia tuli koneen putkesta.
Pitäsköhän mun antaa palautetta Finnavialle?
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tukkirekkojen kuljettajilla ole mitään tarvetta jyrätä sinua kevyen liikenteen harjoittajana.
Mutta mikä tarve sinulla olisi itsepintaisesti painaa sitä rekkaa päin sillä fillarilla tai hevosellasi? Voit toki kokeilla mitä se rekanajaja tekee, jos sinä vaan mennä posotat sitä autoa päin... Tai piittaa siitäkään, että se rekka ajaa sun persuksissa kiinni. Voit kokeilla!
Etenkin sitä päin ajoa!
Kuljettaja saattaa soittaa virkavallan paikalle...Sinähän haittaa liikennettä, kun et väistä.... Ei se rekka voi mennä kiertää mettän kautta sun ohi, saati jos siinä tien laidassa sattuis olemaan vielä oja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin sitä päin ajoa!
Kuljettaja saattaa soittaa virkavallan paikalle...Sinähän haittaa liikennettä, kun et väistä.... Ei se rekka voi mennä kiertää mettän kautta sun ohi, saati jos siinä tien laidassa sattuis olemaan vielä oja!
Ei se mitään poliisia soita, se vaan lähtee peruuttamaan kun sinä painat fillarilla sitä päin... peruuttaa ja peruuttaa sinne tukkien lastauspaikalle asti, jossa ehkä on sen verran levennystä, että sit sä pääset meneen ohi... Eiks jeh!
Miks sä menet sinne mettään jossa lastataan just tukkeja... Ihan vaan kiusaa tekemään vai? Eikö hevosesi kestä varvikkoa... Tai fillarisi.
Mani mani,siinä kaikki hani,ei ole aikaa jarrutella.Liikenne loppuu taukoaa..aikoinaan ja silloin on melko turvallista käyttää näitä teitä.
Ai kauheeta... mä repeilen 🤣😂 vedet silmissä tätä ketjua lukiessani. Hyviä perjantaijuttuja, kyllä monilla on sana hallussa.
Kiitos, piti lopettaa etäpäivän työt että voin seurata kommentteja. Kiitos, olen nauranut itselleni muutaman v elinikää lisää.
Minne kuvittelen sen tukkirekan siltä metsätieltä voivan poistua, metsään?
Vierailija kirjoitti:
Eiks oo kummallista porukkaa noi rekkakuskit? Ihan tahallaan ja kiusallaan eivät sinua väistä tai pysäytä kymmenen tonnin painoista ajoneuvoa jossain pehmeellä metsätiellä sun takia. Suorastaan kaahaavat vaan vastaan. Kyllä on aikoihin eletty.... ertakaikkiaan....
Minä ajasin kyllä ojaan väistääkseni jotain pikkuprinsesaa tai peruuttaisin (täydessä lastissakin) että ei tuu vastaantulijalle paha mieli.
Tukkirekka ei paina edes tyhjänä kymmentä tonnia, 76t on yleinen painoraja.
"Jos ratsastaa tai pyöräilee niin on parasta siirtyä pois tieltä kun kuulee lähestyvän rekan."
Tämä kohta meni oikein. Se metsätie on tukkirekkoja varten ja tukkirekka on siellä töissä. Fillaroija/ratsastaja vain huvittelemassa ja yleensä toisten mailla.
Ajatko sä?