Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys pakottaa syömään ihmeellisiä sörsseleitä

Vierailija
10.10.2024 |

Eilisen elin itse tehdyillä sämpylöillä ja maustevoilla ja söin kaverilta saadut viimeiset omenat. Tänään keitin makaronia ja sekoitin sen LämminKuppi-jauheeseen, kun ei mitään muita ollut. Illaksi on pari kananmunaa ja niitä sämpylöitä. Huomenna varmaan niitä sämpylöitä taas. Vettä juomaksi. Kaurahiutaleita on, mutta jauhot loppuivat eilen. 

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä konjakki hikkoripuun lastujen maustamiseen savustuksessa?

Ei konjakkia. Bourbonia tai jos sitä ei ole kaapissa, muukin amerikkalainen viski käy. Älä polta kulmakarvojasi ja hiuksiasi viinan kanssa savustuspöntöllä läträtessäsi..

Mitä sinä muuten niillä hikkorinlastuilla? Kotimaiset leppälastut ja kataja käyvät yhtä hyvin tai jopa paremmin. Silloin kävisi maustamiseen myös skottiviskiä, omaan makuuni mieluiten saarilta peräisin olevaa, jotain taliskeria, laphroaigia, lagavulinia tai obania, niistä voisi ottaa pikku siivuja siinä savustusta odotellessa. Jos hieman täyteläisempää makuyhdistelmää haluaisi, joku vähän makeampi välimeren alueen brandy voisi sopia. Niitä on ihan kelvollisia kreikasta, italiasta, ranskasta tai espanjasta. Mutta konjakit menevät täysin hukkaan savustuspuuhissa. Ne ovat liian kuivia.

Vierailija
142/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon säästää jos ostaa - 60% alennuksella ruokaa klo 21 jälkeen. Ainoa vaan että joissakin paikoissa ei ole lähes mitään alessa. No eilen olin naapurikaupungissa vielä illalla ja ostin - 60% alella jauhelihaa, juustoa, herkkusieniä, smetanaa, leipää jne.

Sitten purkkihernekeitto on halpaa ja ihan ravitsevaa. Coop on halvempaa ja jne. 

Hernekeiton saat parempaa ja halvempaa ihan pussiherneistä tekemällä. Vaatii sen, että laitat herneet likoon edellisenä iltana. Keittoon ei paljoa lisäaineksia tarvitse, ainakaan kalliite. Sipulia, valkosipulia, porkkanaa ja suolaa jos löytyy, niilläkin pärjää. Itse tykkään lisätä inkivääriä, jos sitä kaapista löytyy. Tulee kiva säväys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se postimyyntipaskan jatkuva tilaaminen, lopeta kaikki WT-syöpä, mm. röökaaminen JA MENE T Ö I H I N!!!!

Niin alkaa ne rahat riittämään. Ei niitä helvetin tönittäviä tuikkukuppeja ja muuta WT-tauhkaa tarvi koko aika päämärkänä olla tilaamassa.

Vierailija
144/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon säästää jos ostaa - 60% alennuksella ruokaa klo 21 jälkeen. Ainoa vaan että joissakin paikoissa ei ole lähes mitään alessa. No eilen olin naapurikaupungissa vielä illalla ja ostin - 60% alella jauhelihaa, juustoa, herkkusieniä, smetanaa, leipää jne.

Sitten purkkihernekeitto on halpaa ja ihan ravitsevaa. Coop on halvempaa ja jne. 

Hernekeiton saat parempaa ja halvempaa ihan pussiherneistä tekemällä. Vaatii sen, että laitat herneet likoon edellisenä iltana. Keittoon ei paljoa lisäaineksia tarvitse, ainakaan kalliite. Sipulia, valkosipulia, porkkanaa ja suolaa jos löytyy, niilläkin pärjää. Itse tykkään lisätä inkivääriä, jos sitä kaapista löytyy. Tulee kiva säväys. 

Joo uskon tämän mutta 1€ hernaripurkki ei maailmaa kaada. 

Vierailija
145/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on rikas, mutta tykkää silti syödä sörsseleitä?

Vierailija
146/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on rikas, mutta tykkää silti syödä sörsseleitä?

Mikäs siinä sitten on onelma, sinulla tai kenelläkän muulla? Senkun syöt.

Vierailija
147/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menet jonnekin töihin ja alat tienaamaan sitä rahaa."

Voi jessus miten yksinkertaisia voi jotkut olla... Ei mitään arkirealismin tajua.

Vierailija
148/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, joku hernekeittopurkki kannattaa aina olla kaapissa varalla. 

Vierailija
149/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tuhlannut rahasi ylihintaiseen LämminKuppi moskaan...

Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.

Ai jaa? Taitaa kuitenkin tulla kalliimmaksi laittaa lämmikuppijauhoa kuin että laittaisi noin 1€/kg maksavaa korppujauhoa ja muutaman hyppysellisen haluamiaan mausteita.

Itse ainakin käytän lihapullamassassa itse kasvatettuja yrttejä ja sipuleita sekä pippurijauhetta ja suolaa.

Vierailija
150/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo uskon tämän mutta 1€ hernaripurkki ei maailm

Joo niitä ruokia mitkä tulee kyllä syötyä kun rahat on loppu.

Enkä ole missään nimessä esimerkki taloudellisesta Ihmisestä. Välillä tulee tuhlailtua työttömänäkin. Sitten tarpeen vaatiessa pitää miettiä mitäs nyt. 

Vierailija
151/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa älä osta lämmin kuppi jauheita. Kalliita siihen nähden, että ei sillä vatsa täyty.

Kannattaa ostaa ihan grillimaustetta iso purkki. Mitä vähemmän suolaa, sitä parempi. Kannattaa saada siihen makaronien kuitua ja kasvista sekaan. Kuullota vaikka silputtua sipulia ja lisää sekaan lopuksi hemapaa. 

Kauraleseet laskevat pahaa kolesterolia ja pitävät nälkää. Kannattaa ostaa sellaista pikapuuroainesta, jossa on mukana kauraleseitä. Kauraleseitä voi nakata sen makaroniruoan sekaan jos niitä esikypsennetään mikrossa vedessä kuin puuroksi keittäen kolme minuuttia.

Vierailija
152/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei maailmaa, mutta jos on rahasta tiukkaa ja syötävää silti haluaa, niin hernesoppapurkin hinta heiluttaa taloutta. Vertaa kumpi järkevämpää: 1€ yhteen ateriaan vai itse tehden samalla hintaa usea ateria?

Vierailija
153/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä konjakki hikkoripuun lastujen maustamiseen savustuksessa?

Ei konjakkia. Bourbonia tai jos sitä ei ole kaapissa, muukin amerikkalainen viski käy. Älä polta kulmakarvojasi ja hiuksiasi viinan kanssa savustuspöntöllä läträtessäsi..

Mitä sinä muuten niillä hikkorinlastuilla? Kotimaiset leppälastut ja kataja käyvät yhtä hyvin tai jopa paremmin. Silloin kävisi maustamiseen myös skottiviskiä, omaan makuuni mieluiten saarilta peräisin olevaa, jotain taliskeria, laphroaigia, lagavulinia tai obania, niistä voisi ottaa pikku siivuja siinä savustusta odotellessa. Jos hieman täyteläisempää makuyhdistelmää haluaisi, joku vähän makeampi välimeren alueen brandy voisi sopia. Niitä on ihan kelvollisia kreikasta, italiasta, ranskasta tai espanjasta. Mutta konjakit menevät täysin hukkaan savustuspuuhissa. Ne ovat liian kuivia.

Ei ole lepästä ja katajasta hikkorin voittajaksi. Kotimaista tammea voisi tietysti jostain löytyä - tammi on erittäin hyvä savupuu. Ja omenapuusta saa taas hyvää väriä savustettavaan lihaan.

Vierailija
154/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.

