Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMAMMOJEN TORSTAI

15.02.2007 |

EI näkynyt pinoa,joku taitavampi varmasti linkittää...

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki ovat ,kello on jo vaikka mitä?

En olekkaan kirjoitellut pitkään aikaan,joten ensimmäiseksi onnittelut duppikselle ja sanelle.Kyllä täälläkin odotetaan jo malttamattomina pienen syntymää.Tulevilla siskoilla on kiivasta väittelyä päivittäin tulevan vauvan sukupuolesta.Yksi haluaa pojan,toinen tytön ja kolmas sanoo diplomaattisesti,että hänelle käy kumpi vain..

GALLUPPIA:Oli silloin aikasemmin puhetta vatsan seudun ympärysmitoista,mitäs se mittanauha näyttää näinä päivinä?

G:Oma mitta navan kohdalla näyttää 97 cm,ja viikkoja on 35+5

tityli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkui kerrankin 8:saan asti, niin enpä kehdannut itsekkään aikaisemmin nousta, vaikka hereillä olinkin. Tuli taas nähtyä ihan hurjia unia ja niitä sitten aamulla mietiskelin + minun tehtäviinihän kuluu myös toimia miehen herätyskellona :).

G: vyötärön ympärys näytti hurjia lukemia 107,5-108cm, kääk :/

Kun viikot kasvaa, niin lähestyvä synnytys alkaa kovasti mietityttämään.. Piti illalla etsiä pojan synnytyskertomus ja kertailla asioita. Klo 14.30 olin ollut 1.5cm auki ja klo 17 täydet kymmenen ja sain työntää omien tuntemusten mukaan, en tiedä kauanko olin ollut auki tuon täydet kun epiduraali vaikutti niin mukavasti :). Nyt vain mietin, että ekassa synnytksessä avautuminen oli noin nopeaa, niin onkohan nyt vaarana synnyttää todella nopeasti. Eka synnytys käynnistettiin oksitosiinitipalla ja kalvojen puhkaisulla.

Ei kai Leanna ole sairastunut vatsatautiin? Toivottavasti säästyisit tuolta!

Jospa kävisin kahvin keittoon, niin voisi ajatuskin alkaa kulkemaan!

möhkis ja tiitiäinen 34+6

Vierailija
4/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin mieli jo parempi. Ajattelin, että antaa sen lääkärin olla. Minun ei tarvitse sitä enää koskaan tavata (toivon mukaan) ja jos jotain tulee niin tyrkkään itseni suoraan äitipolille vaikka päivystykseen. Ja meinaan marista neuvolassa ensi viikolla jos ihan lähtetteellä pääsisi käymään kun mielessä kumminkin on ne juttelut viime synnytyksen jälkeen.

Eläimistä. Meillä on kissat enemmän ihastuneita minuun kuin aikaisemmin. Kaksi niistä tulee iltaisin kunnosaa syliin, nostavat etujalat rinnan päälle ja siinä sitten makoillaan ja kehrätään. Luulen, että vaistoavan vauvan ja ehkä rintamaidonkin.

Koirat on niin pöhköjä olleet aina, että enpä tiedä tajuaako ne mitään tulevasta perheenlisäyksestä :)

Voihan ne ajatella, että voi eii... vieläkö niitä tulee lisää =)

Tänään on ihan ok aamu, särkee tosin mutta se nyt on jo vakiovalitus. Kurkku meinaa olla pikkaisen kipeä mutta sietokyvyn rajoissa. Pitänee kumminkin jatkaa tuoata mustaherukkamehun juomista ja appelsiinin syömistä.

Oliko teillä niitä sf-mittoja tuoreeltaan olemassa? Minulla eilen mitattu 36+4 viikolla 35!

Z 36+5

Vierailija
5/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden jälkeen jo heräsin, mutta jäin suosiolla sänkyyn. Tietty sit Kuuden jälkeen nukahdin uudelleen ja nyt oon väsy.

Z: Ihme lääkäri, mikset soita ja pyydä uusintakäyntiä vaikka toiselle lääkärille. Eihän tossa oo mitään järkee. Ihan kun noi lääkärit luulee, että me odottavat keksitään noita edellisen synnytyksen kiire juttuja.

Tappi: noista uhmista. Mun pojalla eka uhma tuli vasta nyt 6-7v, että siihenkään ei oikein voi luottaa.

Sit ällö juttua: tosta v.vuodosta olisin kysellyt, kun mä oon aikasemmin (melkein koko raskauden) vuotanut kun Niagaran putous ja nyt on pari päivää ollut tosi " hiljasta" . Onko muilla ollut samaa?

Taidan mennä sohvalle pötköttää.

-m- ja Hippu rv37+1

Vierailija
6/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei omia elukoita ole, mutta anoppilassa kun käydään, niin heidän berninpaimenkoira on mussa kiinni kun takiainen, syliin pitäs päästä, eikä hetkeksikään jätä mua rauhaan! Ei edes käy muita vieraita tervehtimässä :).

Z: ei löydy tuoretta sf-mittaa, kaksivikkoa sitten mitattiin ja neuvolan olen menossa maanantaina, joten sitten tulen tuoreen mitan kertomaan.

Vierailija
7/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis 5v oksensi eilen iltapäivällä ja olinkin 100%varma että vatsatauti tulee.Mutta mitä lie oli,ei ainakaan jatkunut oksentelu.

Poika nukahti oksentamisen jälkeen(mitä ei ole moneen aikaan tehnyt,nimittäin nukahtanut päivällä)herätäkseen hehkuvan kuumana.Nyt yön ja aamun yskä hakannut kovana ja lääkäriin ollaan menossa klo 10.45.Viime viikon oli sama lapsi kokonaisuudessaan kipeä,alkuviikosta hieman parempi ja nyt entistä kipeämpi.Voi kurjuus!

Esikko sentää pääsi taas kouluun!

G:mun masun ympärys on nyt kasvanut 1 cm:llä ollen 95cm!En ymmärrä miten tuolla, noissa mitoissa, voi niin iso vauva kasvaa kun väittävät??

Huomenna neuvola ja sf-mitasta tietoa vasta sitten.

Vauva porautuu yhä alemman ja kääntää päätään kuin porana tehden tietään isommaksi.Oikeen rutina kuuluu ja ilkeetä tekee.Vatsa selvästi laskeutunut entisestään.

Oikeen naisellisesti istuskelen hajareisin kun ei voi jalkoja yhteen laittaa=)

huomenna poksuu taas tasaviikot 35,Yes!

Vierailija
8/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ennemminkin lisääntymään päin ja entistä " limaisempaa" .

kuivaa päivää en ole nähnyt ties sitten milloin,housusuojia kuluu urakalla=/

Vierailija
9/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista sf-mitoista, mulla eilen neuvolassa mitattiin 34+2 32cm. Vauvan koosta sanottiin että ei mikään iso muttei hirmu pienikään, eli siis suomeksi sanottuna keskikokoinen;) Pissa oli tosi sameaa ja tummaa mutta ei siinäkään mitään ollut. Vauva oli kiinnittynyt jo, oon itse huomannu sen kun ei enää erota häpyluun yläreunaa kun siinä tuntuu myös vauvan pää. Ensi kerraksi varattiin sitten taas lääkäri.

Synnytysvalmennuksessa sanottiin että hyvinkin usein synnytykset etenee kuten omalla äidillä, onko teillä tällaisia kokemuksia? Mulla siis esikko tulossa niin ei oo vertailukohtaa mut olis mukava kuulla miten teillä kenellä on lapsia on tuo asia mennyt.

Silläkin kyselen kun mun äidillä ollut ensimmäisen lapsen synnytys tosi nopea, kunnon kipeitä suppareita ei ees ehtinyt tulla, oli mennyt sairaalaan klo 20 ja mun sisko oli ollut ulkona jo klo 21.15. Eli siis jännittää kyllä koska äidillä ollut niin nopeaa toimintaa. Mutta se hyvä puoli tosiaan että synnytys ei ollut kovinkaan kipeä.

Nyt pienelle aamukävelylle!!

Lilia rv 34+3

Vierailija
10/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valvoin taas yöllä ni piti ottaa aamulla takas :)

RIMMA ja muut ' eläimelliset'

Joo, mun ajuri pimahtelee - toistaseks pahiten vaan sillon kun muhun sattuu - sillon se kävelee kun takiainen perässä, ihan joka paikkaan! Lappalainen nyt on aina vahdannu sen verran että näkee missä mä olen, mutta se ei sentäs kävele jaloissa kiinni!

HANAN;

Juu soita ihmees sinne nlaan! Mun mielee toi liikelaskenta on vähän..epätarkkaa enkä siihen kuitenka kauheesti luota. Jos epäilyttää ni ennemmin sitte kunnolla tutkimuksii..jos vaan pääsee.

ZELDA;

Taisit kysellä sf-mittoja..mulla oli 35+2 eli viime vkolla 36-36,5cm! Revi siitä sitte huumoria :)

MASULI;

Et oo tosissas..pitäsköhän tilata jatkoaikaa uhman yli..jos kuitenki hautos tonne kolmannen luokan puolelle asti, koko ala-astetta ei kyllä selkä kestä, mut hetken aikaa..voihan tota kupua sitoa kantoliinalla pakettiin.

GALLUP;

Tää oliki aika pelottava galluppi...miten tein masut on noin pieniä? :I Mä kiristin mittaa ihan tiukalle et sain ees puol senttiä pois, mut silti..118cm!!!!! Seläs ei oo mittää, kyljis ei oo mittää..mutta koko masu asuu tossa edessä.

( . ) huijakkaa, hain eilen kaverilta kantoliinan ja sotkeuduin siihen lahjakkaasti..hitto että voi olla vaikeeta! Se liina on ainaki 5m pitkä ja sen pyörittäminen ON vaikeeta..en mä tajunnu miten se toimii.

Äääh, tänä aamunakin Puksutti herätteli sipsuttamalla varpaillaan mun kylkeä :) hassu..siitä tulee varmaan balleriina!

Mitään merkkejä mihinkäänpäin ei ole..ei supisteluja (siis minkäänlaisia), ei mitään, eikä Puksukaan varmaan ole laskeutunu kun peppu kerran tuntuu tuossa kun kämmenen laittaa navan yläpuolelle ja vähän oikealle..siinä se on aina vaan.

Onneks vaadin sen neuvolalääkäriajan ens viikolle, vaikka terkkari meinas ettei siellä tarvis käydä. Tuleepahan katottuu kohdunsuun tilanne, vaikkakin mä luulen että paikat on tiukasti kiinni. Mä jo niiiin haluisin tavata Puksun.

Tappert ja Puksutti 36+4

Vierailija
11/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, kuka ton mittanauhan on keksinyt?? Mä innoissani masua mittaamaan ja vitsi sentään. Se mitä nyt vois kutsua vyötäröks on niinkö etupuolelta kyllä ihan muualla, ko toi korkein kohta masusta. Mut jos mittaan sen korkeimman kohdan ja vyötärön selkäpuolelta niin mitaks tuli 102cm. Ihan kiva koripallo siis. =D

Eilen alkoi sitten ne kipeät supparit. Olin ihan naantalin aurinkona täällä ja mies huolissaan, että joko se oli neljäs vartin sisään ja voivoi, joko sitä pitää lähteä ja onko mulla nyt kaikki hyvin ja mä nauroin, että ei näillä kuule vielä mihinkään lähdetä. Kyllä mä kerron sitten.. Hyvä, kun unille malttoi mennä, kun epäili, että mä yöllä lähden enkä raaski häntä herättää laisinkaan. Höntti.. :)

Mut että nyt sais tulla lisää niitä kipeitä. Oli niin ihanaa, kun se tuolta alaselästä vihlas ja alavatsaa oikein kivisti. Voi, kun kivaa! :) Mies illalla hieroi selkää ja se tuntu ihan jumalalliselta aina supparin aikaan. Kyllä niitä kymmeniä tuli yhteensä eilen, mut tänään vaan pari vasta tullu. Lähtis se kohdunkaula sieltä lyhenee ees, jos vähän suppailis lujempaa.

Muuten täällä kaikki ennallaan. Hurjasti taas tänään närästää kaikki. Et tässä sitä sopivaa ruokaa/juomaa etsiskellessä..

Papu ja Hermanni 35+5

Vierailija
12/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies näki viimeyönä unta että mä synnytin kolmen aikaa yöllä 3,5kilosen pojan...mies vaan oli itse sillon jossain muualla töissä ja kuuli ilouutisen vasta aamulla..toivottavasti osa on ennettä ja osa ei, mä kyllä tahdon ton miehen mukaan!

Ja meidän naapuri oli siinä unessa tullu jostain etelästä autolla - semmosella aku-ankka-autolla - ja mun ajokoirapoika oli niitten takapaksissa istumassa korvat lepattaen!! :D (tää oli se olennaisin kohta koko unesta!!).

Taptap

Vierailija
13/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee yllätyksenä mutta viime yö meni täysin valvoessa, aamusta sain vähän nukuttua ja silloin alkuyöstä kun aloin nukkumaan..että yhteensä varmaankin 3 tuntia.. Kiva jos näin jatkuu ja sitten pitäisi lähteä synnyttämään täysin väsyneenä.

Zeldatar: Joo ilman muuta kannattaa sitä äitipolin lähetettä vain vaatia.

Tappi: Katoppa ko.. kohta sä hokaat että sun täytyy hautoa Puksua murkkuiänkin yli..ja sit 30-kriisin yli ja.. niin.. 50-kympin villitys.. Ei, alahan vain valmistautua näihin haasteisiin kait niistä vanhemmat aina jotenkin selviää ;)

(.) samaa rataa, samaa napaa, ei uutta..Huomenna neuvola, perusjutut siellä vain. Kyllä tässä jo odottelee kovasti vauvan syntymää. Melko vaisuna on masukki ollut tässä pari päivää, liikkeitä on ihan normaalisti mutta ne on rauhallisia.

..tunti vielä niin mä laitan lapset kyllä unille ja itseni kans :)

Sinna 36+ ..huomenna ne taas poksahtaa..

Vierailija
14/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilisen ystispäivän johdosta kaikille myöhästyneet virtuaalihalit!

Gallupeja:

MASUN YMPÄRYSMITTAa meillä ei neuvolassa edes ole kertaakaan otettu,äsken itse mittasin ja näytti 98cm (viikot 35+4) ja viimeks kun mittasin sen oli viikot muistaakseni 23+jotain ja mitta oli silloin 93cm, eli ei kauheasti ole kasvanut. Masuhan mulla kyllä näkyy,mut muualta kuihdun koko ajan¿peppu,reidet,käsivarret ja erityisesti posket ja tissit on pienentyneet rutkasti tässä odotuksen aikana.

SF-MITASTA kirjoittelinkin jo tuohon mun neuvolatilitykseen jotain¿ kts siis se osio tässä viestissä jos kiinnostaapi.

SEMMOISTA GALLUPPIA VOISIN ITSE ALOITELLA JOTA ILLAAL UKKELIN KANSSA POHDITTIIN: eli jos lapsivedet sattuisi tulemaan kotona7matkalla niin miten aiotte suojata esim. auton penkit??? Meillä ongelma johtuu eniten miehen pomosta joka omistaa työsuhdeauton ja pelkää sen penkkien puolesta. Ja sitten jos en saa kotona unta niin siirryn usein sohvalle lukemaan tai katsomaan töllöä jos mies ei ole siihen illalla nukahtanut ja se on ihan uusi eli siinäkin aika harmi jos menisi pilalle, eikä tietty patjatkaan lapsivedestä tykkää.

Itse ajattelin et olisko semmoinen saman tyylinen muovittetu frotee,jota vauvallakin sängyssä käytetään huono idea? Mies ehdotti et haettais sairaalasta alusastia autoa varten ja sen alle vielä muovit aj pyyhkeet,mut mua ei oikein houkuta istua muutenkin kipeänä jollain kupilla¿yök!

MUN SANASOKEUDESTA(vaivaako ketään muuta tällainen oireyhtymä)¿välillä sen huomaa ja korjaa tekstin ja välillä ei näe mitään ihmeellistä ennen peruuttamatonta lähetystä¿

EI OO TOTTA MITÄ SANAHIRVIÖITÄ SAAN AIKAISEKSI...MULLA ON SORMISSA IHAN TODETUSTI SELLAINEN VAUHTISOKEUS ELI KUN KIRJOITAN KONEELLA NIIN SORMET EI PYSY AJATUKSEN VAUHDISSA JA KIRJAIMET VAIHTAA PAIKKAA KESKENÄÄN,KYNÄLLÄ TÄTÄ ONGELMAA EI OLE...MUT EI NYT IHAN NOIN PAHANA OLE SENTÄÄN YLEENSÄ... Koittakaa ottaa silti selvää! =)

Sehän on tutkittu juttu et jos sanassa on oikeilla paikoilla alku ja loppukirjaimet,niin muiden järjestyksellä ei ole väliä...et ihminen lukee sanat kokonaisuuksina eikä kirjain kerrallaan,mut sitten kun alku ja loppukin on väärissä paikoissa ja seassa kokoneen turhia kirjaimia niin kyllä menee hankalaksi.

Onneks en enää tee niitä open töitä edes sijaisena!! =D

MUN EILINEN NEUVOLALÄÄKÄRIKÄYNTI:

Paikalla eri lääkäri kuin edellisellä kerralla joulukuussa, mut aika asiallisen oloinen. terkkuhoitaja ensin otti verenpaineet ja painon tietty ja kuunteli mun vuodatuksen avuttoman huonosta synnytysvalmennuksesta. PAINOA oli tullut kerrankin hiukan lisää huikeat 200g 2 viikossa, eli lähtöpainosta ollaan yhä reilut 4 kg. VERENPAINEET hiukan nousseet aiemmasta , nyt 128/67...ei kuulemma lliian korkeat vieläkään.(Ja mun on pakko tunnustaa et söin tiistai-iltana salmiakkia aika rutkasti ja muutakin mässyä joka saattoi vaikuttaa niihin nostavasti),mut siis eihän ne korkeat ole, tiedän itsekin sen,mun taso ollut vaan alhaisempi. KOHDUNKAULA oi vielä kiinni ja normaalissa mitassa, mut kuulemma ihan pehmeä ja vauvan pää tuntui todella alhaalla eli siitä ne mun häpyluu/emätin kivut johtui ilmeisesti, ja ne vaan lisääntyy näköjään,huomasin sen eilen illalla taasen oikein konkreettisesti. Kylkikipuihin ei löytynyt muuta syytä kuin se et vauvalla on joa ika ahdasta masussa vaik ei iso olekaan kun mun maha ei ole paljoa kasvanut lähiaikoina, semmoinen ylipinkeä apllero. tää lääkäri sai SF-MITAKSI 29cm, edellisellä kerralla 2vko sitten terkkuhoitaja sai taas 25cm, eli en nyt sitten tiedä voiko se noin paljoa kasvaa pienessä ajassa, ehkä ero mittaajassa. :)

