Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä aina haukutaan kuinka huonosti Ruotsissa on asiat?

Vierailija
15.02.2007 |

Olen itse ruotsinsuomalainen ja voin vakuuttaa että meillä on asiat paljon paremmin järjestyksessä, ei ole köyhiä ja työttömyysprosentti Suomessa tietääkseni on noin 10% ja Ruotsissa se on nyt 3 %. Et silleen..

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän niillä oo ees perää...:) Pitkiä ovat mutta laihoja luikkuja-siis oikeat aidot svedut joita enää harvassa...

Aito-Svedu on sisäsiitoinen kuivakka tosikko. Mutta ei enää kauan. Pakolaispolitiikka Ruotsissa alkaa tehdä tehtäväänsä kun ruotslaaiset naivat maahanmuuttajia ja juroja suomalaisia. Uutta verta kehiin vaan!

Mä en muuten tunne kovin montaa SUOMALAISMIESTÄ joka olis menny ruotslaisen naisen perään vaikka naiset Ruotissa vasta kaunottaria ovatkin! Ja tyylikkäitä! Siitä sais moni AV-mammakin-ihan hyvällä snon- ottaa mallia! Ei näy tuulipukuja, ei. Vain siellä missä pitääkin eli VAIN lenkkeillessä ja urheillessa.

Minun valintaani ei kyllä vaikuttanut ruotsalaisuus vaan rajoja rikkova rakkauteni. En rakastunut pitkään ja laihaan luikkuun vaan keskimittaiseen, rotevaan ja miehekkääseen mieheen, jonka kansallisuudella ei ollut mitään merkitystä. Ja itse asiassa tunnen montakin suomalaismiestä, jolla on kaunis ruotsalainen vaimo (btw). Minulla on komea ruotsalainen mies ja olen kaksikielisistä lapsistamme erittäin ylpeä. Harmikseni olen huomannut, että siitä ollaan jopa kateellisia.

Nimim. ylpeä suomalainen nainen, jonka ei tartte kulkea nokka pystyssä, vaikka svedulassa onkin asunut vuosia

Vierailija
62/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin johan loppuis suomalaisen junttiuden ylistys ja kulettas nokka ilmoja kyntäen, hyvä kun päivää omalle äidilleen enää sanottas.

Minusta on todella kummallista että jotkut tuntee niin alemmuutta ruotsalaisuutta kohtaan. Mitä pahaa siinä on jos joku Ruotsissa asuva junttisuomalainen ei halua joka paikassa toitottaa suomea ja sitä että on suomalainen lättäperse oikeesti, sitten nämä samat tyypit samaan hengenvetoon toitottaa kuinka Suomen maahanmuuttajien pitäs käytännössä hylätä oma kuluurinsa ja uskontonsa ja tulla suomalaisiksi.

Siis mikään ei kelpaa? paitti se pitkä ja salskea ruotsalainen mies. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Taitaa olla paljon piilosuomalaisia Ruotsista linjoilla kun 57:aa urakalla rökitetään"

Siis tarkoitit varmaan mua 37:aa :)

Ei haittaa, ei ole ensimmäinen kerta kun joudun " piilosuomalaisten" kanssa nokatusten ja selvittelemään asioita. Hankalimpia ovat työelämässä. Teeskeetelevät viimeiseen saakka, heittäytyvät hankaliksi vaikka ajan voisi täissä käyttää siihen mistä palkka maksetaan eli työntekoon.

Hassua, olen usein Ruotsinvuosinani miettinyt MIKSI pitää esittää jotain muuta ja peitellä suomalaisia juuriaan ? En vaadi toitottamaankaan suomalaisuutta! Muista kulttuureista tulleet tosiaan eivät esitä muuta kuin ovat-toki heistäkin poikkeuksia löytyy.

Suomalaissyntyisiä kollegoistani ja ystävistäni löytyy- aitoja ja rehellisiä totuuden torvia kuten minä- jotka ovat muuttaneet ensimmäisessä muuttoaallossa Suomesta länsinaapuriin. Näillä suomalaisilla työtovereillani , useammasta eri työpaikasta on samanlaiset mielipiteet ja ennenkaikkea kokemusta jopa useammalta vuosikymmeneltä-" piilosuomalaisuudesta" :)

Yksi toinen merkillinen seikka on se että Suomessa paljon parjatut SUOMENruotsalaiset taas eivät häpeä suomalaisuuttaan vaikka eivät osaisi toista Suomen kotimaista - suomea juuri lainkaan... kohdatessa tuovat iloisesti esille että myös he ovat suomalaisia vaikka eivät suomea osaakaan (ovat muuttaneet esim. 70-luvulla joltakin ruotsinkieliseltä paikkakunnalta Ruotsiin) .

Mun oma suomalaisuuteni nyt näkyy varmaan jo kävelytyylistä (lattaperse ??) saatikka kun avaan suuni puhuakseni ruotsia ! Enkä häpeä tippaakaan...nautin kun piilosuomalaiset häpeää mua työyhteisössä -enhän oo niiiin fiiiiiini.

37

Vierailija
64/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsihan on varsinainen lintukoto lukuunottamatta heidän pakolaispolitiikkaansa (ollut varsin vapaamielistä tähän asti, onneksi muuttumassa)

Vierailija
65/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on myös suomalanen, mutta tällä hetkellä emme kaksi mitään syytä muuttaa takaisin suomeen (ok, sukulaiset olisi toki kiva saada lähemmäs, mutta kun ei tämän kauempana ulkomailla olla niin ihan mukavasti onnistuvat vierailut näinkin).

En häpeä suomalaisuuttani ja minulla on täällä myös ruotsinsuomalaisia ystäviä. Suomi on isänmaamme ja olemme siitä ylpeitä, tämän tahdomme välittää myös lapsilllemme. Molemmissa maissa on puolensa enkä tiedä mihin suuntaan vaaka kallituisi jos kaikki saataisiin kartoitettua. Kuitenkin meidän perheen on parempi asua ruotsissa, vaikka joudummeki joistain suomalaisista etuuksista luoumaan. Saamme sitten jotain muuta tilalle.

En ymmärrä miksi pitää tämän asian tiimoilta morkata toisia. Jos ruotsinsuomalaiset kokevat asioiden olöevan paremmin tällä ja suomessa asuvat taas siellä, niin eikö kaikkien pitäisi olla onnellisia? Miksi sitten haukkua toisten asuinmaata?

Vierailija
66/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on monetkin asiat huonosti! Esimerkiksi psykiatrinen hoito, ihmisiä ei pidetä hoitolaitoksisssa ja nämä sitten tappavat ihmisiä kaduille, vastikään Tobias tapettiin, sitä ennen Anna Lindh, Mohammed ja se opettaja, 2003 se pieni tyttö jne.

Maahanmuutosta johtuvat ongelmat, ihmisten syrjäytyminen, pohjoisen Ruotsin syrjäytyminen, työttömyyden lisääntyminen, koulujen suuret tasoerot jne.

Vierailija
67/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ruotsihan on varsinainen lintukoto lukuunottamatta heidän pakolaispolitiikkaansa (ollut varsin vapaamielistä tähän asti, onneksi muuttumassa)

Vastahan ne vaati Suomeakin ottamaan lisää pakolaisia heidän malliinsa. Aina arvostelevat Suomen heikkoa maahanmuuttopolitiikkaa!

Ei se ole muuttumassa, heitä linkki jos sulla on muuta tietoa..

Vierailija
68/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vastahan ne vaati Suomeakin ottamaan lisää pakolaisia heidän malliinsa. Aina arvostelevat Suomen heikkoa maahanmuuttopolitiikkaa!

Ei se ole muuttumassa, heitä linkki jos sulla on muuta tietoa..

vasta alkuviikosta Suomi sai Ruåttin poliitikoilta noottia, EU:n pääkallonpaikalta saakka että liian vähän pako-pako-pakolaisia...Ruåtti ei sit vissiin enää taho muzuja lisää. TÄSSÄ ASIASSA SUOMI ON ONNEKSI VIISAS! Ei tule varmasti pakolaisten määrä Suomessa lisääntymään jatkossakaan vaikka Ruåtsi mitä huutelis !

Ah Suomi armas synnyimaa! Eikä mikää ällödemokraattinen kuningaskunta !

Vierailija
69/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasapäin. Mutta Suomi haluaa työperäistä maahanmuuttoa mutta kansainväliset sopimukset sitoo meitä ja me joudumme tulevaisuudessa ihan varmasti ottamaan lisää mamuja.

Ruotsi otti viime vuonna Iraksista 9000 pakolaista, Suomi 12. Mutta syy on siinäkin että heillä on toimiva kotouttamisohjelma, meillä taas ei.

Vierailija
70/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kasapäin. Mutta Suomi haluaa työperäistä maahanmuuttoa mutta kansainväliset sopimukset sitoo meitä ja me joudumme tulevaisuudessa ihan varmasti ottamaan lisää mamuja.

Ruotsi otti viime vuonna Iraksista 9000 pakolaista, Suomi 12. Mutta syy on siinäkin että heillä on toimiva kotouttamisohjelma, meillä taas ei.

Vierailija
71/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua emmekä aio täällä Suomessa hyysätä Ruotsin malliin sosiaaliturvan varassa eläviä mamuja viimeiseen saakka.

Työllään elättävät henkilöt-ei siis tahallaan sosiaalitukien varassa roikkuvat, terveet ihmiset- ovat aina arvostettuja...olivatpa sitten suomalaisia tai mamuja Suomessa.

Vierailija
72/72 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 9000 ei ole Ruotsista turvapaikan saaneiden määrä vaan sieltä oleskeluluvan saaneiden määrä, sielläkään kun ei kaikki sitä turvapaikkaa saa.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi