Toimeentulotuen asiakas: Mihin rahasi menee?
Ihan mielenkiinnosta kyselen mihin teillä menee se 580e mikä pitäisi jäädä toimeentulotuessa esimerkiksi vuokran, sähkön, veden ja muiden palkollisten menojen jälkeen?
Tää on varmaan ehkä enemmän suunnattu yksinasuville, mutta mielelläni kuulen myös esim. perheellisiltä tai parisuhteessa olevilta, jotka ovat kummatkin toimeentulotuella.
Ja kaikki trollaajat jotka tulee vastailemaan "tekoripsiin, -kynsiin ja kaljaan" niin aion ignoorata täysin.
Kommentit (386)
Lue sinä ne etuusratkaisut. Jos tukea saat. Muussa tapauksessa suuntaa ensin etuusohjeita lukemaan ennen kuin levittelet lähikuppilan tietotoimiston oppeja totena.
--
Eli mitään sellaista ohjeistusta ei ole, että kaikille maksetaan ylimenevä osa, jos toimittaa asuntohakemukset Kelaan. Sitä vähän minäkin. Kiitos, että vielä erikseen vahvistit olevasi väärässä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä harkintaa tarvitaan kun ohjeistus oli aiemmin ja on edelleen hyväksyä menot kokonaan. Jos tuen hakija etsii kohtuuhintaista asuntoa ohjeiden mukaan. Luetteko te edes niitä päätöksiänne?
---
Ei ole ollut tuolla tavalla aikapäiviin. Olen saanut toimeentulotukea pari vuotta ja koko sinä aikana Kela ei ole maksanut ylimenevää osaa erikseen, vaan olen maksanut sen itse perusosasta. Ei auta, vaikka miten hakisi halvempia asuntoja, kun niitä ei ole saatavilla.
Näin tapahtuu vain, jos olet tietoisesti muuttanut liian kalliiseen asuntoon tai et ole alunperinkään suostunut hakemaan halevampaa asuntoa, tai että olet hakenut halvempaa asuntoa vain muutamasta kohteesta ja kieltäytynyt näin laajentamaan aluetta, josta asuntoa haet.
Miten haetaan halvempaa asuntoa, jos sellaista EI OLE? Kerropa se saatanan trollipaska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä harkintaa tarvitaan kun ohjeistus oli aiemmin ja on edelleen hyväksyä menot kokonaan. Jos tuen hakija etsii kohtuuhintaista asuntoa ohjeiden mukaan. Luetteko te edes niitä päätöksiänne?
---
Ei ole ollut tuolla tavalla aikapäiviin. Olen saanut toimeentulotukea pari vuotta ja koko sinä aikana Kela ei ole maksanut ylimenevää osaa erikseen, vaan olen maksanut sen itse perusosasta. Ei auta, vaikka miten hakisi halvempia asuntoja, kun niitä ei ole saatavilla.
Näin tapahtuu vain, jos olet tietoisesti muuttanut liian kalliiseen asuntoon tai et ole alunperinkään suostunut hakemaan halevampaa asuntoa, tai että olet hakenut halvempaa asuntoa vain muutamasta kohteesta ja kieltäytynyt näin laajentamaan aluetta, josta asuntoa haet.
Katsos täällä lienee joku toinenkin etuusohjeen parissa työskentelevä.
Tuet menee normaaliin elämiseen, eikä edes riitä. Onneksi minulla on 245 000€ piilossa Kelalta. Noin 20 000€ vuosivauhtia säästöt ovat viimeisen 7 vuoden aikana kuluneet. Tänä vuonna olen joutunut jo tekemään vähän töitäkin pimeästi, jotta rahat riittäisivät loppuelämäni.
Ruoka, harrastus ja hygienia tuotteet.
Vaikka kuinka tuo yksi täällä jankuttaa, niin kyllä asia on niin että Kela sen ylimenevän maksaa kunhan henkilö ei ole alunperin muuttanut liian kalliiseen asuntoon ja hän aktiivisesti etsii edullisempaa asuntoa koko asuinalueelta. Jos on kieltäytynyt muuttamasta edullisempaan niin silloin ylimenevää ei enää makseta, tai jos esimerkiksi ei ole aktiivinen asunnon hakemisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Hienoa, että sinä tiedät tuntemattomien ihmisten tilanteet paremmin kuin he itse. Miksi et ole töissä hyödyntämässä osaamistasi, vaan provoilet päivät pitkät vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Miten haetaan halvempaa asuntoa, jos sellaista EI OLE? Kerr
Pitämällä esim. Kaupungin asuntohakemus voimassa. Riippumatta siitä. Onko niitä asuntoja vai ei. Mutta kuten sivusta seuraavat voivat huomata, niin tämmöisessä tiivistyy 8/10 näistä "kela kieltäytyy maksamasta" - tapauksista ja sitten parkuvat asiasta.
samaan mihin töissäkäyvillä. huom tt tukea voi saada työssäkäyntiinkin. niin kyllä kampaamo 3kk väliajoisn 180e. kosmetiikkaan, seeurmit n88e kk, värimeikkejä ei joka kk,ehkä 2x vuosi,mutta se ns kaupunkimeikkivoidemaksaa n90e. halvempaa lenkkipoluille. kerran kaksi vuodessa asicsen juoksukengät,kerakirpaisu mutta 180e.mutta terveysmenona.
2 viinipulloa kerran kk. peruskotiruokaa. vaatteita miten sattuu.mutta voi säästää esim. 300e takkiin pikkuhiljaa. kotivakuutuksen loppuosan omavastuu, netti ja puh. puhelinlasku alle 20, netti 19e. pitsa tai seisova pöytä kerran kk tai harvemmin.
kodintarpeistoa säästäen. esim voi tulla pyykkikone, silloin se kiilaa että kaikki muu sivuun se on pakollinen. jos patjan uusinta, sekin säästetään mutta ei ns akuutti. juoksuvaatteet on teknisiä, niihin panostus,koska terveys on tärkeää.
vain tv tarjonta,mutta jos tv,läppäri tms menisi rikki, onhan tiukkaa pulassa ja pitkä säästäminen.
aina ekana laskut, ihan se eka arkipv. sama vuokranantaja 12v ja usko tai älä vuokrasamana pysynyt,asunto 68m2, vuokraa menee omaakin osuutta perusturvasta,mutta asuminen tärkeää.
en röökaa,en edes pidä reissuista. kerran 2v sisällä ehkä teatteri tai sinfoniakonsertti. ei leffaa. ehkä kerran vuosi kahvila,ei katukahveja,ei pubia jos sekin kerran 2v väliajoin. taksia joutuu käyttämään vuodessa noin 40e edestakainen summa n 4x vuodessa,hammashoito tms kauppaostokset, niin no kotiintuotu peruskauppakassit 1x kk,kun ei autoa ja vaikeat muut seikat kauppakäynnille isommassa kaavassa. ei luottotietohäiriöitä ollut koskaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
---
Miten haetaan halvempaa asuntoa, jos sellaista EI OLE? Kerr
Jos asut esimerkiksi Helsingissä, teet asuntohakemuksen Hekalle ja lähtetät hakemuksen koosteen sitten Kelaan.
Vierailija kirjoitti: Vaikka kuinka tuo yksi täällä jankuttaa, niin kyllä asia on niin että Kela sen ylimenevän maksaa kunhan henkilö ei ole alunperin muuttanut liian kalliiseen asuntoon ja hän aktiivisesti etsii edullisempaa asuntoa koko asuinalueelta. Jos on kieltäytynyt muuttamasta edullisempaan niin silloin ylimenevää ei enää makseta, tai jos esimerkiksi ei ole aktiivinen asunnon hakemisen kanssa.
Vaikka sinä toistelet tuota samaa mantraa uudestan ja uudestaa, faktat eivät muutu. Ensinnäkin: ihminen ei voi kieltäytyä muuttamasta halvempaan, jos halvempaa ei ole tarjolla. Toisekseen: hyvin harva on muuttohetkellä tiennyt, että joutuu joskus hakemaan tt-tukea, joten ei ole mitään "tietoisesti muuttanut kalliiseen" tilannetta. Kolmannekseen: Kela ei tiedä hakeeko ihminen asuntoa vai ei, koska suurin osa vuokra-asunnoista haetaan ihan vain niin, että näkee ilmoituksen asunnosta ja kyselee sen jälkeen siitä lisää. Ei ole mitään asuntohakemuksia, jos hakee esim. yksityshenkilön omistamaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti: Vaikka kuinka tuo yksi täällä jankuttaa, niin kyllä asia on niin että Kela sen ylimenevän maksaa kunhan henkilö ei ole alunperin muuttanut liian kalliiseen asuntoon ja hän aktiivisesti etsii edullisempaa asuntoa koko asuinalueelta. Jos on kieltäytynyt muuttamasta edullisempaan niin silloin ylimenevää ei enää makseta, tai jos esimerkiksi ei ole aktiivinen asunnon hakemisen kanssa.