Sain kiellon EHDOTTOMAN sellaisen ettei painavia saa nostella, edes keskipainavia juttuja.Ja kun nyt on käynnissä vanhan kämpän siivous/myyntikuntoon laittaminen niin sitäkin saan tehdä vaan pienissä erissä, esim. imurointi yhtenä päivänä ja mahdollisesti pientä pöly tms pyyhintää. Seuraavana päivänä sitten vasta kylppärin tai lattianpesua JA ITSEÄÄN PITÄÄ KUUNNELLA ELI PIENISSÄ ERISSÄ,PALJON PAUSSEJA.

Kyllähän sen itse tiedostaa,mut meillä ei mies tosiaan ihan aina ymmärrä et miten niin masu vaikuttaa kyykistelyyn ja kumarteluun esimerkiksi...Sanoin lekurille et saanko tuon kirjallisena ja nauroin päälle...niin ette usko sanoi et joo,moni isä ei usko näitä naisten kertomia kieltoja/rajoituksia eli toki saat...ja kirjoitti sitten isukille viestin mitä mun pitää ehdottomasti välttää askareissa ja painotti vielä et olen nyt mammalomalla,jolloin pitää kerätä voimia synnytykseen. siinä oli jotain et ... untahan äiti ei voi varastoida mutta voimia kyllä...

Oisitte nähnyt isännän ilmeen kun sai lääkäriltä kirjeen. =D

Sit neuvolaan tuli just joku nainen joka toi sinne 4 ÄITIYSLÄÄTIKOLLSTA VAUVAN VAATTEITA PESTYNÄ JA SILITETTYNÄ...ei virheettömiä mut pääosin ok kuntoisia. Minä kun oon työttömänä niin jopa H&M:n vaatteet on tuntuneet kalliilta,niin neuvolan tädit kehoittivat enkomaan oikein kunnolla laatikoita joista saa ilmaiseksi napata itselle sopivat mukaan. Sain sieltä ison pinon vaatteita:

2 puolipotkarit ihan pienet

3 potkarit,yhdet hiukan isommalle sitten sopivat

3 kietaisubodya,yks hiukan isommalle sopiva

2 pientä kietaisupaitaa

1 collegeneulospaita

1 keväinen trikoohattu

1 talvisempi hattu nallekuvalla

Olin ja oon toki yhä ihan innoissani kun sain nuo, ne auttaa tosi paljon hankinnoissa..sainhan jotain jo äidiltä ja sit on tuo mammalaatikko. JEE! Tänään oon suunnitellut tekeväni inventaarion olemassa olevista tavaroista niin tiedän sit mitä vielä uupuu, ainakin sukkia ja sukkahousuja, vaippoja ja näitä pesutarpeita ja ehkä jotain vauvapyyhkeitä, patjan suojuksia yms,mut uskon et vaatteet riittää aika pitkälle jo nyt.

KÄSI vaivaani(en muista kyselikö joku tällä palstalla vai jossain muualla siitä tällä viikolla) niin sain yhä lisää lääkkeitä siihen kaiken varalta mut on se jo huikean paljon parempi kuin ennen. Vahvempia lääkkeitä en edes muista milloin oon viimeksi ottanut, enkä panadoliakaan joudu ottamaan enää säännöllisesti. puristusvoima kädestä on yhä hukassa ja se väsyy pian pieniinkin puuhiin eli seuraavana päivänä sitten tuntuu kipua jos jotain tulee rehkittyä.

Riittäisköhän tää romaani jo tällä erää... hehe, ei osaa oikein lopettaa.

Masu-mamma 35+4

Vierailija
15/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aikaa kun minä katsoin koukkuun jääneenä Elämä käsissä niin täällähän oli innostuttu.

masuli68: Sinullahan on komea massu :) Ja minä luulin, että minulla on jättikokoa =)

Siitä äitipolin lähetteestä, kiitos kannustuksesta. Ensi viikon keskiviikkona on uusi neuvola-aika ja pitänee ottaa puheeksi. Mun on saatava jotain aikaan jotta saan mielenrauhan. Synnytys tuossa eteisessä ambulanssia odotellessa ei oikein kiehdo.

Mulla on molemmat synnytykset lähteneet käyntiin täysillä. Tarkoittaa sitä, että illalla eikä yöllä ei ole ollut mitään tuntemuksia ja aamuyöstä olen herännyt koviin ja kipeisiin supistuksiin jotka tulevat saman tien 2-3 minuutin välein. Siinä ei paljon ennätä miettimään vaan saman tien vaatetta niskaa, kassi mukaan ja menoksi!

Mielellään kolmannenkin ihan sairaalassa synnyttäisi ;)

Minunkin piti sitten ottaa tuo mittanauha ja voi herraihme sentään.. ei ollut ihan niin hyvä idea. Mittasin mahan isoimmalta kohdalta ja taisin tehdä ennätyksen... 130 cm. Tasan! APUA!

Z 36+5

Vierailija
16/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kantoliinasta. Minullakin sellainen on nyt ihan ensimmäistä kertaa ja olin minäkin aivan solmussa sen 5 metrin liinan kanssa. Ei herrantähde, miten sen ikinä saa järkevästi. Tämän mahan kanssa on ihan turha treenailla joten pitänee odottaa se nyytti koekaniiniksi jotta pääsee testaamaan.

Kovasti se on nykyään tykätty, paljon äidit vauvoja kantelee liinassa. Ajattelin, että kesällä pääsee koirien kanssakin metsään kävelemään jos vauva on liinassa. Joka paikkaan ei noiden vaunujenkaan kanssa pääse.

Masu-mamma on ilmeisesti ostanut samanlaiset vaunut kuin minä :) Minäkin löysin viime vuoden väriä Brio Novat (tai ne myytiin Brio Wavena mutta sama malli). Sellaiset beige, sininen, tummanpunainen -kuosi. Mukaan sain vielä päivänvarjon ja sadesuojan. Ettekös tekin nyt muuttaneet tänne Keravalle? Ehkä törmätään samanlaisilla vaunuilla ;)

Z

Vierailija
17/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa! mä olen nukkunut koko yön! en edes muista milloin viimeksi tällaista olisi tapahtunut. ensimmäisen kerran heräsin klo 6.30 kun miehen kello soi. kävin vessassa, olin hetken hereillä ja sit nukahdin. heräsin vasta kymmeneltä. eli onpas erilainen olo tänään!

meillä ei neuvolassa vatsanympärystä ole mitattu kertaakaan. kaivoin äsken mitan esiin, ja se näytti lukemaa 121cm vatsan suurimmalta kohdalta. sf-mitta oli eilen 36cm.

mutta josko tässä menisi aamukahville, johan kohta keskipäivä lähestyy...

ruusunpiikki 37+2 (ja limatulpan irtoamisesta on viikko)

Vierailija
18/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilta jo kotiuduttu, KTG-käyrä oli oikein hyvä.Nyt vain toivotaan että vauva päättäisi syntyä tän viikonvaihteen aikana ihan itsekseen, jotta ei tarvis mitään käynnistyksiä alkaa tekeen.Siis tiistaina sitten viimeistään arvioidaan, ja aletaan käynnistyspuuhiin(?), vauvan suuren painoarvion takia.Hui, alkaa jo jännittään...

Ärsyttääkö teitä muita ihmiset, jotka arvostelevat tuosta ihan noin vain mahanne kokoa ja muotoa? Mua alkanut ottaan niin julmasti päähän se, että lähes ventovieraillakin tuntuu olevan oikeus arviointiin ja päivittelyyn.Ok, tiedän että vatsani on nyt iso, mutta ei sitä kaikkien tarvi päivitellä.Olenkin päättänyt, että kotoa en juuri enää poistu muutakuin pakollisille lääkäri-, neuvola- ja kauppareissuille.

