Minua ei kyllä koskaan herätetty kouluun. Minulla oli herätyskello
Ja kävin itse syömässä muroja keittiössä. Sitten lähdin bussipysäkille.
Koulun jälkeen lähdin harrastuksiin. Illalla tein läksyt. Vanhempia näin viikonloppuisin.
Mietin vain, kun täällä ihmiset kertovat kaikenlaisista sirkustempuista, mitä tekevät aamuisin lastensa kanssa, ja he myöhästyvät silti koulusta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullisia tarinoita. Kyllä lapsi haluaa, että hänestä pidetään huolta. Turvallisuudentunne tulee siitä ja se vaikuttaa... kaikkeen.
Sama fiilis tuli.. selittää aika paljon täällä kirjoittavien asenteita ja kommentteja kyllä.
Aha, ja millälailla "selittää"? En näe mitään väärää siinä, että lapsilla on pieniä hommia koulun ohella tehtävänä. En tuntenut oloani koskaan turvattomaksi enkä mitenkään huonoksi lapsena ja teininä. Naapurin tätejä oli useita, joiden luo voi mennä aina jos jotain olisi tapahtunut. Tädit kutsuivat muutenkin meidät lapset monesti mehulle ja piparkakulle iltapäivällä kun vanhemmat olivat vielä töissä. Kivoja naapurin tätejä olivat ja muistelen heitä kaikkia lämmöllä kuten koko lapsuuttani. Itsenäinen ja hyvin pärjäävä minusta kasvoi kuten myös v
Tappaisin itseni jos tuollaisen lapsuuden kokisin.
Ei muakaan herätetty kouluun. 6v. menin yksin perhepäivähoitajalle. Sinne oli n. 1,5 km.
Vielä viime vuosituhannella lastenkasvatus oli helppoa. Oli selvät säännöt mitä lapsen piti tehdä ja mihin aikaan olla missäkin. Jos sääntöjä ei noudattanut niin sitten tuli rangaistus.
Onko koululainen vaippaikäinen? Jos sen ikäisellä on vaipat käytössä, niin lienee syytä huoleen.