Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys pakottaa syömään ihmeellisiä sörsseleitä

Vierailija
10.10.2024 |

Eilisen elin itse tehdyillä sämpylöillä ja maustevoilla ja söin kaverilta saadut viimeiset omenat. Tänään keitin makaronia ja sekoitin sen LämminKuppi-jauheeseen, kun ei mitään muita ollut. Illaksi on pari kananmunaa ja niitä sämpylöitä. Huomenna varmaan niitä sämpylöitä taas. Vettä juomaksi. Kaurahiutaleita on, mutta jauhot loppuivat eilen. 

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tuhlannut rahasi ylihintaiseen LämminKuppi moskaan...

Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.

Voi luoja. Tuollaisella moskalla pilaat hyvän jauhelihan. Lihapullataikina ei tarvitse korppujauhoja. Ainoastaan mausteita. Aitoja oikeita mausteita eikä mitään Lämmin kuppi kuraa.

Nuo ovat tapahtuneet mun työkämpällä, ei kotona. Jos olisin hommannut kunnon maustearsenaalin, ne olisivat menneet piloille harvatahtisen käytön takia. Joskus kannattaa käyttää järkeään myös maustamisessa. Maustamattomilla tai härskiintyneillä mauste

Ei ne mausteet vuosia pysy hyvinä. Vieläkin kuvottaa asematunnelin Elannon tarjouscurry maustepussissa kasarin puolivälissä. Sen haju levisi ympäri kauppaa ja lopulta haisi jo kaupan ulkopuolella. Siitä jäi ikuinen hajumuisto ja myös tietoisuus siitä, että ei ne mausteet hyvinä pysy ikuisuuksia. Onneksi purkeissa ja pusseissa on nykyisin parasta ennen -merkinnät.

Vierailija
82/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko söit kaikki kesällä kerätyt marjat ja syksyllä kerätyt sienet? Sienistäkin jos olisi tehnyt kermaisen keiton ja olisi lämmin kuppijauheet jättänyt kauppaan, ei olisi kattilallinen sienikeittoa paljoa maksanut ja varmasti maistuisi tuoreiden sämpylöiden kanssa.

Kerro ensin, että millä sinne metsään pääsee, kun ei omista autoa eikä polkupyörää?

Kävelemällä. Sun lähin metsä on alle kahden kilometrin päässä, ihan joka puolella Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen parhaillaan risottoa puuroriisistä.

Metsästä sienet, 1 sipuli, kasvisliemikuutio, pakkasessa oli vielä parmesanraastetta.

Hintaa tulee alle 70cnt per annos. Luksusruokaa...

Vierailija
84/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep joutuu syömään vaimon kaviaaria ja shamppanjaa.

Vierailija
85/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappi oli sen verran kylmällä, että puolikas purkki turkkilaista jugurttia oli jäätynyt, ja myös rasia puolukoita kohmeessa. Kaapissa oli kaurahiutaleita, joita paahdoin pannulla. Jugurtti lastuiksi kuppiin, sekaan puolukat ja kaurahiutaleet. Tuli hämmästyttävän hyvää. Saatan tuosta kehitellä ruokalajin sellaisellekin ajalle jolloin on enemmän rahaa. Itse en kaipaa enemmän makeutta, mutta joku lämmin hunaja tai suklaa kastikkeeksi saattaisi toimia, jos vieraille jälkkärinä tarjoaisi.

On ehkä jopa terveellistä.

Jugurtti lastuiksi kuppiin? Eiköhän se siinä vaiheessa ollut jo sulanut ihan tavalliseksi jugurtiksi?

Vierailija
86/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappi oli sen verran kylmällä, että puolikas purkki turkkilaista jugurttia oli jäätynyt, ja myös rasia puolukoita kohmeessa. Kaapissa oli kaurahiutaleita, joita paahdoin pannulla. Jugurtti lastuiksi kuppiin, sekaan puolukat ja kaurahiutaleet. Tuli hämmästyttävän hyvää. Saatan tuosta kehitellä ruokalajin sellaisellekin ajalle jolloin on enemmän rahaa. Itse en kaipaa enemmän makeutta, mutta joku lämmin hunaja tai suklaa kastikkeeksi saattaisi toimia, jos vieraille jälkkärinä tarjoaisi.

On ehkä jopa terveellistä.

Jugurtti lastuiksi kuppiin? Eiköhän se siinä vaiheessa ollut jo sulanut ihan tavalliseksi jugurtiksi?

Ei ollut.