Ruoanlaittoon...siitäpä GALLUPPIA teille, elikäs mitä teette tänään ruoaksi, entäs huomenna? Mua perheenäitiä alkanut tympiin saman jauhelihan ja kanan pyörittäminen.

uupu rv 37+5 täysin tympiintyneenä isoon vatsaansa, joten en ainakaan vielä vastaa mahanympärysg:hen...ehkä salassa mittaa kuitenkin iltapäivällä ;)

Vierailija
19/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taasen TAPPI:

Kiitos taas eilisistä neuvoista.Kokeilin illalla sitä jääkylmää vesi kikkaa,ja ei minkään maailman reaktiota.

Kävin myös myöhäis illan kävelyllä ja sekään ei aiheuttanut mitään tuntemuksia..

Soitin heti aamulla neuvola tädille ja se käski tuleen heti sinne,ihana ihminen.No vauvan syke kuului heti ja selkeesti, ja hyvin huomasi milloin vauva heräs kun sykekin nopeutui.

Mutta kuitenkin olen menossa nyt ihan kohta lääkäriin niiden liikkeiden puuttumisen takia.Koko aamu on ollut liike kannalta ihan hiljaista,joten onneksi kuulin ne sydän äänet ja sen verran siis tiedän et vauvan pitäis olla ok.

Lääkärin piti olla vasta ens viikolla,mutta neuvola täti haluaa lääkäriltä lausunnon tosta vauvan asennosta nyt heti, jonka turvin sitten suunistan seuraavaksi kättärille.En tiedä vielä menenkö jo tänään sinne,vai milloin.Mutta kyllä se neuvola tätikin ihmetteli miksi kaveri ei oikein jytää enää.

Palailen sitten kertomaan teille kuinka meidän nyt sitten oikein käy.

Rauhallisempaa ja liikerikkaampaa päivää teille muille.

Hanan

P.S. Niistä elukoista.

Kaverillani on TODELLA iso koira,sellanen beethoovenin näkönen,mut ei sitä rotuu.Ni se viimex oli ERITTÄIN kiinnostunut musta.Töni takaa päin,ja oli ihan sekaisin.Mua rupes ihan nolottaan,kun se koira oli niin " sellanen" .

Kyl se varmasti tietää et odotan vauvaa,ja kai silloin erittyy jotain kivaa hajuakin?

Vierailija
20/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pikaisesti vilautin sen mittanauhan tuosta kun alkoi näyttää niin paljon että 113cm.. mut eihän se näköjään olekaan niin iso kun täällä vedellään 130 cm ja noin :)

G: Lapsiveden menosta.. no tuota, en mä ole ajatellut niin kuin sängyn, sohvan tai erityisemmin autonkaan suhteen mitään erityisjärjestelyjä. Autossa mulla on aina ollut pyyhe jonka päällä olen istunut, auto on kuitenkin aika vaikea puhdistaa mutta ei ole noi vedet koskaan kuites tulleet kuin salissa vasta.

Ei varmaan mikään alusastia nyt ole kovin kiva kippo siinä automatkalla takamuksen alla mutta apteekit ainakin myy sellaisia " kroonikkovaippoja/-lakanoita" , " poikkilakanoita" eli imuliinoja ja sellaisen laittaisin itse. Ne imevät todella hyvin, muovia toinen puoli ja sellaista pehmeää " pumpulivanua" toinen puoli (imupuoli). Ne on tosi käteviä meillä ollut mahataudissa lapsilla kun on tarvittu suojaa patjalle ja myös kuivaksi opettelussa yöllä, on säästytty monelta patjan pesulta!

Myös isot marketit myy niitä Muumin-alustoja jotka vastaavia mutta huomattavasti pienempi kokoisia.

..kohta sinne unille, ekaks syömään.. voi että mä odotan että saan nukuttua edes nyt päivällä.

-S