*** LOKALutuset torstaina ***
Ja edelliset taas tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9600909&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (43)
Tosi ikävä, että kävi näin. Ihan herkistyin kyyneleet tuli silmiin. Hyvää jatkoa teille!
Voimia teille molemmille ja lämmin halaus!
Pahoitteluja ja jaksamista Heliliina ja Catry :-( Voin kuvitella tunnelmanne, itse sain joulukuun alussa km:n.
Tervetuloa uudet odottajat, meitä on jo aikamoinen liuta.
Olitte eilen jutelleet vakuutuksista ja lapsiluvusta.
Harkitsemme vakuutuksen ottamista tälle toiselle lapselle, esikoinen on kyllä korvatulehduksineen saanut ihan hyvää hoitoa kunnallisella puolella. Täytyy kyllä tosissaan miettiä mitä tehdään.
Lapsiluku meillä jää tähän kahteen jos meille siis toinen vauva suodaan. Esikoinen täyttää keväällä 4 ja jos toinen syntyisi lokakuun alussa, ikäeroksi tulisi n. 4,5 vuotta. Esikoinen on kyllä senverran tomera tyttö, että enköhän hänestä ihan hyvän pikkuäidin/apulaisen saa :-) Kovasti tykkää ainakin vauvanukkea hoivailla.
).( Kuvottaa, olen sairaslomalla loppuviikon. Lääkäri kehoitti tulemaan alkuviikosta uudelleen, jos ei yhtään hellitä. Viikolla 9 mulla onkin sitten kevätloma. Eka ultra on siis ensi viikon keskiviikkona.
Joku täällä sanoi yhdeksi oireekseen onnellisuuden, missäköhän mun onnellisuus oikein luuraa? Tällä hetkellä on niin hällä väliä -olo kun vaan olla voi...
Hyviä vointeja vain kaikille!
Ykä 6+5
Ja suuret pahoittelut Catrylle ja Heliliinalle. Tulethan Heliliina kertiomaan ensi viikon ultran kuulumiset.
Uusille taas tervetuloa :)
Meille ei kuulu taaskaan muuta kuin kauhea flunssa on koko perheellä. Nenä vuotaa, esikoinen valvottaa öisin ja haaveilenkin vain pitkistä yöunista. Minä en osaa nukkua päivällä muuten kuin kuumeisena ja nyt vain nuha vaivaa. Vaikka tämä alkuraskauden väsymys on kova, en nuku päiväunia.
Vakuutuksista: Me otimme esikoiselle vakuutuksen (Pohjolasta) vasta tytön syntymän jälkeen. Siitä ei ole ollut mitään hyötyä, koska olemme tainneet kerran käydä lääkärissä tytön kanssa. Masuvauvalle emme ehkä ota ollenkaan vakuutusta ainakaan ennen hänen syntymäänsä.
Nyt taas esitelmän kimppuun.
Ghigi (7+1)
Ajattelin kysyä sellaista. että onko kukaan niin väsynyt, että ei jaksaisi olla töissäkään? Itse kuljen kuin haamu päivästä toiseen. Väsyttää niin vietävästi. Tuntuu siltä, että jonkun pitäisi herättää minut tästä unesta... Miten sitä voi ilmoittaa olevansa sairaslomalla työantajalle, kun en viitsi heti paljastaa salaisuutta...? Onko jollain hyviä esimerkkejä, että mitä on pomolle sanonut, kun on joutunut olemaan töistä pois. Äitiysneuvolan terkkari voi kyllä antaa sairaslomaa sen kolme päivää, mutta mitä se siihen kirjoittaa...´
Tsemppiä muillellekkin, joilla hankalia oireita!
Tsemppiä vielä heliliinalle, toivotaan että kaikki olisikin hyvin!
Väsynein, mutta mieleltään iloisin terveisin
Omppu
catry ja heliliina OLEN TODELLA TODELLA pahoillani Teidän kummankin puolesta. *halaa ja rutistaa* Jaksuja!!
