Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys pakottaa syömään ihmeellisiä sörsseleitä

Vierailija
10.10.2024 |

Eilisen elin itse tehdyillä sämpylöillä ja maustevoilla ja söin kaverilta saadut viimeiset omenat. Tänään keitin makaronia ja sekoitin sen LämminKuppi-jauheeseen, kun ei mitään muita ollut. Illaksi on pari kananmunaa ja niitä sämpylöitä. Huomenna varmaan niitä sämpylöitä taas. Vettä juomaksi. Kaurahiutaleita on, mutta jauhot loppuivat eilen. 

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämminkuppijauhe on kallista.

Sojarouhe ja pavut ovat edullisia, samoin kaali ja porkkanat. 

Soijarouhe on täyttä sontaa. Suoraan sanottuna vituttaa kun aina sitä pitää tyrkyttää ratkaisuksi joka paikkaan. Mä en todellakaan osta vähillä rahoillani yhtään mitään mistä en pidä.

Sitä pitää osata maustaa ja sitä suositellaan siksi, kun se on halpaa. Ei siitä välttämättä tarvitse soijaruokaa tehdä, sillä on hyvä jatkaa esim jauhelihaakin.

Niinpä, soijarouhe pitää maustaa, että se maistuisi joltain, niille mausteille. Oikeasti mausteiden tarkoitus on tuoda raaka-aineen maku esiin.

Jauhelihaa en pilaa jatkamalla sitä soijarouheella.

Vierailija
222/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maustaa soijarouhetta tai edes kastaa sitä. Syö vaan lusikalla suoraan sen mitä pystyy, niin elelee.

Ei tule ostettua paljoa ruokaa nykyään. Ei mitään. Koska muutenkin 3/4 palkasta menee vuokraan, joten miksi vaivautua.

Jos on herkkupäivä kuten huomenna synttärit, niin laittaa vähän sokeria 2 ruokalusikallista kermaviiliin, joka on pariviikkoa vanha ja sekaan soijarouhetta, niin nälkä lähtee.

Ei tässä työntekijällä ole oikein enää varaa haaveilla syömisistäkään.

Tärkeintä on että edes lapset saa monipuolista sapuskaa ja jos heiltä jotain tähteitä jää mulle, niin kiitos saatana.

t. sekatyömies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä kestä. Mulla on viikon päivät ollut jääkaapissa valo ja margariinirasia. Oon leiponut jotain rieskan tapaisia ja syönyt niitä, sekä hernekeittoa ilman lihaa. Isäni kävi eilen kahvilla ja oli ottamassa itse jääkaapista maitoa kahviin, mutta eihän mulla ollut maitoa. Ei se mitään sanonut, mutta toi tänään lohifileen, perunoita, porkkanoita ja pullapussin. Oli käynyt torilla ja "ostanut liikaa". No, ei ollut, miten nyt vahingossa voi ostaa ylimääräisen lohifileen. Hän nyt huomasi mun tiukan tilanteen ja halusi kohteliaasti auttaa, ilman että mun tarvitsi nolostua, vaikka silti vähän hävettää.

Vierailija
224/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa yrityksistä maksoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.

Vierailija
225/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tuhlannut rahasi ylihintaiseen LämminKuppi moskaan...

Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.

Jos aikaa niin, jauhojen ja mausteiden käyttö on kyllä huomattavasti halvempaa. Mikäli käy työssä, josta maksetaan elämiseen riittävä palkka niin valmistuotteiden käyttäminen lisää vapaa-aikaa.

Vierailija
226/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä kestä. Mulla on viikon päivät ollut jääkaapissa valo ja margariinirasia. Oon leiponut jotain rieskan tapaisia ja syönyt niitä, sekä hernekeittoa ilman lihaa. Isäni kävi eilen kahvilla ja oli ottamassa itse jääkaapista maitoa kahviin, mutta eihän mulla ollut maitoa. Ei se mitään sanonut, mutta toi tänään lohifileen, perunoita, porkkanoita ja pullapussin. Oli käynyt torilla ja "ostanut liikaa". No, ei ollut, miten nyt vahingossa voi ostaa ylimääräisen lohifileen. Hän nyt huomasi mun tiukan tilanteen ja halusi kohteliaasti auttaa, ilman että mun tarvitsi nolostua, vaikka silti vähän hävettää.