Ai jaa? Taitaa kuitenkin tulla kalliimmaksi laittaa lämmikuppijauhoa kuin että laittaisi noin 1€/kg maksavaa korppujauhoa ja muutaman hyppysellisen haluamiaan mausteita.

Itse ainakin käytän lihapullamassassa itse kasvatettuja yrttejä ja sipuleita sekä pippurijauhetta ja suolaa.

Niitä korppujauhoja tarvitaan ainoastaan 'laihaan lihaan'. Kun laittaa riittävän rasvaista lihaa voi jättää turhat täyteaineet pois. Ihminen tarvitsee rasvaa ja eläinrasva on parasta.

Vierailija
155/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa päästään aloituksen kaltaiseen tilanteeseen? Sitähän täytyy suorastaan rimpuilla kaikkia yhteiskunnan tukiverkkoja vastaan ja elämänhallinta olla täydessä kaaoksessa.

Vierailija
156/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Tuollaisella moskalla pilaat hyvän jauhelihan. Lihapullataikina ei tarvitse korppujauhoja. Ainoastaan mausteita. Aitoja oikeita mausteita eikä mitään Lämmin kuppi kuraa.

Ja jälleen näemme eron rikkaan ja köyhän välillä. Rikas syö täyslihaa koska hän voi ja on varaa. Köyhä jatkaa vetensäkin jollain halvemmalla,sillä muuhun ei ole varaa. Mites ois,maistuisikos piripullat? Jatkeena pesujauhetta ja korppujauhoja? Kokkelikerho maamme johdossa ei tajua kansan elämästä v..k

Oletko ihan sekaisin? Mä en todellakaan ole mikään rikas vaan todella tiukassa taloustilanteessa koska olen opintovapaalla ja maksan yksin omakotitalon kuluja. Käytän sika-nautajauhelihaa, että joo onpa tosiaan kallista. En ole vuosiin käyttänyt korppujauhoja lihapullataikinassa. Laitan sekaan välillä porkkanaa, punajuurta tai molempia. Mitään kuraa en laita ruokaani. Lämmin kuppi on kuraa. 

Olet päästäsi vialla.

Vierailija
157/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kananmunia ja jauhelihaa - helppoa, halpaa ja terveellistä sekä pitää nälän poissa.

Helppoa ehkä, muttei halpaa, eikä ainakaan terveellistä. Ruokahalun kyllä vie.

Vierailija
158/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä valmiskuiva -aineissa on usein jotain aromivahventeita mitkä lisää ruokahalua ihan älyttömästi.

Kananmunat taas eri muodoissa täyttää ja pitää nälkää pois.

Mutta kun kananmunista tulee sitä kolesterolia niin paljon, että niitäkään ei pitäisi kuukaudessa syödä kahta enempää. 

Ääh. Ei muuta ku syö vaan niin epäterveellisesti, että varmasti saa jonkun kuolemantaudin. Pääseepähän pois täältä helvetistä köyhäilemästä. Jos sitten seuraavassa elämässä kylvetään kullassa ja timanteissa.

Vierailija
159/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa päästään aloituksen kaltaiseen tilanteeseen? Sitähän täytyy suorastaan rimpuilla kaikkia yhteiskunnan tukiverkkoja vastaan ja elämänhallinta olla täydessä kaaoksessa.

Kaikenlaisia tilanteita voi tulla itse kullakin. En ole ap ja tiedän itsekkin että olen tuhlaillut sekä tullut yllättäviä menoja viimeisen viikon aikana ja joudun nyt miettimään miten pärjätä. Huomenna ostankin tiettyjä juttuja joilla pärjään loppukuun. 

Vierailija
160/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö kananmunia ja jauhelihaa - helppoa, halpaa ja terveellistä sekä pitää nälän poissa.

Helppoa ehkä, muttei halpaa, eikä ainakaan terveellistä. Ruokahalun kyllä vie.

Kananmunat maksaa 3,7€/15 kpl että ei niitä voi kovin kalliiksi sanoa. Ja mitään terveellisempää ruokaa ei ole olemassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi