Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?
Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.
Kommentit (331)
Renkaanvaihto on hyvä taito osata vaikka vaihdattaisikin renkaat liikkeessä. Vaihdan renkaat itse koska voin silloin itse päättää ajankohdan vaikka samana päivänä jonottamatta viikkoa ta kahta rengasliikkeeseen. Rengashotellit myös hukkaavat välillä asiakkaiden renkaita, joten tätäkään ongelmaa ei ole kun varastoi renkaat itse. Ei ole iso homma ja rahaakin säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.
Höpöhöpö. Mun toinen auto on vuosimallia 2006 ja siinä olen kevytmetallirenkaat sekä talvi- että kesärenkaissa. 18 vuotta olen vaihtanut renkaat 2 kertaa vuodessa ja laittanut momentin korvakuulolla eikä ole mikään hajonnut. Ja tasan ei ole "oikeassa momentissa".
Höpö höpö, olet tehnyt 18 vuotta päin persettä ja pulttien kartiot on vanteista paskana. Katso niitä seuraavalla kerralla. Näkyykö niissä kartioissa sellainen raita keskellä. Olet pilannut ne kun kuvittel
Ja ei tasan ole. Pesen renkaat painepesurilla joka kerta vaihdon jälkeen ennen varastoon laittoa ja käyn ne tarkasti läpi. Eli höpöhöpö
MIksi te ruokitte Väärinkysyjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.
Mitä välineitä siihen muka tarvii? Miksi ei kannattaisi
Tunkin ja rengasavaimen. Jos renkaanvaihdon saa kolmella kympillä, niin en kyllä viitsi kyykkiä pihalla renkaan vaihdossa.
Momenttiavaimen.
Kyllä se onnistuu rengasavaimellakin ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.
Kunnon tunkin esim https://testaajat.com/paras-hallitunkki/ ja sitten https://www.k-rauta.fi/tuote/rengasavain-teleskooppi-171921-ja-23mm/643… rengasavaimen. Niillä pärjää
Mulla on tollanen AC:n tunkki ja voin suositella. Aion vaihtaa tänäkin talvena renkaat itse.
Totta kai pitää osata. Sama asia kuin että pitää osata lisätä pissapoikaan lisää pesuainetta. Nuo taitaa olla ne kaksi "huoltoa" mitkä jokaisen autolla ajavan tulisi osata tehdä itse.
Eri asia sitten on tekeekö nuo itse vai maksaako palvelusta mieluummin. Mutta osata ne pitäisi itsekin. Jos vaikka hätätilanne, itsellä tai lähimmäisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkin ja rengasavaimen. Jos renkaanvaihdon saa kolmella kympillä, niin en kyllä viitsi kyykkiä pihalla renkaan vaihdossa.
Momenttiavaimen.
Kuten kirjoitin, 18 vuotta on onnistunut eikä vanteissa ole mitään vikaa.
Tietysti kuka tahansa osaa vaihtaa renkaat, se on helppoa ja ohjevideot löytyy netistä.
Minulle olisi turn-off jos mies itse alkaisi tuollaiseen hommaan. Haluan miehen joka käyttää aikaansa paremmin eikä ole niin pihi että ei raaskisi käyttää palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö naisten osata korjata vaatteet? Laittaa ruokaa? Virkata villasukat? Aika seksististä ajattelua AP.
Mitään noista ei tehdä sukuelimellä. Onnistuu miehiltäkin jos niillä on aivot ja peukalot.
Mikä järki tässäkin ketjussa on? Miten joillain on aina tuollainen vtun hinku haastaa riitaa.
Kas ettette kinaa hiustenleikkuustakin ja väitä, että se sujuu itseltä paremmin kuin alan yrittäjältä.
Nämä on mukavuusvalintoja, monesti myös järkevyys-. Köyhät joutuu itse kaiken nysväämään, osasivat tai eivät.
Mielestäni paras hyvinvointi saavutetaan optimoiduimmin silloin kun jokainen, mies tai nainen, tekee vain niitä töitä ja aktiviteetteja, jotka tuntuvat itsestä mukavilta. Miksi tehdä mitään muuta?
Aina löytyy esimerkiksi renkaidenvaihdosta pitäviä. Siispä heille ne työt. Ja niin edelleen.
Kaikkien, joilla on ajokortti, pitäisi itse opetella vaihtamaan vähintään se vararengas. Ei kannata tarkoituksenmukaisesti opetella uusavuttomaksi, hinauspalvelu maksaa ja sillä voi kestää. Kun sain ajokortin, isä laittoi ajamaan vanhalla luuskalla jossa ei ollut juuri mitään ajamista helpottavia systeemejä, ja renkaisiin liittyvät peruskuskin taidotkin opetti. N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Momenttiavaimen.
Entäs niissä pulteissa? Toisaalta, jos ne käsin vääntää kiinni eikä leiki koneella niin tuskin siinä vahinkoa saa aikaan koska voimat ei ole suuret. Nää pulttipyssyleikkijät saattaa jo kerrasta saada pultit solmuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Momenttiavaimen.
Entäs niissä pulteissa? Toisaalta, jos ne käsin vääntää kiinni eikä leiki kon
Pultit olen vaihtanut kerran kun kulmat aikoi pyöristymään löysän rengasraudan takia.
Ja naisten pitää osata kotityöt ja tehdä ne 100 prosenttisesti.
Mitäs tähän sanotte, akat? HAH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka on riittävän suuri niin on taloudellisesti kannattavampaa maksaa tuollaisesta halvemman osaamisen duuneista ja itse keskittyä siihen hommaan josta maksetaan enemmän.
Myös jos ei erityisesti nauti renkaiden vaihtamisesta niin on kannattavampaa maksaa jollekin toiselle siitä ja tehdä itse jotain mukavampaa vapaa-ajalla.
On ainoastaan kaksi syytä vaihtaa renkaat itse: jonkun muun palkkaaminen vaikuttaa talouteen liikaa, tai sitten pitää sitä niin kivana hommana että haluaa tehdä sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien, joilla on ajokortti, pitäisi itse opetella vaihtamaan vähintään se vararengas. Ei kannata tarkoituksenmukaisesti opetella uusavuttomaksi, hinauspalvelu maksaa ja sillä voi kestää. Kun sain ajokortin, isä laittoi ajamaan vanhalla luuskalla jossa ei ollut juuri mitään ajamista helpottavia systeemejä, ja renkaisiin liittyvät peruskuskin taidotkin opetti. N31
Miksi opetella silloin jos motivaatio on nollissa? Ei kannata käyttää ainutkertaista elämää epämieluisten asioiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö naisten osata korjata vaatteet? Laittaa ruokaa? Virkata villasukat? Aika seksististä ajattelua AP.
Mitään noista ei tehdä sukuelimellä. Onnistuu miehiltäkin jos niillä on aivot ja peukalot.
Mikä järki tässäkin ketjussa on? Miten joillain on aina tuollainen vtun hinku haastaa riitaa.
Kas ettette kinaa hiustenleikkuustakin ja väitä, että se sujuu itseltä paremmin kuin alan yrittäjältä.
Nämä on mukavuusvalintoja, monesti myös järkevyys-. Köyhät joutuu itse kaiken nysväämään, osasivat tai eivät.
Niin juuri, ei sitä renkaan vaihtokaan pippelillä tehdä. Se juuri oli pointti että ei ole mitään asiaa jota miesten tai naisten täytyy osata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ei ole välttämättä renkaanvaihto aina helppoa.
Esim bmw autoissa oikea takavanne on välillä aivan jäätävästi nalkannut kiinni ja sitä saa hakata irti aika rajustikkin.
Toinen on tunkkaus ylös, jotkut on onnistunut EV autossa tuhoamaan akun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, ei sitä renkaan vaihtokaan pippelillä tehdä. Se juuri oli pointti että ei ole mitään asiaa jota miesten tai naisten täytyy osata tehdä.
Aivan. Olemme enemmän samanlaisia kuin erilaisia tutkitusti.
HOMO