Moni 40+ nainen löytää uuden rakkaan vähän vanhemmasta ikäluokasta 55+ miehen! Oletko kokeillut?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi selkeästi nuorempana eläkeukon hoitajaksi?
Se rakastuminen on ihme homma, joidenkin kohdalla se vaan nappaa, joidenkin toisten kohdaĺla ei sitten ollenkaan.
Vai että "kokeilua"; kertoo kaiken tarpeellisen ap:n aivotoiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin vanhemman miehen nelikymppisenä. Nyt olen 59v.
Olen onnellinen että mieheni tapasin mutta jos saisin valita uudelleen niin en olisi vanhemman kanssa suhteeseen lähtenyt.
Alussa suhde oli ihana, meillä oli hauskaa ja yhdessä tehtiin, mutta kovin kauaa sitä ei kestänyt. Mieheni kunto heikkeni ja kaikki kasautui minun niskaani. Hyviä vuosia meni miehen hoitamiseen, ja myös säästöt jotka olin ajatellut itselleni eläkkeen turvaksi ja lapsille perinnöksi meni miehen hyväksi.
Olen vielä hyvässä kunnossa ja terve, mutta olisihan se ihan mahtavaa jos olisin ottanut puolison joka olisi ollut samassa elämäntilanteessa kuin minäkin. Nyt ehkä olisi vielä puoliso, vähemmän surua ja murhetta ja pankkitilikin pullistelisi.
Suhde vanhempaan mieheen vei minulta kaiken. Parhaat vuoteni meni toisen hoitamiseen, elämänilo muuttui lesken suruksi, rahat meni toisen hyvinvoinnin eteen. Omat lapsetkaan eivät enää ol
Tuosta jäi kyllä pois se että oliko mies 20 päivää vai 20 vuotta vanhempi.
Minun lähipiirissäni kaikilla niillä, ketkä erosivat lastensa isästä joskus 30-37v ikäisenä, nyt 40-vuotiaana on itseään nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Minun lähipiirissäni kaikilla niillä, ketkä erosivat lastensa isästä joskus 30-37v ikäisenä, nyt 40-vuotiaana on itseään nuorempi mies.
Sellainen voimaantumistarina.
Vierailija kirjoitti:
Ihan KAIKKI naiset iskee itselleen PALJON nuoremman miehen
Tööt tööt tööt tööt tööt tööt
Tööt tööt tööt tööt tööt.
Tööt tööt tööt tööt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi selkeästi nuorempana eläkeukon hoitajaksi?
Se rakastuminen on ihme homma, joidenkin kohdalla se vaan nappaa, joidenkin toisten kohdaĺla ei sitten ollenkaan.
Rakastuminen on tosiaan ihme homma - sitä ei pysty kontrolloimaan eikä sitä pysty tietoisesti säätelemään, mutta siltikään se ei tapahdu täysin sattumanvaraisesti kehen tahansa. Syystä tai toisesta rakastumista ei yleensä tapahdu, jos ikäeroa on liikaa. Asiaan voi vaikuttaa se, että ei tunne vanhempaa kohtaan seksuaalista vetoa - rakastuminen on kaikesta huolimatta kytköksissä siihen, kehen tuntee vetoa. Tästä syystä heterokaan ei rakastu samaa sukupuolta olevaan.
Ja toisaalta rakastuminen ei velvoita ihmistä mihinkään. Vaikka sattuisikin rakastumaan huomattavasti vanhempaan, voi silti jättää sen suhteen väliin esimerkiksi juuri sen vuoksi, että rakastumisesta huolimatta rakastaa myös itseään eikä halua pilata omaa elämäänsä liian raskaalla omaishoidolla liian varhain.
Vierailija kirjoitti:
Ihan KAIKKI naiset iskee itselleen PALJON nuoremman miehen
Bullshit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti ja fyysisesti.
Perustele sun väite.
Et pystynyt...
Vierailija kirjoitti: 55+ mies voi päästä jo palvelutalon asukkaaksi, eli vanhainkotiin.
Kutsutaan senioritaloksi
Vierailija kirjoitti:
"Ei niitä yleensä ole tarpeen miettiäkän. Valtaosa kiinnostuu suunnilleen samanikäisistä. Mutta jos 70+ ikäisenä kumppani alkaa sairastella, vaikka itse on vielä voimissaan, niin on se silti eri asia kuin jos ne kumppanin sairastelut ja vanhuuden vaivat joutuisi ottamaan osaksi omaa elämää vaikka 50+ ikäisenä. Itsekin vanhana ei sentään tunnu siltä, että vanhuuden ongelmat tulevat pilaamaan "nuorempaa" elämää."
Näin, ja kukaan inhimillinen ihminen ei edes sitouta ketään nuorempaa itseensä vanhuusvuosikseen.
Eihän omia lapsiakaan vaadita hoitamaan itseä, miksi puolisoakaan.
Tämä on erittäin hyvä pointti. Jos toisesta aidosti välittää, ajattelee myös hänen parastaan, ei vain itseään. Itsekästä ja julmaa olisi vanhemmalta osapuolelta ryhtyä suhteeseen nuoremman kanssa vain oma hyvinvointi kiikarissa. Ja tässäpä yksi lisäsyy olla aloittamatta suhdetta vanhemman miehen kanssa - suhde olisi vanhemman osapuolen osalta osoitus itsekeskeisestä ajattelusta ja siitä, että tämä ei välitä aidosti nuoremmasta osapuolesta.
Omaishoitajaksi vanhemmalle miehelle ei aleta.
Vierailija kirjoitti:
5-6 vuoden ikäero on max eli mies voi olla korkeitaan 5 tai 6 vuotta vanhempi.Minulle isompi ikäero tuntuu vain luonnottomalta.Olen siis yli 50 v. nainen.
Itselläni aika sama. Olen 46-v nainen, ja kun etsin kumppania, oli ikähaitari 40-52. Ihanne kuitenkin suunnilleen samanikäinen, ja puoli vuotta vanhempi mies löytyi. Ei kiinnosta ikäerot kumpaankaan suuntaan - itse en siis myöskään ole kiinnostunut suhteesta huomattavasti nuoremman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mutsi on 75v ja hänellä on yli 10-vuotta nuorempi mies, tosin menivät yhteen jo vuosikymmeniä sitten.
Rakastuin 50 vuotiaana itseäni 15 vuotta vanhempaan mieheen. Asumme eri osoitteissa ja on ihan sovittu, ettei ryhdytä toistemme omaishoitajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä alkaa vaihdevuodet 50-60v. Hormonit laskee eikä "hommat" enää onnistu. Jos tykkää seksistä, ei voi suositella vanhempaa miestä. Eturauhassyövän pelko estää testojen käytön monella.
Tuo on täyttä totta!
Uniapnea, kihti ja kakkostyypin diabetes, viimeistään kuusikymppisenä puolella miehistä.
....Korkea verenpaine, syöpä, migreeni, krooninen väsymys. Ikä 62 v. Arvaa ärsyttääkö?
55+ miehissä on jo pappahaju. Yök. Mieluummin itseä nuorempi mies kuin valmiiksi ikäloppu. Ei ole temppu eikä mikään. N41
Olen aina viehättynyt suurin piirtein itseni ikäisistä. Siinä mielessä mua on aina vähän jopa säälittänyt ne ikääntyvät miehet jotka eivät (omien sanojensa mukaan) syty kuin huomattavasti nuoremmista naisista. Se kyllä rajaa mahdollisuuksia löytää itselleen rakkaus ja kumppanuus tosi paljon - ja saisi ainakin itseni miettimään että onko sekin rakkaus sidottu kumppanin ikään? Loppuuko rakkaus kun puoliso vanhenee? Kun viehättyy itsensä ikäisistä niin sitä ongelmaa ei ole. Toki rakkaus voi loppua muistakin syistä. Olin aikoinaan aviossa 3 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa. Eroni jälkeen seurustelin ensin muutaman vuoden 3 vuotta nuoremman kanssa. Hänestä erottuani löysin lopulta ihan elämäni rakkauden 2 vuotta nuoremmasta miehestä. Jos tämä rakkaus ja suhde loppuu, ei voi tulla enää ketään muuta.
Sinänsä ikä ei ole mulle koskaan ollut mikään kriteeri mutta kun ei viehätä niin ei viehätä. Ei huomattavasti vanhempi, ei huomattavasti nuorempi.
Perustele sun väite.