Miten voi muuttaa tiedostamattaan?
Pitämällä esim. Kaupungin asuntohakemus voimassa. Riippumatta siitä. Onko niitä asuntoja vai ei. Mutta kuten sivusta seuraavat voivat huomata, niin tämmöisessä tiivistyy 8/10 näistä "kela kieltäytyy maksamasta" - tapauksista ja sitten parkuvat asiasta.
---
Eli sinulle muuttaminen=asuntohakemus. No ei ihme, ettet pysty tajuamaan, että hyvin monille se liian kalliissa asuminen on ainut vaihtoehto.
450 euroa atm tässä kuussa mennyt kun tilasin archetypestä huumehia.
4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf775e5bqseyllafcecryfthdupjwyd.onion/market
Jos asut esimerkiksi Helsingissä, teet asuntohakemuksen Hekalle ja lähtetät hakemuksen koosteen sitten Kelaan.
En asu Helsingissä. Ei ne asuntojen vuokrat sillä alennu, että minä teen asuntohakemuksen :D VALOJA PÄÄLLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Vaikka kuinka tuo yksi täällä jankuttaa, niin kyllä asia on niin että Kela sen ylimenevän maksaa kunhan henkilö ei ole alunperin muuttanut liian kalliiseen asuntoon ja hän aktiivisesti etsii edullisempaa asuntoa koko asuinalueelta. Jos on kieltäytynyt muuttamasta edullisempaan niin silloin ylimenevää ei enää makseta, tai jos esimerkiksi ei ole aktiivinen asunnon hakemisen kanssa.Vaikka sinä toistelet tuota samaa mantraa uudestan ja uudestaa, faktat eivät muutu. Ensinnäkin: ihminen ei voi kieltäytyä muuttamasta halvempaan, jos halvempaa ei ole tarjolla. Toisekseen: hyvin harva on muuttohetkellä tiennyt, että joutuu joskus hakemaan tt-tukea, joten ei ole mitään "tietoisesti muuttanut kalliiseen" tilannetta. Kolmannekseen: Kela ei tiedä hakeeko ihminen asuntoa vai ei, koska suurin osa vuokra-asunnoista haetaan ihan vain niin, että näkee ilmoituksen asunnosta ja kyselee sen jälkeen siitä lisä
Täällä on jo mainittu, että asuntohakemuskooste (sen, minkä saa kun hakemus on lähetetty) mikä on oman kaupungin vuokra-asunnoille lähetetty on tarpeeksi todiste siitä, että hakee sillä hetkellä edullisempaa asuntoa.
Ryyppäämiseen ja rälläämiseen tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
En asu Helsingissä. Ei ne asuntojen vuokrat sillä alennu, että minä teen asuntohakemuksen :D VALOJA PÄÄLLE!
Ei kukaan noin ole edes väittänyt. Vaan on kerrottu, että tuolla sinä todistat sen, että haet edullisempaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinä toistelet tuota samaa mantraa uudestan ja uudestaa, faktat eivät muutu. Ensinnäkin: ihminen ei voi kieltäytyä muuttamasta halvempaan, jos halvempaa ei ole tarjolla. Toisekseen: hyvin harva on muuttohetkellä tiennyt, että joutuu joskus hakemaan tt-tukea, joten ei ole mitään "tietoisesti muuttanut kalliiseen" tilannetta. Kolmannekseen: Kela ei tiedä hakeeko ihminen asuntoa vai ei, koska suurin osa vuokra-asunnoista haetaan ihan vain niin, että näkee ilmoitu
Tuokaan ei pidä paikkaansa. Ensinnäkin: aika moni "liian kalliissa" asuva asuu jo valmiiksi kaupungin vuokra-asunnossa. Toiseksi: kaupungin vuokra-asuntojenkaan vuokrat eivät sillä muutu, että hakija tekee hakemuksen ja pitää sen voimassa. Kolmanneksi: Kela ei mitään hakemuskoosteita pyytele. Neljänneksi: asuntoja vuokraa muutkin tahot kuin Heka tms.
Toimeentulotuki on tarkoitettu köyhille, ei minulle. Pärjään omilla tuloilla.
t. Oma velaton kaksio sekä pari sijoitus asuntoa