Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys pakottaa syömään ihmeellisiä sörsseleitä

Vierailija
10.10.2024 |

Eilisen elin itse tehdyillä sämpylöillä ja maustevoilla ja söin kaverilta saadut viimeiset omenat. Tänään keitin makaronia ja sekoitin sen LämminKuppi-jauheeseen, kun ei mitään muita ollut. Illaksi on pari kananmunaa ja niitä sämpylöitä. Huomenna varmaan niitä sämpylöitä taas. Vettä juomaksi. Kaurahiutaleita on, mutta jauhot loppuivat eilen. 

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan tee mitään töitä, että saisit rahaa ja kun sossusta tulee, ni tuhlaa heti kaikki. Kun ei osaa ni ei osaa.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Jos kerta olet työkyvyttömyyseläkkeellä, niin sulle varmastikin on tullut rahaa 7. päivä tätä kuuta? Mihinkäs ne rahat oikein on hävinnyt?

Vierailija
42/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavista tukirahoista sitten ostat kaupasta kaalia, porkkanaa, sipulia, halvinta jauhelihaa, kananmunia, maitoa, jauhoja ja hiivaa. Niillä pärjäät paremmin kuin jollain lämminkuppijauheilla. ehkä myös erilaisia kuivattuja papuja ja sellaista perusruokaa. keskityt hetken aikaa nyt vain niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitto ei ole kustannustehokasta,liikaa vettä mukana.

Vierailija
44/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan tee mitään töitä, että saisit rahaa ja kun sossusta tulee, ni tuhlaa heti kaikki. Kun ei osaa ni ei osaa.

Jos kerta olet työkyvyttömyyseläkkeellä, niin sulle varmastikin on tullut rahaa 7. päivä tätä kuuta? Mihinkäs ne rahat oikein on hävinnyt?

Maksoin opiskelevan lapseni hammaslääkärilaskut,  koska ne olivat menossa ulosottoon. 

Vierailija
45/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oot köyhä. Oma valinta.

Vierailija
46/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tuhlannut rahasi ylihintaiseen LämminKuppi moskaan...

Ne ovat hyviä lisämausteita vaikka mihin. Itse laitan usein mm lihapullataikinaan, ei tarvitse laittaa korppujauhoja ja mausteseoksia. Niitä on myös mm Pirkkana, joka on sentään vähän halvempaa.

Voi luoja. Tuollaisella moskalla pilaat hyvän jauhelihan. Lihapullataikina ei tarvitse korppujauhoja. Ainoastaan mausteita. Aitoja oikeita mausteita eikä mitään Lämmin kuppi kuraa.

Arvaapas miksi minä laitan aina mureketaikinaan korppujauhoja tai soijarouhetta? Koska ne ovat halvempia kuin liha ja pyöryköistä tulee näin ollen halvempia. Syökööt luksuspyöryköitä varakkaammat.

Vierailija
47/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kuppi on lisäaineita. Karmeeta pazkaa, vielä maksaa siitä. En laittaisi mihinkään muuhunkaan oikeaan ruokaan. Yäks!

Vierailija
48/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin lauantaina savustaa kirjolohifileen, lisäksi tulee voipottuja ja fetasalaatti.

meillä suunitelmissä savustaa lähiaikoina talven lohet pakkaseen. 6 filettä mahtuu kerralla ja 2 kertaa on tarkoitus savustaa. Riittää sitten alkukesään ja voi syödä leivän päällä, tehdä kiusauksia ym, miten kulloinkin mieli tekee. 

Vierailija
49/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenenkään valinta olla köyhä! Hyppää järveen urpå!

Vierailija
50/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaupassa alueella, jossa on paljon pienituloisia ihmisiä.

En ole nähnyt yhtä monipuolista ja laajaa einesvalikoimaa missään muualla. 

Se on mun mielestä kauppiaalta sikamaista vedätystä. Kyllä mä mieluummin ostaisin meidän lähikaupasta käsittelemätöntä lihaa halvemmalla, kuin niitä ketsupissa lojuvia riekaleita tai valmisruokaa, mutta niissä on parempi kate kuin siinä kilossa kassleria, niin niitä myydään väkipakolla. Mä en toki niitä ikinä osta, mutta mulla on mahdollisuus hakea lihat muualta, ei ketjuliikkeestä, kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole.

Vierailija
51/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko söit kaikki kesällä kerätyt marjat ja syksyllä kerätyt sienet? Sienistäkin jos olisi tehnyt kermaisen keiton ja olisi lämmin kuppijauheet jättänyt kauppaan, ei olisi kattilallinen sienikeittoa paljoa maksanut ja varmasti maistuisi tuoreiden sämpylöiden kanssa.

En omista pakastinta.

T: eri

Sieniä voi myös kuivata ja marjoja voi säilöä muutenkin kun pakkaseen. Netistä löytyy ohjeita.

Vierailija
52/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaiken ruuan itse, liha on omaa, kalat ja leivät ja marjat.

Ihmislihaa?

Vierailija
53/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä tarvita myös loppukuusta. Vai nytkö olis pitänyt kaikki tuhlata kalliisiin ruokiin ja myöhemmin tulla tänne kirjoittamaan niitä mollattuja 1,90 jäljellä ja viikko pitäis tällä elää -viestejä? Kun ihmisellä on tiukkaa, niin on tiukkaa kaikkina viikkoina ja päivinä. 

En ole ap, jonka nohevana varmaan huomasitkin. 

Vierailija
54/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienimettälle meno maksaa. Osta herneitä matkarahoilla. Saat parikiloa ja maistuu paremmalle kuin sienet ja täyttä proteiinia

Vierailija
55/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nää on hauskoja. Söin kuukauden varmaan 3-5 omenaa päivässä kun niitä ilmaiseksi sain. 

Ei mitään uutta. Syön aina satokauden tuotteita ja omenoita saa usein ilmaiseksi, kun kysyy. Ennätyksini pari vuotta sitten: elin pari viikkoa pelkillä omenoilla, kun ei ollut muuta.

Vierailija
56/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylöillä mäkin elän ja makaroonilla, johon sekoitan milloin mitäkin. Tuoreena syön porkkanaa ja kaalia tällä hetkellä ja pitkälti niillä menee koko talvi, muut kasvikset ovat vietävän kalliita talvella. Kaalinkin hinta on noussut. Ennen oli syksyllä pitkään euron kilo meidän kaupassa, nyt lähes kolme euroa, eikä täältä syrjäseuduilta taas kannata kovin pitkälle ruoan perässä matkustaa, kun siitäkin tulee kustannuksia.

Vierailija
57/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenenkään valinta olla köyhä! Hyppää järveen urpå!

Suomessa on.

Vierailija
58/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni alkaa tekemään meille ruumisarkut jo valmiiksi, ei tiedä koska kuolemme ja arkut maksaa liikkaa, olemme jo kohta 60 vuotiaita. Niin ja hautaristit.

Käytännöllistä!  Kaikki kuolevat joskus, siihen on hyvä varautua.

Vierailija
59/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nää on hauskoja. Söin kuukauden varmaan 3-5 omenaa päivässä kun niitä ilmaiseksi sain. 

Minä elin lähes pari viikkoa syömällä likimain pelkkiä omppuja asunto- ja opintovelallisena. Hyvin selvisin hengissä. 

Vierailija
60/232 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko söit kaikki kesällä kerätyt marjat ja syksyllä kerätyt sienet? Sienistäkin jos olisi tehnyt kermaisen keiton ja olisi lämmin kuppijauheet jättänyt kauppaan, ei olisi kattilallinen sienikeittoa paljoa maksanut ja varmasti maistuisi tuoreiden sämpylöiden kanssa.

Ahvenia ja Haukea on pakkanen täynnä. Marjoja Sieniä. Omenahilloa. Omenamehua. Luonnonyrttejä kuivattuna.

Työttömällä kun on sitä aikaa... Muhahhahh..

Että Työtön tekisi itse jotain ruokansa eteen. Älä unta näe !

Moni tekee esim. minä. Pakastin täyteen marjoja ja sieniä + ruokakuivuri pöhisi jatkuvasti kun pörssisähkö oli kesällä miinuksella. Mieluummin eläisin silti palkkatyöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan