Toimeentulotuen asiakas: Mihin rahasi menee?
Ihan mielenkiinnosta kyselen mihin teillä menee se 580e mikä pitäisi jäädä toimeentulotuessa esimerkiksi vuokran, sähkön, veden ja muiden palkollisten menojen jälkeen?
Tää on varmaan ehkä enemmän suunnattu yksinasuville, mutta mielelläni kuulen myös esim. perheellisiltä tai parisuhteessa olevilta, jotka ovat kummatkin toimeentulotuella.
Ja kaikki trollaajat jotka tulee vastailemaan "tekoripsiin, -kynsiin ja kaljaan" niin aion ignoorata täysin.
Kommentit (386)
Tiesitkö ettei maailma pyöri ympärilläsi? Voin todeta että sinäkin olet vastuussa omasta itsestäsi. Tukileikkuriin joutuneista 8/10 on laiminlyönyt itse asiansa. Se ei ole henkilökohtaista vaan toteamus.
Se että sinä provosoidut siitä ei tee asiasta provoa.
---
Millä tavalla tuo vastaan ap:n kysymykseen, joka oli nimenomaan henkilökohtainen ja koski rahan käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloista kun palstan vakitrolli on taas oppinut uuden sanan. Etuusohje on nyt kova sana ja sitä pitää hokea tuntikausia.
Sinä jankkaat ja hoet ihan samalla tasolla. Miksi kuvittelet olevasi jotenkin parempi, kun käyttäydyt huonommin kuin tuo joka tuosta etuusohjeesta on kertonut? Sitäpaitsi hän kertoo ihan oikeaa tietoa.
Millä tavalla tuo vastaan ap:n kysymykseen, joka oli nimenomaan henkilökohtainen ja koski rahan käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloista kun palstan vakitrolli on taas oppinut uuden sanan. Etuusohje on nyt kova sana ja sitä pitää hokea tuntikausia.
Sinä jankkaat ja hoet ihan samalla tasolla. Miksi kuvittelet olevasi jotenkin parempi, kun käyttäydyt huonommin kuin tuo joka tuosta etuusohjeesta on kertonut? Sitäpaitsi hän kertoo ihan oikeaa tietoa.
Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa?
Slotteihin menee. Välillä kituutellaan vähällä ravinnolla ja välillä sullotaan seteleitä patjan sisään.
Ap kysyy: Mihin käytät toimeentulotuen`?
Mammat vastaa: *helvetinmoinen tappelu etuusohjeesta ja kilpailu siitä, kun nokittaa toista nopeimmin*
Hyvin vedetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Palstalla käy tuhansia ihmisiä päivässä ja kuvittelet jokaisen sinulle kirjoittavan ja erimieltä olevan henkilön olevan sama henkilö. Välillä vaikutat jopa uskovasi näihin omiin väitteisiisi.
Taidat itse harjoittaa sitä, että esiinnyt täällä useampana henkilönä. Tuo sun projosointi kun on jo täällä osoitettu todistetavasti moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla käy tuhansia ihmisiä päivässä ja kuvittelet jokaisen sinulle kirjoittavan ja erimieltä olevan henkilön olevan sama henkilö. Välillä vaikutat jopa uskovasi näihin omiin väitteisiisi. Taidat itse harjoittaa sitä, että esiinnyt täällä useampana henkilönä. Tuo sun projosointi kun on jo täällä osoitettu todistetavasti moneen otteeseen
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö ettei maailma pyöri ympärilläsi? Voin todeta että sinäkin olet vastuussa omasta itsestäsi. Tukileikkuriin joutuneista 8/10 on laiminlyönyt itse asiansa. Se ei ole henkilökohtaista vaan toteamus.
---
Ei mitenkään mutta samaa voi kysyä niistä kommenteista joiden vuoksi tähän on päädytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Ei mitenkään mutta samaa voi kysyä niistä kommenteista joiden vuoksi tähän on päädytty.
No kerro toki. Sinähän tämän etuusohjejankkauksen aloitit. Sitä ennen vastattiin ihan siihen, mitä ap kysyi.
Käy kyllä kateeksi kun huostaanotettu saa rikkaiden kalleimman hevosharrastuksen 18v saakka ja sen jälkeen opiskella toimeentulotuella 25v saakka ilman ettei tarvitse kesätöitäkään tehdä.
Ei tämmöisiä etuja saa muuta kuin rikkaiden lapset.
Vierailija kirjoitti:
Mammat vastaa: *helvetinmoinen tappelu etuusohjeesta ja kilpailu siitä, kun nokittaa toista nopeimmin*
Hyvin vedetty!
Tuohan alunperin lähti liikkeelle siitä, kun tuo yksi henkilö yritti lähteä tappelemaan aiheesta minun kanssa, vaikka olin jo moneen otteeseen keskustelussa kirjoittanut, että ymmärrän, että jotkut joutuvat maksamaan sen ylimenevän osan liian suuresta vuokrasta perusosalla. Mutta tämä ei riittänyt. Ja se sama tyyppi taitaa täällä vieläkin jankata ja haukkuu jokaisen, joka ei heti hänen kanssaan ole samaa mieltä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Moni ei kuitenkaan tykännyt siitä kun kirjoitin että syyt kohtuullistamisen taustalla löytyy 8/10 ihan omasta menettelystä ja siinä kohtaa astuu päätösten lukeminen tai lukemattomuus kehiin sekä mahdolliset yllätykset.
---
Niin, aika vaikea on tykätä siitä, että ihminen, joka ei tiedä vttuakaan toisten elämästä tulee länkyttämään paskaa ja syyttelemään muita asioista, joista et ymmärrä hevon helvettiäkään. Tuliko yllätyksenä, että provoilulla saat aikaan vastareaktion?
Tunnen etuusohjeen. Se riittää tässä kohtaa.
Aika säälittävää, että sinulle riittää jonkun yleisluontoisen ohjeen tunteminen etkä ymmärrrä, että tt-tukipäätöksissä käytetään myös tapauskohtaista harkintaan. Kertoo hyvinkin suoralla tavalla ,ettet ole ollut päivääkään
Tapauskohtaista harkintaa on hyvin rajallinen määrä. Sen takia kela hoitaakin perustoimeentulotuen ja sossu harkinnanvaraisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vedetty!
Tuohan alunperin lähti liikkeelle siitä, kun tuo yksi henkilö yritti lähteä tappelemaan aiheesta minun kanssa, vaikka olin jo moneen otteeseen keskustelussa kirjoittanut, että ymmärrän, että jotkut joutuvat maksamaan sen ylimenevän osan liian suuresta vuokrasta perusosalla. Mutta tämä ei riittänyt. Ja se sama tyyppi taitaa täällä vieläkin jankata ja haukkuu jokaisen, joka ei heti hänen kanssaan ole samaa mieltä. ap
Muita syyttelemälläkö meinaat saada asiallisia vastauksia kysymykseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Moni ei kuitenkaan tykännyt siitä kun kirjoitin että syyt kohtuullistamisen taustalla löytyy 8/10 ihan omasta menettelystä ja siinä kohtaa astuu päätösten lukeminen tai lukemattomuus kehiin sekä mahdolliset yllätykset.
---
Niin, aika vaikea on tykätä siitä, että ihminen, joka ei tiedä vttuakaan toisten elämästä tulee länkyttämään paskaa ja syyttelemään muita asioista, joista et ymmärrä hevon helvettiäkään. Tuliko yllätyksenä, että provoilulla saat aikaan vastareaktion?
Tunnen etuusohjeen. Se riittää tässä kohtaa.
Aika säälittävää, että sinulle riittää jonkun yleisluontoisen ohjeen tunteminen etkä ymmärrrä, että tt-tukipäätöksissä käytetään myös tapauskohtaista harkintaan. Kertoo hyvinki
Rajallinen määrä riittää. Eihän nyt puhuttu muusta kuin siitä, että pelkkä etuusohjeen tuntemus ei anna kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
No kerro toki. Sinähän tämän etuusohjejankkauksen aloitit. Sitä ennen vastattiin ihan siihen, mitä ap kysyi.
Väärin meni. Vaikka etuusohje tuli mukaan suht aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vedetty!
Tuohan alunperin lähti liikkeelle siitä, kun tuo yksi henkilö yritti lähteä tappelemaan aiheesta minun kanssa, vaikka olin jo moneen otteeseen keskustelussa kirjoittanut, että ymmärrän, että jotkut joutuvat maksamaan sen ylimenevän osan liian suuresta vuokrasta perusosalla. Mutta tämä ei riittänyt. Ja se sama tyyppi taitaa täällä vieläkin jankata ja haukkuu jokaisen, joka ei heti hänen kanssaan ole samaa mieltä. ap
Mitäs itse parhaillaan teet? Ettet vaan haukkuisi toista kirjoittajaa ja kirjoittelisi ihan muusta kuin ketjun aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Hyvin vedetty!
Jokainen voi lukea koko ketjun uudelleen ja nähdä miten asia eteni. Itse kirjoitin vain sen, mitä tapahtui. Olen useasti jo tätä samaa henkilöä pyytänyt poistumaan ja lopettamaan, mutta ei tule tapahtumaan. Ihan kuin hänellä olisi joku pakkomielle juuri tätä keskustelua kohtaan. Halusin vain keskustella siitä mihin ihmisillä menee se toimeentulotuki, mutta tuntuu ettei tämä yksi henkilö halua antaa sille mahdollisuutta.
ap
Mä saan onneks enemmän. Mut vaan 20 €/viikko on käyttö rahaa !!!!!!! Eihän se riitä yhtään mihinkään. Loput taitaa mennä NS edunvalvojani taskuun. Edellinen sellainen nimittäin varasti multa aika paljon rahaa, sain yli 30 000 € isäni kuoli pesästä, ja takaisin sain VAIN 10 000 ! Ekat 10 000 meni velkoihin, seuraava sama summa meni sen akan taskuun. Tais maksaa omia laskujaan mun rahoillani !!!!!!!!! Hävytön akka. Siks tuhlasin loput rahat, ettei tää uus tee samaa. Onneks tein niin. Ihan sen kiusaksi !!!! Muut laskut se kyllä hoitaa. Jotain sentään. Kunhan se viikkoraha olisi enemmän minimissään 35 €/viikko. Ne, joilla sitä rahaa on. Ja edellinen ei osannut tilata edes oikeaa vaatteiden pesu konetta ! Se meni ihan täysin mönkään. Kun sitä ei alkanut kuulumaan monen viikon odottelun jälkeenkään.....se oli tilannut kotiinkuljetuksenkin. Mistä lienee tilannut sen, mut mä kirjoitin selvällä suomen kielellä, et sieltä just sieltä se. En enää muista, mistä se olisi pitänyt tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vedetty!
Jokainen voi lukea koko ketjun uudelleen ja
Ketään vaan ei kiinnosta lukea tätä sinun jankkausketjuasi uudelleen. Sori siitä. Ruokit ihan tahallasi provoja tuolla jankutuksellasi. Kätevä tapa nostaa omaa ketjua.
Sinä jankkaat ja hoet ihan samalla tasolla. Miksi kuvittelet olevasi jotenkin parempi, kun käyttäydyt huonommin kuin tuo joka tuosta etuusohjeesta on kertonut?
Sitäpaitsi hän kertoo ihan oikeaa tietoa.