Vierailija
87/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on metsään noin 50 metriä, mutta mitäpä se hyödyttää, kun sieniä ei tänä vuonna täällä päin suppilovahveroita lukuun ottamatta ollut. Mustikoita poimin sen verran kuin arvelen tarvitsevani, mutta ei niillä mahaansa täytä, lisukkeina menevät. Puolukat tein mehuksi, osan pakastin soseena. 

Vierailija
88/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Ihan tuttua.

Oot ollut joskus kermaperse vai miksi tuntuu pahalta?

Sullahan on ruokaa.

Vierailija
89/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mihin sitten laitat rahasi? Seuraavaksi kannattaa etsiä töitä eikä odottaa että joku sinut pelastaa.

Vierailija
90/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa pikemminkin siltä että olet uusavuton joka ei osaa valmistaa kasviksista kunnon ruokaa itselleen. Vähän aikaa sitten sai K-Marketissa 5 eurolla 6,5 kg kauden kasviksia joista saa ihan kunnon ruokaa jos osaa ja viitsii laittaa. 

Vierailija
91/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pitkälti mitä itsekin söin opiskeluaikana. Pakastekroketteja ja spagettia. Carbonara-yritys maidosta, kananmunista ja voileipäkinkusta. Muroja iltaruoaksi. Maapähkinävoi-voileipiä.

Vierailija
92/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota joku epätoivoinen aikamiespoika. Joku syrjäseudun maatilan isäntä. Sitten sulla riittää ruokaa.

Joku sikafarmari. Sitten on pöydässä kystä kyllä. Joudut kyllä itse kokkaamaan.

Vierailija
93/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on jotenkin niin avuttomia. Äidit ei osaa enää laittaa tavallista kunnon ruokaa normaaleista aineksista, vihanneksia ei viitsitä pilkkoa, halutaan että joku muu tekee ja tuo kaiken pöytään. Ihan itseään voi syyttää jos ei ole ruokaa pöydässä.

Vierailija
94/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Ihan tuttua.

Oot ollut joskus kermaperse vai miksi tuntuu pahalta?

Sullahan on ruokaa.

Olen keskiluokkaisesta perheestä, matalapalkka-alalla työskennellyt. Kyllä silläkin palkalla ruokaa sai paremmin ostettua kuin nyt pienellä eläkkeellä, josta yritän niistää apuja myös opiskeleville lapsille.

Vierailija
95/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monä jäin kerran jumiin mökille kun auto oli korjaamolla pidempään kuin piti. Kauppaan 15 km joten kävellä ei voinut, eokä naapureita ollut. Silloin piti neljä päivää taiteilla sillä mitä kaapeissa oli, mutta otin sen haasteena ja se oli oikein hauskaakin. Miten sitä iloitsi kun löytyi kaapin perältä sardiinipurkkeja. Ihmeesti keksii ruokaa jos on riisiä, kaurahiutaleita, perunamuusijauhetta, mausteita ja jotain purkkeja. Eniten kaipasin tuoretta pullaa. 

Vierailija
96/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheesta tekee ruokaa ainakin 10 kertaa, siihen sipulia ja mausteet. Porkkanaa, punajuurta, kaalia. On terveellistä halpaa ja hyvää myös. 

Soijarouhe on paskaa.

Vierailija
97/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa pikemminkin siltä että olet uusavuton joka ei osaa valmistaa kasviksista kunnon ruokaa itselleen. Vähän aikaa sitten sai K-Marketissa 5 eurolla 6,5 kg kauden kasviksia joista saa ihan kunnon ruokaa jos osaa ja viitsii laittaa. 

Niin sai, mutta mitkään tarjoukset eivät jostain syystä kosketa meidän lähikauppaa. Mulla ei ole nyt rahaa bussimatkailuun, en ole kahteen viikkoon käynyt kaupassa. Olen koulutukseltani kokki, että paljon enempää pieleen ei aivoituksesi voinut mennä. Se ei kylläkään tuo minulle yhtään enempää rahaa käyttöön.

Vierailija
98/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sä kolesterolia saat kun et syö mitään?

Vierailija
99/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sai, mutta mitkään tarjoukset eivät jostain syystä kosketa meidän lähikauppaa. Mulla ei ole nyt rahaa bussimatkailuun, en ole kahteen viikkoon käynyt kaupassa. Olen koulutukseltani kokki, että paljon enempää pieleen ei aivoituksesi voinut mennä. Se ei kylläkään tuo minulle yhtään enempää rahaa käyttöön.

Aika huono kokki jos et muuta ruokaa osaa laittaa. Ei ihme jos olet työtön.

Vierailija
100/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne Elannon curryt tähän kuuluu? Ei mitenkään. Asematunnelin Elanto on lopetettu jo 40 vuotta sitten. Älä enää muistele sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi