Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tarve tukkirekoilla on jyrätä muita tienkäyttäjiä metsäteillä?

Vierailija
11.10.2024 |

Jos ratsastaa tai pyöräilee niin on parasta siirtyä pois tieltä kun kuulee lähestyvän rekan. Niitä nimittäin ei kiinnosta hidastaa tai ohittaa turvallisesti.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekka mies piru vie,valvottuja öitä paiskittu kamalasti töitä,sämpylä.. kahvi ja taas mennään.

Vierailija
42/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesänä kannattaa kokeilla asfaltointityömaalla väistäiskö se asfaltintekokone turvallisesti hiljentäe jos vaan pokkana ajais vastaan samalla kaistalla. Asfalttikoneen kuljettajat vois olla paremmin koulutettua porukkaa kun itsekeskeiset rekkakuskit.  

Onko vapaaehtoisia kokeilemaan? Ap toki voi ratsastaa jos ei osaa ajaa autoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä poissa sillon kun siellä on metsäkoneet tai rekat töissä. Eihän ne voi siellä muita väistellä, kullä se vasn on muiden tehtävä väistellä heitä. Mutta kivastihan sä olitkin sen ottanut huomioon että on syytä siirtyä itse pois alta ja olla varovainen. Se ison rekan vastasntulo voi olla vähän pelottavaa kapealla tiellä jossa ei pääse ohi muutakun itse hyppäämällä ojaan tai ajamalla/ratsastamalla metsään.

Vierailija
44/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvoilla on aina väistövelvollisuus jalankulkijaan nähden, myös metsäautotiellä. Jalakulkijan ei siis ole pakko hypätä ojaan väistääkseen tukkirekkaa, eikä rekka saa ajaa kenenkään päälle. Toki, jos tilaa on niin on järkevää astua sivuun eikä olettaa rekan väistävän riittävästi tai välttämättä edes näkevän muita tien käyttäjiä. Ratsastaja rinnastetaan ajoneuvoon, jolloin koskevat samat väistämissäännöt kuin ajoneuvojen kohtaamisessakin. Toki autolla ja etenkin isolla rekalla järkevä kuski vähintään hidastaa kohdatessaan hevosen, koska eläin voi säikähtää ja aiheuttaa vaaratilanteita. Hevosta taluttava henkilö on jalankulkija, joten jos ratsastaja haluaa jalankulkijan oikeudet niin kannattaa hypätä pois hevosen selästä ja taluttaa sitä, jos rekat ja autot muuten meinaa ajaa päälle. Kannattaa toki kävellä niin, että hevonen, koira tai muu eläin on taluttajan vasemmalla puolella eli tien reunassa ja jos ajoneuvo yrittää ajaa päälle niin ennemmin itse loukkaa vaikka kätensä, sillä henkilövahingoista rikollinen joutuu suurempaan vastuuseen kuin tavaraan rinnastettavan eläimen vahingoittamisesta. Toki vaikka isomman oikeutta ei ole olemassa, niin kapealla tiellä jalankulkijan ja pienemmän ajoneuvon on kuitenkin helpompi väistää kuin ison rekan ja on jokaisen vastuulla välttää onnettomuuksia.

Vierailija
45/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökkitiellä rekkaliikennettä  eikä kyllä tuu mieleen niitä haastaa. Helpommin minä väistän ja autolla peruutan kun se rekka. Joskus joutuu vähän enemmänkin pakittelemaan riippuen kohtauspaikasta. Eipä siinä pehmeäreunaisella tiedä mennä ohi väistämällä. Rekat onneksi ajaa tajuten että mutkatiellä voi joku tulla vastaan eivätkä hoppuile. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän