Köyhyys pakottaa syömään ihmeellisiä sörsseleitä
Eilisen elin itse tehdyillä sämpylöillä ja maustevoilla ja söin kaverilta saadut viimeiset omenat. Tänään keitin makaronia ja sekoitin sen LämminKuppi-jauheeseen, kun ei mitään muita ollut. Illaksi on pari kananmunaa ja niitä sämpylöitä. Huomenna varmaan niitä sämpylöitä taas. Vettä juomaksi. Kaurahiutaleita on, mutta jauhot loppuivat eilen.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä valmiskuiva -aineissa on usein jotain aromivahventeita mitkä lisää ruokahalua ihan älyttömästi.
Kananmunat taas eri muodoissa täyttää ja pitää nälkää pois.
Mutta kun kananmunista tulee sitä kolesterolia niin paljon, että niitäkään ei pitäisi kuukaudessa syödä kahta enempää.
Ääh. Ei muuta ku syö vaan niin epäterveellisesti, että varmasti saa jonkun kuolemantaudin. Pääseepähän pois täältä helvetistä köyhäilemästä. Jos sitten seuraavassa elämässä kylvetään kullassa ja timanteissa.
Ihminen kuolee ilman kolestrolia ja mitään pahaa kolestrolia ei ole olemassakaan. Puska-kulttilaisten epätieteelliset höpötykset kannattaa unohtaa heti.
Seuraavaksi kun saat rahaa osta kaappiin kuivattuja herneitä, linssejä ja soijarouhetta. Lisäksi mausteita ja tomaattimurskaa. Täysjyvärukiista näkkileipää. Nämä ainekset säilyvät loputtomiin ja niistä voi valmistaa hyvää, täyttävää ja ravitsevaa ruokaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tuhlannut rahasi ylihintaiseen LämminKuppi moskaan...
Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.
Ai jaa? Taitaa kuitenkin tulla kalliimmaksi laittaa lämmikuppijauhoa kuin että laittaisi noin 1€/kg maksavaa korppujauhoa ja muutaman hyppysellisen haluamiaan mausteita.
Itse ainakin käytän lihapullamassassa itse kasvatettuja yrttejä ja sipuleita sekä pippurijauhetta ja suolaa.
Niitä korppujauhoja tarvitaan ainoastaan 'laihaan lihaan'. Kun laittaa riittävän rasvaista lihaa voi jättää turhat täyteaineet pois. Ihminen tarvit
Eläinrasva on parasta, nimittäin jos haluaa verisuonensa tukkoon! Mitä enemmän rasvaa lihassa on, sitä huonompaa se myös on. Mutta voithan sinä toki vaikka laardia pannulla paistaa ja rasvaliemen juoda, ei se minua haittaa.
Suonensa saa tukkoon kasvisrasvoilla ja hiilihydraateilla. Eläinrasvaa syömällä veren triglyseriditasot laskevat ja HDL-kolestroli nousee. Triglyseridi/HDL suhde on paljon parempi ennustaja sydän- ja verisuonitaudeille kuin mikään muu.
No kyllä ihan edullisestikin ruokaa saa. Just ostin ison säkillisen pottuja eurolla ja löysin punalappuisen possunfileen vitosella. Näistä syön useamman kerran. Porkkanat oli Litkussa 69snt kilo.
Tonnikalapurkillinen (Tarjoustalo 1.20e) ja keitetyt makaronit, ja raastettua porkkanaa.
Munakkaita, ja niihin jotain edullista mukaan. Alekasviksia, ja hyvää tulee.
Puuroa ja mehukeittoa tarjouksesta. Joskus on marjojakin suht halvalla, pussillinen pariksi päiväksi.
Hedelmiä alle euron kilo löytyy myös.
Porkkanaa, perunaa, sipuli, pippurit, liemikuutio ja tarjousjauhelihaa, keittoa monta annosta.
Faith kirjoitti:
Seuraavaksi kun saat rahaa osta kaappiin kuivattuja herneitä, linssejä ja soijarouhetta. Lisäksi mausteita ja tomaattimurskaa. Täysjyvärukiista näkkileipää. Nämä ainekset säilyvät loputtomiin ja niistä voi valmistaa hyvää, täyttävää ja ravitsevaa ruokaa.
Noista nyt ei saa hyvää eikä terveellistä ruokaa sitten millään. Epäterveellistä sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä konjakki hikkoripuun lastujen maustamiseen savustuksessa?
Ei konjakkia. Bourbonia tai jos sitä ei ole kaapissa, muukin amerikkalainen viski käy. Älä polta kulmakarvojasi ja hiuksiasi viinan kanssa savustuspöntöllä läträtessäsi..
