Köyhyys pakottaa syömään ihmeellisiä sörsseleitä
Eilisen elin itse tehdyillä sämpylöillä ja maustevoilla ja söin kaverilta saadut viimeiset omenat. Tänään keitin makaronia ja sekoitin sen LämminKuppi-jauheeseen, kun ei mitään muita ollut. Illaksi on pari kananmunaa ja niitä sämpylöitä. Huomenna varmaan niitä sämpylöitä taas. Vettä juomaksi. Kaurahiutaleita on, mutta jauhot loppuivat eilen.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko söit kaikki kesällä kerätyt marjat ja syksyllä kerätyt sienet? Sienistäkin jos olisi tehnyt kermaisen keiton ja olisi lämmin kuppijauheet jättänyt kauppaan, ei olisi kattilallinen sienikeittoa paljoa maksanut ja varmasti maistuisi tuoreiden sämpylöiden kanssa.
Että tää on hölmö neuvo. Ei kaikki asu metsän vieressä tai ole autoa millä mennä sinne.
Suomessa ei ole paikkaa josta ei löydy metsää vierestä.
Tosin yli 100m matkahan on työttömälle liian pitkä käveltäväksi.
Opiskelijoilla on ilmainen hammashoito
Älä liioittele. " kaupan ulkopuolelle" hah haa, haju tuli housuistasi
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että mun opiskelijatytär joutui maksamaan viisaudenhampaan poistosta 84e
Kai sinä työttömyyskorvausta saat, tai toimeentulotukea.
Kyllä niillä ruuassa pysyy. Ei sillä Sisäfilettä tai Ankanrintaa hirveästi voi ostella mutta perusruokaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Teen parhaillaan risottoa puuroriisistä.
Metsästä sienet, 1 sipuli, kasvisliemikuutio, pakkasessa oli vielä parmesanraastetta.
Hintaa tulee alle 70cnt per annos. Luksusruokaa...
Tiedän ettei sienet ole kaikkien mieleen ja he olkoot rauhassa ilman, mutta ylellisen hyvät ateriat tulee kyllä edullisesti!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Syö kananmunia ja jauhelihaa - helppoa, halpaa ja terveellistä sekä pitää nälän poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että mun opiskelijatytär joutui maksamaan viisaudenhampaan poistosta 84e
Se YTHS:n hammashoito on silti erittäin halpaa. Tosin laatu voi olla sitten mitä sattuu; kiitos YTHS:n tunaroinnin joiduin laitattamaan implantin...
Vierailija kirjoitti:
Makaronipussista (0,29 e) saa pitkäksi aikaa ruokaa. Lisää siihen vaikka soijarouhetta (0,15 e) ja sipulia (0,10 e) tai mitä vaan mitä kaapista löytää.
Soijarouhe on tietysti isompi hankinta, kun pussi maksaa melkein 3 euroa, mutta siitä riittää ainakin 20 x annosta.
Muuten ok mutta näissä aina unohdettu keliakia ja allergia, itse saan vatsakipua 1-2 päivän ajaksi jos syön noita tai vastaavaa. Tai kaipa sekin käy säästöstä, jos syö sitä mitä ei voi ja sitten ei muuta. Viljattomat tuotteet todella kalliita.
Niin, mitäs oot mennyt, tyhmeliini, ostamaan kalliin Lämminkuppi- keiton. Nyt siitä kärsit ja ihan oikeutetusti! Olisit ostanut silläkin rahalla ämpärillisen kasviksia, senkin tonttu. Ja sieniä löytyy vieläkin, kun vaan viitsit mennä metsään, hopi, hopi! Ja minä ainakin syön vain soijarouhetta ja papuja, on hyviä ja pitää nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronipussista (0,29 e) saa pitkäksi aikaa ruokaa. Lisää siihen vaikka soijarouhetta (0,15 e) ja sipulia (0,10 e) tai mitä vaan mitä kaapista löytää.
Soijarouhe on tietysti isompi hankinta, kun pussi maksaa melkein 3 euroa, mutta siitä riittää ainakin 20 x annosta.
Muuten ok mutta näissä aina unohdettu keliakia ja allergia, itse saan vatsakipua 1-2 päivän ajaksi jos syön noita tai vastaavaa. Tai kaipa sekin käy säästöstä, jos syö sitä mitä ei voi ja sitten ei muuta. Viljattomat tuotteet todella kalliita.
Jos keliakiaa sun muita vaivoja on niin syö pelkkää lihaa ja eläinrasvaa. Hoitaa elimistön kuntoon alta aikayksikön...
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitäs oot mennyt, tyhmeliini, ostamaan kalliin Lämminkuppi- keiton. Nyt siitä kärsit ja ihan oikeutetusti! Olisit ostanut silläkin rahalla ämpärillisen kasviksia, senkin tonttu. Ja sieniä löytyy vieläkin, kun vaan viitsit mennä metsään, hopi, hopi! Ja minä ainakin syön vain soijarouhetta ja papuja, on hyviä ja pitää nälkää.
Jos erinäisistä oireista kärsii niin kannattaa vältellä kasviksia. Varsinkin noista pavuista saa ainoastaan vatsanväänteitä.
Joku halpa "puuropaikka" hyvien yhteyksien keskellä, voisi nyt menestyä. Jos sen brändäisi vain niin hyvn että se ei leimautuisi köyhis paikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tuhlannut rahasi ylihintaiseen LämminKuppi moskaan...
Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.
Voi luoja. Tuollaisella moskalla pilaat hyvän jauhelihan. Lihapullataikina ei tarvitse korppujauhoja. Ainoastaan mausteita. Aitoja oikeita mausteita eikä mitään Lämmin kuppi kuraa.
Ja jälleen näemme eron rikkaan ja köyhän välillä. Rikas syö täyslihaa koska hän voi ja on varaa. Köyhä jatkaa vetensäkin jollain halvemmalla,sillä muuhun ei ole varaa. Mites ois,maistuisikos piripullat? Jatkeena pesujauhetta ja korppujauhoja? Kokkelikerho maamme johdossa ei tajua kansan elämästä v..kaan, pihviä naamaan vaan.
Tosi paljon säästää jos ostaa - 60% alennuksella ruokaa klo 21 jälkeen. Ainoa vaan että joissakin paikoissa ei ole lähes mitään alessa. No eilen olin naapurikaupungissa vielä illalla ja ostin - 60% alella jauhelihaa, juustoa, herkkusieniä, smetanaa, leipää jne.
Sitten purkkihernekeitto on halpaa ja ihan ravitsevaa. Coop on halvempaa ja jne.
Vierailija kirjoitti:
Näin se sarkasmi toimii,vaan ei pidä nälkää. Jos valtiomiehet olisivat viisaita, he ymmärtäisivät sarkasmin lisääntymisen olevan merkki huonovointisuudesta kansan keskuudessa,mutta ei-sensijaan harjoitetaan sensuuria. Totuus ei saa tulla julki edes vi..lun muodossa. Kekkosta on ikävä yhä useammalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se opiskelijana upposi. Pelkkä makaroni mausteilla ja margariinilla. Kun rahat oli vähissä asuntolassa.
Kun sain kämpän missä oli pakastin. Se oli täynnä itse tehtyjä sämpylöitä, mustikoita. Ja laatikko ruokia ja kastikkeen loppuja. Joista väsäsin pitsaa.
Nyt työttömänä näyttäisi olevan täys alelappulihaa ja marjoja. Sämpylät häviää 2 päivässä lasten suihin.
Mä tein kerran kaalisopasta pitsanpäällisen. Valutin sopasta nesteet pois ja itsetehdyn pitsapohjan päälle. Siihen vielä juustoraasteet päälle ja uuniin. Tuli todella hyvää. Taisin korvata tomaattisoseen ketsupin ja sinapin seoksella. Ei muuten ollut edes rahasta kiinni. En vaan viitsinyt lähteä kauppaan.
Det är ju billigt, inte får man vanligen file under 15 € .