10 Kotihoitajaa jäi sairaslomalle "koulutuksen" jälkeen
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010755125.html
Kuulostaa kyllä ihan hullulta, minkä ihme masokistin Varha on palkannut. Toivottavasti kouluttaja saa tästä tuomion kun on saanut jo valmiiksi heikon työntekijätilanteen muutettua kriisiksi. 10 sairaslomalle "koulutuksesta"😵
Kommentit (19)
Oho.
No mutta jotenkin tajuan, ollut joku empatiakyvytön uhkailija tämä kouluttaja.
Itsellä tuli mieleen hoitoalan ajoilta, että kun "valitimme" esimiehelle siitä että muistisairaat aggressiiviset asiakkaat pahoinpitelivät meitä fyysisesti, annettiin vaan ukaasi että se on meidän oma vika, kuulemma lähestymme väärin näitä asiakkaita.
Ymmärrän pointin joo, mutta tällä lähinnä tukittiin meidän turvat, kukaan ei uskaltanut enää valittaa siitä että tuli pahoinpidellyksi, kun oli annettu olettaa, että sellsisissa taoauksissa uhriksi joutunut on vaan itse ollut osaamaton hoitaja...
Thank god en ole enää hoitaja.
Kouluttaja oli varmaan mun vanha opiskelukaveri, sadistinen kiusaaja jo kouluajoilta.
Mitenköhän meni noin niin kuin kouluttajan omasta mielestä
Älä aloita uutta ketjua!
https://www.vauva.fi/keskustelu/5774042/ohhoh-halutaanko-kaikki-pois-to…
Trollit yrittää aina uudella otsikolla.
Nyt sentään ymmärsit jättää dein pois, kun oli liian höperöä.
Vierailija kirjoitti:
Oho.
Itsellä tuli mieleen hoitoalan ajoilta, että kun "valitimme" esimiehelle siitä että muistisairaat aggressiiviset asiakkaat pahoinpitelivät meitä fyysisesti, annettiin vaan ukaasi että se on meidän oma vika, kuulemma lähestymme väärin näitä asiakkaita.
Ymmärrän pointin joo, mutta tällä lähinnä tukittiin meidän turvat, kukaan ei uskaltanut enää valittaa siitä että tuli pahoinpidellyksi, kun oli annettu olettaa, että sellsisissa taoauksissa uhriksi joutunut on vaan itse ollut osaamaton hoitaja...
Tämä on ihan yleistä nykyäänkin! Perustuu siihen, että rauhoittavia ei haluta antaa liikaa, koska silloin aggressiivisista potilaista tulee jalattomia ja tarvitaan enemmän hoitajia, joten pitää vaan ottaa turpaan, jos alalla aikoo pysyä. Myös omaisia pelätään.
Onko sama "koulutus" kuin taannoin Instrumentariumilla?
Toivottavasti mahdollisimman moni löytää paremman työpaikan.
Stockan koulutuspäivillä oli aina jotain hämminkiä. Esim. sunnuntaina oli luvattu aamupala ja sitten sitä ei ollutkaan ja paikat kiinni ettei päässy ostamaan. Luonnollisesti koulutukset tapahtui omalla ajalla eli niistä ei maksettu mitään. Ja melkein aina kouluttaja leuhki että just tehnyt 5000 euron ostokset. Kiva alipalkattujen myyjien tietää. Sen jälkeen ei kyllä yhtään huvittanu kuunnella muuta kun oman ja muiden mahojen kurnintaa.;)
Sadisti nauttii toisten kivusta ja tuskasta ja alistamisesta, ei masokisti. Ihan vaan vinkkinä aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Oho.
Nykyään keva puolella sama. Kun revitään hiuksia päästä ja sormi murtui, sai kuulla sekä asukkaan vanhemmilta ja pomolta, että kommunikaatio ongelma. Ei osata tulkita asukkaan tuntoja ja näytetty ajoissa kuvaa, että ei saa lyödä
Täällä aina sanotaan, että työttömät saa isoja tukia joten miten nyt noin reagoidaan.
Oon ollut Varhalla töissä eikä yllätä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut Varhalla töissä eikä yllätä tämä.
Älä nyt, minäkin Varhalla ja mulla on mitä ihanin esihenkilö!
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten asiat on oikeasti mennyt :D.
Hyvä ! Voimia työntekijöille ! Kotihoidossa työskennellään jaksamisen äärirajoilla. Yliytyötä on miltei joka päivä, taukoja ei ehditä pitää, tuplavuoroihin painostetaan jatkuvasti, henkilöstövajeen takia. Koko yksityiselämä kärsii.
Sitten heiteitään kuraa niskaan, vielä tuollaisessa kokouksessa.
T. Yli 20 v hoitajana Helsingin kotihoidossa, lopetin vuonna 2020.
Sanan säilällä iskeminen ei edistä työhyvinvointia...
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tarvitsee palkkaa maksaa
Kyllä tarvii, ja hyvä niin! Jos on lääkärintodistus jossa palkkaan oikeuttava diagnoosi.
Hyvä että jäivät porukalla sairaslomalle. Se kertoo että ihan mitä tahansa ei nykyään enää siedetä hoitoalallakaan. Vielä 20 vuotta sitten asia olisi nielty kyyneliä pidättelemällä eikä tehty mitään. Uskon uuteen sukupolveen tässä asiassa. Paskaa ei tarvitse sietää ja tuollaiset "kouluttajat" joutaa kilometritehtaalle.