Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?
Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun minä olen nainen ja vaihdan renkaat itse? Pasqalla tunkilla, pasqoilla välineillä, meikällä painoa 57 kg ja renkaat kellarissa. Hyvin sujuu. Puoli tuntia kaksi kertaa vuodessa. Kustannus 0 euroa. Ihmiset näitä vaan tekee.
EIPÄ OLLU
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun minä olen nainen ja vaihdan renkaat itse? Pasqalla tunkilla, pasqoilla välineillä, meikällä painoa 57 kg ja renkaat kellarissa. Hyvin sujuu. Puoli tuntia kaksi kertaa vuodessa. Kustannus 0 euroa. Ihmiset näitä vaan tekee.
Et ole koskaan tehnyt noin
Jos on varaa, niin saahan sen auton huollattaa Pärnäsen korjaamolla. Itselle auton huolto ja renkaanvaihto on harrastus. Vastapainoa ATK hommlle. Aivan hyvin voisin vaihdattaa öljyt, nesteet, suodattimet ja renkaat merkkiliikkeessä, mutta mieluummin teen itse ja sillä säästyneellä rahalla jotain muuta. Annan vaikka jälkikasvulle.
En sano, että kaikkien pitäisi osata. Itse teen ajan kanssa ja huolellisesti, ja se ei todellakaan passaa kaikille. Erittäin suositeltavaa, että silloin teettää toisella.
M48
Kaikkien pitäisi hätätilassa osata. Ihan sama mitä jalkovälistä löytyy.
Minä osaan ja olen vaihtanut, mutta jos kerrostalon autopaikalla vaihdan niin siinä on naapuri miehiä tulossa auttamaan/vittuilemaan jonossa. Olen siis nainen ja tuon+renkaille vaadittavan säilytystilan takia vaihdatan ne mieluummin.
Se on aika kova homma vaihtaa renkaat itse rengasraudalla ja harvalla on kotona myöskään renkaiden tasapainotuskonetta.
Ostan vain 0-2v vanhoja autoja ja jos sellaiseen on varaa niin on myös renkaanvaihtoon. Renkaanvaihdon ulkoistaminen myös työllistää ihmisiä. Rengasfirmoissa sesonkina 10 ylimääräistä työntekijää ja saavat palkkaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan ja olen vaihtanut, mutta jos kerrostalon autopaikalla vaihdan niin siinä on naapuri miehiä tulossa auttamaan/vittuilemaan jonossa. Olen siis nainen ja tuon+renkaille vaadittavan säilytystilan takia vaihdatan ne mieluummin.
Valitettavasti ne samat miehet on siinä ympärillä vittuilemassa vaikka sen auton konepellin nostaa mies. Mitään ei saa rauhassa tehdä kun alkaa ammattilaisia pyörimään ympärillä ja kertomassa tyyppiviat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hikoilla? On osaavia palvelijoitakin.
Onhan se kauheaa jos tulee hiki ja jumppaa vähän renkaitten kanssa.
Kaikki läski tulee saada talteen talven varalle, nlh!
Kyllä arvostan tuollaista osaamista.Toki kerrostalossa on hankala vaihtaa ja säilytellä renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Sekä naisten että miesten pitää osata, mutta se on jokaisen oma asia viitsiikö itse tehdä.
Kyllä, jos omistaa auton. On hyvä osata vaihtaa rengas rengasrikon sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä osaamista tarvitaan muttereiden irrottamiseen ja takaisin laittoon?
Mietippä sitä sillä aikaa,kun jonotat renkaanvaihtoon,johon muistat varata ajan pari viikkoa aiemmin.
Pitäisikö naisten osata ommella? Ehkä kannattaisi 2024 tulla pois stereotyyppisista sukupuolirooleista ja ymmärtää, että kaikki ovat yksilöitä omine vahvuuksineen ja kiinnostustenkohteineen.
On sen verran yksinkertainen homma, että kaikki sen varmasti osaa.
Jotkut eivät vain halua, esim. rengashotellin käyttäjät tai leasingissa renkaanvaihto sisältyy kk-maksuun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.
Mitä välineitä siihen muka tarvii? Miksi ei kannattaisi
Tunkin ja rengasavaimen. Jos renkaanvaihdon saa kolmella kympillä, niin en kyllä viitsi kyykkiä pihalla renkaan vaihdossa.
Roudaat renkaat autoon kaksi takakonttiin ja kaksi ohjaamoon,ajelet renkaanvaihtoon,odottelet siellä koska herra renkaanvaihtaja ehtii vaihtaa pyöräsi alle,ajelet takaisin ja roudaat renkaat takaisin varastoon,helppoa on ja -30 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen akateeminen nainen ja osaan vaihtaa renkaat, ja pidän kyllä aika idioottina miestä, joka ei osaa vaihtaa renkaita. Osaako se edes ajaa autoa sit? Mut ei niitä renkaita tarvitse miehen itse vaihtaa, voi sen palvelun ostaakin, kun fyrkkaa riittää ja on muuta tekemistä itsellään. Niin mäkin teen.
Aika ylimielinen kommentti. Kun minä osaan, niin pitää kaikkien muidenkin. Eikö ole fiksua, että on käyttänyt energiansa sellaisiin asioihin, joilla enemmän merkitystä, kun itsekin sanoit et voi ihan hyvin ostaa sen palveluna. Kellä on muutenkaan aikaa moiseen ellei nauti renkaiden vaihdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.
Mitä välineitä siihen muka tarvii? Miksi ei kannattaisi
Ensinnäkin niitä välineitä ei välttämättä edes ole nykyautoissa,otin itse entisestä autosta autoa vaihtaessa.Ilmanottokin muuttui täällä päin maksulliseksi.
Kun olet akateemisesti opiskellut niin työskenteletkö akateemisella tasolla? Pelkkä koulutus kun ei kerro yhtään mitään massa missä on ilmainen koulutus