Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä aina haukutaan kuinka huonosti Ruotsissa on asiat?

Vierailija
15.02.2007 |

Olen itse ruotsinsuomalainen ja voin vakuuttaa että meillä on asiat paljon paremmin järjestyksessä, ei ole köyhiä ja työttömyysprosentti Suomessa tietääkseni on noin 10% ja Ruotsissa se on nyt 3 %. Et silleen..

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ruotsi haluaa Suomen ja muiden EU-maiden ottavan vastaan enemmän Irakin pakolaisia.

Eurooppa-ministeri Cecilia Malmström pahoitteli maanantaina Brysselissä, että osa EU-maista ei näytä ottavan Irakista pakolaisia käytännössä lainkaan. Hän mainitsi ruotsalaistoimittajille esimerkkinä nimenomaan Suomen sekä osan Itä-Euroopan maista.

Ruotsi ottaa tällä hetkellä yksin vastaan yli puolet EU:hun saapuvista irakilaisista turvapaikanhakijoista. Malmströmin mukaan solidaarisuuden pitäisi jakaantua Euroopassa tasaisemmin.

Viime vuonna 9000 hakijaa

Viime vuonna yli 9 000 irakilaista haki turvapaikkaa Ruotsista. Määrän odotetaan entisestään kasvavan tänä vuonna. Hakemuksista valtaosa hyväksytään.

Suomesta anoi turvapaikkaa viime vuonna vain 224 irakilaista. Heidän määränsä on laskussa. Vuoden aikana tehtiin vain 12 myönteistä turvapaikkapäätöstä, joskin moni muu sai väliaikaisen oleskeluluvan.

Suomi on myös harkinnut joidenkin irakilaisten palauttamista turvallisena pidettyyn Pohjois-Irakiin.

Ruotsin sisäministeri Tobias Billström aikoo ottaa Irakin pakolaistilanteen esiin EU:n sisäministerien kokouksessa Brysselissä torstaina. "

Vierailija
2/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotissa one rittäin toimiva kototuttamisohjlema. Ensin maahanmuuttaja ohjataan kielikurssille sitten hänelle osoitetaan joko opiskelupaikka taikka työharjoittelu paikka. Moni maahanmuuttaja on jo parin vuoden päästä työelämässä ja maksaa veroja valtiolle.

Ruotsi ei todellakaan ois hyvinvointivaltio jos siellä elätettäs työttömiä ja pakolaisia!!!

Jokainen fiksumpi ymmärtää sen. Täällä taasen pakolaisten soputumista ei valvota millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös toinen. Ja voin sanoa että Ruotsissa monet asiat paremmin. Virastot ei vitkuttele niin kuin Suomessa. Ja ihmisen sanaan jopa luotetaan, ei tarvi olla sen tuhannen montaa lappua jos esim. försäkringassaan (=kela) menet.

Vierailija
4/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hävettää tunnustaa ...roikun täs kyllä todella paljon...

Vierailija
5/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Försäkringskassa ja Arbetsförmedling ovat kyllä pahemmasta päästä. Ja samaa papersotaa saa käydä kuin Suomessa!

T: Ruotsinsuomalainen

Vierailija
6/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä etuuksia mitä suomi joskus ruotsilta matki, ollaan otettu ruotsissa nyt pois mm. sairaslomien yms. suhteen.

Mutta vaikea sanoa yleisesti mikä on paremmin ja mikä huonommin kun ei ole omaa kokemusta!

Vierailija
7/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä törmännyt aloitukseen, jossa ruodittaisiin Ruotsin huonommuutta. Ja aika paljon mäkin täällä pyörin, vaikken ehkä kokopäiväisesti. ;)

Eiköhän se ole niin, että Ruotsilla on omat ongelmansa, ja Suomella omansa. Ihan hesarin uutisoinnin pohjalta näyttäis ainakin ongelmat maahanmuuttajien kotouttamisessa olevan täysin eri tasolla kuin Suomessa (toki määräkin on). Toisaalta Ruotsissa on paljon sellaista wannabe-rentoutta, vaikka pinnan alla kytee luokkaviha etc. Suomen ongelmat nyt kaikki varmaan tiedetäänkin, kun täällä asutaan.

Onhan se nyt jokaiselle ajattelevalle yksilölle selvää, että mikään maa ei ole mikään paratiisi, ja niiden sisäiset ongelmat pohjaa aika pitkälti niiden historiaan, joka esim. maajussi-sissi-Suomella ja suurvalta-kansankoti-Ruotsilla on tosi erilaiset, vaikka oltiinkin pitkään samaa maata.

Vierailija
8/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanamuutto ei ole Ruotissa mikään uusi asia. Joten ois aika epäloogista väittää ettei täällä ostata näitä asioita hoitaa. Tietääkseni teillä ei ole edes mitään kotouttamisohjelmia siellä?

Ruotsi ottaa sitäpaitti jatkuvasti koulutettuja siirtolaisia. Jos niistä koitus pelkkiä ongelmia, jokainen tyhmempikin tajuaa ettei niitä tänne otettas enää. Ruotsi on edelleenkin hyvinvointivaltiona Suomea edellä.

Tietysti joissakin paikoissa esiintyy ongelmia mistä naapurimaitten lehdet sitten kirjoittelee, mutta esim. niin politiikassa kuin viihdemaailmassa siirtolaiset ovat täällä näkyvästi edustettuina, esim. Ruotsin yksi ansioituneimpia elokuvaojaajia on Libanonilaista syntyperää.

Siirtolaiset ovat osaltaan rakentaneet tämän maan ja tämän maan hyvinvoinnin ( itseni ja omat vanhempani siihen mukaan lukien.)

-ap.

Vierailija
9/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on työttömyysprosentti 6,4 - ei mitään 10 %

Ja pakolaisille laaditaan kaikille lakisääteisesti kotouttamisohjelma, on laadittu jo vuosikausia.

Älä siis uhoa, kun et tiedä.

Minäkään en ole koskaan nähnyt, että täällä surkuteltaisiin Ruotsin oloja. Korkeintaan siellä asuvien suomalaisten...

Vierailija
10/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itse ruotsinsuomalainen ja voin vakuuttaa että meillä on asiat paljon paremmin järjestyksessä, ei ole köyhiä ja työttömyysprosentti Suomessa tietääkseni on noin 10% ja Ruotsissa se on nyt 3 %. Et silleen..

Toisaalta en tiennyt asuinko, kun koko alue oli täynnä ulkomaalaisia! Suomessa ei käsitetä, miten paljon Ruotsi on ottanut pakolaisia. Ruotsalaiset kuolevat pian sukupuuttoon. Siirtolaisia jo yli miljoona! Suomalaiselle paras maa on aina Suomi ja ruotsalaiselle Ruotsi. Siellä sua ei koskaan tulla täysin hyväksymään, eli turha uhoilla mitään.

Vierailija
11/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja puoli vuotiaana! Näin kertoi sukulaiseni ruotsista. Ihmetteli, kun jään kolmeksi vuodeksi kotiin lapseni kanssa. Oli aika kateellinen...

Kummallakin maalla puolensa. Ärsyttävimpiä ihmisiä maailmassa on toisen polven ruotsinsuomalaiset, jotka vain haukkuvat suomea. Ovat yleensä kouluja käymättömiä ja erittäin tyhmiä..

Vierailija
12/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen myöntää jo moni asiantuntijakin. Varsinkin Malmö on jo ihan pilalla, siellä asukkaista on muslimeja 25% ja maahanmuuttajia 40% asukkaista. Poliisit ja viranomaiset voimattomia ongelmien kanssa

Ruotsiin otettiin aivan liikaa maahanmuuttajia ja heidän kotouttamisensa epäonnistui. Ruotsissa kuten Suomessakin osataan muuten kaunistella hyvin työttömyysprosenttia.

Vierailija
13/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti ymmärrä kuka niitä pitää hyvinä. Ja muutenkin hänen elokuvansa ovat todella rasistisia. Niissä ruotsalaiset esitetään aina huonoina ihmisinä.

Samoin jos olet nähnyt minisarjan Lupauksien maa (Det Nya Landet) niin se on aivan järkyttävää ruotsalaisten haukkumista. Tuossa sarjassa ruotsalainen on aina huora, pedofiili, alkoholisti, pahoinpitelijä jne. Jos Ruotsin maahanmuuttajista esim. irakilaisista tehtäisiin TV-sarja jossa irakilaiset esitettäisiin vastaavalla tavalla niin varmasti olisi heti sarja boikotissa rasismin takia.

Mutta nykyään Ruotsissakin on niin että ruotsalainen on paha ja muut ei.

Vierailija
14/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kovalla työllä rakentaneet maansa hyvinvoinnin ja kaikki alkaa romahtaa liiallisen siirtolaisvyöryn takia. Ruotsalaisilta puuttuu selkärankaa ja liiallisella kiltteydellä unohdetaan omat kansalaiset. Myös organisoitunut rasisimi on aivan eri luokkaa kuin Suomessa. Olen onnellinen, että asun Suomessa!

Vierailija
15/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi sitten tukholmassa vieraillessani joka metrossa asunnoton kerjäsi rahaa? Olivat todella huonossa kunnossa ja kuulemma nälkäisiä. helsingin metroissakin näkee paljon, mutta koskaan ei kerjätä rahaa, sossu auttaa. Taitaa wannabe-svenssonin fakta ja fiktio sekoittua pahasti.

Vierailija
16/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi toisella sijalla. Olen itse asunut Suomessakin aikuisiällä 6v. joten olen kyllä pätevä vertailemaan. Mutta jos oisin huonolla itsetunnolla varustettu niin takuulla ajattelisin toisin.

Tiedän myös ne teidän " kotouttamisohjelmat." Käytännössä se tarkoittaa sitä että maahanmuuttja ohjataan kielikursseille ja siinäpä se teidän kotouttamisohjelma onkin sitten. Tällä kouttaminen ei jää pelkkään kielikurssiin.

-ap.

Vierailija
17/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te ette tiedä mitään Ruotsista. Enkä viitsi tollasten älykääpiöiden kanssa alkaa jankaamaan. HYVÄST!

-ap.

Vierailija
18/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan se nyt älykääpiö olikaan...?

-se, joka oikaisi vääriä tietojasi maahanmuuttajien kotoutuksesta ja Suomen työttömyysprosentista-

Vierailija
19/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä monella jää kun ei ole varaa tms. järjestää mitään muuta. Ja Ruotsissa on paljon ihmisiä jotka eivät edes osaa ruotsin kieltä. Minä en vaan ymmärrä miksi Suomessa halutaan toistaa samat ongelmat kuin on nähty ja tullaan näkemään Ruotsissa. Ulkomaillakin ihmetellään Ruotsin siirtolaispolitiikkaa ja kauhistellaan sen seurauksia.

Vierailija
20/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla moni asunut ja kokenut sun ihmemaa Ruotsin. Elä siellä ja jos sut tekee onnelliseksi tuollainen tietämättömyys, ok! Itse en kyllä takaisin Ruotsiin muuttaisi. Ruotsalaiset olivat aluksi aivan ihania ja ystävällisiä, mutta lopulta kuulin totuuden selän takaa. He halveksuvat suomalaisa ap! Suomalaiset on reilumpia. Kannattaa olla aina ylpeä juuristaan, koska koskaan sustA EI TULE RUOTSALAISTA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi