Ylen suosikkitoimittaja totesi maalaiselämän liian raskaaksi. Nyt hän nauttii katuvalojen loisteesta koiralenkillä.
Harvoin ihminen sopeutuu susirajan taakse, vaan vaatii palveluja sekä sivitystä ympärilleen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
2-3 vuotta jaksetaan maksimissaa, sitten palataan.
jutun lukemalla selviää, että he jaksoivat 15v. Onhan se nyt viisaampaa lopettaa ns. ajoissa kun jatkaa hampaat irveessä kun kerran on aloitettu. Lapsellekin kivempaa kun kaverit lähellä ja pystyy itsenäisesti liikkumaan harrastuksiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jutun lukemalla selviää, että he jaksoivat 15v. Onhan se nyt viisaampaa lopettaa ns. ajoissa kun jatkaa hampaat irveessä kun kerran on aloitettu. Lapsellekin kivempaa kun kaverit lähellä ja pystyy itsenäisesti liikkumaan harrastuksiin tms.
He olivatkin sitkeitä, mutta "nurmijärvi-ilmiön" aikaan 2-3v yleensä riitti siihen että pakattiin kamat ja palattiin Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 10 kk jälkeen jo ihan loppu ja alkoholisoitumisen partaalla. Tosin ei ollut sillä tavalla oma valinta vaan menin töiden perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 10 kk jälkeen jo ihan loppu ja alkoholisoitumisen partaalla. Tosin ei ollut sillä tavalla oma valinta vaan menin töiden perässä.
Kertoo enemmän sinusta kuin asuinpaikasta.
Muutin maalle pieneen mökkiin jossa toistaiseksi ei kummoisiakaan mukavuuksia. Tärkeintä on ollut rempata eläinten asuin- ja olotilat, ja sitten vasta oman asunnon vuoro. Vasara kädessä on saanut huhkia, pihatöitä tehdä, marjoja, omppuja ja sieniä kerätä, käydä kalassa ja hoitaa koko eläinkatras eli hepat, vuohet, kukko, kanat, kissa ja koirat. Jos ensi keväänä olen hengissä ja terveenä, muuttaa tänne myös vasikka. Töitä on riittänyt, siis paljon muutakin kuin ansiotyötä jota voin onneksi tehdä etänä. Asun ihan korvessa, kaukana kaupoista, katuvaloista ja muista ihmisistä. Iltaisin olen rättiväsynyt mutta onnellinen.
"Meillä oli myös kanoja, mutta kettu vei ne. Ei se meidän farmielämä niin auvoista ollut"
Ilmeisesti kanat olivat vapaana eivätkä tarhassa jossa olisivat olleet suojassa petoeläimiltä kuten kettu ja haukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, perjantaina töiden jälkeen kun meni kylän ainoaan pizzeriabaariin pizzalle, niin tupa oli jo puoliksi täynnä ihan tuiterissa olevaa porukkaa. Toisaalta ainakin sai uusia kokemuksia. Kaupungissa kukaan ei ollut tullut haastamaan mua tappeluun kesken pizzan syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, perjantaina töiden jälkeen kun meni kylän ainoaan pizzeriabaariin pizzalle, niin tupa oli jo puoliksi täynnä ihan tuiterissa olevaa porukkaa. Toisaalta ainakin sai uusia kokemuksia. Kaupungissa kukaan ei ollut tullut haastamaan mua tappeluun kesken pizzan syönnin.
"Haluatko turpaan?" Riittää kun vastaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt monessa paikassa maalla sekä kaupungissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin eikä multa ole koskaan varastettu mitään, uhkailtu, haastettu riitaa yms. Sitten taas mun kaveri on ryöstetty ja hakattu keskellä Helsinkiä. Toista kaveria on uhkailtu jossain festareilla ja sama kaveri ryöstettiin Thaimaan maaseudulla. Toisille sattuu ja tapahtuu ja itse voit vaikuttaa miten käsittelet asian, tuskin se riippuu siitä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Se on se hormoniraja 2-3 vuotta. Sen aikaa keho jaksaa tuottaa ihmeen tunnetta itsekseen. Näin kauan kestää rakastuminen mihin tahansa, myös kumppaniin, vauvoihin, koiriin jne. Sen jälkeen "käy raskaaksi".
Vierailija kirjoitti:
Muutin maalle pieneen mökkiin jossa toistaiseksi ei kummoisiakaan mukavuuksia. Tärkeintä on ollut rempata eläinten asuin- ja olotilat, ja sitten vasta oman asunnon vuoro. Vasara kädessä on saanut huhkia, pihatöitä tehdä, marjoja, omppuja ja sieniä kerätä, käydä kalassa ja hoitaa koko eläinkatras eli hepat, vuohet, kukko, kanat, kissa ja koirat. Jos ensi keväänä olen hengissä ja terveenä, muuttaa tänne myös vasikka. Töitä on riittänyt, siis paljon muutakin kuin ansiotyötä jota voin onneksi tehdä etänä. Asun ihan korvessa, kaukana kaupoista, katuvaloista ja muista ihmisistä. Iltaisin olen rättiväsynyt mutta onnellinen.
Sama! On ihana olla väsynyt päästä varpaisiin, mutta nukahtaa onnellisena pimeässä ja hiljaisuudessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se hormoniraja 2-3 vuotta. Sen aikaa keho jaksaa tuottaa ihmeen tunnetta itsekseen. Näin kauan kestää rakastuminen mihin tahansa, myös kumppaniin, vauvoihin, koiriin jne. Sen jälkeen "käy raskaaksi".
Näin käy kuitenkin vain niille, jotka ei tunne itseään. Menevät tähän hullaantumisen halpaan ja tekevät typeriä impulsiivisia ratkaisuja sen perusteella. Kannattaa aina käyttää järkeä.
Miksi hankkia hevosia ja kanoja jos ei ole aikaa ja voimia niistä huolehtia?????
Vierailija kirjoitti:
Huh, mulle toi olis mulle karsea työleiri😅 Asutaan kyllä pikkukylässä ok-talossa mutta jossain vaiheessa varmaan muutetaan isompaan kaupunkiin. Viimeistään sitten kun eläkeikä koittaa. Ei huvittaisi hoitaa enää yhtään isoa taloa ja pihaa. Niin me ihmiset ollaan erilaisia.
Ketä kiinnostaa missä joku toimittaja asuu?
Vähän sama näkyy siinä että toimittajat tekevät kollegoistaan juttuja jos vaikka joku toimittaja jossain joutuu onnettomuuteen tai tapahtuu jotain muuta ikävää, vaikka kyseessä olisi asia mitä ihmisille tapahtuu muutenkin jatkuvasti.
Toimittaja ei ole mikään yhteiskunnallinen merkkihenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama näkyy siinä että toimittajat tekevät kollegoistaan juttuja jos vaikka joku toimittaja jossain joutuu onnettomuuteen tai tapahtuu jotain muuta ikävää, vaikka kyseessä olisi asia mitä ihmisille tapahtuu muutenkin jatkuvasti.
Merkkihenkilöiden elämästäkö niitä juttuja vain tehdään
Vierailija kirjoitti:
Enemmän nämä juorut julkkiksista kiinnostaa kuin Suomen talouden tila tai joku muu tärkeä asia..