*** LOKALutuset torstaina ***
Ja edelliset taas tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9600909&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (43)
Aamut alkaa samanlailla.Aamutoimet tehdään,esokoinen kouluun ja keskimmäinen eskariin.Kuopuksen kanssa otetaan rennommin hih..Eilen illalla oli iha kauheen pahaolo,melkein meinas oksu tulla kylään!Aamulla on pieni eto-olo mutta iltaa kohden se pahenee=( Masu on aikas pallo jo.Isompia rintaliivejä olen joutunut hankkimaan...Heh keskimmäinen kysy ku oltiin kaupassa et äiti kelle sä noin isoja tissiliivejä ostat??Vieressä oleva rouvaki alko hymyilemään ja sanoi pojalleni taitavat olla sinun äidillesi??No oli mullaki siinä hymy herkässä.Yöllä saa juosta veskis ainaki sen yhden kerran.On näitä oireita jos jonkin moista.
Täs taas pientä turinaa.Nyt meen siivoilee ja pesee pyykkiä.
mewe ja toukka 7+2
Mullakin on ollut nyt pari päivää sellainen oireeton olo hiukan rupee pelottamaan et onko tuol masussa yleensäkään mitään tai ketään??
Utraankin on vielä niin hitsin pitkä aika vasta rv 10!!
Milloin teillä muilla on eka ultra?
JA ne ketkä odottavat toista tai kolmattaan onko teillä ollut toinen raskaus aika helpompaa kuin eka?
Mutta joo nyt ei ehdi höpötellä enempää kun neiti 1vee kinuaa kaveriksi leikkimään=)
Mukavaa päivän jatkoa =)
t.wilma rv 5+2
Reilu viikko sitten tuli kaksi viivaa testiin ja nyt ollaan eletty sitten epäuskoisuutta meidän perheessä. Tätä pikkukakkosta kun on meidän perheeseen odotettu jo 2v7kk. Jotenkin ei meinaa tajuta et vaavi olisi tulossa ja sit pelottaa et jos jotain tulee. Ensimmäisen kohdalla ei ollenkaan ollut tälläisia pelko tuntemuksia. Toivotaan et kaikki menisi hyvin :)
mannukka + HelmiOnni rv6+0
kamalaa merkittiinkö se edes noin kun edellisestä kerrasta on jo 5v
Tulis edes vähän todentuntua jos vaika ihan pikkasen yököttäis ;)
Vakuutuksista:
Me mietittiin ekan kanssa tuota ennen syntymää -vakuutusta, mutta rahatilanne ratkaisi, ei otettu. Ollaan myös mies ja minä superterveitä, ei astmaa, allergiaa ym, joka helposti periytyy. Otettiin sitten 2 kk iässä pojalle vakuutus (Nordeasta, jossa meidän muutkin vakuutukset, joten saatiin edullisesti), joka on onneksi ollut ihan turha! Eli poika ei ole koskaan ollut edes millään lääkekuurilla tms.
Saa nähdä, huhtikuussa poika menee päiväkotiin... Huh, sieltä saa varmaan kyllä kaikkia pöpöjä, eli pidetään vakuutus vielä ehkä vuoden voimassa (kunnes 3v.) ja sitten lopetetaan " turhasta maksaminen" . Minusta kunnallinen terv.hoito on oikein toimivaa, ainakin täällä helsingissä, eli luotan koko perheeni niihin käsiin sitten jatkossa. Tosin kai me tällä uudellekin pikkuiselle otetaan vakuutus sitten 2 kk iässä. Ei olla mietitty, katsotaan sitten un on rakenneultra tehty.
Vakuutusjutussa voi seurata vähän raskausolojakin, vauvan kasvua ja kehitystä jo kohdussa, ja etenkin jos aikoo ottaa enen syntymää vakuutuksen, niin voi käydä yksityisellä 4d-ultrassakin - siinähän näkyy kyllä jo monet mahd. ongelmat (joita ei kannata tietenkään ilmoittaa vak.yhtiölle...).
Useimmat allergiat ja esim. korvatulehdukset alkaa lapsilla vasta 4-12 kk iässä, eli ehtii ottaa sen vakuutuksen 2 kk iässäkin.
Hyviä vointeja kaikille!
Tai toki pikkuoireet sallitaan, nehän vain todentaa raskauden :)
Tirlittan 4+5
Tein sitten sen toisen testin vielä tänään, kun maanantaina oli viiva niin haalea. Silloin tein iltapäivällä ja nyt aamulla. Ja suoraan sanottuna paskat, viiva on edelleen erittäin haalea, tuskin havaittava. Mietin vaan että onko se siinä vai ei, jos se väriaine on siellä pohjalla valmiina ja vaan kuultaa läpi? Kun ei se ollut yhtään vahvempi kuin maanantaina.
Kyllä mulla jotain pieniä oireita on, esim eilen saunassa katselin, että mun rinnoissa on ihan kuin jotain pieniä valkoisia nystyröitä! Ja mahassa on koko ajan painon tunne. Tai en mä tiedä kuvittelenko kaiken!? Olispa selkee paha oli tms, niin uskoisin helpommin.
Pitäskö mennä oikein terveyskeskukseen testaamaan? Mun testin merkki oli pregnent stick, joku s-marketin halpismerkki. Itseasiassa olen köyhä opiskelija vielä muutaman kuukauden, eikä olis varaa hakea enää yhtään testiä. Mun mies sai mut itkemäänkin aamulla, hän sanoi että jos ei noihin testeihin ole uskomista niin antaa olla. Mitääääh??? Tosiaan taitaa olla tunteet pinnassa molemmilla. Ja rv 4+6 on (jos on)
Miun olo se ei helpota yhtään, lämpöä on kauhea räkätauti jatkuu vaikka 3 päivää olen syönyt jo antibioottikuuria.
Vein esikoisen päiväkotiin muutamaksi tunniksi ja itse lähden nukkumaan vaikka heräsin vasta 11h yöunilta, väsyttää kauheasti koko ajan.
Aamulla tuntui kaksi tosi voimakasta nipistystä masussa, kestivät ehkä 5 sekuntia?
Olo on muuten ok. Nippailee rintoja ja masua ja vähän aamuisin kuvottaa ei paljoa kuitenkaan. JAtkan edelleen lugeja ainakin sinne ultraan asti joka on 1.3 eli tasan 2vko päästä
Hyviä vointeja ja mukavaa päivää kaikille, palailen myöhemmin
Pepsi rv 4+5
Toi haalea viiva juttu on tosi inhottava. itse saman kokeneena joskus. Olis varmaan hyvä jos menisit terveyskeskukseen tai neuvolaan tekemään testin. saisit itsekkin mielenrauhan. tsemppiä sinne tintii23 kyllä se kunnon viiva sieltä vielä tulee!
Mä itse pähkäilen että kuinkahan mones viikko mulla oikein on menossa. mun oma raskauskiekko näyttää 5+6 mutta netissä kun kävin laskettua aikaa laskemassa oli viikkoja 4+ jotain....
missä vaiheessa te muut olette käynyt ultrassa? olen itse miettinyt jos varais ajan yksityiseltä ku ei neuvolan kautta näin aikaisessa vaiheessa saa ultraa-aikaa. mut varaanko nyt jo vai vaista esim viikolle 8....
huomenna olis koulussa koe ja siihen pitäis lukea mutta motivaatio ihan hukassa, jotenkin ku sai tiettää raskaudesta se motivaatio hävis:) ku tietää että joutuu keskeyttämään jokatapauksessa. pitäis nyt vaan jaksaa tää kevät tsempata kunnialla loppuun:)
Mannukka2 tervetuloa mukaan!
Mukaavaa torstaipäivää kaikille!
tänään oli piiiitkästä aikaa aikainen työaamu eli piti herättää poika jo ennen seitsemää :( ja nukkuminen meni taas tosi myöhään. suunnittelin mennä aikaisin nukkumaan mut pah! juteltiin miehen kanssa yömyöhään tulevasta vauvasta.. esikoinen täyttää pian 6v eli siitä on jo aikaa..
me yritettiin tätä raskautta puoli vuotta ja teki tiukkaa olla töissä missä pörrää paljon isomahaisia naisia. no, nyt olen yksi heistä.. maha vain puuttuu vielä :/
oireita: kuiva suu!!! ( tää on ihan järkyttävää!! ) eli paljon vettä = usein vessassa, nippailua alavatsalla, onnellisuuden tunne :) , väsymys ja tissit arat.
kenelle kaikille olette kertonut raskaudesta? me ollaan kerrottu jo isovanhemmille ja mä mun kahdelle hyvälle ystävälle. eilen oltiin kylässä siskon luona ja syötiin siellä. sisko tarjoili tietenkin viiniä. no, otin ystävällisesti viinin vastaan mutta aina kun sisko meni keittiöön, kippasin viinit miehen lasiin. ja mies tietenkin ihan hiprakassa kun lähdettiin, kun oli juonut kahden puolesta ;)
nyt takaisin hommiin..
mamma76 ja tähti rv4+4
hei mä tein ekan testin sunnuntaina, jolloin menkkojen olis pitänyt alkaa eli rv 4+0. Viiva oli tosi haalea. Uusin testin keskiviikko aamuna, eli rv 4+3. Viiva oli yhtä haalea kuin sunnuntaina ja mietin kanssa että mikä tässä nyt on.
Seuraavan testin tein ekasta testistä viikon kuluttua, jolloin menkat oli siis myöhässä viikon (eli rv5+0). Silloin vasta viiva oli tosi vahva.
Vakuutuksista: Kuka tietää mistä saa sellaisen vakuutuksen, mikä korvaa myös liimakorvasta aiheutuneet korvatulehdukset?
Saatiin silloin esikoisen aikaan sellainen vakuutustarjous Tapiolasta, mikä ei korvannut juuri mitään ja maksoi tosi paljon. Joten ei otettu sitä. Tälle kakkoselle aion ottaa vakuutuksen, jos se korvaa korvatulehdukset ym. koska esikoisella on liimakorva. Korvalääkärimme sanoi, että se on jonkin verran periytyvää. Täytyy vaihtaa vakuutusyhtiötä, jos oma ei voi tarjota sellaisia ehtoja mitkä haluamme.
Muuten kuuluu samaa kuin ennenkin.. Monet on puhunut täällä testaamisesta ja ilmeisesti testanneet useampaankin kertaan. Itse olen testannut vaan kerran.. Ajattelin testata kyllä toisenkin kerran silloin kun plussasin, mutta mieheni kattoi ekaa testiä ja sanoi, että viivahan on ihan selvä. Joten ajattelin josko uskoisi sitä yhtä testiä.. Ja eipä noi menkatkaan ole tulleet. Joten eiköhän tässä raskaana olla! :))
Ajatella nyt pitäs alkaa " jo" 7 raskausviikko! Vasta oli kasassa neljä viikkoa..
Nyt pitänee lähteä kotitöiden pariin..
Tein plussatestin tasan 2 viikkoa sitten. Odotan viidettä lasta uusperheeseemme. Mulle tää ois neljäs lapsi ja miehelle kolmas. Kaikki lapset asuvat meidän kanssa. Meillä aika rankkoja juttuja takana. Ensinnäkin yritys on aloitettu jo heinäkuussa -05. Huhtikuussa viime vuonna raskauduin sit vihdoinkin. Se meni kuitenkin kesken viikolla 7. Elokuussa raskauduin sitten uudestaan, mut raskaus paljastui kohdunulkoiseksi. Jouduin sit lopulta vielä leikkaukseen, et kaikki raskausmateriaali saatiin poistettua. Nyt toivon sydämeni pohjasta et kaikki menis hyvin tällä kertaa. Mulla on kyllä ihan hirveä tää pahoinvointi. Kuvottavaa oloa aamusta iltaan. Kahvinjuonti piti lopettaa jo heti alkumetreillä kun se vaan teki niin pahaa. Ruoanlaitto on myöskin ihan kamalaa. Ruoankäry saa mut voimaan tosi pahoin. Ruoka ei maistuis, mut pakko syödä, et ei tuu entistä huonompi olo. Jospa pikkuisella ois nyt siis tosiaan kaikki hyvin, kun mulla aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollu tälläistä pahoinvointia. Vähän kyllä hirvittää, kun oon reilun viikon kuluttua aloittamassa työt, et miten siellä jaksaa tän pahoinvoinnin kanssa. Aluksi oli tarkoitus, et en ois mennyt töihin kuopuksen jälkeen, vaan oisin saanut jäädä suoraan äitiyslomalle, mut asiat ei aina mee niinkuin suunnittelee. Kuopus täytti jo 3 joten pakko lähteä töihin välillä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille lokalutusille!!
Shannon ja hippu rv 6+1
Suunnilleen/ainakin 7+3 olisi tänään ollut omien laskujen mukaan, mutta ultrassa ei näkynyt sykettä ja muutenkin vaikutti jonkin aikaa sitten keskeytyneeltä. Voi kuulemma olla mahdollista, että viikkoja olisikin vähemmän ja siksi ei näkyisi vielä. Viikon päästä mennään uudestaan etsimään, mutta ei kovin paljon toivoa kuitenkaan ole. Ennemminkin toivon, että vuoto alkaisi mahdollisimman pian ja saisi unohtaa tämän asian ja keskittyä tulevaan. Onneksi saatiin jo tässä välissä tietää, ikävämpää olisi ollut saada selville vasta myöhemmin.
Tähän mennessähän mulla ei ole ollut mitään vuotoja ja oireetkin ovat olleet ihan normaalit. Mutta ei näköjään ollut tarkoitus, että tästä möykystä olisi kasvanut vauva. Surettaa, mutta onneksi on paljon muutakin elämässä ja muut asiat hyvin. Koen olevani onnekas, kun tiedän, että ainakin pystyn tulemaan raskaaksi. Toisella kerralla loppuun asti.
Mutta mut voi siis poistaa listoilta ja joku toinen saisi ottaa tuon esittelylistan päivittelyvastuun.
Kiitoksia lokakuiset seurasta tähän asti! Onnellista odotusta jokaiselle! :) Enköhän mä jossain vaiheessa käy kurkistelemassa teidän kuulumisia.
t. heliliina
Mulla paha olo jatkuu ja kävinkin juuri oksentamassa. Eredyin laittamaan yhden karkin sen jälkeen suuhun ja heti tuli uusi kuvotus. Nyt tuntuu, ettäen kestä tätä kovinkaan kauan ja kaduttaa koko projekti : ( Vaikka kyllä kai se tästä joskus helpottaa, mutta ei se nyt lohduta, kun pitäisi koko ajan vain oksentaa. Yksin vielä pystyisin olemaan, mutta pitää hoitaa vielä kahta lasta... Himputti, kun edellisessä raskaudessa ei ollut ollenkaan huono olo.
Meillä on kahdella edellisellä lapsella vakuutukset Tapiolassa ja ovat kyllä kaiken korvanneet, mitä on haettukin. Joku kyseli, että missä korvataan liimakorva. Miksi sitä ei korvattaisi Tapiolassa? Me otimme kuopukselle ennen syntymää sen vakuutuksen, että varmasti ei suljeta mitään sairauksia ulkopuolelle. Nyt en vielä tiedä, mitä teemme tulevan lapsen kohdalla.
No mutta kaikille oikein hyviä vointeja! Toivottavasti kellään muulla ei ole näin paha olo.
Rsna 6+6
Olen oksentanut jo tänäänkin 3 kertaa... ja joka päivä tällä viikolla. En tiiä miten selviin täällä töissä...APUVA. Viikkojakin vasta niin vähän, että en haluu kertoa kellekään. Ensiviikon ti oli alkuraskauden ulta, toivottavasti sieltä saa vähän voimia, kun näkee pikkusen. Ajattelin kokeilla akupunktiota tähän pahoinvointiin, kun löysin tälläsen artikkelin:
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hy…
Nyt työt kutsuu,
Mammana n. rv 6
sulle heliliina!!!
Niin, siis se tarjous mikä saatiin silloin esikoiselle Tapiolasta oli aika omituinen. Siinä oli pitkä pitkä lista missä luki mitä vakuutus ei korvaa.. Ja siihen kuului liimakorva ja välikorvantulehdukset. Ehkä se vakuutustarjouksen ottaja ei ihan tajunnut mitä vakuutusta hain.. Mut esikoisella se meni noin. Täytyy seuraavan kanssa olla tarkempi itte niin eiköhän sieltä sopiva vakuutus löydy! :))
Täällä taitaa olla yks joka saa poistua lokalutusista. Eilen alkoi vuoto joka voimistui yöllä kovaksi. Kivutkin sen myötä. RV oli sen 6+2.
Tänään tuli selvä istukka ulos ja pikkuruisen pieni sikiö sen myötä. Kyllä surettaa. Mutta elämä jatkuu, vaikka meidän lokakuisen enkelivauvan elämä ei!
Kiitoksia kaikille lokakuisille seurasta ja onnea odotukseen, toivottavasti teillä kaikilla muilla menee hyvinja saatte lokakuisen nyytin syliinne!
Tänään on lääkäri ja aijon vaatia ultran, ennen mtn toimenpiteitä,ettei sielä vain olisi toinen....*haaveilee*.
Mutta mä käyn varmasti välillä täällä katselemassa muiden kuulumisia!
Toistaiseksi Jäähyväisterveisin Catry :(
Hei!
Uskaltaudun ilmottautumaan mukaan tähän porukkaan. Eli lapsia on ennestään jo kolme ja neljäs on nyt tuloillaan.
La on 30.9.07, mutta varmaan siirtyy vähän eteenpäin. Käyn UÄ:ssä tässä pian, jossa selviää tarkemmin la.
Nyt olisi rv 7+4 tuon lasketun ajan mukaan.
Oireita on tullut nyt viikon sisällä oikein kunnolla. Varsinkin huonoa oloa...
Nyt olen töissä, joten vaikea kirjoitella pidempään..
Pahoittelut ainakin Catrylle keskenmenon vuoksi, koeta jaksella! Vaikka vaikeaa varmasti on...
Omppu
Vakuutusasiaa:
se syntymättömän lapsen vakuutus menee niin, kuten joku toinenki kirjotti, että se tulee voimaan lapsen syntymästä alkaen, ja on tietysti voimassa niin pitkään kuin sitä maksaa (ja kunnes lapsi täyttää jonkun tietyn ikävuoden, en nyt muista mikä se ikäraja on Tapiolassa). Jos taas ottaa lapsivakuutuksen 2 kk syntymän jälkeen, tehdään siihen silloin se joku terveysselvitys tai vastaava, jolloin kaikki jo olemassa olevat sairaudet suljetaan vakuutuksen piiristä pois, mikäli semmoisia on. Ainakin Tapiolassa taitaa mennä niin. Eli siinä mielessä kannattavampaa ottaa tuo vakuutus jo ennen syntymää, jos haluaa varautua noita sairauksia tms varten.
Tämä nyt ei tietenkään mitään ihan varmaa tietoa ole, koska en ole Tapiolassa töissä, mutta näin olen asian ymmärtänyt. Ken tietää paremmin, korjatkoot. :)
Ihanaa, kun oli jo ultrauutisiakin tullut! Voi kun itsekin tahtoisin jo tietää, onko tuolla ketään..
).( Nyt on todella oireetonta ollut jo toista päivää. Eilen kyllä jo huippas ja eto illalla, kun en päässyt syömään ajoissa. Mutta niin mulla menee aina, johtuu alhaisesta verensokerista.
Mukavaa päivän jatkoa!
sapa ja pikku-papu 4+6 (jee, kohta vaihtuu viikko!)