Kiitoksia vakuutus-vastauksistanne. Mulle oli uutta toi, että se korvaisi 4D ultrankin, jos näin on niin sitten me kyllä taidetaan ottaa kun tota ikääkin on niin meinataan mennä varmistelemaan. Tapiolasta ole kuullut kanssa pelkästään hyvää, että voisi sitten yhdellä omavastuulla lyhentää koko vuoden jutut. Meinataan kyllä IF:stäkin kysyä varmuudeksi. Lahdessa ei kyllä mielestäni toi kunnallinen terv.huolto toimi kyllä lasten kohdalla niin hyvin kuin yksityinen, joten sen takia kallistun kyllä ton vakuutuksen puolelle, että pääsee sitten yksityiselle. Lahdessahan ton kunnallisen hoitaa kokonaan Medonen keikkalääkärit...
Täälä tänään on ollut ekan kerran huonoa oloa. Herra on meillä flunssassa, joten en tiedä olenko mäkin tulossa?! Hope not. Mä en tota oksennusta kyllä halausi vieraakseni...
Mukavaa penkkaripäivää till alla!
katarina+ " riitta" 5+4 (kai)
Minäkin liityn tänne! Eilen testissä kaksi viivaa vaikka sitä jo viikon päivät osasin epäillä. Maltoin silti odottaa testaamista. Yllätysvauva meille tulossa esikoinen on tuossa 8 kk ja ajateltiin että kakkonen sitten ehkä puolen vuoden päästä mutta tämä asia tehtiin meille helpoksi ja päätettiin toisin! (aivan kun ei oltais oltu edes paikalla, heh!)
Mahakivut oli eka oire ja toistaiseksi ainoa. Esikoisessa ne oli lyhyemmät mutta rajummat. Ellotus alkoi viikolla 7 joten katsotaan miten käy...
Onnellista odotusta!
Ruusu rv 6+0 jos nyt laskin oikein...
Ihan ensiksi pahoittelut keskenmenon saaneille. Itse sain keskenmenon joulukuussa ja tiedän miten kamalaa se on.
Vakuutuksista: anoppini on vakuutusvirkailja ja sen kans on tullut juteltua niistä. Eli meillä on tytöllä tapaturmavakuutus joka on otettu IF:istä 3 kk ennen syntymää. Silloin se korvaa kaikki sairaudet paitsi synnytyksen aikana tapahtuneet. Esim. UÄ:tä ei korvaa koska mitään tapaturmaa tai sairautta ei sillä hoideta. Meidän tyttö on kovasti sairastellut. Aina käytetty yksityisellä kun pääsee heti ja kaikki korvataan. Myös korvien putkitukseen päästiin nopeesti yksityiselle eikä tarvinnut odotella montaa kuukautta. IF:issä omavastuu tulee maksettavaksi vain kerran vuodessa toisin kuin esim. Tapiolassa se on joka hakukerralla ellei sitten kerää koko vuotta niitä kuitteja. IF korvaa myös korvatulehdukset yms.
No vakuutusta todella tarvittiin. Kotiuduttiin nimittäin tunti sitten tytön kanssa sairaalasta. Hänellä oli keuhkokuume. Jos joku muistaa kun maanantaina sitä valittelin kun on kova kuume. Antibiotit aloitettiin suonensisäisesti ja olo alkoi nopeasti helpottaa. Nyt ollaan sitten onnellisesti kotona. Harmi vaan kun esikoinen täytti 2 v 14.2 ja se meni siellä sairaalassa.
Omaa vointia ei ole paljoa kerennyt kuulostelemaan. Edes kuvotusta ei ole vaikka ei paljon ole ehtinyt syödä.
mimm.u rv 4+6, esikko 2 v ja päivä
Näkemisiin..
... johan tässä ehti päiviä taas vierähtää. Töissä muka niin kiire.
Osanottoni heille, jolla pikkuinen ei pysynytkään kyydissä mukana. Onnea tulevaan! Jaksamishalauksia.
Noista vakuutuksista sen verran, että esikoiselle 1,5 v, yritettiin hakea monestakin yhtiöstä syntymättömän lapsen vakuutusta, mutta meille sitä ei myönnetty minun nivelreumalääkitykseni takia. Joten otettiin sitten vasta syntymän jälkeen Pohjolasta ja nyt olisi aika hakea ensimmäisen kerran korvauksia. Olemme keränneet kuitteja vuoden ajan ja nähtäväksi jää, tuleeko jotain bumerangina takaisin. Muutamia lääkärissäkäyntejä on tullut mm. pahan ummetuksen vuoksi. Odotellaan, miten käy. Tämä varmasti ratkaisee sitten osaltaan tulevankin vauvan vakuutusasioita.
Moni muukin tuntuu kaipailevan oireita, mullakaan ei ole minkään valtakunnan tuntemuksia. Kahvikin maistuu edelleen. Ehkä muutaman kerran on vatsassa nipistellyt. Varmuuden vuoksi varasin sitten alkuraskauden ultran ensi tiistaille, viikkoja olisi tasan 7 silloin. Kunpa pikkuinen löytyisi oikealta paikalta ja raskaus etenisi. Tulisipa jo tiistai...
Onnea odotukseen kaikille!
E-L, 6+2
kannattaa, jos sairastelee.. Mekin asutaan tällä hetkellä Lahdessa. Olen tyytyväinen kunnallisen terveydenhuollon saatavuuteen, eli lääkärille halutessaan pääsee, mutta harvemmin siellä vaan osataan sanoa mikä oikeasti vaivaa..
Onneksi löydettiin hemosta mukava korvalääkäri, jolla nyt sitten ollaan käytetty poikaa. Siellä on tullu ravattua n. kuukauden välein ja kukkaron päällehän se kyllä. Joten kallistun vakuutuksen suuntaan seuraavan kohdalla..
Pahoitteluni keskenmenon saaneille! :S
ÄITTÄ! Mehän saadaan tehtyä tänne Lahteen vaikka joku kafferiksu nimittäin myös SaPa on Lahesta! Me kuulutaan Paavolaan, minne itse?
Katarina
Ja uusille plussanneille minunkin puolestani tervetuloa!.
Eilisissä jutuissa kyselitte lapsilukua.. Meillä on kolme poikaa & nyt siis neljäs lapsi toivottavasti tulossa. Nähtävästi tähän neljään sitten jää meidän lapsiluku, vaikka uskonkin että vauvakuume on minulla ikuista. :)
Aiemmin kävin kirjoittelemassa tuosta verensekaisesta vuodostani, josta kärsin koko viime viikon joinakin päivinä. Tällä viikolla vuotoja ei onneksi ole ollut, eikä juuri nippailuja.
Maanantaina kävin jo ultrassa vuodon & kipujen takia. Lääkäri siis totesi että alkavalta raskaudelta näyttää.
Tänään kuitenkin soittelivat, että minulla on tuolla kohdunduulla tulehdus. :(
Kärsin tuosta samasta tulehduksesta edellisessä raskaudessani tuolta puolesta välistä ihan synnytykseen saakka & nyt siis alkaa jo näin alussa.. Supisteluja & nippailuja oli silloin oireena. Tulehdus uusi siis silloin koko loppuraskauden. On muka vaarana keskenmenokin hoitamattomana, joten ei tämä kivaa ole..
Penisiliinikuuri alkaa onneksi huomenna, joten toivotaan ettei aiheuta mitään..
Viikon päästä olisi myös toinen ultra, jossa tarkastetaan vielä että näkyy masuasukin syke.
Pahoinvointi alkoi tiistaina, mutta onneksi ei ole vielä oksentaa tarvinnut. Muutkin raskausoireet päällä, joten yritän tässä positiivisella mielellä olla kaikesta huolimatta.. Vaikka siis edelleen jänskättää kuin tässä käy.
suklaapuffi rv 5+3
Siis nyt kyl kysyn...ma oon niiku rv 6+3 ...ja mul ei niiku MITAAAA oireita....siis vahan alavatsaa painaa..rinnat herkat ja pissittaa aikamoisesti...mut MITAA huonoo oloo ei oo viela ollu...punttiksella oon voinu ihan kayda...oon vaa kyl kavelly siella mut siis et ei hengastyta eika mitaa...
oonx ma vaa niiku NAIN onnekas !!!!!! ???????
vai onx kaikil muil niiku kauheita oireita??
Nyt vasta koneelle pääsin, kun netti pimahti eilen jostain syystä.
Oireita ei ole mullakaan, paitsi rintojen hienoinen arkuus... No, luotan siihen että parin viikon päästä ne alkaa, niinkuin esikoisestakin alkoi vasta rv 7 jälkeen.
Eipä sen kummempia tänään.
Jonskuli ja tuutiliini rv 4+5
Kauhea väsymys ja rintojen arkuus rv 5+2.
Yritän tässä käydä opiskelemassa sen minkä jaksan väsymykseltäni,ja myös ruokahaluni on lisääntynyt.
Pahoittelut km:n saaneille.
Itsellä on kyllä jos jonkinlaisia oireita mitä ei ensimmäistä odottaessa ollut, vaikka tästä nyt onkin niin vähän aikaa kun viimeksi raskaana on ollut että kaikki on kyllä kovin tuoreessa muistissa.
Ruusu27, mun tyttö on kanssa 8 kk:tta, muutaman päivän päästä 9 kk:tta täyttää.
Olen niin väsynyt koko ajan etten meinaa pysyä hereillä mitenkään, mutta pakko jaksaa touhuta tytön kanssa kaikesta huolimatta, miehen vapaapäivinä nukunkin sitten aina kaikki päivät. Ensimmäistä odottaessa oli ainoastaan aamupahoinvointia joka menikin ohi muutaman kerran kun oksenti, mutta nyt oksettaa vuorokauden ympäri aivan koko ajan. Itkeä tirauttelen kaikesta mahdollisesta.
Mulla menee aivan eritavalla laskettuaika kahden eri laskurin kanssa, toinen näyttäis 28.9 ja toinen 2.10, no katsotaan sitten neuvolassa... toisessa sai laittaa oman kiertonsa ja toisessa oli valmiina 28pv joka mulla ei ole kierto, eli varmaankin siitä johtuu. No syyskuussa tuskin synnyttelen (jos ei tule keskenmenoa) jos ensimmäiseen lapseen yhtään on verrattavissa, tyttö kun syntyi 42+4.
Maanantaina olis ensimmäinen neuvolakäynti.
En ensimmäistä odottaessa käynyt 4D ultrassa, siitä enemmän tietävät, millä viikoilla se kannattaisi tehdä ja minkä verran suurinpiirtein on hintaa ja pääkaupunkiseudulla missä se kannattaisi käydä tekemässä?
Jos haluat rakenneultraan 4D:en ja samalla saada tietoosi lapsen sukupuolen, ovat raskausviikot 20-30 ihanteelliset. Silloin lapsi on sopivan kokoinen ja muutenkin " valmis" . Me kävimme esikoista odottaessa Femedassa Bruno Cacciatoren vastaanotolla ja olimme todella tyytyväisiä. Lysti oli kallista (muistaakseni noin 130 euroa syyskuussa 2005), mutta aiomme mennä 4D-ultraan myös tämän uuden masuasukin kanssa.
Bruno oli aika kiireisen oloinen ja olen kuullut, että Felicitaksen Tapani (Tapio??) Kurki varaa vastaanotollaan enemmän aikaa. Mutta ainakin Femedassa ja Felicitaksessa on 4D ja todella kokeneet ja arvostetut ultraajat.
Ghigi
Ja tervetuloa kaikille uusille.
Toivotaan ettei ikäviä uutisia enään ilmaannu.
Oireita joku kyseli. Mulla on joka raskaudessa ollut melko vähän oireita.
Oikeastaan vain väsymys, rintojen kasvu/kivut ja pahantuulisuus.
Nyt ei ole onneksi ollut pahantuulisuutta.
Mutta viimeisenä parina päivänä väsymys on pahentunut ihan kamalasti.
Tänään kun vietiin poika kerhoon niin nukuin koko aamupäivän ja sitten vielä pitkälti vielä iltaa. Ja kohta vois taas sänkyyn kellahtaa. Aivan järkyttävä väsymys.
Huomenna ei olekaan aikaa päiväunille kun kaveri tuo vauvansa illaksi hoitoon ja pitää olla skarppina hoitamassa ja vahtimassa ettei nuo meidän vauhti kaverit 2v ja 3v riehaannu liikaa ettei satu mitään vahinkoja. En kyllä varmaan uskalla sylistäni vauvaa päästää.
No onneksi se on vaan 4h hoidossa. Omien lasten kanssa on hieman eri tavalla kuin jos on jonkin lapsi hoidossa. Tuntuu kuin se vastuu olisi 100 kertaa suurempi.
Tsirppana rv 6+ jotakin
Voi itku, kylläpä on nyt huonoja uutisia. :(