Mitä sinä muuten niillä hikkorinlastuilla? Kotimaiset leppälastut ja kataja käyvät yhtä hyvin tai jopa paremmin. Silloin kävisi maustamiseen myös skottiviskiä, omaan makuuni mieluiten saarilta peräisin olevaa, jotain taliskeria, laphroaigia, lagavulinia tai obania, niistä voisi ottaa pikku siivuja siinä savustusta odotellessa. Jos hieman täyteläisempää makuyhdistelmää haluaisi, joku vähän makeampi välimeren alueen brandy voisi sopia. Niitä on ihan kelvollisia kreikasta, italiasta, ranskasta tai espanjasta. Mutta konjakit menevät täysin hukkaan savustuspuuhissa. Ne ovat
Jos käyttää omenapuulastuja, calvados olisi hyvä lisämauste.
Makuasioitahan nuo ovat, mutta itse kyllä vannon eurooppalaisten puulajien nimiin. Ja just savuinen skottiviski lisäsäväystä luomaan. Jotain sisämaan blended-viskiäkin voisi kokeilla, chivas regalia, glenfiddichiä tai muuta jotka eivät muuten oikein uppoa, mutta voisivat kuitenkin sopia ruoanlaittoon. Mutta konjakkia siis ei, kun savustus ei kuulu haute cuisineen, ja konjakit menevät parempiin suihin sitten jälkiruokien jälkeen.
Varsinkin itse joesta perho-ongella pyydystetyn lohen savustamiseen on skottiviski ehdoton valinta. Perhojen toki tulee olla itse sidottuja, ja kalareissu tehdä Range Roverilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.
Ai jaa? Taitaa kuitenkin tulla kalliimmaksi laittaa lämmikuppijauhoa kuin että laittaisi noin 1€/kg maksavaa korppujauhoa ja muutaman hyppysellisen haluamiaan mausteita.
Itse ainakin käytän lihapullamassassa itse kasvatettuja yrttejä ja sipuleita sekä pippurijauhetta ja suolaa.
Niitä korppujauhoja tarvitaan ainoastaan 'laihaan lihaan'. Kun laittaa riittävän rasvaista lihaa voi jättää turhat täyteaineet pois. Ihminen tarvit
Älä viitsi valehdella, eläinrasvoilla et saa suonias tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Noista nyt ei saa hyvää eikä terveellistä ruokaa sitten millään. Epäterveellistä sontaa.
Älä höpsi. Suurin osa listasta oli hyviä terveellisiä peruselintarvikkeita, joista saa hyvää ruokaa aika alkeellisillakin ruoanvalmistustaidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä valmiskuiva -aineissa on usein jotain aromivahventeita mitkä lisää ruokahalua ihan älyttömästi.
Mutta kun kananmunista tulee sitä kolesterolia niin paljon, että niitäkään ei pitäisi kuukaudessa syödä kahta enempää.
Ääh. Ei muuta ku syö vaan niin epäterveellisesti, että varmasti saa jonkun kuolemantaudin. Pääseepähän pois täältä helvetistä köyhäilemästä. Jos sitten seuraavassa elämässä kylvetään kullassa ja timanteissa.
Ihminen kuolee ilman kolestrolia ja mitään pahaa kolestrolia ei ole olemassakaan. Puska-kulttilaisten epätieteelliset höpötykset kannattaa unohtaa heti.
Ihmisen elimistö tuottaa riittävän kolesterolin. Kananmunia saa syödä kaksi viikossa jos kolesteroliarvot ovat koholla.
Tyypillisin arkiruokani kun olin opiskelija: tomaattinen palkokasvikastike, lisukkeena satokauden vihanneksia.
Tyypillisin arkiruokani kun kotitaloutemme tienasi reilu 2k kuukaudessa: tomaattinen palkokasvikastike, lisukkeena satokauden vihanneksia.
Tyypillisin arkiruokani nyt kun tienaamme kumpikin hyvin: tomaattinen palkokasvikastike, lisukkeena satokauden vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin. Köyhä olisi miljonääri eikä köyhä lainkaan, kun olisi tuon 1,99e käyttänyt johonkin aivan muuhun. Tuo valinta olisi muuttanut kaiken. Nyt täytyy ilman muuta epäillä sitäkin, onko köyhä tehnyt muitakin vastaavia virheitä. Tuommoista höpötystä jos ostaa joka viikko, jos vaikka JOKA VIIKKO tekee vastaavan virheen, se tekee jo 7,96e kuukaudessa. Se muuttaisi kaiken.
Täällä oli poistohyllyssä noita lämmin kuppijauhe paketteja 0,5e..niissä on 4pussia yhdessä paketissa. 2e hain ison laatikon hävikki vihannes/hedelmiä ja olen elänyt tämän viikon niillä ja kuppijauheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä korppujauhoja tarvitaan ainoastaan 'laihaan lihaan'. Kun laittaa riittävän rasvaista lihaa vo
Sokeri ja kuiduton vilja nostaa triglyseriditasoja. Kovaa rasvaa ei kannata määräänsä enempää syödä. Korppujauhojakin on kokojyväisinä. Nehän saa tehtyä vaikka laittamalla näkkärinpaloja blenderiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen elimistö tuottaa riittävän kolesterolin. Kananmunia saa syödä kaksi viikossa jos kolesteroliarvot ovat koholla.
Kananmunia ja rasvaista lihaa saa syödä niin paljon kuin napa vetää. Liikasyönnin vaaraa ei ole. Ja mitä korkeampi kolestroli niin sitä pidempään elää. Triglyt sen sijaan pitää saada alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Älä höpsi. Suurin osa listasta oli hyviä terveellisiä peruselintarvikkeita, joista saa hyvää ruokaa aika alkeellisillakin ruoanvalmistustaidoilla.
Soijaa ja palkokasveja suosittelet henkilölle jolla on jo vatsaongelmia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö kananmunia ja jauhelihaa - helppoa, halpaa ja terveellistä sekä pitää nälän poissa.
Helppoa ehkä, muttei halpaa, eikä ainakaan terveellistä. Ruokahalun kyllä vie.
Tähän on tultu, aito,terveellinen ja edellinen ravinto vie ruokahalun, kun on totuttu syömään kaikkea lisäainekorvikeruokaa.
Onko sulla paljon velkaa, jota pitää maksella joka kuukausi pois isoja summia? En keksi mitään muuta syytä miten tälläseen voi päätyä.
Toimeentulotuki kun on aika iso raha ja kyllä sillä hyvin saa ruokaostokset tehtyä.
Neuvona että ootko tutustunut ja katsonut missä jaetaan ruoka-apua? Niitä on monia yleensä yhdessä kaupungissa. Voisit alkaa niissä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä konjakki hikkoripuun lastujen maustamiseen savustuksessa?
Ei konjakkia. Bourbonia tai jos sitä ei ole kaapissa, muukin amerikkalainen viski käy. Älä polta kulmakarvojasi ja hiuksiasi viinan kanssa savustuspöntöllä läträtessäsi..
Mitä sinä muuten niillä hikkorinlastuilla? Kotimaiset leppälastut ja kataja käyvät yhtä hyvin tai jopa paremmin. Silloin kävisi maustamiseen myös skottiviskiä, omaan makuuni mieluiten saarilta peräisin olevaa, jotain taliskeria, laphroaigia, lagavulinia tai obania, niistä voisi ottaa pikku siivuja siinä savustusta odotellessa. Jos hieman täyteläisempää makuyhdistelmää haluaisi, joku vähän makeampi välimeren alueen brandy voisi sopia. Niitä on ihan kelvollisia kreikasta, italiasta, ranskasta tai espanjasta. Mutta konjakit
Aivan. Jos kalaan lähtee, niin tyylitajusta täytyy pitää kiinni. Esim. jos lähdet kalaan Lada Nivalla, silloin pyydystys tapahtuu käsikranaatilla tunturijärvestä, ja lisukkeeksi vodka, eikä sitä todellakaan käytetä mihinkään savustukseen eikä liekitykseenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä korppujauhoja tarvitaan ainoastaan 'laihaan
Sokeri ja kuiduton vilja nostaa triglyseriditasoja. Kovaa rasvaa ei kannata määräänsä enempää syödä. Korppujauhojakin on kokojyväisinä. Nehän saa tehtyä vaikka laittamalla näkkärinpaloja blenderiin.
Rasvasta pitää saada kuitenkin vähintään se 60% energiasta, koska proteiinissa tulee rajat vastaan. Ja hiilihydraatteja ei kannata yli 10% kokonaisenergiasta syödä missään olosuhteissa.
Eläinrasva on parasta, nimittäin jos haluaa verisuonensa tukkoon! Mitä enemmän rasvaa lihassa on, sitä huonompaa se myös on. Mutta voithan sinä toki vaikka laardia pannulla paistaa ja rasvaliemen juoda, ei se minua haittaa.