Aika kiva iskä sulla

Vierailija
227/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon säästää jos ostaa - 60% alennuksella ruokaa klo 21 jälkeen. Ainoa vaan että joissakin paikoissa ei ole lähes mitään alessa. No eilen olin naapurikaupungissa vielä illalla ja ostin - 60% alella jauhelihaa, juustoa, herkkusieniä, smetanaa, leipää jne.

Sitten purkkihernekeitto on halpaa ja ihan ravitsevaa. Coop on halvempaa ja jne. 

Hernekeiton saat parempaa ja halvempaa ihan pussiherneistä tekemällä. Vaatii sen, että laitat herneet likoon edellisenä iltana. Keittoon ei paljoa lisäaineksia tarvitse, ainakaan kalliite. Sipulia, valkosipulia, porkkanaa ja suolaa jos löytyy, niilläkin pärjää. Itse tykkään lisätä inkivääriä, jos sitä kaapista löytyy. Tulee kiva säväys. 

hernekeiton kun keittää itse niin se riittää kahdelle 5x syödä tuosta on helppolaskea että yhdelle riittää 10 kertaa mussutettava, hernepussi maksaa 1,09e. Siihen oheen joko jauhelihaa tai vaikka Tammisen saunapalvirouhetta, jolla hintaa alle 4e, sipulisilppua tai pari kokonaista itsesilputen. 

10 annosta alle 6e ja parempaa kuin purkkisopat jotka jää kuitekin kalliimmaksi kuin tuon hinta

Vierailija
228/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämminkuppijauhe on kallista.

Sojarouhe ja pavut ovat edullisia, samoin kaali ja porkkanat. 

Soijarouhe on täyttä sontaa. Suoraan sanottuna vituttaa kun aina sitä pitää tyrkyttää ratkaisuksi joka paikkaan. Mä en todellakaan osta vähillä rahoillani yhtään mitään mistä en pidä.

Sitä pitää osata maustaa ja sitä suositellaan siksi, kun se on halpaa. Ei siitä välttämättä tarvitse soijaruokaa tehdä, sillä on hyvä jatkaa esim jauhelihaakin.

En ala pilaamaan jauhelihaa soijarouheella.

Vierailija
229/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on vähänkin jotain rasvaa ja kaurapuuroa niin kokeilkaapa paistaa sitä puuroa. On yllättävän hyvää ja vähän vaihtelua. Ei maksa paljoa. Läheiseni, joka on varsinainen kulinaristi ja asunut paljon ulkomailla, ihastui tähän ruokaan ja tekee kuulema puuroa ihan vaan sen vuoksi, että voi sitten paistaa sitä. Laittaa puolukkahilloa päälle. Minä laitan joskus mansikoita mutta useimmiten en mitään. 

Vierailija
230/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on vähänkin jotain rasvaa ja kaurapuuroa niin kokeilkaapa paistaa sitä puuroa. On yllättävän hyvää ja vähän vaihtelua. Ei maksa paljoa. Läheiseni, joka on varsinainen kulinaristi ja asunut paljon ulkomailla, ihastui tähän ruokaan ja tekee kuulema puuroa ihan vaan sen vuoksi, että voi sitten paistaa sitä. Laittaa puolukkahilloa päälle. Minä laitan joskus mansikoita mutta useimmiten en mitään. 

Vellin, puuron ja leivän ero on vain veden määrässä. Sopivasti suolaa ja rasvaa, niin syötävää tulee. Makeuttakin voi säätää.

Vierailija
231/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä paistettu puuro oli kotona ihan tavallinen ruokalaji. Sen päälle laitettiin kamelin ja sokerin sekoitusta. Ikinä ei tullut mieleen, että se olisi jotain köyhäinruokaa. Ihan loogista tehdä vaihteeksi ylimääräisestä puurosta paistettua puuroa jos ei jaksa/ehdi tehdä pikkurieskoja.

Vierailija
232/232 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä ostin 6 kg juureksia viime viikolla supermarketin sankotarjouksena. Riittää syötävää viikoiksi, pakastimessa oli broilerin fileetä kilon verran, tarjouksessa muutama viikko sitten noin 10€/kg. 

10 €/kg för broilerfilé är verkligen dyrt.

Ei minulle, oli rahaa ja sain siitä lihaa kuitenkin 9-10 aterialle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi