Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?

Vierailija
09.10.2024 |

Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.

Kommentit (331)

Vierailija
21/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta ja miten painavat renkaat ovat. 

Sitten on niitä renkaita jotka säilytetään jossain rengashotellissa, niin ne ei välttämättä anna asiakkaiden vaihtaa itse. 

Johonkin sähköautoon en vaihtaisi itse ja jos vannekoko on yli 17 tuumaa niin olkapäät ja selkä ei tykkää.

Tavallisiin perheautoihin pitäisi kyllä miehen kuin miehen jos on terve eikä yli 70 v, pystyä vaihtamaan renkaita. 

Vierailija
22/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen joka ajaa autoa pitäisi osata joko vaihtaa rengas itse tai sitten käyttää paikkauspulloa.

Harva oikeasti osaa vaihtaa renkaat, sen pystyy monet kuitekin tekemään ilman sen kummempia ongelmia. Mutta miksi nähdä vaivaa jos ei tarvitse? Tai hankkia asialliset työvälineet jos niitä ei käytä kuin 2 kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.

Mitä välineitä siihen muka tarvii? Miksi ei kannattaisi

Tunkin ja rengasavaimen. Jos renkaanvaihdon saa kolmella kympillä, niin en kyllä viitsi kyykkiä pihalla renkaan vaihdossa.  

Vierailija
24/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap kysyy onko se turn-off jos ukolla on sen verran massia ettei sen tarvii ite vaihtaa renkaita. Virkistävää itse asiassa.

Vierailija
25/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään mikään tuollainen. Hirveän tylsää hommaa.

Vierailija
26/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omg, mä en kestä! Jos mies ei osaa vaihtaa renkaan, niin mitä se oikeestaan osaa? 😂 Kyllä miehen PITÄÄ osata tollaset jutut, tai sit se ei oo ees oikeesti mies 🙈💅 icklevelmax

Vierailija
27/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä osata. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita mitä voi osata. Miksi tuhlata aikaansa renkaanvaihdon opettelemiseen?

Täsmälleen sama homma kuin puhjenneen renkaan vaihto vararenkaaseen, eli syytä on osata, vaikka ei koskaan itse tekisikään.

Vierailija
28/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.

Kunnon tunkin esim https://testaajat.com/paras-hallitunkki/ ja sitten https://www.k-rauta.fi/tuote/rengasavain-teleskooppi-171921-ja-23mm/643… rengasavaimen. Niillä pärjää

Ja kun nuo löytyy kotoa niin voi alkaa laskuttaa naapureiden rengaiden vaihtamisesta helposti 25e 30 min hommasta

Vierailija
29/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.

Pitää paikkansa ja selväksi on tullut tässäkin ketjussa että tätä ei osata. "Mitä osaamista siinä on?", siinä on paljonkin osaamista jos ei tee päin persettä. Kyllähän ne renkaat vaihtuu ja pultit on kiinni mutta ilman oikeita työkaluja ja tietoa v**uix män.

Vierailija
30/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.

Höpöhöpö. Mun toinen auto on vuosimallia 2006 ja siinä olen kevytmetallirenkaat sekä talvi- että kesärenkaissa. 18 vuotta olen vaihtanut renkaat 2 kertaa vuodessa ja laittanut momentin korvakuulolla eikä ole mikään hajonnut. Ja tasan ei ole "oikeassa momentissa". 

Vierailija
31/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis omg, mä en kestä! Jos mies ei osaa vaihtaa renkaan, niin mitä se oikeestaan osaa? 😂 Kyllä miehen PITÄÄ osata tollaset jutut, tai sit se ei oo ees oikeesti mies 🙈💅 icklevelmax

Nussia osaa niin, että saan pelkästään panemalla useita peräkkäisiä orgasmeja, meinaa taju lähteä kun tekee niin höpöä.

Vierailija
32/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolol 😘

Vierailija
33/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autojen koko on suurentunut ja liikkeessä ruuvatut mutterit ovat melkoisen tiukalla. Hyvät välineet saa olla että saa itse vaihdettua tunnissa ilman kiukuttelua. Myös alustan on oltava kova (sisällä tallissa tai asvaltilla) koska hiekkainen maa on pehmeää ja tunkki uppoaa maahan mikä todellakin hankaloittaa renkaitten vaihtoa.

Takavuosina minä ja puoliso vaihdettiin renkaan yhdessä. Uuden auton myötä rengas on suurempi ja vaarana on että rikon pölykapset jne jne. Suosiolla viety liikkeeseen, ei ole kallista ja säästää hermoja.

Ei ole turn off.

Vierailija
34/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hikoilla? On osaavia palvelijoitakin.

Huono on kunto jos tuossa hiki tulee. Tai sitten pitää miettiä pitikö ostaa möhköauto jonka renkaita ei jaksa liikutella.

Cooperissa juoksen noin 3500m ja silti mulla tulee vähän hiki kun renkaita vaihdan.

Vierailija
35/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan mutta en jaksa vaivautua, maksan mieluummin että joku muu tekee sen ammattilaisvehkeillä niin että surahtaa. Ja lisäksi varastoi renkaani.

Vierailija
36/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Mun toinen auto on vuosimallia 2006 ja siinä olen kevytmetallirenkaat sekä talvi- että kesärenkaissa. 18 vuotta olen vaihtanut renkaat 2 kertaa vuodessa ja laittanut momentin korvakuulolla eikä ole mikään hajonnut. Ja tasan ei ole "oikeassa momentissa". 

Sama täällä ja auto on vm. 2001

Vierailija
37/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, olet tehnyt 18 vuotta päin persettä ja pulttien kartiot on vanteista paskana. Katso niitä seuraavalla kerralla. Näkyykö niissä kartioissa sellainen raita keskellä. Olet pilannut ne kun kuvittelet osaavasi. Minä en ainakaan tuollaista käytettyä autoa ostaisi.

Vierailija
38/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunkin ja rengasavaimen. Jos renkaanvaihdon saa kolmella kympillä, niin en kyllä viitsi kyykkiä pihalla renkaan vaihdossa.  

Momenttiavaimen.

Vierailija
39/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi kuten en myöskään jaksaisi tehdä pihatöitä, ihmettelen niitä jotka jaksavat. Minun ei tarvitsekaan, onneksi. Käytän aina asiantuntijoita kaikessa sellaisessa, joka ei kiinnosta.

Siivoojaa meillä ei tosin ole tällä hetkellä.

Vierailija
40/331 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siinä on että vaihtaa itse jos vaihto maksaa 25€? Jos fyrkat vähissä ja ei keksi muuta tekemistä, niin silloin ok. Muuten itse vaihtamisessa ei kyllä mitään järkeä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän